/spanien/barcelona/forum/22776.aspx/spanien/barcelona/forum/22776.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-18 13:40
Kloka ord från Rivaldo!
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-01-18 13:37
Ämne: Henk Ten Cate - El M....
Tja, Mourinho till Barca? Det hade varit en syn. Så mycket som han har kritiserat klubben, spelare, fans och Cruyff så gäller det att han tar med sig charmen när han skriver under papprena med Laporta.

Hela Real Madrids-forum är förvirrat. Måste väl ändå vara ett av de mest misskötsamm forumen på hela svenskafans?
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-18 13:17
Snacka om att han "Chamdin" är förvirrad. :D
Barcelona Rambla
2008-01-18 13:13
Vadå? Visste ni inte att alla spelare i Madrid alltid har tillhört klubben och aldrig köpts in. :D
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-18 13:09
Ämne: "Namn: Chamdin ....
HAHAHAHHAAHAHHAAHAHAAAH. Dog av skratt!!
Barcelona Criff
2008-01-18 12:57
"Namn: Chamdin » Svara inlägg
Sänt: 2008-01-18 09:05
Grabbar vad tycker ni om Caceres till laget då? Vore det något? 19 år och har imponerat stort i La Liga. Real Madrid ligger först ju om att få honom men Chelsea som vanligt vill också ha alla spelare.

Chelsea köper och köper bara.. tråkiga dom är."

Årets inlägg på Real Madrids forum!!!
Barcelona Barcelona#7
2008-01-18 11:25
Barcelona möter Racing Santander På söndag Kl:21:00

TV4+

Kolla Länktipset för mer information

Barcelona Visca EL Barca
2008-01-18 11:21
Vet någon när matchen spelas ? barca - santander
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-01-18 10:46
Nemo - Gudjohnsen //

Det må så vara att han har en passiv attityd men det är ju det som är en av hans starka sidor. Han är ju väldigt lugn i det stora sammanhanget men kansk underskattar vi hans sammarbete med Henk Ten Kate. Skulle Rijkaard nu lämna så tror jag att Mourinho är rätt man. Han är dock ingen tränare man bygger något långsiktigt på.
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-01-18 10:28
Henk Ten Cate - El Mister //

Intressant synvinkel. Det jag tror många är trötta på är Rijkaards passiva attityd och hans förutsägbara byten. Bojan - Gudjohnsen, en mittfältare/anfallare mot en ytterback. Det verkar som när Barcelonas anfallsspel körfast, så finns det ingen klar idé om hur vi ska anfalla. Det blir samma gamla bollduttande tills Xavi får bollen och sedan slår den till någon mittback.
Och sen ska vi inte skylla allt på Rijkaard, underpresterande stjärnor och stjärnor som är skadade har en stor del av det förlorade guldet förra året. När Henk Ten Cate åkte till Holland så verkade det som taktiken följde med honom och jag tycker knappast att en andra tränare ska ha så stor del i ett lag.

Ancelotti verkar inte träna Milan efter sommaren och Rijkaards kontrakt går ut i sommar (om jag inte har fel) om nu Rijkaard återförenas med sin gamla klubb efter sommaren så önskar jag honom all lycka.

Vi glömmer aldrig de fina åren, Frank!
Barcelona Myrran
2008-01-18 10:03
Lukas.RP

Själv tycker jag att verkligen besitter det kunskaper som krävs för att ha en blogg här på SF och Barcelona.

Äntligen en målvakt, en bra också. Välkommen Pinto!
2008-01-18 09:53
Dessutom får vi väl se hur det gått när säsongen är över men laget har ju en del nya spelare så det kanske inte är föränn säsongen 08/09 som vi får se. Då är laget nykomponerat och ihopspelat ORDENTLIGT med spelare som Yaya, Milito, Abidal och Henry. Förmodligen har Ronnie och Deco lämnat, Bojan och Giovani blommat mera och några fler spelare skrivit på.
2008-01-18 09:48
Tänkte ta upp en fråga och se vad ni tycker.
Har inte riktigt uppfattat vad ni anser eller vad majoriteten anser om att vi kanske skulle göra oss av med Rijkaard ?

Jag personligen anser att han fortfarande är rätt man för Barca. Kollar man på Man Utd, Arsenal och Milan så sitter dom på tränare som blivit symboler för sina respektive klubbar. Det finns tradition, trygghet och en väl inarbetad spelidé i klubbens alla lag. Det är Rijkaard som spelat in Barcas 4-3-3 system och det har ju gett resultat. Det jag vill säga är att det till största del är spelarnas ansvar att det gått som det gått. Kan mycket väl vara så att det är lätt och sitta att säga att Ronaldinho och Deco är det två spelarna som tappat mest motivation och kvalité men som jag ser det är desa två herrar de mesta skyldiga. Dom har varit kanske 2 av de 3(Puyol) viktigaste spelarna sen säsongen 04/05(Då Deco anslöt) och har efter säsongen 05/06 tappat det mesta. Tittar vi på resten av truppen så ser jag ingen som har svårt med motivationen.
Deco och Ronnie är helt enkelt för stora för klubben numera och borde således säljas till sommaren om inget drastiskt händer med dom, fram för allt Ronnie.
Barcelona Nemo
2008-01-18 07:27
Smogen// Ja, arenan ser smått fantastisk ut. Ser väldigt modern ut. Hoppas fansen rycker upp sig också!
Valencia Emmma
2008-01-18 02:06
Real Madrids nyförvärv känns stark!
Barcelona Smogen
2008-01-18 00:02
Angående Nou Camp snacket, visst är en fantatisk arena, men det finns ju också en anledning till att den kommer renoveras snart. Behövs ju faktiskt en uppryckning. Kommer bli helt fantastiskt att se det färdiga resultatet!

Kommer någon förresten ihåg vad Ronnie sa när han sett ritningarna till arenan? Att det var som om arkitekten tittat in i hans huvud och designat den därefter och att han skulle ha det nya Camp Nou som sin hemmaarena...

Ps. Välkommen hit Pintooo.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-01-17 23:51
Välkommen Pintoo!!

Lukas.RP
Hoppas du får jobbet skulle vara väldigt kul med barca blogg!
Barcelona Nemo
2008-01-17 23:50
Ja, skicka ett mail till redaktion och anmäl dig :-)

Nu blir det sängen.

Bona nit.
Lukas.RP
2008-01-17 23:43
Ämne: Lukas.RP// Du verkar....
Jo, precis om jag fick chansen skulle det förmodligen innebära att jag skulle skriva ett inlägg varannan dag, om inte varje dag. Inlägg skulle handla om Barcelona i allmänhet, men även spelarspekulationer, lagmoral och mycket mer.

Håller med dig om att det är torrt på artiklar samt krönikor!

Barcared here I am! :-)
Barcelona Rambla
2008-01-17 23:40
Fri transfer efter 31:a maj. Kan det bli bättre? Jorquera är i ärlighetens namn inte tillräckligt bra och han lär behöva även hela sommaren att komma tillbaka.

Jag tror att Esteban petade Pinto den sista tiden i Celta men är ej säker.
Barcelona Nemo
2008-01-17 23:39
Lukas.RP// Du verkar kolla på mycket fotboll, du gillar att skriva. Du har en egen blogg. Barcared bör snappa upp detta och sätta upp din blogg på Barcelona-sidan.

Redaktion kanske är väldigt upptagen, men det enda vi får se fram emot skrivväg är inför Barcelona - X och matchrapporter
Barcelona Rambla
2008-01-17 23:37
Härligt med Pinto klar. Det blir en perfekt målvakt att ha på bänken/copan. Ja, han skulle självklart även klara av att stå i ligan eller CL. Kan det bli så att han startar redan mot Villarreal nästa vecka på El Madrigal?

Benvingut Pinto!
Barcelona Fantastic 4
2008-01-17 23:37
Har någon här inne sett nån celta vigo match nyligen vill bara veta om pinto är i bra form i målet för jag tror att han kommer att få stå mot villareal i cupen
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-01-17 23:33
Haha, den var bra.
Abidal har ett utseende som en gangster hårding.
Tuff jävel.

:D
Lukas.RP
2008-01-17 23:32
Ämne: Lukas.RP// Din blogg....
Jag kan inte riktigt svara på det, men att blogga om Barcelona här på SF skulle vara fantastiskt kul! Återstår att se om Barcared snappar upp det, vet dock inte om jag besitter de kvaliteer som krävs för detta. Vad tycker du?
Barcelona Nemo
2008-01-17 23:31
Pintoo!! // Haha okej. Vi får väl se vad Pinto går för. Valdés blir tuff att bänka.
Real Madrid räven
2008-01-17 23:30
Rambla!

Abidal!?!? I en mörk gränd?? Jag hade snackat lite fotboll och dragit några norgehistorier för honom... Men tänk att möta hästen, liket, trollet eller något av de andra monstrena i ert monsterlag! Jag hade skitit ner mig... Väl mött
Barcelona Nemo
2008-01-17 23:28
Lukas.RP// Din blogg. Finns det inget sätt så att att redaktionen kan lägga upp den på svenskafans? Så att vi får en Barcablogg? Det hade underlättat för dig, för oss och hjälpt till med Barcanyheterna. :-)
Barcelona Criff
Yes! Nu står det på officiella hemsidan om Pinto låningen :)
Barcelona Pintooo!!
Nemo
Visste nån skulle fråga det hehe. Det är för att jag har varit ett Vigo fan och Barca fan. Så jag hejar på båda 2.

Och målvakten Pinto är underbar! Valdes borde passa sig:)
Annons: