/spanien/barcelona/forum/22781.aspx/spanien/barcelona/forum/22781.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-10 15:54
King_raul:

Tror inte det blir så farligt. Dock så lär de fans som alltid skanderade hans namn på Camp Nou och som allitid försvarade honom bli ganska så besvikna på honom. Med all rätt också.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-10 15:52
King_raul

Lite burop and thats it!
Skulle iof vara rätt kul om de slängde in leksaks kaniner.

:D
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:45
Rambla,
Media tjatar om att Saviola får se upp för grishuvuden på nou camp, jag tror snarare på döda kaniner.
2007-07-10 15:40
King_raul

Haha, tack för den.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-10 15:39
King_raul

Ja, låt honom få byta klubb. Det är det vi försökt göra hela året. Det gick även så långt att vi förra året jagade klubbar åt honom, inte han själv. Han tackade nej till alla, på grund av vad?...Lönen, ohh vad oförväntat...

Aja, grattis till värvningen, får se hur mycket speltid han får hos er.
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:36
Magnito_perez,
Lägg ner Ronaldinho diskussionen så otroligt uttjatad =) (Sorry Ride_the, kund inte låta bli)

2007-07-10 15:36
Bojan kommer att göra fler mål än Saviola. :D
Valladolid Magnito_perez
2007-07-10 15:34
Milanfansen är fullständigt övertygade om att det pågår förhandlingar om ronaldinho till Milan nu. Då menar jag säkrare än någonsin.
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:33
Captain F,
Men herregud, snacka om att ta ut ilskan i förskott.. svinet?
Låt killen få byta klubb när han ser laporta värva en galactico framför näsan på honom.
Nu slutar jag med snacket om vår kära Conejo!

Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-10 15:31
Ska bli väldigt intressant att höra Saviola på presskonferansen imorrn. Undrar bara om han kommer skylla på att klubben FC Barcelona som helhet behandlat honom dåligt. Fy fan om han säger så, då det enda fansen gjort då det svinet intagit planen har varit att hylla honom. Jag vet inte hur många gånger man har hört publiken skandera hans namn då guddy utbytts mot honom.

Skulle han imorrn bara spy galla över alla dessa fans som stöttat honom, så sjunker han i mina ögon än mer.

Givet att han kan trycka lite på Rijkaard, då Rijkaard i all sanning inte gett kaninen alltid det han förtjänat. Ledningen kanske också (även om jag tycker att de varit helt "Fair" med honom, erbjudet honom kontrakt som han tackat nej till os.v)

Som sagt väldigt intressant imorrn...
Barcelona Klint
2007-07-10 15:30
King_raul

Jag tror att ledningen har en tanke bakom värvningen av Henry eftersom man har varit ute efter honom tidigare. Dock så ställer jag mig tveksam till om samtliga 4 kommer att starta vid matcher mot, på pappret, bra lag.
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:29
Ride,
uttjatat... må vara så, men fruktansvärt aktuellt, men ok, denna då: Tror ni alla fyra ska spela samtidigt? =) Lika uttjatad.
2007-07-10 15:27
King_raul

Saviola ämnet är otroligt uttjatat, ni tvingar ju oss andra att se på denna meningslösa disskusionen.

Ta det via pm om det är så intressant.
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:22
Ride_the,
Exakt VAD är det vi ska lägga ner? Ogillar du all verksamhet här inne eller är det när man inte stryker medhårs som irriterar?

2007-07-10 15:21
Är jag?
Det är ju som upplagt för det. :)
2007-07-10 15:21
King_raul

Överdramatisera inte det hela nu, jag skrev "ni" inte du utan "ni" det betyder allså att bägge skall lägga ner.
Barcelona Klint
2007-07-10 15:20
King_raul

Absolut ska du ha uppförsbacke. Du är ju inne och pinkar på vårat revir =).
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:19
Rambla,
Nu är du fånig.
2007-07-10 15:18
Ämne: Rambla,
Om du läser....
Jag tror att han får en FET sign on bonus just för att han kommer från Barcelona. Det är stor prestige för Calderon. Saviola väljer hellre Madrid bla bla...En dag snart skrivs det säkert att han alltid varit madridista också. Skulle inte förvåna mig alls.
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:16
Klint,
Nej jag har inget mandat att sätta punkt i en diskussion, men tydligen finns det flera här inne som försöker tysta mig. Rättvist?
Jag vet att det är uppförsbacke och motvind när man diskuterar här inne men det får man väl ta när man står och spottar på nou camp ;)

Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:14
Ride_the,
Vart vill du komma? Jag diskuterar. Är alla överens blir det ingen diskussion. Och ja jag har lagt ner p-l-t-k-n.
Barcelona Holländaren
2007-07-10 15:14
Txiki och Rijkaard jagar naturligtvis spelare som passar in politiskt också. Spelare ska passa in inte bara på planen utan också i omklädningsrummet. Att man förväntar sig att spelarna ska delta i någonslags katalansk frihetskamp är dock inte aktuellt. Men att ha en spelare som Saviola, som endast är ute efter pengar och därför hela tiden ställer sig på den stora, ofta förtryckande sidan, i samma trupp som Liliam Thuram och Oleguer har naturligtvis inte varit alls bra för andan.

Jag säger inte att Barcelona är en liten klubb, men vi är knappast störst i plånboken. Anledningen till varför vi är stora är helt andra om man jämför med de flesta storklubbarna i världen.

För mig personligen är den politiska traditionen i klubben mycket viktig. Den är så motsatt Franco-inspirerade Real Madrid att det är svårt att inte ställa sig bakom den. Dessutom ligger ju Barcas politik inte långt från den holländska mentaliteten :)
Barcelona Klint
2007-07-10 15:13
King_raul

När fick du mandat för att sätta punkt i en diskussion? Enligt mig spelar Saviola för närvarande endast i den klubben som ger honom den fetaste lönechecken.
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:12
Rambla,
Om du läser mina inlägg först.
Nej han kommer inte ENBART till oss för speltid, utan för att han får en lite bättre lön. Dock ingen galacticoslön.
Killen har rätt att kräva både pengar och speltid.
King_raul/Rambla

Agree to disagree lägg punkt där för allas trivsel.
Barcelona tarrak
King_raul

Du ger dig tydligen inte? Det är inte fel att diskutera den politik som finns bakom och omkring respektive klubbar, men det skall inte göras i det aggressiva tonläge du valt att föra debatten. Nu när stämningen är så pass upprörd från båda sidor, skulle det spåra ur totalt.

Ingen mer politik i det här forumet nu! Det gäller även culés.
2007-07-10 15:11
King_raul/Rambla

2007-07-10 15:10
"Ha ha ha, ja självklart gjorde dem det. Ha ha ha.
Och INGEN som kommer till Real Madrid gör det för klubben, dem är ju bara "peseteros", jisses."

Det är här du inte riktigt har förstått King_raul. Varken jag eller någon annan påstår att ingen spelare kommer till Madrid för klubbens skull, tvärtom många gör det just därför.

Det du däremot försöker få det till att Saviola drar till Madrid enbart för att få speltid och chansen att ingå i en startelva, utan att det ligger något annat bakom.

Stor komik. Det finns gott om andra rätt stora klubbar att gå till och få speltid :D
Real Madrid King_raul
2007-07-10 15:09
Klint,
Då är det rätt uppenbart att han inte vill vara en "backup" spelare eller hur? Därmed gör han det INTE bara för pengarna och är således inte en "pesetero" som folk direkt vill dömma honom för... end of story.

2007-07-10 15:09
King_raul/Rambla

Annons: