/spanien/barcelona/forum/22762.aspx/spanien/barcelona/forum/22762.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Real madrid=stolthet1
2007-07-13 16:07
fårstår inte varför folk blir sura för saviola spelar för oss. Om ni inte fick ett nytt kontrakt så kommer en klubb som är minst lika stor och säger men du får kontrakt hos oss skulle ni direkt nej jag var en cule jag hatar real. Fårstår om det var puyol elle rnågon sådan. Men saviola brydde sig ingen om när han spelade.
Barcelona Kamelen
2007-07-13 16:03
El Fenomeno

Jo det enda som räknas är den som har vunnit titeln.

Caldéron håller uppenbarligen inte med.
Barcelona Myrran
2007-07-13 16:02
You go Kim!

Tur att det kommer någon artikel som är rolig att läsa då och då blad alla vita och rödvita artiklar. Fast de rödvita kan vara lite intressanta ibland.
Real Madrid El Fenomeno
2007-07-13 16:02
La Cibeles

Hur det än gick. Vem som än vann eller förlorade. Det spelar inge nroll. Det enda som spelar roll är vem som vann den och det gjorde REAL.

Barca fans satt och skrattade inför förra säsongen om att Real ahde ingen chans med Emerson och det och det. Men nu när ligan är avgjord vem är det som sitter och skrattar? Vi som vann ligan eller barca fans som förlorade den och som trodde att det skulle bli enkelt för de? Svaret vet du nog.
Barcelona Adde_74
2007-07-13 15:58
Använd länktips!! /red
Barcelona Cristocea
2007-07-13 15:55
Jag bara undrar. Från "El Conejo", borde man inte säga "El Gitano" nu? Eller sånt förekommer bara i Italien?
Real Madrid El Fenomeno
2007-07-13 15:53
Roligt artikel;) Dock vill jag påpeka något:

Var det inte så att Barca hade häst högar bättre trupp än Madrid inför förra säsongen? Vilka hade Real köpt? En hal död Emerson, En nästan pensionär Ruud osv Och erkänn nu att Alla Barca fans satt och hånskrattade åt Reals trupp? Men hur gick det sen? Hur gick det i El Clasico? Och sista Vem vann ligan? Skrattar Bäst som Skrattar Sist;)
Real Madrid Robin K
2007-07-13 15:53
Sjukt bra kronika! Humor och trevligt att lasa, hoppas pa fler kronikor fran dig! Keep up the hard work mannen!
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-13 15:51
Drenthe är på väg till Real. Han ska vara klar på måndag. Synd!
Barcelona Ghazza
2007-07-13 15:50
Jättebra krönika Kim. En av de bästa och roligaste på länge. Keep it up! =)
Barcelona Klint
2007-07-13 15:43
"Italienske tränaren Fabio Capello, som likt Mose lett klubben rakt ut ur den titelöken, som präglat Real Madrid de senaste åren..."

Haha mycket bra och välskriven artikel Kim!
Barcelona Kapten11
2007-07-13 15:25
Fredrik Ljungbergs agent Claes Elefalk: "För att visa respekt till Arsenal-fansen kommer han inte att spela i någon annan engelsk klubb. Antingen blir han kvar i London eller så går han till en utländsk klubb".

Alla agerar tydligen inte som kaninen, vilket är skönt.
Barcelona Klint
2007-07-13 15:25
Känns som om vi hade kunnat få bra med pengar om Man City hade velat köpa dessa två herrar. Hade även varit kul om de gick till Svennis nya lagbygge!
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 15:19
Ser ut att Giuly och Motta ska gå till Svennis's Man.City ?? Jag skulle gärna vilja se dom där.
Barcelona Holländaren
2007-07-13 15:16
"Erbjudandet om förlängning va en uppmaning att lämna.", sa Saviola.

See, till och med han tycker att vi inte ville ha honom.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-13 15:14
Ämne: Men han fick ett bud....
Saviola fick inget skriftligt bud det har han själv sagt.
När han bad om ett fick han ett muntligt i storleksklass med en remsa till tunnelbanan för att komma till träningarna.
Hans svek började lângt innan han gick till Madrid. Det var bara en logisk konsekvens av hur han agerat innan och vägrat gâ när han inte varit önskad. Väntade ut sitt kontrakt och gick till den som betalade bäst och självklart var det Madrid som sâg ett värde större än det han har som spelare.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-13 15:08
Giuly och Motta till Manchester City? Svennis är tydligen sugen på att fynda i Barcashopen. :)

Se till att ta betalt nu bara Txiki!
Barcelona Messih!
2007-07-13 15:01
Det är väldigt enkelt med Saviola.
Klubben har länge viljat bli av med honom, fansen har alltid gillat honom.
Det är dock inte pga vad han har presterat på plan.
Tror dock att Saviola är mycket bättre än vad han fick cred för i barca, han var alltid en favorit hos mig, vet inte hur många gånger ja skrek efter saviola när kluivert fick starta.
Men med Etoo Henry Ronaldinho Messi så har han tyvär ingen större plats i laget, SPECIELT med den lön han kräver.
Jag tror defenetivt att han har mycket större chans att platsa i madrids start 11 än i barcas.

Akram: Om du seriöst tror att ledningen ville ha kvar Saviola, så kan du inte vara specielt insatt i frågan, han fick sagt till sig muntligt hur hans kontrakt skulle se ut om han ville stanna, som jag ser som en ren artighets handling.
Men som sagt, jag tycker han är en duktig spelare, som kan göra gott i madrid.
känner inge större ångest av att han gick till madrid då han inte riktigt kännts som en barca spelare senaste åren.
Skulle inte förvåna mig om han fick applåder på camp nou heller för den delen.

"Saviola tackade nej till Barcelona, inte tvärtom."
Japp Barca ville verkligen ha kvar honom!
Hur kan man låna ut honom om man inte äger han!
Tror nog laporta redan smider plander på att få tillbaka han på lån så dom kan låna ut han igen!
Barcelona La Pulga
2007-07-13 14:56
Jag gör ett nytt försök.

Killar jag tänkte ifall någon kan hjälpa mig här?
Jag behöver några bra hemsidor för fotbollstränare, som innehåller bra fotbollsövningar.
Jag är tacksam för hjälpen.
2007-07-13 14:56
Akram,

de ville egentligen inte ha kvar honom sen får du påstå vad du vill. Till skillnad mot Madrid, så är det Txiki och Rijkaard ihop som beslutar om de ska behålla en spelare, inte Laporta och Rijkaard tyckte att han varit profissionell och kämpade på bra och ansåg att han därför var värd en chans. Men knappast någon han ville bygga laget runt, utan som en backup till alla de andra anfallarna. Han skulle ta över Ezquerros roll i truppen. Du vet han som sitter på läktaren.

Jag ser vad det här är på väg redan nu. Du försöker som vanligt få det till att han föredrar din klubb och gjorde allt för att bli släppt till Madrid. Känns inte lönt att föra det här vidare. Du får tro vad du vill. Ja, han valde Madrid istället för Barcelona. Så, nu var det sagt. Lycka till med honom. Jag förväntar mig att han blir utlånad till nästa säsong, om inte redan vid januarifönsret.
Barcelona sölta
2007-07-13 14:55
Tredje sista omgången
Real Madrid - Barcelona

Blir nog en fin match, eller är ligan redan avgjord vid det laget kanske...
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 14:55
16.09.07 Osasuna Barcelona
23.09.07 Barcelona Sevilla
26.09.07 Barcelona Zaragoza
30.09.07 Levante Barcelona--Lätt Match lätt 3p
07.10.07 Barcelona Atl. Madrid
21.10.07 Villarreal Barcelona

Vilka svåra matcher det kommer bli. Men REM+H kommer lösa 3p på dem där matcherna hoppas jag.

VISCA BARCELONA !!
Real Madrid Akram
2007-07-13 14:46
Men han fick ett bud? Ett bud som, om Saviola hade accepterat det, fått argentinaren att stanna hos er. Tror knappast att ledningen erbjuder spelare kontrakt, hur lite lön det än gäller om de inte uppriktigt vill ha kvar spelaren i truppen.

Menar du att Laporta inte har cojones nog att säga till Saviola rakt ut att han inte kommer få spela kvar i Barcelona?

Saviola tackade nej till Barcelona, inte tvärtom.

2007-07-13 14:43
Akram,

hehe visst om du säger det så. De med lite insyn vet att det ej ligger till så. Han fick ett skambud, i nivå med en 4:e anfallare. Det såg han nog som ett hån. De ville bli av med honom, därför fick han ett muntligt anbud som inte på långa vägar låg på vad han förväntade sig.
Barcelona Don Miftari
2007-07-13 14:43
spelchemat klart !
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 14:41
Är det fortfarande ingen som har nån anning vart man kan se Barcelonas Spelschema 07/08 jag har bara sett första,andra omgången om någon har nån ( LÄNK ) så säg till ???

Tacksam för Svar !
Real Madrid Akram
2007-07-13 14:41
Rambla

Han väljer ju bort Barcelona för Real Madrid. Vad jag förstår så blev han erbjuden ett kontrakt som han tackade nej till. Innan han började diskutera med Mijatovic.

Barcelona ville ju ha kvar spelaren men inte till den lön han fick.
2007-07-13 14:38
chrisespaña:

Självklart är han fri att gå vart han vill. Jag erkänner att det svider lite ja och säkert hos fler fans i staden Barcelona. Men inte av den anledningen av att Barcelona går miste om något, utan sättet på hur han går till Madrid. Jag tycker bara att du då kan skriva om det så som det verkligen ligger till. Istället kan det tyckas att du försöker få det till att han väljer bort Barcelona till förmån för Madrid.

Han är inte önskvärd längre i Barcelona. Saviola är troligen lite besviken och anser sig illa behandlad av Barcelona, och har därmed inga problem med att gå till Madrid istället. Klart och tydligt. ;)
Barcelona T#11
2007-07-13 14:37
Marquez väljer att inte spela sista matchen om 3:e priset, ist så ska han förbereda sig till nästa sesong med barca!!! Gött
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-13 14:30
Saviola:
Jag önskar att Barcelonas president hade fällt sina kommentarer om mig ansikte mot ansikte och inte i pressen., Haha vilken KNAS..vadå skämms han för det eller? ville han inte att alla skulle se vad Laporta hade saktt haha
Annons: