/spanien/barcelona/forum/22805.aspx/spanien/barcelona/forum/22805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho 10
2007-10-31 14:15
Asså har följt sportals nyheter ganska länge nu och det är alltid samma rykten. Dom har sagt att Ronaldinho ska lämmna Barca i 1 år nu. Det är en skit sida och dom förmedlar falsk information
Barcelona roooonaldinho
2007-10-31 13:37
henry och abidal kan inte delta i matchen imon pgv skador

Barcelona roooonaldinho
2007-10-31 13:33
dinho kommer inte att lämna barca så är det bara

även om han gör det så är vi tacksamma för det han har gjort för laget
Barcelona Baltasar00
2007-10-31 13:29
L.Messi#19 Varför skulle Ronaldinho vilja lämna Barca för Chelsea. Visst pengarna men det är ju inte så att han tjänar lite pengar i Barca. Klimatet borde vara bättre i Barcelona än i snålblåsten i London.
Länktips: www.betsmart.se
Barcelona L.Messi#19
2007-10-31 13:05
När man läser i sportal, så tror man att dinho ska lämna barca direkt när övergångsfönstret öppnar.
De skriver att Chelsea ger med lön än milan och drf har större chans och få dinho.

Tror ni att dinho själv kommer vilja lämna barca ? Själv så tror jag inte det.
Barcelona Ravo
2007-10-31 11:56
Ämne: Varför spelar vi imo....
Man försöker bli klar med ligan så snabbt som möjligt så att spelarna får vila lite innan EM.
Barcelona Ravo
2007-10-31 11:50
Statistik mot Valladolid (länk)

Lär inte bli lätt men hoppas att de blir en underhållande match
Barcelona Boswin
2007-10-31 11:49
Visst att Valladolid mycket väl kunde tagit tre poäng mot Real Madrid, och att dom spelar ganska underhållande fotboll... men jag tror att Messi å Co kan spela lugnt å avslappnat mot Valladolid å om barca bara spelar sitt spel så vinner vi!
Visca el Barca !!3
Barcelona barca_style
2007-10-31 11:49
läs detta!!!!
intresant
Barcelona barca_style
2007-10-31 11:07
El Culé
visst du har rätt men hoppas att det går bra för oss
Barcelona El Culé
2007-10-31 11:03
barca_style:

Det kommer verkligen inte bli någon enkel seger.
Valladolid imponerade verkligen inledningsvis med bla. 0-1 borta mot Espanyol samt 1-1 mot Real Madrid.

Dom har bevisat att dom är ett bra och starkt lag när allt stämmer!

Så man skall nog inte ta ut något i förskott.

Visca el Barca.
Barcelona barca_style
2007-10-31 10:32
Hoppas messi startar från från början immorn

kommer bli bra match enkel seger
visca barca
Barcelona RobelSamsoon_
2007-10-31 09:38
Ja matchen vissas på tv4 sport,
Barcelona Ronaldinhooo 10
2007-10-31 09:23
visar de matchen i morgon`?

visca el barca
Barcelona Kalle.
2007-10-31 07:44
Varför spelar vi imorgon? =O
Barcelona Anders
2007-10-31 01:15
Rambla:
jo, har sett alltför mycket antydningar till Kluivert hos Ronaldinho på sistone, löper inte många meter utan boll,är för seg när han väl får bollen och har ett liknande förflutet (inte exakt men lite likheter finns det allt) det vore väldigt skrämmande om han karriär utvecklades likadant framöver.. vill inte tänka tanken ens.
Barcelona GabyMilito
2007-10-31 01:03
Barca jagar skotsk jättetalang 16 bast

Läs på länktips
Barcelona Rambla
2007-10-31 00:30
II Barça II:

Han kostade nästan det dubbla. Dessutom så är han tydligen rätt så putt på Schwester. :D

Anders:

Puyol, Xavi och Oleguer är nästan uppväxta i Barça och katalaner. Så det är en hedersak för dem att brinna för klubben. Dessutom så tvivlar jag på att Ronaldinho inte ser det som en ära att spela för Barcelona. Däremot så ska han självklart ha kritik för bristande professionalism och engagemang vid vissa perioder. Det gick väl helt enkelt för bra för honom en längre perdiod att han till slut trodde att han kunde klara sig på sin talang och slarva med träning. Nästan lite Kluivert-syndrom på honom det senaste året.
Barcelona Anders
2007-10-31 00:19
med tanke på hur han betedde sig i psg under vissa perioder tror jag inte att det bara är en slump om han kommer tillbaka försent från lankdskamper m.m. Dock kan jag ju ha fel, men anser ändå att han ska bänkas. Det är inte rätt att han ska få spela sig i form när det som redan är i form sitter på bänken. speciellt inte när det går ut över lagets resultat.
Barcelona ZARM
2007-10-31 00:13
Ämne: Det som gör att jag ....
Anders//

Jag delar inte alls din uppfattning om att Ronnie inte anser det vara en ära att tillhöra barca. Vad får dig att säga så? Han har slappat och är förhoppningsvis på väg tillbaka. Puyol, Messi och Zambrotta mfl mfl går ut offentligt och visar sitt stöd. Messi i synnerhet. Borde inte vi fans som inte har alla fakta vid handen göra detsamma. Det är uppenbart att han själv inte är nöjd. Ge killen lite tid så får vi se hur det går.
Barcelona II Barça II
2007-10-31 00:13
Ni kommer väll alla ihåg hur hypad(av media?) Drenthe var under sommar- transfer. Herregud, alla lag var ute efter han (enligt media). Real vann dragkampen(?) om hans namnteckning. Av det man har sett hittills så är han bara en “ok” spelare, inget mer. Och nu så blir han inte ens uttagen till matchen mot Valencia trots att Robben är skadad. Snacka om flopp värvning!

Jag tackar gud för vår ledning. Drenthe kostade väll lika mycket som Yaya?
Barcelona Anders
2007-10-31 00:05
Paco Buyo:
Helt sant men effekten är densamma, dock var väl zlatan mer "fit" men bara för stark.
Barcelona Anders
2007-10-31 00:03
Det som gör att jag anser att Ronaldinho förtjänar kritik är att han visar upp fel mentalitet dvs han ser det inte som en ära att ens få tillhöra Barcelona utan ser Barcelona som ett redskap för egen berömmelse mer. Spelare som Puyol, Xavi, Oleguer m.m. inser vad det betyder att tillhöra Barcelona, det är det högsta man kan uppnå för dessa, vilket tydligt avspeglas i deras mentalitet.
jämför årets sommar bara.. Puyol rehab-tränar som aldrig förr medans Ronaldinho slappar till.
Real Madrid Paco Buyo
2007-10-31 00:01
Anders:
Skillnaden är väl att Zlatan var i gymet för att bygga muskler, Ronaldinho för att slippa springa.

Rambla:
Så är det. Tror inte att folk glömt dock, det är en av anledningerna till att de bryr sig.
Barcelona Anders
2007-10-30 23:58
förra säsongen var Ronaldniho riktigt bra men han va inte inte lika spektakulär som tidigare, dels beroende på att han fick bära upp laget själv samt att han tappade träningsmässigt. Den här säsongen har han varken varit spektakulär eller överlag särskilt bra. Om spelet lyfts när en spelare som Ronaldinho byts ut är det något som är galet oavsett att inhopparen heter Messi. Måhända att han kan lida av zlatan-sjukan där man fått bevisat för sig att för mycket gymmande inte gynnar spelet på planen (sista tiden i juve). Som det ser ut i truppen nu med överflöd på offensiv kraft tycker jag att det är direkt fel att låta Ronaldinho starta matcherna.
Barcelona Rambla
2007-10-30 23:50
Ämne: Rambla:
OK, men myc....
Exakt! Trots det ska man inte vara så snabb med att glömma bort vad han tidigare har gjort för klubben. Vill han tillbaka och vill han själv förändra sitt beteende, så ska han ges chansen och stöttas. Kritik i alla ära, men någon måtta får det ju vara. Det är min åsikt.
Real Madrid Paco Buyo
2007-10-30 23:47
Rambla:
OK, men mycket av det som ligger bakom missnöjet med Ronaldinho nu är precis det som du beskriver: "Han var helt enkelt för lat". Han har tagit sig friheter under en längre tid och det slår tillbaka nu.
Barcelona Rambla
2007-10-30 23:44
Paco Buyo:

Jag tror att du missförstod mig. Med behandlas som vem som helst så syftade på att han ej ska få ta sig friheter. Han ska kunna börja en match på bänken om formen kräver det och inte starta matchen bara för att han är Ronaldinho. Han ska få jobba sig tillbaka i form precis som vilken annan spelare i truppen som inte har någon världsklasstämpel på sig. Ja, låt han få kämpa på som Gudjohnsen nu får göra. :)
Barcelona Rambla
2007-10-30 23:40
Nemo:

Förra säsongen var han bra, men inte så bra som han kan vara. Lägg där till att deltog i väldigt få träningar med resten av truppen och tillbringade lika mycket tid ensam på gymet. Låter man det fortgå en hel säsong så är det inte så konstigt att han saknar fysik och styrka som han hade när han var som bäst. Han var helt enkelt för lat, levde det ljuva livet och festade säkert en hel del som det rapporterats om. Nu kan han säkert blixtra till och vara bra i någon match men han lär fortfarande vara rätt så ojämn med tanke på att det tar tid att nå upp i den där gudomliga nivån som han hade tidigare. Hård träning och engagemang är det enda som hjälper, det finns inga genvägar trots att man heter Ronaldinho Gaucho. Nu rapporteras det åtminstone om att han kämpar på under träningarna och försöker komma i form.
Barcelona tribente_magico
2007-10-30 23:39
mm messi är grym just nu, men jag tyckte ronaldinho var roligare och kolla på när han var som bäst än messi är idag, men sen finns det ju ingen spelare i världen som kan spela lika publikfriande som ronaldinho gör i sina bästa stunder.
Annons: