/spanien/barcelona/forum/22766.aspx/spanien/barcelona/forum/22766.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SeRDaRo
2007-07-13 03:22
Xaviiiiii/

jag har en nyhet om Drenthe det är bara klicka på länken men som alltid så är mina nyheter från turkiet.

i länken står det:
Drenthe är på väg till Real Madrid, fast även han shälv säger mitt lag är Feyenoord fast jag är en Barcelona fans, men han erkänner att han är nära real madrid.

hna har lagt sin kärlek till barcleona på ena sidan ocu vill ta den chansen han har fått från real madrid. han fortsätter med att säga sånna chanser får man engång i livet bara, tänck om 2 år det händer mig nåt dom vill inte ha mig.

men Feyenoord trännaren har medelat Real madrid han e för ung för att bli transferad till en stor klubb som er ( real mardid)

men real mardid styrelse har svarat vi vill ha han !

och dom har bästemt att dom vill ha han pungt slut, real forsätter säga att vi har inga problem om några timmar är han vår spelare.

förlåt att det tog lång tid att svara!
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-13 03:07
Nån som vet nått nytt om Drenthe?
Barcelona SeRDaRo
2007-07-13 02:55
förlåt glömde skicka länken här har ni den där Etoo är utte i pressen :)
Barcelona SeRDaRo
2007-07-13 02:54
det jag skicka var vad Berlussconi sagt om att köpa Etoo eller Ronaldinho.

Nu kommer en ny länk där Etoo är ute i pressen och svarar på Berlussconis önskan att köpa Ronaldinho och Etoo (han själv)

I länken säger etoo jag pratar för mig och min kompis Ronaldinho.Berlusconi vill ha mig (Etoo) och Ronaldinho men varken jag eller Ronaldinho eller Barcelona kommer lämna varandra. Han fortsätter i länken med att säga att han och Ronaldinho är grymt nöjda med att dom värvat Henry till laget.

dom frågar han vad han tycker om köpet av Milito och han svarar: Den är jätter bra ;)

visca el barca!

förlåt om det inte är i rätt ordning men jag försökte översätta så bra jag kan...
Barcelona SeRDaRo
2007-07-13 02:44
Ämne: Såg att en från real....jag vill göra er alla glada är inne jag ska skicka en länk nu där jag ska översätta till svenska det är på turkiska länken är.

Berlussconi har gått ut i pressen och sagt: Ronaldinho är omöjligt att får för att laporta har sakgt om vi säljer Ronaldinho, kommer jag ( Laporta ) inte få vara kvar i spanien, och han fortsätter med att säga att det är svårt att fånga etoo också.

längre ner så säger han att kaka inte komma säljas till real madrid.

visca el barca.
Barcelona Taherinho
2007-07-13 02:29
Barca kommer spela el classico den 23 december och inte februari...och Persisk Julafton är inte 23 februari det är den 20-21 mars. Ändras det exakta datumer varje år...

Visca Barca...Jag själv kommer vara i Barcelona förhoppningsvis vid det datumet...hmm Ciao
Cé solo un re #14
2007-07-13 02:04
Lionel Andrés Messi// Kanske iranisk julafton eller liknande annars vet jag inte;)
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-07-13 01:45
kluviert9

Sen när blev jul den 23 februari :)
Barcelona kluivert9
2007-07-13 01:41
barca kommer att spela sitt första el clasico mötte den 23 februari, på julafton alltså. ska bli en perfekt julklapp om barca kör över madrid
Barcelona SeRDaRo
2007-07-13 01:19
kan man bli medlem i barcelona?
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-13 01:10
Såg att en från reals forum skrev att Drenthe kommer skriva på för Real nu på söndag.
Barcelona Cristocea
2007-07-13 01:09
el diablo//

Har du sett Intercontinetal Finalen 1986?
Barcelona Guardiola#4
2007-07-13 00:46
Cesc Fabregas kan komma till oss om 4år tycker jag för då är han mogen för att spela i barcas mittfält:D just nu har vi Iniesta&Xavi på hans position på mittfältet och dom är klasser bättre än han
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-13 00:39
el diablo:

Han lämnade av egen fri vilja, det var ingen stom tvingade iväg honom. Andra valde att stanna och ta sig igenom alla svårigheter istället.
Barcelona el diablo
2007-07-13 00:38
Rambla/ det visste jag inte men de är egna peodukter vilket är glädjande och Cesc Fabregas skulle fan var varmt välkommen hos oss.
Barcelona r.Hyder
2007-07-13 00:34
Christian____

Hehe, ibland glömmer man det mest värdefulla man har. Händer inte igen kan jag säga i alla fall! :D

Visca El Capitán!
Barcelona Christian____
2007-07-13 00:30
Ämne: Dessa egna produkter....
Hur kan du glömma Puyol!?
Barcelona r.Hyder
2007-07-13 00:28
Dessa egna produkter kommer vi ha i truppen nästa säsong:

Xavi
Iniesta
Valdés
Messí
Bojan
Dos Santos
Oleguer
Jorquera
Puyol

Det är en jävla massa egna produkter om någon skulle fråga mig. Sedan vet man ju aldrig, ledningen kanske gör en kovändning och behåller Motta vilket i sådana fall skulle bli ett till namn att lägga till i listan.

EDIT: HUR FAN KUNDE JAG GLÖMMA PUYI? Skäms, men alla gör sina misstag, i detta fall ett stort sådant.
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 00:27
H.C XAVIER:

Du glömmde Albert Jorquera Fortiá om inte jag har fel ifall han är från katalonien ? :D
2007-07-13 00:20
el diablo:

Läs på lite tack. Bojan är född i Lleida, har en serbisk far och en katalansk mor. Det räcker för att anses vara katalan. Nu är det inte Laportas och ledninges primära mål att enbart ha katalaner i klubben. Det får du allt lära dig att acceptera.

Dessutom. Messi är argentinare men växte upp i Barcelona. När äkta katalaner som Cesc, Merida och Piqué ansåg det var häftigare att tjäna några extra pund innan de ens kommit ur målbrottet än att stanna kvar och kämpa för klubben. Istället var det Messi som valde att stanna kvar och kämpa sig igenom alla ungdomslagen, bli nersparkad spelandes på skitplaner över hela Katalonien inför max 100-talet åskådare. Detta har även Bojan och Giovani gjort. Nu har de nått sina stora mål, att spela för klubben de älskar, inför alla fans på Camp Nou. Allt fler unga spelare, katalaner eller icke katalaner, lär följa deras exempel.

Ännu en gång faller ditt resonemang med ett magplask. :D
Barcelona H.C Xavier
2007-07-13 00:19
El Diablo

Valdes, Puyol, Oleguer, Xavi, Iniesta och Messi. Säg mig, vilken storklubb i världen har så många egna produkter i truppen som Barca har.
Barcelona ZARM
2007-07-13 00:15
el diablo//
Bojans mamma är katalan.
Barcelona T#11
2007-07-13 00:13
Go el diablo (byt namn)
Barcelona el diablo
2007-07-13 00:11
R hyder/ visst dos santos och bojan verkar ok men de är väl inte katalaner. Vi måste satsa på "catalonismo" precis som Real hade " Madridismo" och inte värva för mycket från utlandet.

Visserligen är dessa herrar inte katalaner men de har kommit från det egna ledet vilket är mycket glädjande. Bra jobbat.

Rambla/ Bra sagt till skillnad från många andra här. Fotbollen kommer nog alltid att vara så här där pengar styr över allt annat men katalanska spelare från La Masia är alltid intressantare att följa.
Barcelona T#11
2007-07-13 00:09
el diablo
självklart är henry riktigt grym men
jag tycker faktiskt som du att henry köpet var onödigt och det var många som tyckte det innan han kom och att det försämrar dos santos spel tid, inte bra.
Barcelona Márquez
2007-07-13 00:09
Är El conejo klar för real nu ? :O
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 00:06
Barcelona La Pulga
2007-07-12 23:59
El diablo namnet passar dig väldigt bra,,jag har aldrig sett en jävel som skappar sånt storm här inne.Jag kan inte hålla mig för skratt.
2007-07-12 23:57
Alla ni som kommer med förolämpningar, lägg ner. Bemöt hans inlägg med argument istället. Det är så det fungerar på ett forum.

el diablo:

Till skillnad mot dig, så anser jag att Laporta & company sköter sig alldeles utmärkt med vissa smärre klavertramp. Tyvärr, men ingen är felfri och de lär sig av sina misstag.

Jag anser att du har fel. Det är ju precis det han gör, satsar på canteran när han tar upp två spelare till nästa säsong. Är inte det rätt så vågat att ge en 18-åring och en snart 17-åring chansen i a-truppen trots att det finns världsspelare som Messi, Henry, Eto'o och Ronaldinho i truppen. Jag tycker det är kaxigt.

Om du syftar på själva La Masia, så gör han nog så gott han kan. Vad ska han göra när de spanska lagarna förhindrar honom att ge unga spelare profissionella kontrakt? Är det hans fel att det kommer ekonomiskt starka klubbar från England och erbjuder talangernas föräldrar orimliga summor och försöker locka över dem till sina klubbar? Han står maktlös och kan bara lita på att föräldrar och spelare tar sitt förnuft till fånga och visar lite tålamod. Vad är alternativet? Ska Laporta skicka torpeder och hota dessa talangers föräldrar att bryta deras knäskålar? Som sagt, försök att se helheten istället.
Barcelona Cristocea
2007-07-12 23:57
el diablo//

Angående River Plate. Världsfinalen 86 vann på riktig stor turhet när de mötte Europa Cup mästarna 86.
Annons: