/spanien/barcelona/forum/22774.aspx/spanien/barcelona/forum/22774.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-11 14:47
Gabriel:

Vad är samma sak? Jag höll ju med. ;)
Spelaren går till klubben som äger hans kontrakt och köper ut det oavsett var ifrån pengarna kommer från. Jag förklarade kanske lite otydligt, men vi menar nog samma sak.
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 14:44
om Milito var dyr för att vara mittback så vill jag höra vad du tycker om madrids köp av pepe som var 30% dyrare :]
Barcelona Gabriel
2007-07-11 14:43
Rambla (Anims Puyi)

Det är ju i princip samma sak. Klubben ger spelaren pengar för att utnyttja denna regel. Spelaren köper sig ut från kontraktet med den nya klubbens pengar.
Micke_1907
Grattis till Milito! Dock lite dyr för en mittback 20milj euro!
George Weah:

Henry €24m
Abidal €15m
Yaya €10m
Milito €17

Summa €66m

Lägg där till att flera av spelarna har olika klausuler/bonusar som kan innebär extra pengar till säljande klubb, saker som:

antal spelade matcher på en säsong
CL-vinst under de närmaste 4 säsongerna
Ligavinst under de närmaste 4 säsongerna
osv.

Om truppen är spikad? Det vet man aldrig. Det har talats om 5-6 spelare så vi får se.

Micke_1907:

Han kostar €17m i dagsläget. Framtiden får utvisa om det blir 20. Dyrt för en mittback? Tja, allting är väl relativt. Fråga på marängernas forum om €30m är för mycket för en mittback. ;)
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 14:41
btw förstår inte grejen med Drenthe.. har sett en del bra saker med killen..

med risk för att vara lite tråkig nu.. så tycker jag Barca ska ligga i lite för att köpa Freddy Adu ist, kan inte tänka mig att han kostar mer än Drenthe, dessutom har han vart riktigt bra i U20 VM nu..

man har ju haft sina tvivel under årens lopp gällandes Freddy Adu.. men tror han kan bli ngt.. slutar troligen upp i Man Utd elr Inter som har ryckt i honom ett par år nu
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 14:38
fan va grymt, Milito också.. Barca kommer bli fruktansvärda denna säsong.
2007-07-11 14:35
Smogen:
Vad är det som säger att de inte redan är där och hugger? Man kan ju undra varför Laporta och Soriano hela tiden prutade på Milito. Det handlade om några få miljoner euro. Kanske vill man använda just de till ett annat köp? Drenthe sades kosta endast €6m innan Madrid och senare Barca dök upp. Nu är priset upp i 8-10. Bara en tanke. :)

Paco Buyo:

Det är så jag också alltid har tolkat det. Spelaren får en summa pengar i näven, Så varsågod, gå nu till din klubb och köp ut ditt kontrakt. Trots det har jag varit osäker på om det stämmer till 100% då man läst där andra ha trott sig veta att så inte är fallet.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-11 14:34
Rambla:
Gällande utköpsklauser så är det en sak mellan arbetsgivare och arbetstagare, det är alltså spelaren själv som betalar sig fri från sitt kontrakt. Därefter kan han gå vart han vill.
George Weah
2007-07-11 14:34
Hej alla Barca fans!

Har två frågor som jag undrar om jag kan få svar på:

I och med köpet av Milito nu, hur mycket har Barcelona spenderat sammanlagt på denna sommars övergångar?

Samt, tror ni truppen är spikad nu eller är det fler spelare på ingång?

Tack på förhand,

Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-07-11 14:22
Ämne: ÄNTLIGEN !!
från ba....
Yes, va skönt det känns nu!

Välkommen G.Milito!
Barcelona Smogen
2007-07-11 14:22
Verkligt roligt med Milito! Ska bli riktigt kul att se de två krulltottarna spela bredvid varandra i La Liga. Undrar vad som händer med Thuram nu...?

Synd med Drenthe bara, vad jag läst om honom så verkar han grymt lovande! Barca borde verkligen försöka hugga där, även om det är en liten chansning.
2007-07-11 14:15
Gabriel:
Du verkar helt säker på detta så jag väljer att tro dig, trots att jag läst om motsatsen. Läser man tidningar så nämns ju klausuler ideligen oavsett om det är spanska eller andra klubbar som är intresserade.

blend:
Jag är ledsen, jag måste ha missat din fråga?
-Disaster-
2007-07-11 14:10
blend

Du gillar Valencia och har Barca tröja?
Barcelona V ValdeS
2007-07-11 14:05
ÄNTLIGEN !!
från barcas hemsida.

VÄLKOMMEN TARZAN 2 :D
blend
2007-07-11 14:01
Rambla (Anims Puyi) Du svarar på alla frågor utom mina vet inte varför??
Barcelona Gabriel
2007-07-11 14:00
Rambla (Anims Puyi)

Haha en programerad bot. Den var bra, det måste jag ge dig. Hur som helst. La liga är den ena ligan som har som regel i att man måste sätta en viss klausul på sina spelare. Däremot kan lag utanför La liga utnyttja denna regel. Därmed, om Milan betalar 125 för Ronaldinho så måste vi acceptera budet. Det är så det ligger till.
2007-07-11 13:56
Kom igen nu culés. Ni behöver inte klä La Cibeles i fjäder och tjära här bara för att han så pliktroget utannonserar Marcas löpsedlar. Det är vänligt av honom, han känns ungefär som en programmerad bot. Om nu någon vet vad en bot är. ;)

La Cibeles:

Tror du på fullaste allvar att Cesc går till Madrid? Du tror inte att han skulle föredra sin hemstad och barndomsklubb? För visst kommer Barca att säga sitt i frågan om det skulle bli aktuellt?

När det gäller Eto'o. Wenger ville ha honom i utbyte när det förhandlades om Henry. Han tom propsade på det. Barca sa blankt nej. Var i är logiken att de helt plötsligt skulle vilja sälja honom nu till samma person? Jag ser verkligen inten logik i det. Gör du?

Gabriel:

Om det handlar om utköpsklausul så är det självklart Ronaldinhos ord som gäller. Det jag ställer mig frågande till är följande. Gäller inte de klausuler endast inom la liga? Är det någon som med bestämdhet vet om det gäller oavsett nationalitet på köpande klubb?
Barcelona Y. Toure (17)
när ska han presenteras??
Barcelona Y. Toure (17)
när ska han presenteras??
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-11 13:54
Synd Drenthe kommer gå till Real. För Barca läger inte bud på han. Han skulle passa oss bra.
Barcelona Gabriel
2007-07-11 13:43
Rambla (Anims Puyi)

"Det betyder €125m in på kontot för Barca. Skulle detta ens vara nära sanningen så sälj säger jag bara. Helt sjuka summor."

Du är väl medveten om att det innebär att vi måste sälja och att vi därför inte har något val. Betalar Milan det priset så är det helt sjukt. Men en ersättare för honom lär behövas isånnafall, Henry är 30.
Barcelona Patrik
2007-07-11 13:41
Daninho_7

Klart Saviola gör mål mot oss, det är bara att räkna med. Tyvärr för Real gör REHM varsitt så vi vinner iaf.
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-11 13:40
jaaaa, milito till barca,,,
Uefa.com sa det ochså!!
kolla länktips!
Barcelona Ronaldo827
2007-07-11 13:39
G. Milito blev precis klar för er... Grattis!

Kan vi få typ Zambrotta eller Thuram nu? ;)

Forza Milan!
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 13:32
saviola sänka barca på nou camp? troligt

sätter tusen spänn på att han inte gör ett enda mål mot barca i hela sin sejour i real madrid
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 13:30
haha snygg översättning buddie.

aah står lite här och var, Milito blir klar för Barca ikväll med lite tur, dom har redan nått en överenskommelse

Salud Milito!
Lukas.RP
2007-07-11 13:29
Bíenvenidos Gaby! :D
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-11 13:29
det här är vad det står i zaragozas officiala hemsida:
Gabriel I militate, transferred to the FC Barcelona The Real Zaragoza communicates that Barcelona Club has reached an agreement with Soccer for the crossing of the federal rights of the player Gabriel I militate. The two organizations have subscribed in the morning of 11 of July documents of the crossing. Gabriel I militate asked for to the Real Zaragoza the establishment of these negotiations, that both clubs have taken directly, without intermediations, and that finally have finished in agreement when being reached the economic amounts that the Aragonese organization considers acceptable. The Real Zaragoza wants to thank for the excellent yield offered by Gabriel I militate in the four seasons in which she has militated in our club.
Barcelona Ghazza
2007-07-11 13:26
Underbara nyheter! Välkommen Gabi! =)
Annons: