/spanien/barcelona/forum/22780.aspx/spanien/barcelona/forum/22780.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB10
2007-10-16 20:26
Här är Rivaldos mål mot Valencia..

Gaspart bara fuckar ur!!! hahaha
Barcelona Beguiristain
2007-10-16 19:49
Cruyffs 2-0 mál pá Real Madrid nár han dribblar av 3 spelare, notera Real spelaren som jagar Cruyff, nár cruyff vánder upp fortsátter Real spelaren rakt fram (haha), nár han till slut fattat vad som hánt ár det redan mál.
Real Madrid Madridista [Cicinho#11]
2007-10-16 19:27
Kommer messi att spela ikväll för argentina?
Barcelona RonaldinhoKungen
2007-10-16 18:36
Top 10 för mig:

1: Ronaldinho vs Sevilla
2: Ronaldo vs Santiago de Compostela
3: Messi vs Getafe
5: Ronaldinho vs Villareal
6: Rivaldo vs Valencia
7: Ronaldinho vs Milan
8: Ronaldinho vs Real madrid, första målet
9: Ronaldinho vs Real madrid, andra målet
10: Maradona vs Real madrid

Jag vet att jag har många Ronaldinhomål i min top 10, men för att vara ärlig har han gjort enormt många grymma mål. Men det andra målet mot RM är inte speciellt på det sättet att han gör ett fint avslut och att han drar en gubbe, utan det är hans löpsteg, hur han bara flyter förbi Ramos med en kroppsfint. Hans rörelsemönster är så svårt att läsa och det målet tycker jag visar en av hans specialiteter och därför finns det med på listan.
10: Ronaldo vs Valencia
Barcelona Captain Fantastic!
2007-10-16 18:23
Vill minnas att El mundo Deportivo hade en likadan omröstning för kanske 6 månader sen, där stod Hagi:s långskott på 90-talet (fråga mig nte vilken match) näst/tredje högts bland alla culés som röstade världen över. Som rumän är man lite stolt över det :D

För mig var det däremot Rivaldos hat-trick mot Valencia och främst då Bica-målet. Men firsparken som gick i krysset och skottet - efter att ha fintat upp Gonzles på läktaren - från 30 meter var inte dumma heller. Jäklar när man bara tänker på utspelet Gaspart fick efter det Bica-målet....den dagen blev jag en seriös culé :D

Annars måste nog Messi:s mål mot Getafe, Ronaldnho:s dribblingsräd på Bernabeu (båda målen) och Ronaldo:s helt makalösa prov på skicklighet, balans och uppfinningsrikedom mot Santiago de Compostela vara de största under den tid jag tittat på fotboll.
Barcelona Gustaf
2007-10-16 18:09
RonaldinhoKungen//
Helt klart en klassiker. Det snyggast målet på Camp Nou sedan Rivaldos cykel på Cañizares sa man och det var väl också i den stunden Rivaldo fick sin efterträdare. Starten på en ny era och Ronaldinho har defenitivt varit erans huvudperson så här långt.

Overmars på Liverpool för 5-6 år sedan är också minnesvärt. Hur många minuter bollar vi ut engelsmännen där? På Anfield dessutom va? Ni får tuba fram det själva. :P
Valencia David Silva
2007-10-16 17:57
Hade Fabregas inte gått till Arsenal så hade han kanske inte varit där han är idag. Så jag tycker inte att Txikis argument funkar riktigt. Visst betyder favoritklubben mycket, men att få en sådan chans som han fick är ju dum att tacka nej till om man har respekt för sin egen karriär. Hade han inte tagit chansen hade han kanske spelat korpen nu(om vi nu ska överdriva). Alla har kanske inte råd att enbart spela fotboll för att det är skoj. :-)

Det är iaf vad jag tänkte när jag läste artikeln =)
Delarocha RIP Puerta
2007-10-16 17:57
Messis och Ronaldinhos mot Villarreal anser jag är dem snyggaste. Iallafall om vi snackar i "modern tid" som jag upplevt. Sen har säkert spelare på 30 och 40-talet gjort snygga mål men det är väldigt svårt att veta.
2007-10-16 17:56
För mig är det utan tvekan Ronaldinhos mål mot Sevilla säsongen 2003/2004. Det var hans första match i ligan på Camp Nou och så gör han detta (kolla länktips)! Kolla reprisen på 40, skottet är sinnessjukt! Jag tycker det är det snyggaste eftersom det är ett fantastiskt mål, han driver bollen från mer än halva plan, inväntar två spelare, lurar dem, viker förbi dem i hög fart och ett stenhårt skott från 30 meter ribba in och upp i nättaket. Dessutom är det knäppt tyst innan han gör mål och när han skjuter i ribban hör man hela träffen klockrent och därefter allt jublet :D
Barcelona Kapten11
2007-10-16 17:50
Vart hamnar i så fall Messis solomål mot Getafe?
Barcelona ze nemo
2007-10-16 17:49
RonaldinhoKungen: Rivaldos cykelspark mot Valencia, kolla länktips.

Messis solomål mot Getafe var läckert det med.
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-16 17:43
Maradona, Madrid-Barça (2-2) - Copa de la Liga, 82/83. I Länktips.

Barcelona Rambo~
2007-10-16 17:37
Ämne: RonaldinhoKungen

....
Ska vi komma in på cykelsparkar? Då har du inte sett Rivaldos mot Valencia...
Barcelona Plаиктои
2007-10-16 17:33
RonaldinhoKungen

Ronaldinhos cykelspark mot Villareal förra säsongen ;)
2007-10-16 17:27
Vilket tycker ni är det snyggaste Barca-målet genom tiderna?
2007-10-16 17:17
Ämne: txiki projicerar ils....
till viss del tror jag att du har rätt att Txiki är lite sur men jag tror inte att det är fel att sätta ned foten och visa att vi inte är helt menlösa. Det är inte o.k. att springa iväg helt gratis, skriva pâ ett lângtidskontrakt med din nya klubb och sedan flirta med Barça att de kan komma och lägga ett bud. Det är ju helt säkert att Arsenal inte kommer att släppa honom för nâgra smâsummor precis.
Om vi inte sätter exempel sâ kan vi fâ fler liknande fall dÄr ungdomarna tror att jag tar det där feta kontraktet nu och sedan när jag har lust kommer sugardaddy och hämtar mig.
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2007-10-16 16:40
dessutom inget illa ment, men som sevilla fan skulle jag istället fokusera på att signa spelare till sevilla istället för att ge råd till oss, jag menar vi klarar oss ändå i ligan
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2007-10-16 16:37
txiki projicerar ilskan han har över att de inte tog bättre hand om fabregas mot fabregas själv. jag tycker att fbregas skulle naturligtvis skulle bli ett bra tillskott oavsett hur mycket han kostar. låt oss inte glömma att fabregas går ut i media och praktiskt taget visar alla i världen att hans hjärta har barcas färger.
Las Palmas Pio pio
2007-10-16 16:18
Myrran

Ja, bland det dummaste jag har hört på länge. Varför skulle Barcelona vara intresserad av en kille som Kaebi. Han kan ju börja med att ta plats i Leicester!Finns nog 30 namn som kan gå före Kaebi..
Barcelona Myrran
2007-10-16 16:10
Viva Sevilla!

Om han är så bra då varför spelar han i reservlaget? Det finns en andledning till det. Om man kan ta bort en spelare som Figo varje match spelar man inte i ett reservlag om det inte typ Världselvans reservlag.
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-16 15:57
Myrran

Du har inte ens sett han spela. Jag har sett han spela väldigt mycket. Han är otroligt grym. Han plockade bort Figo totalt när det var VM.
Barcelona F.C Barça
2007-10-16 15:52
Txiki vill att han ska be på knä om att få spela för barça igen efter att ha lämnat klubben..
Han behövs inte heller i barça dom har redan fult i mitfälltet!
Barcelona Myrran
2007-10-16 15:48
ViVa Sevilla

Så vi ska värva en högerback som spelar i reservlaget för Leicester? Låter ju vettigt...
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-16 15:39
Tycker det är helt rätt att inte punga ut så mycket för Cesc! Istället kan man ge dom pengarna till en bra back-up! Tex högerback. Där Oleguer håller inte! Men har spelat upp sig. Vad tror ni om killen i länktipset? Skulle inte kosta mycket och är en väldigt bra spelare! Jag som är Sevilla fan vill inte Alves ska lämna oss. Men tror ni han skulle passa i Barca?
Barcelona Gabriel Batistuta
2007-10-16 15:24
Jag tycker de borde behandla Cesc bättre.

Han skulle aldrig lämna Barca om han spelade där under Laporta. Under Gaspart and co var Barca en sjunkade skepp, vilken ung talang som helst skulle se att de finns ingen framtid i sånt tid specialt när en tränare som är känd för göra talanger till världsbäst ville ha honom.

Tror knappast Cest gick till Arsenal för pengar skulls, då hade nog gått till Man U eller Real som har mycket mer pengar. Speciallt i 2003.

Plus Barca gjorde fel också då att låta en sån talang tro att ingen bryr sig om han i klubben. Jag har läst Offide artiklar som visade att de brydde sig mer om Messi och sket i Cesc trost han var riktig stor talang då också. Vilket är nog varför han gick till Arsenal. Hade en person sagt att de tror på han så hade nog varit den stora mittfält stjärnan idag ihop med Xavi,Iniesta.
2007-10-16 14:59
Ämne: så ni tror inte Fabr....Faktum är att Txiki sâgar hans karktär ganska rakt av. Han tänkte främst pâ sig själv och klubben i andra hand. I princip säger han att han vill se Fabregas kräla lite i stoftet först, mellan raderna, innan man tänker sig att ta tillbaka honom och man vill inte betala nâgra pengar för honom. Skulle jag vara Fabregas skulle jag ta det ganska personligt.
I princip tycker jag att det är rätt att sätta ner foten och visa klubbstolthet och nu vet alla var vi stâr även om Cesc är en otroligt begâvad spelare.
Barcelona ibbos
2007-10-16 14:57
Det är samma sak med Zambrotta, han kom från en klubb där en defensiv fotboll spelades men endå var han den killen som brilljerade på kanten med sin teknik. Han kommer till Barca där alla syns och sen inte syns lika mycket pga. det. Detta tog jag upp för att många kritiserat Zambrotta i Barca. Jag tycker han har varit bra, men kanske inte syns lika mycket.
Barcelona Rambla
2007-10-16 14:55
ibbos,

nej Txiki säger knappast att han vill ha Cesc gratis. Det han däremot säger, fast inte rakt ut, är att Barca knappast har lust att lägga ut de summor det handlar om när det gäller Cesc. Det handlar om 30-50 miljoner euro minst. Varför skulle man betala sådana summor för en spelare som fostrats i klubben?

Det var Cescs egna val att lämna Barcelona. Det var inte så att de körde iväg honom. Han hade inte ens fyllt 16 år. Vad skulle de göra? Ge honom plats i a-truppen redan då? Lägg där till att Barca då var en klubb på dekis. En ålderstigen trupp med spelare som sett sina bästa dagar, en president som kört ekonomin i botten gjorde ju knappast saken lättare för talangerna i klubben. Cesc lockades av pengarna i första hand, därför valde han att lämna. Det senaste året har han, eller snarare hans agent, flirtat med både Madrid och Barca, vilket lätt gör att man misstänker att han kommer att välja pengarna den dagen han väljer att lämna Arsenal. Vilket nog inte lär ske inom de närmaste åren.
2007-10-16 14:53
Dinho har väl visst en utmaning i Barça: Att ta en plats i startelvan. Tror att det är fâ klubbar där det finns en lika stor utmaning, konkurrensen kommer att fâ fart pâ Ronnie det ser man redan tecken pâ. Du kan inte bedöma frân Brasiliens landslag där han har en helt annan position och roll.
I fjol fick han ta en annan roll i Barça men löste den riktigt bra under större delen av säsongen och öste in mâl. Sedan pâ vâren gick han inte riktigt att känna igen mycket beroende pâ att han var sliten. Han är pâ väg upp. Det är jag 100% säker pâ. "Tror jag" eller hur det var du formulerade dig.
Barcelona ibbos
2007-10-16 14:52
1år? Jag har för mig att han var ganska bra förra säsongen, kompis, nu ska jag förklara för dig hur det egentligen ligger till.

Efter VM 2002 så har Ronaldinho varit bland världens bästa, när han kom till Barca så var hans två första år felfria och mycket bra. Så fort han gör en match där han inte syns lika ofta så är han i formsvacka. Vi kan ta Deco som ett exempel, i Porto var han ALLT, hjärnan och hjärtat. I Barca är han inte lika viktig, syns han lika mycket som han gjorde i Porto? Tänk på att Barca har spelare som Xavi, Deco, Henry, Messi, som också ska synas lika mycket som Ronaldinho.

En spelare kan inte vara FANTASTISKT bra hela tiden, det finns inte en möjlighet till det, att Ronaldinho har varit bra 2-3 år i sträck är sjukt imponerande. 03, 04 & 05.

Folk överdriver, se bara vad han har åstadkommit alla andra år, he will be back, soon.

Annons: