/spanien/barcelona/forum/22795.aspx/spanien/barcelona/forum/22795.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Woods
2007-07-09 18:08
Inte ens Henry kan räknas som en galactico-värvning. Inte sett till vad vi fick betala.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-09 18:05
Joell:

Tro inte på allt vad fan-siter skriver på sina hemsidor. Rykten som knappt är värt att nämnas.
2007-07-09 18:04
Crosas:

Det är önsketänkande och drömmar från hans sida. Det innebär inte att det är sant på något vis.

Hur kan man påstå att Abidal, Yaya och Milito (när han nu blir klar) och två uppflyttade canteranos i Bojan och Giovani som Galactico-värvningar? Förstärkningar på positioner som behövs. Vilka av spelarna kostar 500 eller 700 miljoner kronor? Please...
Barcelona r.Hyder
2007-07-09 18:02
Det slog mig nu att Yaya Touré också kommer dra till Afrikanska mästerskapen, om jag inte har fel? Då får väll antagligen Emilson eller Marquez axla hans roll om denne är startspelare vilket är troligt.
Joell
2007-07-09 17:55
vet ej om någon skrivit detta, med det ryktas att Deco ska på läkarundersökning hos newcastle under veckan, hoppas inte han går dit.
Barcelona Woods
2007-07-09 17:44
Crosas//

Måste bara säga att jag börjar ta till mig ditt "Reöl". Växer dag för dag, och jag tycker det är hemskt kul. Haha!
Barcelona Crosas
2007-07-09 17:37
Den där King_raul verkar ju itne veta vad han snackar om i reöls forum. Menar att barca som klubb drabbats av övermod och handlar in värvningar som dom gjorde under Galacticos eran??

Tror knappast barca skulle göra det, om inte annat så har vi redan bevisat det med att flytta upp egna talanger och värva spelare som behövs till förhållandevis humana summor om man jämför reöl när dom skulle ta över världen!!!!
Barcelona Frodo
2007-07-09 17:19
Ämne: Nog tror jag att vi ....
Jag tycker att det det vore dumt att slösa bort den talang som t.ex. Iniesta besitter om man kör med den taktiken. Han visade förra säsongen att han är en av världens bästa mittfältare och med en 4-2-3-1 taktik tror jag att det kommer att gå ut över honom. Visserligen kan det vara bra att använda sig av den taktiken i lätta hemmamatcher eller när man ligger under men i övrigt tycker jag att de "fyra" får rotera på tre platser. Det är trots allt cirka 60 matcher under säsongen. Men det är lockande med en uppställning med de alla fyra. Vilken uppställning och taktik tror du passar bäst?
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-09 17:17
Ämne: Rambla,
Just därför....
Messi var ju sanslös i fjol. Gjorde 14 mâl trots att han hade en svâr skada. Hat-trick i El Clasico och killen gör det vid 19 ârs âlder!!! I en stor klubb som Barcelona. Jag kan inte minnas sâ hemskt mânga spelare som nâtt den nivân sâ snabbt. Pâ de smâ ytorna har han ingen överman just nu och om han utvecklas lite till vilket är högst troligt med tanke pâ normal utvecklingskurva är det svârt att hitta ett tak för killen.
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-09 17:15
okej tack
Barcelona Taherinho
2007-07-09 17:11
Brasilien imorgon Argentina Onsdag natt....
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-09 17:11
När är semifinalerna i copa america??
Barcelona Taherinho
2007-07-09 16:54
Helt ärligt grabbar, vad ni än tycker om Robinho, han är helt otrolig. Det handlar bara inte om när han möter "dåliga" lag. Skillnaden är att han är alltid typ tio gånger bättre när han spelar i A Selecao än i Real Madrid. Anledningarna är många enligt mig men i Copa america har han varit helt fantastiskt, även när Brasilien har mött bra lag, exempelsvis Mexico.

Viva Brasil
Real Madrid King_raul
2007-07-09 16:49
Rambla,
Just därför Messi & Robinho dominerar, det är INTE Europa dem spelar i. Men det är lite som jag känner för Messi, ser han som en sylvass anfallare som inte riktigt får till det. Trodde verkligen han skulle ta hem hela förra la liga på egen hand... men icke. Och då menar jag när han inte var skadad.
Vi får se hur nästa säsong blir.

Barcelona Ghazza
2007-07-09 16:47
Rambla (Anims Puyi),

Tack så mycket, blir förhoppningsvis Lateral 1a Graderia tillslut =)
Barcelona PILMA
2007-07-09 16:46
Gonzalo Hiquain
Kolla länken som Rambla (Anims Puyi) tipsade så där kan vi ha alla på plan (R-E-H-M)
2007-07-09 16:46
King_raul:

Just det jag gör ju. Anser du att tex Chile kom upp i någon hög standard eller satte någon press på Brasilien? Nä, de små dvärgarna i Chile såg ut att ha gett upp på förhand. Jag ser fram emot när han får möta lite muskulösa backar, som tex Paraguay och Peru har i sina trupper.

Ja, eller som det nu blir Uruguay. Tycker att Brasilien haft ett j-a flyt rent ut sagt med lottningen. Hur kunde de undvika att få andra halvan när både Mexiko och Argentina vunnit sina grupper? Skumt.
Real Madrid King_raul
2007-07-09 16:43
Rambla,
Följer inte copa america hör jag.
2007-07-09 16:43
King_raul:

Självklart, men faktum kvarstår med stängt eller öppet transferfönster. Robinho skrämmer mig inget vidare. Tycker att han är överskattad. Oftast bra mot sämre lag.
2007-07-09 16:41
Gonzalo Hiquain:

Man måste hålla i bollen 70% av matchen och springa som aldrig förr. Hela tiden rörelse. Något Barcelona inte riktigt klarade av förrs säsongen när man provade 3-backslinje, förutom i en halvlek mot Zaragoza då det såg riktigt bra ut.
Real Madrid King_raul
2007-07-09 16:41
Rambla,
Mkt siande som vanligt... jag återkommer när transferfönstret stänger, allt annat är onödigt.
Gonzalo Hiquain
2007-07-09 16:40
en fråga! Hur ska ni spela med ? Hur ska ni få plats med REM och Henry?

Bara en fråga!
Gonzalo Hiquain
2007-07-09 16:39
King_Raul//
Ja kanske för att vi kommer troligen att spela med 2 pivotes också!

Och sen säger jag inte att Real kommer spela så, Jag vill bara veta vad Barca fansen tycker om dom!
2007-07-09 16:38
King_raul:

Hm, vi har spelare som Messi, Henry, Eto'o och Ronaldinho i laget och du tror att man oroar sig för Robinho det första man gör? Snälla. :D
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-09 16:37
I så fall ska det vara mot mindre bra lag.För det verkar vara farligt o spela sådär ronaldinho kommer ju inte jobba hem så ofta och även om han gör det är han ju inte direkt en defensiv spelare.
Barcelona Moha_Puyol89
skrev fel chivu, milito, andrade
Barcelona Holländaren
Kanske, men jag tror det blir mer aktuellt när man jagar mål. Förra säsongen hade vi Gio och Zambrotta på kanterna. Ingen av dessa kan sköta mittbacksuppgifter. Nu har man Abidal som lätt kan spela både vänsterback och mittback samtidigt i härlig Teddy Lucic-anda. Således blir det enklare att gå över till klassiska jaga mål i Holland-taktiken 3-3-4.
Barcelona Moha_Puyol89
Ämne: Ämne: har ald....
aa jag hoppas det... alla säger att barca efter att dom köpt en säker mittback chivu eller barcelona eller andrade vem det nu blir, så är dom klara för köp iår.. jag tycker det är fel.

vi har nu ett lag som kan vinna trion. därför så ska vi sälja jorquera och köpa en målvakt också då är vi klara för nästa år eller?
Barcelona PILMA
2007-07-09 16:35
Moha_Puyol89
haha själv har jag inte sett så mycket av han men
som alla uttalar sig så är han 1,90-1,92 och är bara 17 år och han e en talang för framtiden
kanske att han bättre än ruben även om jag inte har sett så mycket av han men(Juan Carlos Unzué) vill ha honom som tredje målvakten så han vet vem som e bättre.
Real Madrid King_raul
2007-07-09 16:35
Rambla,
MYCKET yta för Robinho att springa på... :)
Men culé nr 1 är ju inte på planen?

Annons: