/spanien/barcelona/forum/22798.aspx/spanien/barcelona/forum/22798.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Taherinho
2007-07-10 22:28
Barcaroffe

Skönt och höra att även du ÄLSKAR Brasilien, jag vet... Jag var där nyligen i sex månader och spelade fotboll och har nu också en brasiliansk tjej...och vi ska en sväng till Barcelona efter sommaren. Jag vet, Brassarna är helt underbara och har en helt underbar kultur och under min tid där lyckades jag övertyga många till att bli Antimadridista, det hade nästan blivit förbjudet att komma med den vita tröjan när vi skulle spela fotboll. Haha...Helt sjukt

En gång frågade en av spelarna där varför alla där höll på Barcelona och inte Madrid, då drog en liten kille fram pengarsedel i ena handen där man kunde se Figos bild på ena sidan och Saviolas på den andra halvan, Och sedan drog han fram en fotboll där Ronaldinhos leende täckte halva bollen och bollen skakade och killen sa att det var Puyols hjärta som klappade, sedan frågade samma pojke killen...Vilket av de här två väljer du?

Från den dagen såg jag honom enbart bära BlauGrana.....haha

Visca Barca

P.S. Jag vet att Saviola inte är så viktig så han behöver diskuteras, men jag gillar inte sånt här orespekt mot fansen, det är faktiskt lågt. Men men har man en tränare i Madrid som är medlem i Barca förvånar väl inget

Haha Ciao
Barcelona Crosas
2007-07-10 22:25
Jag undrar vad det här sänder för signaler till Soldado som jag tror kommer återvända från lån???

Anser nog att han med rätt matchning kan bli bättre än Saviola som adlrig lyckades blomma ut i barca tillsammans med Kluivert ansågs ju vara värsta stjärnskottet förr, fattar inte hur dom tänker,
tycker nästan synd om Reöl fansen.....
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-07-10 22:16
saviola? okey han va grym för nåra år sen men nu.
vad ska man göra real värvar våra bänkvärmare,?
om ni vill ha saviola ta han ska ni ha han i erán startelva eller ?, intressant en bänkvärmare från barca tar plats i reals startelva.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-10 22:11
Gabriel Milito To Sign For Barcelona After Copa América.
Tror det är sant elr??

KOLLA LÄNKTIPS
Barcelona Messidona
2007-07-10 22:05
börjar tröttna på milan... känns som det blrjar bli angående real med kaka affären
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-10 22:04
asså FAAN va grymm Bojan e, kolla länktips
[THE NEXT KLUIERT]

Barcelona Messidona
2007-07-10 22:03
milan vill försöka igen
Barcelona Gaucho
2007-07-10 21:58
Kan inte förstå att det finns dem som försvarar Saviola i ämnet.
Jag menar självklart har styrelsen pissat på honom då han i princip har tvingat dem att fortsätta betala hans lön tills hans kontrakt gick ut.
Faktum var det att spelarna sänkte sin lön då Laporta blev president och Barcelonas ekonomi var på botten, Saviola vägrade då vilket jag såg som acceptabelt, men att han sen vägrar gå till en annan klubb då barcelona vill sälja honom bara för hans löne krav var helt orealistiska. Nej Saviola spelar endast för pengarna, precis som Figo och resten av Madrids nyförvärv.
Real Madrid King_raul
2007-07-10 21:56
barcaroffe,
Puyol lämna för Madrid? Jo du, den dagen vandrar dinosaurerna på jorden igen.

Barcelona Kim
2007-07-10 21:53
Att man ens orkar bry sig om att bli upprörd på Saviola. Jag trodde att han hade något hjärta. För ett par år sen förstod jag att så inte var fallet. Pesetero, är vad han är. Det är pengarna han vill åt, ingenting annat.

Hans övergång känns inte som så mycket annat än ett försök till hämnd mot Barcelonas ledning.

Jag tror ändå vi kan vara lugna. Han är för dålig för att platsa i Barcelona. Real Madrid med tillhörande anhang av diverse smutsig kaliber är överlyckliga över att ha knutit till sig en "världsanfallare". Säger det mest om huruvida Kataloniens stolthet har ett bättre anfall än Madrids dito, eller försöker det mest visa någon uråldrig form av skadeglädje från de små vita djäv... människorna?
Barcelona barçaroffe
2007-07-10 21:44
He he Taherinho!

Jag ar sjalv STOOOR Brassealskare. har t.o.m.
en Brasiliansk fru och en bostad i Brasilien, Aven om vu just nu bor 300 meter fran Barcas Mecka. Fantastiskt land, manniskor och kultur!
Langtar redan till nasta VM och brassematcherna. Kul nar frugan och hennes kompisar malar sej och klar sej i de brasilianska fargerna och festar till!
Daremot orkar jag verkligen inte ha sa mycket kanslor for Saviola. En bra fotbollsspelare, inte mer.
Jag skulle dock ma daligt om Puyol, Xavi, Iniesta eller nagon annan AKTA Barca-hjalte, lamnade for Madrid. Huvva!

Som stort Bjorkloven-fan AVSKYR jag t.ex.ocksa Erik Anderssons overgang till vart hatlag nr. 1 Skelleftea AIK.

Hasta la Vista!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-10 21:43
Ämne: Angående Saviola mås....
Mig veterligen så är det väl ingen från klubben som officielt har beklagat sig, eller du kanske har annan info? Däremot några upprörda fans på ett svenskt forum, vilket är en viss skillnad.

Har svårt att se hur man pissat på honom som du uttrycker det. Han fick veta redan 2003 att han inte ingick i Rijkaards planer, något en profissionell fotbollspelare får räkna med. Håller du inte med? Klubben erbjöd sig att hjälpa till att hitta en lämplig ny klubb. Det ville han inte, för han insåg nog att det inte fanns någon klubb där ute som ville möta hans dåvarande lönekrav.

Tror du del Nido betalade huvudparten av hans lön när han lånades till Sevilla? Knappast. Där fick han ju bra med chanser. Hur många mål mäktade han med där? Kom han upp i 10 mål?

Även inför denna säsong, fick han veta att han inte ingick i Rijkaards planer. Över 15 klubbar visade intresse och vill köpa honom. Trots det så ville han stanna kvar och som han sa, kämpa för en plats i startelvan. Det är väl ganska så uppenbart att han ville sitta av sitt kontrakt för att kunna gå som bosman efter säsongen.

Att Saviola vinner skytteligan är väl lika troligt som att Oleguer skulle göra det. :)
Barcelona Kamelen
2007-07-10 21:37
larsbw(Sevilla-Red.)

Klubben har med all rätt pissat på honom. Att man kan vara så girig i hans situation är helt ofattbart. Var fullständigt värdelös när han fick chansen mot lag i Prímera.
Tror dock inte hans situation (antal chanser m,m) hade sett ut likadant om han nu hade valt att förlänga med en lägre lön.
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-10 21:36
Ämne: Angående Saviola mås....
Fast att jag är en barca fan så tycker jag att du har helt rätt i det du säger.
Barcelona the culé
2007-07-10 21:35
larsbw

klubben har länge sakt han han får lämna klubben men han har inte villjat det och har själv valt att sitta kvar sitt kontrakt.

vad tycker du att barcelona skulle ha gort då? bänka etoó kanske ?
Sevilla larsbw(Sevilla-Red.)
2007-07-10 21:32
Angående Saviola måste jag säga att jag tycker FCB får skylla sig själva. Så mycket en klubb pissat på en spelare har jag inte hört talas om på länge. Faktiskt en härlig långnäsa till hela FCB. Fattas bara att han går och vinner skytteligan nästa år..
Barcelona Arendagan
2007-07-10 21:25
Läste precis att Schuster fortfarande är medlem i Barcelona. Stämmer det egentligen??
Barka
2007-07-10 21:22
Fick nya dräkten direkt ifrån spanien i dag!! fasiken va snygg den är....
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 20:56
Puyol - Ramos
Milito? - Pepe
Abidal - Marcelo, Torres, Drenthe?
Zambrotta - Cicinho, Salgado

Jahh... du ser själv vilka som blir bättre ;)
Barcelona Taherinho
2007-07-10 20:54
Ämne: Saviola
Känslan: ÄCKLAD ÄCKLAD ÄCKLAD

El Conejo är en riktig klassspelare, det tycker jag fortfarande och jag har alltid gillat honom trots att Rijkaard envisats med att bänka honom och hans relation till styrelsen har inte varit bra. Med vad är det han gör egentligen? Han sa en gång själv nyligen att ifall han skulle byta klubb till R*** så skulle det inte kännas som svek eftersom han är professionell...(?!) Jag undrar bara kära Saviola, hade du sagt samma sak ifall du skulle byta till Boca Juniors från River Plate?

Kanske inte, då skulle du antagligen varit rädd för ditt liv och då lovar jag att du skulle känna dig som en svikare...

Finns det ingen annan klubb han kan dra till? Jag vill inte avgöra hur en annan person ska tycka och tänka men som supporter för Barca är min känsla bara: ÄCKLAD!
Och som det står på barcasidan här så kanske han också skulle byta från Argentina till Brasilien, det finns bara en skillnad, tack och lov går det inte att göra det, än så länge i alla fall och så finns det en skillnad till, Jag som en stooooor Brazze-fan inte skulle vilja ha honom även om det enda alternativet i Brasilien skulle vara Vagner Love och låt oss säga Markus Allbäck...

Så Grattis Madrid till att ha värvat en spelare som verkligen inte spelar med hjärtat men istället spelar för pengar...

Visca Barca! Mes que un Club och Mycket Mycket mer än en spelare
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 20:53
obbe

M. Torres, Cicinho, Salgado, Marcelo.. hehe det e inga bra ytterbackar gubben. Skryt inte om dem. Och snälla jämför de inte med Chelseas försvar. Varenda Chelsea försvarare är bättre. hur du än vänder o vrider på det. alla Chelseas mittbackar e bättre än Reals. Och ytterbackarna ska man inte ens snacka om.

Jag säger inte Barcelona för att då tror du att ja säger så för att jag håller på dom.
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 20:52
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-10 20:52
Nää, nu är det bara att släppa Saviola affären. Det är bara att inse att den snubben var ingenting för oss, han var vår sista man i anfallet, vårt skräp med andra ord. Att han går till Madrid är fult men samtidigt "fair". Vill Madrid även ha Ezquerro mån tro? Han hade väll samma status som Saviola?

Dags att koncentrera oss på oss, dags att värva Milito och kanske Drenthe för att sedan avsluta vårt buissness på transfer markanden och sedan koncentrera oss på försäsongen.

Madrid är inget som oroar mig, jag var säker på la Liga vinst säsong 07/08 efter slutsingnalen mot Gimnastic, med de värvningar vi gjort är jag än mer säker. Kommer någon ihåg Ronaldinhos blick på Stamford Bridge 04/05? Dagen fåntratten Mourinho sprang in på banan och Xavi:s blick sa mord? Dagen Eto'o utryckte sin avsky mot Mourinho i media? Det man såg i spelarnas ögon då och såg jag i deras ögon efter slutsignalen mot Nastic. Det får mig att tro...

Bara att blicka framåt mot säsong 07/08, jag har en anning om att det kommer att bli en höjdare...
Barcelona Crosas
2007-07-10 20:40
Gillar det här kanske kan fungera för Real nu defensivt... Kan ej minnas så här spontant att dom hade bättre backuppsättning än nu, kanske under Hierro eran?? Skall vilket som bli intressant att följa framöver.......

Drenthe skulle enbart gå till Reöl om inte Barca buda på han, då han tydligt uttalat sig om att det är hans favorit klubb=)
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-10 20:35
obbe:

Du är rolig du. Snacka om att höja upp sina egna spelare till orimliga proportioner. Hur kan du vara så säker på att era så kallade världsbackar så lätt ska klara av spelare som Henry, Eto'o, Messi och Ronaldinho? Du kanske ska lägga ner kaxigheten lite och bli mer realistisk?

Ja, vad har Drenthe presterat på hög nivå? Ah, han var riktigt bra i ett U21-EM. Vilka meriter. Dessutom, han verkar mer sugen på Barcelona ju.
Barcelona Karlssoooon
2007-07-10 20:20
Kalla mig korkad men jag struntar fullständigt i om Saviola nu går till Real. Vi änvände ju inte honom flitigt när han spelade för oss direkt så då känner jag att det är sak samma vilken klubb han än går till. Men det är ju jag det :)
Real Madrid Shi
2007-07-10 20:20
Ämne: Men med våran uppsät....
Om du söker kärlek i Les Rambles så är du lika vilsen som en norrlänning i Saharaöknen.
Real Madrid obbe
2007-07-10 20:18
Men med våran uppsättning av världsbackar så kommer vi klara av Kedjan REHM, tycker varken chelsea eller barcelona är i närheten av att ha en lika komplett uppsättning av backar som vi har, vi kommer också troligtvis även få Drenthe, så det blir ett till skönt tillskott..

P.s Provocerar inte, bara diskuterar..
Barcelona Savve
2007-07-10 20:15
Saviola, en av mina favoritspelare under den senaste tunga perioden i klubbens historia, som jag hadde mycket respekt för (gissa vad smeknamnet här på forumet bygger på t ex). Men med tiden började mer och mer rykten om attitydproblem, etc. göra sig hörda och på slutet när han valde att sitta av sitt kontrakt började man känna vad det lutade åt. Lika bra att han nu bekänner färg på riktigt så man vet vad man har honom, han har ju knappast saknat anbud från PL t ex så det är ju inte direkt så att Madrid var enda aternativet utan uppenbart varför han valt dem (något högre lön). Respektlöst mot fansen som varit dem enda som stött honom dessa sista år i klubben, men men. Det är ju inte direkt så att han hade Figostatus. Mest besviken på att han valde Madrid, men känner mig inte speciellt oroad/upprörd. Visst en 10-15 mål per säsong lär han snitta om han får spela regelbundet men det är ingen Eto'o man behöver oroa sig för i el classico, förhoppningsvis iaf.

Känns uppenbart vad Calderons främsta syfte med affären är, en riktig respektabel president snart i klass med Gaspart det där. Känns som hans ledarskap kommer straffa sig med tiden...

Nu får man väl hoppas att Milito skriver på efter copa america och ingen viktig spelare lämnar, då kommer man knappt komma ihåg den där argentinaren som lämnade när nästa säsong startar. Kommer inte riktigt ihåg vad han hette längre. ;)
Real Madrid Shi
2007-07-10 20:13
Ämne: Shi

Ja vissa av e....
Varför oroa sig när man bara kan titta på matcherna och njuta.
Annons: