/spanien/barcelona/forum/22808.aspx/spanien/barcelona/forum/22808.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Brankt
2007-07-06 17:29
Jag menar inte att Kalou skulle ta över Decos roll utan det skulle i så fall Iniesta göra. Iniesta som förövrigt redan är en bättre spelare än vad Deco är. Nä, Kalou kan användas på alla positioner offensivt och han är ung och kan utvecklas mycket de närmsta åren så det borde vara en perfekt värvning om han inte blir för dyr.
Barcelona V ValdeS
2007-07-06 17:29
Ämne: Jag skulle gärna se ....
Brankt !

MENAR DU ALVAR?
Deco är DECO, utan deco kommer inte alls funka Barcas offensiv spel.
Salomon Kalou? eh inte en chans att ta decos plats en av barcas bästa spelare.
Barcelona Klint
2007-07-06 17:24
Salomon Kalou på Decos plats? Först och främst tycker jag att Kalou kan ha varit den sämsta värvningen i Premier League den gångna säsongen. Sen om Deco ska ersättas ska han göra det med en mittfältare och inte en ytteranfallare av medelklass. Men det är bara min syn på saken.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-06 17:24
Om nu Milito kmr så ska det bli riktigt intressant att se hur han och Puyol arbetar tillsammans. Två sten-Tarzans som mittbackar. :D
Barcelona Brankt
2007-07-06 17:23
Jag skulle gärna se en ny mittfältare på Decos bekostnad. Salomon Kalou från Chelsea skulle vara ett bra nyförvärv tycker jag.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-06 17:20
Senaste nytt från Txiki idag.

Milito har bekräftat att han inget annat önskar än att bli värvad av Barcelona. Med spelaren har de en fullständig överenskommelse. Nu har man pratat lite med Zaragoza och det som skrivs är att Zaragoza kommer att få sänka sina krav lite medans Barcelona kommer att få höja sitt bud en aning. Txiki ville i det här stadiet inte gå in på några siffror.

Skönt att spelaren inget hellre vill än att få bli blaugrana. Det är så vi fans vill ha det. Hoppas det går vägen nu då.
Barcelona les culés
2007-07-06 17:19
det har vart mcyket prat om att brca behöver nån som e bättre en milito på huvet men vad jag har sett av milito så e han riktigt duktig på huvet, men han är ju inte den längsta backen. någon som vet om Chivu e bättre på huvet än milito?
Barcelona Klint
2007-07-06 17:19
Ordem e Progresso

Tackar. Var nästan säker på att han var det dock. Han är argentinare och när man är argentinsk medborgare verkar man automatiskt vara medborgare i EU också. Iallafall om man är fotbollsspelare.
2007-07-06 17:17
Giovanetti:

Ok, det finns alltid två sidor av myntet. Jag förstår din synvinkel.

Jag har bara svårt att förstå hur fans kan klanka ner på spelare som vill spela någon annanstans än i oglamorösa Serie B. De blir ju knappast yngre. Nåja, nog om det.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-06 17:16
Klint

Japp, italiensk medborgare.
Barcelona Klint
2007-07-06 17:14
Rambla (Anims Puyi)

Jag har absolut inte något emot spelare som är heta på gröten (vad roligt uttryck om ni tänker på det). Dock behöver man inte gå så långt som Materazzi tenderar att göra. Milito har inte en spelstil som man förknippar med en argentinare, men enligt min mening har han varit en av spanska ligans absolut bästa spelare de senaste säsongerna. För övrigt, han har EU-pass va?
Spanien Giovanetti
2007-07-06 17:12
Rambla (Anims Puyi),

Hur tror du att jag som fan kände mig? Juventus "fusk" var inte mycket värre än t.ex. Milans ändå fick Juventus är oerhört hårt straff för Moggis aktioner. Sedan vart ledningen avsatt och en ny ledning kom in med gamla spelare som fortfarande var lojala föreningen, folk som ville hjälpa att bygga upp gamla damen (Juventus). Det är i den situationen man verkligen ser hos vilka spelare lojaliteten ligger. Zambrotta och Thuram var med säsongerna innan fuskandet och har mer historia med Juventus än bara sista säsongen, de svek förövrigt inte bara fuskaren Moggi utan även sina lagkamrater, fans och resterande klubb.
2007-07-06 17:12
Klint:

Han får gärna vara het på gröten, inte mig emot. Sätter han bara åt spelare som Robinho mm så att det känns så kommer inte jag att klaga. Vem minns inte Rafas saftiga och halvt vansinniga tacklingar när han var som bäst? Hur härliga som helst. :D
Barcelona Klint
2007-07-06 17:10
r.Hyder

Vad jag har sett av Milito så är väl inte direkt passningsspelet hans starka sida. Hans styrkor ligger i det defensiva spelet där han har varit riktigt riktigt bra de senaste säsongerna. Dock kan han bli lite het på gröten ibland, men va fan, det blir vi väl alla.
Barcelona r.Hyder
2007-07-06 17:09
Älska BARCA!!!

Dem har köpt Metzelder. Han är helt klar. Sedan får dem tillbaka Baptista, och dem vill köpa loss Reyes. Så en spelare har dem ändå köpt och en tillbaka från lån.
2007-07-06 17:09
Giovanetti:

Se det så här. Thuram och Zambrotta, kämpade och gav allt för att Juventus skulle vinna lo Scudetto. De lyckas och festen börjar. Hur kul är det då för dem när de vaknar upp efter segeryran och får höra. Nä, det har fuskats från Juventus håll (jag går inte in på hur det fusktas osv, det är oväsentligt) och ni får som straff nu spela i Serie B. Frågan man kan ställa sig då är följande. Hur känns det då för trotjänare som Thuram och Zambro faktiskt varit, att det från klubblednings håll har rent ut sagt pissat spelarna i ansiktet? Vadå, litade ni inte på att vi var bra nog att klara av att vinna utan ni måste ta till andra metoder? Förstår ni inte att spelarna blir besvikna och känner sig uppgivna? Det hade åtminstone jag gjort.
Barcelona r.Hyder
2007-07-06 17:07
Är det någon som kan beskriva hur Milito agerar i uppspelsfasen? Jag har för mig att han har en hysad vänsterfot med bra uppspel (dock inte i klass med Rafa eller Chivu). En positiv sak är att han är just vänsterfotad så att Puyi kan ta steget tillbaka och agera högermittback.

Puyol-Milito

Detta kan bli en svårslagen kombination innehållandes väldigt mycket agresivitet, brytsäkerhet och hjärta. Sedan flankerar Zambrotta och Abidal detta mittbackspar, vilket inte gör saken värre. Jag är lyrisk inför nästa säsong, men jag vill få Milito-värvningen slutförd så snabbt som möjligt. Jag tror inte på någonting annat än att han är påväg in förrän klubben meddelar någonting annat oficiellt.
Valencia juvee
2007-07-06 17:03
Självklart så skyller jag inte på er ;)
Jag är bara lite grinig.
Ville så gärna ha han i Juve. :(
Spanien Giovanetti
Rambla (Anims Puyi),

Hmm, mycket av det där är vad vi i Italien kallar stronzo. Både Thuram och Zambrotta har fått oerhört mycket av föreningen och när föreningen behövde någonting tillbaks så stack bägge. Det där med lönekostnader är också stronzo, visst stämmer det att Juventus fick ett ekonomiskt bakslag dock kunde bägge spelarna, likt resterande trupp, omförhandlat sitt kontrakt och gått ner i lön tillfälligt. Sedan kan jag förstå att de stack, det är oerhört svårt att hitta lojala spelare idag som spelar för klubben och inte pengarna.
Giovanetti:

Zaragoza tog en Uefa-plats denna säsong. De har ett riktigt bra lag med flera profiler. Nu kan de tex få Saviola till nästa säsong som det ryktats om. Självklart ser Zaragoza då Barcelona som en av huvudkonkurrenterna och vill därför mycket hellre sälja Gabi till ett lag i en annan liga. Gabi har själv sagt att nu är tiden att gå vidare och det förstår Zaragoza. Logik att de hellre säljer till Juventus, om de nu blir nöjda med summan.
Barcelona Gabriel
2007-07-06 17:02
Giovanetti //

Självklart har jag en stor förståelse för det, även jag hade blviit lite frustrerad om Milito nu försvann iväg till någon annan klubb, men precis som Juventus så behöver även vi en bra mittback. Än mer nu när Puyol gått sönder och blir borta de nästkommande 3 månaderna. Milito är en spelare med samma egenskaper som Puyi, en riktig krigare med ledaregenskaper och det lär behövas när Puyol missar inledningen av säsongen. Även när Puyol kommer tillbaka så tror jag han själv skulle tycka att det vore skönt med någon som kan axla av hans egna roll lite, då släpper även ansvaret på Puyol ytterligare.
Spanien Giovanetti
2007-07-06 16:58
Gabriel,

Absolut, jag kände en viss uppgivenhet när jag läste nyheten på Juventus-sidan och skrev mitt första inlägg här i ren frustration. Men du har en poäng, om Milito själv vill gå till Barcelona så är det nog det bästa för alla, dock har föreningen en stor inverkan och ser nästan enbart pengarna. Även fast de har sagt att de först och främst säljer till Juventus. Juventus största prioritering nu är förövrigt att införskaffa en bra mittback, sen har vi ett oerhört slagkraftigt lag inför nästa säsong. Så det späder på frustrationen litegrann.
2007-07-06 16:56
Giovanetti:

Jo, jag kan förstå det. Det jag inte kan förstå är hur ni juventini kan kalla spelare som inte valde att spela i Serie B för svikare? Jag kan förstå att del Piero stannar då han varit så länge i klubben och även kommit till åren. Vilken toppklubb i Europa skulle vilja ta över hans lön? Men att Zambrotta och Thuram väljer att söka sig till ett annat land för att få en ny utmaning får man ha förståelse för. Dessutom, så säger de själva att det knappast var de själva som propsade på att lämna. Juventus behövde göra sig av med höga lönekostnader.
Barcelona Gabriel
2007-07-06 16:54
juvee & Giovanetti //

Kom igen nu. Kan ni verkligen klandra Barça för att vara efter Milito? Visst kan jag förstå att en viss frustration inträder hos er då ni riskerar att gå miste om en sjukt bra back men det är ju knappast något som Barça kan ta hänsyn till, alla lag strävar efter att få det mest slagkraftiga laget för att på så sätt vinna de tyngsta titlarna, inte sant? Dessutom lämnades det inga frågetecken inför denna påkommande säsong om att det verkligen behövs en ny mittback utav hög kaliber. Thuram har inte hållt måtet samtidigt som han knappast är någon yngling längre och Marquez infriade inte förväntningarna förra året. Nu tror jag visserligen att Rafa har så mycket mer att ge och hoppas på att han kommer upp till gammal god form, men det är knappast något säkert kort. Dessutom skadar det aldrig att ha en bra och bred trupp. Sedan ska ni även veta om att Barças intresse för Milito knappast är något nytt, även om det har dröjt tills förhandligar påbörjats. Ledningens prio som mittbacksförstärkning verkade vara Chivu, men scenerna har ändrats avsevärt pga transfersummor och lönekrav när det gäller honom.

Sedan en liten tankeställare, vill ni verkligen ha en spelare som föredrar att gå elsewhere? För exakt så som Rambla nämnde så kommer absolut Milito att gå till Juve ifall han så önskar det, gör han inte det så är det helt enkelt eftersom han föredrar andra val. Och då är det väl lika bra att strunta i den spelaren, eller?
Barcelona Kamelen
2007-07-06 16:53
Det är väl klart att man blir less när man går miste om en back som Gabi Milito men än är ingenting officiellt.
Spanien Giovanetti
2007-07-06 16:51
Juventus vill förvisso inte ha tillbaks varken eller, de lämnade båten när den sjönk och kommer ej att återvända. Hänvisar till Lo stilo Juve. Milito är däremot ett oerhört viktigt nyförvärv för Juventus och jag antar att ni kan förstå min uppgivenhet när jag läser att Barcelona köpt/tänker köpa honom :(
2007-07-06 16:49
Thuram får gärna gå tillbaka till Juve om han önskar. Jag hade inte haft några problem med det. Nu tror jag ju visserligen att han trivs i Barcelona, precis som Zambrotta.
Barcelona Älska BARCA!!!
2007-07-06 16:48
Milito vill själv till Världens bästa klubb BARCA!!!
Delarocha
2007-07-06 16:47
Juuuve; okej. Som Rambla säger...

Sen har han ju sagt att han vill till Barcá också... Då kanske han vill till alla möjliga klubbar. Tror knappast någon kommer sätta en pistol vid huvudet för att få hans signatur på ett kontrakt från Barcá. Han har nog ändå möjlighet att välja. Och varför är det onödigt? Thuram är 35?, Puyol skadad nu i 3 månader, Marquez var ur form och Oleguer är värdelös... Varför kallar man det då onödigt att värva en mittback?
2007-07-06 16:45
juvee:

Om Gabi Milito verkligen vill till Juventus så lär han också gå dit, inget att oroa sig över då ju? Nu tror ju jag personligen att han vill till Barca, vilket han har velat snart i 3 års tid. Att han skulle föredra Italien och Juventus är något italiensk media har kokat ihop. Samtidigt så förstår jag din frustation över att han kanske inte går till Juventus, men det kan du ju knappast klandra oss på forumet för.
Annons: