/spanien/barcelona/forum/22796.aspx/spanien/barcelona/forum/22796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valladolid Magnito_perez
2007-07-10 13:37
yaya Toure kan bli nästa Essien har jag hört.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-10 13:34
Paco Buyo:

Återväxten underifrån ser jag inte som något problem trots att Barca C försvinner. Problemet ligger väl mer i att kunna behålla spelare innan de tar steget från junior till senior, med tanke på att man inte får skriva proffskontrakt med spelare under 18 år. Vad för framtid kan man garantera dem i Barcelona? Osäker framtid för flera stora talanger som brittiska klubbar rycker i. Det lär ju inte bli bättre om a-truppen kommer fortsätta att se så här stark ut.
Barcelona Myrran
2007-07-10 13:16
Real Madrid=Stolthet

Ens värt att jämföra Ramos med Messi? Spelar inte ens på någon likartad position.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-10 13:15
Rambla:
Skulle inte förvåna om Cannavaro går tillbaka till Italien. Ramos förmodligen ytterback ännu mer den här säsongen (vilket jag personligen ser som positivt).

vad säger du om betydelse av att Barcelona blivit av med Barcelona C inför den här säsongen? Kommer det att påverka återväxten på sikt?

Ánimo Puyol skriver jag under på.
Barcelona M79
2007-07-10 13:08
Pepe till Real.
Kan bara gratulera, en lysande mittback
Barcelona sölta
2007-07-10 13:00
Med all rätt gnällde Thuram lite förra hösten vad jag kommer ihåg. Oleguer förstår nog själv att han inte kan konkurrera, medan Thuram - en av världens bästa backar - inte ens fick chansen när Marquez gjorde bort sig match efter match.

Vill han stanna i år så lär han dock inse att han kommer få måttligt med speltid.
Barcelona tarrak
2007-07-10 12:55
King_raul

Om man värvar Milito så ser jag gärna att man gör sig av med Thuram. Han börjar bli gammal, har hög lön och (till skillnad från Ole) gnäller han när han inte anser sig få tillräckligt med speltid.

Oleguer är normalt ingen världsspelare, men han är en duglig back-up med hjärta för klubben. Att han var värdelös stora delar av den här säsongen argumenterar jag inte emot, men det kan hända bättre spelare än så.
Real Madrid Real madrid= stolthet
2007-07-10 12:55
Är ramos överpis vad tycker ni? bara en fråga det är som ni skulle köpt messi för dom pengarna skulle ni tycka att det var överpris. Vad tror ni spelar Barca real cl final skulle va grymmt.
Barcelona tarrak
2007-07-10 12:50
Y. Toure (17)

Det var bara tre spelare som fick mer speltid 05/06. Om han alltid hade varit kass så hade man nog inte vunnit både ligan och CL.
Real Madrid King_raul
2007-07-10 12:50
tarrak,
ok ok... Kör vidare med Oleguer då.
Thuram tycker jag har sett osäker ut i många ingripande men jag har väl fel där med.
Barcelona tarrak
2007-07-10 12:44
King_raul

"Ska Oleguer få fortsatt speltid? Eller vill ni vinna ligan?"

Vari ligger motsatsförhållandet? Det har gått två gånger tidigare och det kommer att gå igen. Även om han var kass denna säsongen, så var han knappast anledningen till att Barça floppade.
2007-07-10 12:44
King_raul:

Thuram har inte gjort bort sig. Varken han eller Oleguer är ordinarie med en frisk spelartrupp, det vet nog alla. Dessutom, vi vann ligan två år i rad och även CL förra året där Oleguer fick en hel del speltid. Så varför skulle det vara ett problem?
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-10 12:43
Ämne: Ämne: Jag är ....
ja det har du rätt i
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-10 12:41
Ämne: Jag är vaken=)

Ya....
Jaa,men jag sa att Yaya var bästa värvningen för att henry behövde vi inte köpa vi hade redan spelare på dem positionerna och abidal han var en okej värvning.Men jag säger inte att jag hatar henry han är välkommen till klubben men jag tycker fortfarander det var onödig värvning
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-10 12:40
nån som vet om det har hänt nåt i milito affären??
Lukas.RP
2007-07-10 12:36
Den tänkta backlinjen i Barça:

Abidal--Milito/Rafa--Puyi--Zambro .

Eller har jag fel?
2007-07-10 12:30
King_raul:

En sak jag undrar över nu. Om el Real är villiga att lägga upp sådana pengar för Pepe, tror du inte det gör del Nido än mer kaxig när det gäller att bestämma vilket pris Dani Alves ska få? Ja, förutsatt Madrid nu fortfarande är intresserade så klart. del Nido växte flera cm i och med denna affär, både i längd och ego. :D
Barcelona Ronaldinho_barca
2007-07-10 12:26
Paco Buyo:

Och det roliga är att alla utan Ramos har floppat. Pepe på tur?
Real Madrid King_raul
2007-07-10 12:24
Kamelen,
Tror du verkligen schuster gör det första säsongen? Låter helt galet i mina öron.
Barcelona Kamelen
2007-07-10 12:21
Kan väl mycket väl hända att Schuster vågar sig på en gammal tysk 3-5-2 med två 'wing backs'.
2007-07-10 12:20
Paco Buyo:

Ungefär som det en gång var att köpa brassar till överpris i Barcelona under Gaspart. Du minns säkert Rochemback mfl?

Tror faktiskt att Cannavaro drar hem till Italien nu. Eller vad tror du?
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-10 12:17
Joan Gamper.:
I Real har det varit högsta mode att köpa mittbackar till överpris i ett par år nu.
Samuel, Woodgate, Ramos, Cannavaro...
Barcelona Barca Barca
2007-07-10 12:12
Ämne: Folk verkar ha glömt....
Håller med dig där faktis. Sen tror jag inte att 27 miljoner spelar någon stor roll för klubben. Det finns pengar så de skriker om det. Men vad jag har sett av Pepe så har han varit oerhört stabil och iskall i backlinjen stressar aldrig. Men hur blire nu me Cannavaro o Metzelder? Tror faktis Ramos flyttas ut till högerbacken och Pepe bildar ett stabilt mittbackspar med Metzelder.
Barcelona Klint
2007-07-10 12:10
Akram

Lite skillnad anser jag dock det vara mellan värvningen av Ramos och Pepe. Ramos är spanjor, kom från ett av Spaniens bästa lag som inte ville sälja (köptes för utköpsklausul väl?).

Jag tycker fortfarande att 27 miljoner € var mycket för Ramos även om han har visat sig vara en bra värvning. Dock så har jag sett Porto spela en del och visst är Pepe bra, men att likna Pepes talang likt Ramos känns orättvist mot Ramos.
2007-07-10 12:09
Ramos är spanjor och var Spaniens mest lovande försvarspelare i sin ålder. En stor skillnad även om €27m också var ett överpris. Visserligen inget del Nido grät över.

Pepe kostar väl siså där 10-€12m för mycket i förhållande till i vilken liga han har presterat i sett till vilken status portugisiska ligan håller.
Barcelona tarrak
2007-07-10 12:09
Akram

Nej, det har jag inte glömt, men jag tycker inte att det är relevant. Ramos var 19, Pepe är 24. Sen vet jag att killen är duktig, men om Barça skulle få Milito för ca 18 miljoner, är jag ganska övertygad vilken klubb som gjort den bästa affären.

Men grattis till en bra spelare!
Real Madrid Akram
2007-07-10 12:04
Folk verkar ha glömt att vi betalade 27 miljoner euro för Ramos och ingen gaggar om överpris där inte.

Tycker att vi ska ge killen en säsong innan någon avgör om han är billig eller dyr. Helt fel att döma en spelare innan man sett honom in action.
Barcelona Christian____
2007-07-10 12:02
Kolla på videon:D En tjej hoppar från läktaren för att hälsa på Messi

http://www.youtube.com/watch?v=LikkG294FuY
Barcelona Barcelonito
2007-07-10 12:02
Egentligen så ska vi skita i hur mycket spelarna kostar för andra klubbar. Det viktiga e att de får in en bra mittback. En hårding. Nu e Ramos o Pepe mittbackspar i real o Milito o Puyol i Barca. Intressant. Köttarförsvar
Barcelona tarrak
2007-07-10 11:58
PILMA

Nu är det nog så att Madrid kan bjuda vad de vill för att få Cesc, jag tror inte att han är intresserad.

Enligt Portos hemsida kostade Pepe 30 miljoner€!
Var det någon som sa överpris?
Annons: