/spanien/barcelona/forum/22784.aspx/spanien/barcelona/forum/22784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
2007-08-13 00:25
El Capitán

Jag ville oxå ha Sneijder i Barcelona..Framförallt till nästa år när Deco börja bli lite gammal. Men då kanske vi ska satsa på Samir Nasri då? Tycker Nasri är en mycket duktig spelare som har potential att bli riktig stor. Och med tanke på Barcelonas policy på sistone, Abidal, Touré osv. så kanske.. ;-)
Barcelona the culé
2007-08-13 00:20
hur kan någon ta real madrid på allvar när man ställer ett "ultimatum" på ajax och sen köper gubben för överpris ändå?

aja e man så dum så förtjänar man att få betala unjeför dubbelt så mycket för alla spelare.

härlight att vara barca supporter när barca har värvat 4 spelare och lagt ut mindre än vad real har gort på 3, och dessutom är alla barcelonas värvade spelare bättre än reals.
Barcelona El Capitán
2007-08-13 00:04
Noo! Fan, jag som verkligen ville ha Sneijder till Barça. Tror verkligen den kille har potential till att bli en av europas störste mittfältare i framtiden.

Aja, if there's one, there's more!
Barcelona Steve-O
2007-08-12 23:51
Haha! Robinho bättre än Messi - vilket skämt att ens diskutera frågan ändå. Messi är dessutom tre år yngre.
Barcelona Barça-fan
2007-08-12 23:49
lagkapten.

Ursäkta! Robinho, är det inte han som är bättre än Messi? ;)
Barcelona lagkapten
2007-08-12 23:46
Barça-fan

Inkludera Cannavaro och Robinho också, så är Galliani nog nästan nöjd :P

Tillbaka till Barca nu. Någon mer än jag som är förvånad över att Gamper-turneringen spelas 29 Aug, alltså efter ligapremiären? Känns väldigt onödigt. Men det kanske är något jag missat. Någon som vet mer?
Barcelona Barça-fan
2007-08-12 23:44
Ämne: Heh, du menar nog 10....Jo, precis. Det börjar bli lite sent. Så kan du väl inte säga! Det är ju endå deras playmaker. Tydligen i klass med Xavi och Iniesta. :P
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-08-12 23:44
Real Madrid Club Dé Fútbol :
se skillnaden i pris:
"He had been linked with a move to the Premiership, and had almost completed a move to Valencia earlier this summer, but for Quique Sanchez Flores to veto it during his internal conflict with Amedeo Carboni.

Interestingly, the transfer fee agreed back then was around 14 million euros."
jag fick detta informationen från goal.com

Barcelona Rambla
2007-08-12 23:43
Heh, du menar nog 100 miljoner euro va? Det blir nästan 1 miljard svenska kronor.

Guti? Tror knappast att Milan ens vill ta i honom. :D
Barcelona Barça-fan
2007-08-12 23:42
Rambla.
Är 100M Euro + Baptista, Guti och Diarra en för vågad gissning? ;)
Barcelona Rambla
2007-08-12 23:40
Skulle inte förvåna mig om Robben gick för 35 mille nu.

Vad en eventuell förhandling om Kaka skulle hamna på nu vågar jag inte ens spekulera i. :)
Barcelona lagkapten
2007-08-12 23:38
Real Madrid Club Dé Fútbol

Problemet är att Real inte är i någon vidare position att förhandla med klubbar efter att ha betalat det dubbla för Pepe och Drenthe. Det var egentligen där (läs Pepe) allt gick fel för Real under denna Silly Season. Och inte sitter Real i en bättre förhandlingssits efter 27m euro för Sneider.
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2007-08-12 23:36
Ämne: Real Madrid Club Dé ....
Tack så mycket Rambla. Ja det är det. Jag menar i fotbollsvärlden är 3 miljoner euro hur lite som helst. Alltså 30 miljoner kronor :). Aja lycka till i år.

Barcelona Rambla
2007-08-12 23:35
Real Madrid Club Dé Fútbol:

Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, du är trots allt madridista och trånar efter bättre spelare till ditt lag. Trots det så har du fel. Vi lägger ner ämnet. Grattis till Sneijder, det är ju trots allt inte du som betalar. Det är dock komiskt hur vissa bollar med miljontals euros som om det vore korvören. Det är ju lite andra summor än vad madridfansen är vana att få i veckopeng. :D
Barcelona Barça-fan
2007-08-12 23:34
Real Madrid Club Dé Fútbol.
Faktum kvarstår! Att betala 27M Euro för Sneijder är vansinnigt. Det finns säkert fler spelare i världen som passar era behov än Sneijder, som även är billigare. Det borde du också förstå.

Ta Barca som exempel. När Roma begärde för mycket för Chivu så gick man vidare och signade istället Milito.
Barcelona lagkapten
2007-08-12 23:31
Ena stunden är Guti praktiskt taget Gud, andra stunden är Sneijder ett måste då Guti inte håller. Hur ska Madridistorna ha det :P
En sak är säker, Real kunde ha fått Sneijder mycket billigare om man hade varit i en bättre position att förhandla. Men efter att Feyenoord och Porto fått ordentlig " klirr i kassan" av Real, var det upplagt för en överdriven övergångssumma för Sneijder också.
Sneijder är en underbar spelare, men 27 millar är på tok för mycket.

EDIT: Läskigt hur lik Pio Pios inledning (om Guti) var :/
2007-08-12 23:30
Hur f*n kan du säga att det vi som accepterar de? Vi försökte ju tona ner priset på Sneijder men det gick inte. Ajax var bestämmda över 27 miljoner Euro.

Rambla// Säg va du vill värvar man en bra spelare som man behöver så är det ingen panikvärvning.

Barcelona Barça-fan
2007-08-12 23:29
Real Madrid Club Dé Fútbol.
Det är inte klubbarna som begär för höga priser, det är ni som accepterar dem. I stort sett alla storklubbar får i början av förhandlingarna ett överpris framlagt på förhandlingsbordet. Möjligheten att förhandla tas därför tillvara på av de flesta (subtrahera marängerna) tills ett mer överkomligt pris nås.
Barcelona Rambla
2007-08-12 23:25
Real Madrid Club Dé Fútbol:

Det är panikvärvning när man betalar nästan dubbla priset för vad en spelare är värd oavsett hur mycket man behöver honom. Ok, Gago är defensiv men ändå med lite spelfördelarroll i sig. Ska ni köra med både Diarra och Gago samtidigt på planen, dubbla pivotes igen? Baptista då? Han lär väl ryka all världens väg nu antar jag. Aja, det blir en del spelare som lär få lämna nu för någon speltid lär de inte få. Det ska bli intressant att följa vad som sker.
Las Palmas Pio pio
2007-08-12 23:24
Roligt och se. Ena dagen är Guti gud och nödvändig! Nu håller han inte! Hahaha..Vänder vinden efter kappan! Jaja nu ska vi inte diskutera Madrid så värst mkt. Tycker vi har värvat precis vad vi behövde! En mittback, def. mittfältare, Henry + vänsterback! Möjligtvis att vi släpper Belletti o köper in Angel från Celta så skulle jag vara helnöjd! ;-)
2007-08-12 23:24
Japp , där håller jag med dig. Vår ledning borde inte pungat ut 30 miljoner för Pepe även om han är en sann krigare. Pepe kostar under 20 miljoner euro. Den värvningen skadade rejält då lagen kräver höga summor hela tiden av oss nu.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-08-12 23:23

Inget fel med att förstärka med bra spelare, men att punga ut så här mycket pengar för spelare som har talang status måste ledningen ta på sig.

Gago var även han en panikvärvning, du kan ju inte säga att han lyckats killen har knappt anpassat sig till de snabba spelet.'

Men skitsamma eller hur ni har pengar och har förstärkt på platser ni varit sårbara på.

Grattis det ser ut att bli ett nice år för bägge av lagen.
Barcelona Myrran
2007-08-12 23:20
Så då blir det ungefär 70m€ inkl. bonusar för 4 spelare jämfört med Reals 71m€ för 3 spelare. Sen jämföra pris spelare för spelare är en annan sak.
Las Palmas Pio pio
2007-08-12 23:20

Jo, men faktan att han öste in mål för PSV kvartstår!
Barcelona Et0
2007-08-12 23:18
De här priserna lär inte ha gjort robben billigare precis.
2007-08-12 23:17
Pio pio// Kezman frystes väl ut av Chelski innan?

Ride_The_Big_One// Pepes pris var väl ett över pris håller jag med dig.Men liksom detta var bara tvunget. Real behövde Sneijder helt enkelt då Guti ej håller.

Rambla//Detta är absolut ingen panikvärvning. Panikvärvning var tex värvningen uttav Antonio Cassano. Men inte denna. Vi behöver en sån spelare som Sneijder i laget just nu.Gago är defensiv mittfälltare , Guti håller inte som startspelare. Higuain är väl anfallare och kan spela ytter också. Det här var en nödvändig värvning helt enkelt.

Barcelona Rambla
2007-08-12 23:16
Myrran:

9€m för Yaya, €24m för Henry. Dock är Henry en crack och därför är priset motiverat. Hans marknadsvärde och status får man inte glömma bort. Han lär nog inbringa en och annan euro i intäkter till klubben.
Barcelona lagkapten
2007-08-12 23:15
Myrran

Har för mig att det var €9m Barca fick Yaya för.
Alltså €63m sammanlagt för alla fyra. Jämfört med Madrids €71m för Pepe €30m, Drenthe €14m och Sneijder €27m.
Las Palmas Pio pio
2007-08-12 23:15
Myrran

Toure 9 miljoner E...Sen 2 miljoner beroende på hur säsongen blir..
Barcelona Kamelen
2007-08-12 23:14
Rambla

Gago ser allt mer ut att bli deras svar på Rochemback, kan ju bara hoppas =)
Annons: