/spanien/barcelona/forum/22773.aspx/spanien/barcelona/forum/22773.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2007-07-11 15:33
Man börjar bli ganska trött på Milan. Främst att dom gnäller över Real och sen beter dom sig fan minst lika illa själva. patetiskt.
Jaja, själv hoppas jag att Ronnie trivs så bra i nästa säsongs Barca att man skriver ett nytt kontrakt med honom, det skulle ju sätta stopp för de flesta rykten i alla fall.
Visst, en bra bit över 1 miljard för honom är mycket pengar. Men det är inte värt det för mig. Jag vill se underhållande fotboll, och mycket mer underhållande än Ronaldinho får man inte.

Rambla:

Det är möjligt att man hugger i Drenthe, vore grymt i så fall. Han vill ju helst till Barca (enligt honom själv) så man borde ju försöka värva honom. 10€ mille är nog en summa man får tillbaka ganska snart.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-11 15:31
Ronaldinho går ingenstans. Punkt slut.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-11 15:27
Sürer:

Det är möjligt, men om nu Ronaldinho löser ut sin egen utköpsklausul så spelar det ju mindre roll om de inte kunnat förstå ett Inte till salu? Vad är annars vitsen med klausuler?
Barcelona Sürer
2007-07-11 15:25
milan som tidigare kallat real madrid för ´´osportsliga´´ efter att dom fortsatt jaga kaka fast milan har sagt att kaka ska stanna.. samma sak med barca o ronaldinho milan verkar inte kunna acceptera ett nej
2007-07-11 15:24
El Toro Loco:
Lite info från Barcelona då.

Barcelonapress idag:

Barca förnekar att de förhandlat med Milan!

Ronaldinho kommer inte att lämna FC Barcelona oavsett hur mycket italiensk media gång på gång insisterar på det och där Milan går i medias fotspår.

Den här gången var det tidningen Tuttosport som påstått att ett förmodat möte har ägt rum mellan Berlusconi och president Laporta.

Barcelona förnekade omedelebart att det ägt rum ett sådant möte och bad om ursäkt att den här typen av information ideligen uppstår. Beslutet är taget av Ronaldinho och han kommer att stanna i Barcelona nästa säsong. Varken klubb eller spelare är intresserade av en övergång, vilket gör att sådana här rykten saknar grund.

En fråga, är Tuttosport en tillförlitlig källa?
Barcelona Alenoinho
2007-07-11 15:23
Herregud vilket lag vi har inför kommande säsong.. Tycker nästan att vi borde sälja minst 2 spelare... Annars kommer det bli problem med för lite speltid för vissa spelare.. Men jag bara tror :=)
Barcelona Vampíro
2007-07-11 15:23
Äntligen Milito! Känns så skönt att han är klar. Nu ska man inte köpa någon spelare till, kanske den här Drenthe om man kan få ett bra pris men annars ser det riktigt bra ut.

Om Ronaldinho går för €125M som det pratas om så blir han väl världens dyraste spelare genom tiderna eller? Men jag tycker ändå att man ska behålla honom minst en säsong till för att jag vill gärna se den fantastiska fyran spela tillsammans. Men om Ronaldinho själv vill gå och man får €125M så skulle jag inte bli ledsen. Med dem pengarna kan vi köpa vilken spelare som helst.
El Toro Loco
2007-07-11 15:22
@SeRDaRo

Inte om budet övergår utköpsklausulen.
Fidizzle
2007-07-11 15:18
Nu har vi äntligen gjort klart med Milito :).
Barcelona SeRDaRo
2007-07-11 15:15
men jag undrar kan inte laporta tacka nej till budet från milan. som han tidigare gjort?
2007-07-11 15:07
El Toro Loco:

Enligt ett rykte så har Milan kommit överens med lön och villkor redan för 5-6 månader sen. Sådana förhandlingar har knappast Laporta godkännt. Bara att inse, alla klubbar på toppnivå, ser på något sätt att göra upp med spelare de avser att köpa i framtiden. Det gäller även Milan och Barcelona. Verkligheten ser ut så.
El Toro Loco
2007-07-11 15:03
@Rambla

Nej. Milan går till skillnad från lus Real den lagliga vägen och snackar med Laporta först;)

Tänkte bara dra igång lite skit eftersom ryktet florerar. Själv tycker jag det är bedrövligt att lägga en så stor summa pengar på en spelare. Men kommer dom från Berlusconis egen ficka så...visst skulle det vara trevligt med Kaka, Ronaldo och Ronaldinho i Milan;)
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-11 15:02
nån som vet för hur mycket vi fick abidal??
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 15:01
Håller med Gabriel, en mittback för 30 mille.. då hoppas jag han gör underverk med real madrid isf. (nej.. men ni fattar)

Toro Loco: tror din källa angående ronaldinho är minst sagt opålitlig, Ronaldinho lämnar inte klubben utan ngn slags beef med klubben elr dylikt, det kan du skriva upp, och ange mig som källa sen när folk frågar vart du fick det ifrån.. ;P
Barcelona r.Hyder
2007-07-11 15:00
Akram

Håller med dig. Milito är en grymt bra värvning. En komplett mittback som har mycket kvar att ge. Han verkar redan ha hjärta för klubben och jag tror att han kommer höja sig änu mer med en ledande Puyol brevid sig. Som back-up har vi i fösta hand Marquez som verkar vara i bra form just nu men sedan har vi även Thuram som börjar komma till åren men håller minst ett år till möjligtvis. Oleguer blir absoluta nödlösningen som mittback, jag ser hellre Abidal i mitten än Oleguer. Mittbacks uppsättningen är fullbordad nu. På högerbacken skulle jag helst vilja se en bättre och yngre ersättare än Belletti och Oleguer (han har hjärta men inget mer i nuläget). På vänsterbacken hade jag velat se Drenthe som tyvärr nästan är klar för Real Madrid. Men om vi säljer Sylvinho till ex. Roma så köp en ung, hungrig offensiv vänsterback som kan komolettera Abidals defensiv. Sedan tycker jag att truppen är helt komplett. Men jag menar, gör vi inga fler vävningar tycker jag ändå att vi har en komplett trupp men den skulle kunna vara yngre (ytterbackarna främst då).
Barcelona Gabriel
2007-07-11 14:57
Akram

Precis. Däremot, Pepe är väl knappast värd 30 mille. Ni får hoppas på att han står upp till förväntningarna som kommer att sättas på honom.
Barcelona Gabriel
2007-07-11 14:56
El Toro Loco

Jasså? Har du personligt pratat med Ronaldinho? Du kanske känner honom och därmed vet om att han överväger att gå till Milan? För av det jag vet så har det sedan länge varit klart att både Samu och Dinho tänker stanna, åtminstonde en säsong till. Men men, om Ronaldinho nu går till Milan för den summan som det pratas om tänker inte jag gråta : )
2007-07-11 14:56
Ämne: Då var det dags att ....Hehe, ja vi får väl se vad spelaren själv har att säga i frågan. Tycker att han gjort det mer än en gång tidigare.

Förresten, kontraktet? Har Berlusconi förhandlat med Ronaldinho menar du? Sen när fick han tillåtelse av Barcelona att göra det?
El Toro Loco
2007-07-11 14:53
Då var det dags att säga adjöken till Ronaldinho för eran del. Berlusconi är beredd att köpa ut honom och kontraktet ligger och väntar.

Hoppas ni uppskattar vad han gjort för klubben;)
Real Madrid Akram
2007-07-11 14:51
Milito för 17-20 miljoner euro är ett kalaspris. Han är värd det efter alla år på toppen. En av ligans bästa mittbackar ska inte gå för under 20 miljoner.
2007-07-11 14:47
Gabriel:

Vad är samma sak? Jag höll ju med. ;)
Spelaren går till klubben som äger hans kontrakt och köper ut det oavsett var ifrån pengarna kommer från. Jag förklarade kanske lite otydligt, men vi menar nog samma sak.
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 14:44
om Milito var dyr för att vara mittback så vill jag höra vad du tycker om madrids köp av pepe som var 30% dyrare :]
Barcelona Gabriel
2007-07-11 14:43
Rambla (Anims Puyi)

Det är ju i princip samma sak. Klubben ger spelaren pengar för att utnyttja denna regel. Spelaren köper sig ut från kontraktet med den nya klubbens pengar.
Micke_1907
Grattis till Milito! Dock lite dyr för en mittback 20milj euro!
George Weah:

Henry €24m
Abidal €15m
Yaya €10m
Milito €17

Summa €66m

Lägg där till att flera av spelarna har olika klausuler/bonusar som kan innebär extra pengar till säljande klubb, saker som:

antal spelade matcher på en säsong
CL-vinst under de närmaste 4 säsongerna
Ligavinst under de närmaste 4 säsongerna
osv.

Om truppen är spikad? Det vet man aldrig. Det har talats om 5-6 spelare så vi får se.

Micke_1907:

Han kostar €17m i dagsläget. Framtiden får utvisa om det blir 20. Dyrt för en mittback? Tja, allting är väl relativt. Fråga på marängernas forum om €30m är för mycket för en mittback. ;)
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 14:41
btw förstår inte grejen med Drenthe.. har sett en del bra saker med killen..

med risk för att vara lite tråkig nu.. så tycker jag Barca ska ligga i lite för att köpa Freddy Adu ist, kan inte tänka mig att han kostar mer än Drenthe, dessutom har han vart riktigt bra i U20 VM nu..

man har ju haft sina tvivel under årens lopp gällandes Freddy Adu.. men tror han kan bli ngt.. slutar troligen upp i Man Utd elr Inter som har ryckt i honom ett par år nu
Barcelona Daninho_7
2007-07-11 14:38
fan va grymt, Milito också.. Barca kommer bli fruktansvärda denna säsong.
2007-07-11 14:35
Smogen:
Vad är det som säger att de inte redan är där och hugger? Man kan ju undra varför Laporta och Soriano hela tiden prutade på Milito. Det handlade om några få miljoner euro. Kanske vill man använda just de till ett annat köp? Drenthe sades kosta endast €6m innan Madrid och senare Barca dök upp. Nu är priset upp i 8-10. Bara en tanke. :)

Paco Buyo:

Det är så jag också alltid har tolkat det. Spelaren får en summa pengar i näven, Så varsågod, gå nu till din klubb och köp ut ditt kontrakt. Trots det har jag varit osäker på om det stämmer till 100% då man läst där andra ha trott sig veta att så inte är fallet.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-11 14:34
Rambla:
Gällande utköpsklauser så är det en sak mellan arbetsgivare och arbetstagare, det är alltså spelaren själv som betalar sig fri från sitt kontrakt. Därefter kan han gå vart han vill.
George Weah
2007-07-11 14:34
Hej alla Barca fans!

Har två frågor som jag undrar om jag kan få svar på:

I och med köpet av Milito nu, hur mycket har Barcelona spenderat sammanlagt på denna sommars övergångar?

Samt, tror ni truppen är spikad nu eller är det fler spelare på ingång?

Tack på förhand,

Annons: