/spanien/barcelona/forum/22755.aspx/spanien/barcelona/forum/22755.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Sevilla Henryscorer
2007-08-20 19:11
Pio pio//

Okej, tack.
Las Palmas Pio pio
2007-08-20 19:08
Vampíro

Det kommer att sända Barcelona. Står bara Racing Santander där...Men Racing möter ju Barca så lugnt! Ingen stream behövs! ;-)

Henryscorer

Se länk för helgens matcher!
Barcelona Vampíro
2007-08-20 19:04
Ämne: visas barcas premiär....Jag har letat överallt och det verkar inte som att premiären sänds på varken TV4+ eller sportexpressen. Tråkigt, det verkar som att dem istället ska visa Valencia-Villareal. Som ifs är en bättre match (från dem neutralas synpunkt). Det får väl bli stream för min del.
Sevilla Henryscorer
2007-08-20 18:53
Pio pio//

Det kanske du har rätt i, men ska bli i alla fall intressant och se hur Rijkaard väljer att starta. Tycker också att Yaya Toure har imponerat stort på mig. Han passar perfekt där tillsammans med Xavi och Iniesta. Dessa två styr på mittfältet medan Toure städar framför backlinjen. Han verkar dessutom orka springa fullt ut i 90 minuter.

Någon som vet om Sevilla sänds i TV4 plus?
Barcelona Patrick Kluivert
2007-08-20 18:50
visas barcas premiär match på tv ???
Barcelona Captain Fantastic!
2007-08-20 18:49
Krönikan "Deco-i skuggan av Ronaldinhoismen" var utsökt, väldigt vackert skrivet och inspirerande men jag har några invändningar:

"En sådan gud som gör fotbollen till något mer. En spektakulär och oåtkomlig fotboll, men ändå ödmjuk. Inte ens Maradonna levde upp till detta även om han fick hjälp av en gud och dennes hand"

Faktumet att skribenten (enligt min tolkning) inte tycker att Maradona bringat fotbollen lika mycket glädje och oåtkommlig fotboll som Ronaldinho ser jag dåligt på. Napoli är kanske den stad i världen som mest dyrkar en enskild fotbollsspelare, och just denna varandes Maradona (Boca ett annat exempel, det finns te x en kyrka i Buenos Aires där man inte tillber Allah, Jesus, Buddha o.s.v utan man tillber Maradona...Ett tecken på hans storhet och på främst den glädje han gett folk). I Napoli hänger det bilder på Maradonas ansikte i de flesta balkonger och barer, och barn lär sig sedan barnsben att efterlikna och uppskatta honom. När det kommer till ödmjukheten så kan det se ut som att Maradona kanske aldrig var speciellt ödmjuk, men efter att ha läst/sett ett tjugotal tal intervjuer med spelare som spelat med honom så får man ett annat intryck. Flertalet spelare fann Maradona vara otroligt ödmjuk trots den gudliknande talangen han besatt.

När det sedan kommer till stycket där Deco ska ha rädsla för att Ronaldinho ska flyttas ned på Decos plats så tror jag nog (enligt personlig analys) att det aldrig kommer ske. Jag tror på fullaste allvar att vi aldrig kommer att få se REMH från start och speciellt inte att Ronaldinho intar en mittfälts roll...Av den just enkla anledningen att Ronaldinho inte tar ett steg i defensiv riktning. Den styrkan Deco besitter som Ronaldinho helt saknar är i mitt tycke offervillja och kämparglöd, oavsett Ronaldinho's magiska leende så känns det för det mesta som att Rijkaard uppskattar Deco's kämpande mer en Ronaldinho's trix. Av just den anledningen tror jag aldrig att Deco kommer sura...Om han ens gjort det?

EDIT: Jag råkade trycka på "skicka medelande för tidigt"
Las Palmas Pio pio
2007-08-20 18:42
Rambla:

Ja, det är inte första gången passproblemmen uppstår i klubben. Men som du säger, vi ska nog klara av Racing utan Dos Santos. Yaya Toure är den som har mest imponerat på mig, han spelar enkelt men klokt och rensar upp bra framför backlinjen! Ska bli kul att se hur hans säsong utvecklar sig.

Henryscorer:

Jag tror faktiskt att Henry startar på söndag, som sagt Eto´o ska iväg med Kamerun till Japan och lär va sliten efter detta. Rijkaard har ju gjort så med Marquez nån gång han har varit och spelat landskamp med Mexico men vi får väl se.
Barcelona Rambla
2007-08-20 18:30
Abidal har nog imponerat mest på mig under försäsongen. Ett fysiskt praktexemplar och verkar hur stark som helst, han släpper inte förbi en jäkel på sin kant. ;)

Även Yaya Touré och Giovani har imponerat och kommit in riktigt bra i truppen.
Barcelona Rambla
2007-08-20 18:27
Som Henryscorer är inne på så är Henry lågnt ifrån full fysisk form. Visst han spelade 90 min mot Bayern men det var mera en vänskapsmatch. Det positiva är att Henry har varit med på alla träningar och tränat hårt. Vad jag har kunnat läsa så har han inte beklagat sig över några smärtor eller problem.

Enligt rapporter är det tänkt, om nu allt går som det är tänkt, att han ska vara "färdigtränad" och i full fysisk form i mitten av september när CL drar igång. Tills dess så kommer han nog inte spela 90 min i matcherna.

Självklart kommer Rijkaard att spela 4-3-3 så Samu och Henry och i viss mån Messi lär få rotera en del. Detta utesluter inte att Rijkaard har tänkt ut andra spelalternativ, vilket gör det hela riktigt spännande hur han formerar laget beroende på motstånd.
Barcelona sthlminho87
2007-08-20 18:22
Lördag 25 augusti
15:30, Tipslördag, Elfsborg-Helsingborg, allsvenskan, TV4
17:55 Lazio-Torino, serie A, TV4 SportExpressen
20.00 Real Madrid-Atletico Madrid, TV4 Sport-Expressen
20:25 Juventus-Livorno, serie A, TV4+
22.00 Sevilla-Getafe, TV4 Sport-Expressen

Söndag 26 augusti
14:30 Inter-Udinese, serie A, TV4+
14:55 Genoa-Milan, serie A, TV4 SportExpressen
18.30 Valencia-Villarreal, TV4+
19.00 Racing Santander, TV4 Sport-Expressen
21.00 Espanyol-Valladolid, TV4+
23:25 Fotbollskanalen, premiär för höst
Sevilla Henryscorer
2007-08-20 18:17
För övrigt måste jag säga att ni har gjort ett väldigt bra nyförvärv i Eric Abidal. Han har under flera säsonger imponerat i Lyon och har varit mycket bra i landslaget med, speciellt under VM förra året där han dominerande på sin vänsterkant. Knappt någon spelare kommer förbi honom.
Sevilla Henryscorer
2007-08-20 18:13
Men det var ett jävla tjat om hur Barca ska ställa upp. Är det svårt att förstå? Barca kommer att spela 4-3-3 då Henry fortfarande inte är i 100% matchform. Så därför tror jag att Henry kommer att vara den som bänkas till en början, vilket han själv tycker att det är okej.
Real Madrid Grane
2007-08-20 18:09
Har kollat lite på era försäsongsmatcher och jag får säga att det verkar som Ronni är på väg tillbaka i en mycket bättre form än senaste säsongen, han verkar helt enkelt mycket mer engagerad i spelaet och hungrigare.
Hur kommer er offensiva formation att se ut nu när Henry har anlänt? Kommer det bli antingen Henry eller Eto'o som petas eller kommer båda få spela i ett 4-4-2 med Messi och Ronni på varsin kant?
Vad tycker ni om Madrids nyförvärv?
Barcelona Rambla
2007-08-20 17:50
Pio pio:

Läste också om det. Känns lite typiskt Barça, att Giovani inte ska hinna svära trohetseden innan första ligamatchen. Finns det något som går vår väg när det gäller byrokrati och liknande? Detta borde ha lösts tidigare.

Nåja, vi bör klara att ta 3 poäng ändå men en premiär är alltid krånglig.
Barcelona sthlminho87
2007-08-20 17:43
Tycker de va en bra artikel.Deco har väll sina stunder men jag tycker han tappar för mkt boll, och har väldigt negativt minspel i mellanåt.!!
Någon som vet om dem visar barca i helgen lr??
Las Palmas Pio pio
2007-08-20 17:31
Thuram var tvungen att lämna Frankrikes uppladdning inför onsdagens match p.g.a av skada. Eto´o kommer hem torsdag natt från Japan osv. Om inte detta vore nog så kommer nog inte Dos Santos att vara med till helgen, han har ju inte fått sitt spanska pass än, de beräknas bli färdig den 28:e augusti.
Alltså: Puyol, Edmilson, Dos Santos och Milito missar matchen.Även möjligt att Gudjohnsen och Thuram missar helgens drabbning. Eto´o kommer nog vara lite sliten efter resan. Men men det kommer nog gå bra ändå hoppas jag! =)
Barcelona Koeman!!
2007-08-20 17:31
Någon som vet hur det blir med tvtider denna säsong? Kommer tv4+ sända som vanligt barca?
Las Palmas Pio pio
2007-08-20 17:23
Ja, Milan och deras ledning borde kolla upp vad ordet dubbelmoral innebär! Jaja nog om detta.

Premiär på söndag iallafall, ska bli fantastiskt kul! Barcelona har dessutom inte förlorat på 10 år! 7 vinster och 3 oavgjorda. Dessutom så vann vi mot Racing i premiären med 2-0 för två år sen, så det bäddar ju gott..
Barcelona lagkapten
2007-08-20 17:19
Ashfin@Rossoneri [CAMPIONI D´ EUROPA]

Jaha, så det är du som är killen med kollen. På tiden du lär dig hur man stavar er presidents namn då, va? Om du nu är så stor Milanista och vet så mycket om "er käre Don Silvio".
För övrigt snackar Berlusconi om Ronaldinho lika ofta som han måste förneka att Kaká ska lämna Milan. Det är ett faktum, vare sig du väljer att blunda för det eller inse det.
Sano
2007-08-20 17:14
Ämne: Ärligt talat lägg ne....Du har rätt, nu få jag f*n ta och dra härifrån det här börjar likna Real Madrids cirkus forum.

Ha det bra allihop!
Barcelona Ken
2007-08-20 17:10
Ärligt talat lägg ner denna diskussionen snacka på msn eller något men förstör inte detta forumet för helvete.....:(
Villarreal Ashfin@Rossoneri [CAMPIONI D´ EUROPA]
2007-08-20 17:07
Golazo de Messi!

Du måste ju erkänna att Kaká var MYCKET bättre än Ronaldinho förra säsongen? :)

Det är just därför han kommer vinna Ballon d'Or.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-20 17:06
Sano
Nej men jag skrev ju att jag tycker att han ÄR bäst genom tiderna:). Det e just därför jag skrev ÄR..;) Men Kaka är också bra.

Hur som helst, jag har fete-tenta på fredag, så jag sätter punkt där...eller kommatecken om någon tänker svara mig.
2007-08-20 17:04
Jaha, du kan väl skriva enligt mig nästa gång. ;)

"Det är ju trots allt SANT att Berlussconi (eller hur det nu stavas) vill ha Ronaldinho?"

Läs mitt inlägg några rader ner..
Sano
2007-08-20 17:01
Golazo de Messi!

Du får tycka men du skrev så här

Namn: Golazo de Messi! » Svara inlägg
Sänt: 2007-08-20 16:45 - Ändrat 2007-08-20 16:45
Och för det andra så är Ronaldinho världens bästa fotbollsspelare.........

Alltså så sa du att han ÄR världens bäste och inte att du tyckte det!

"..Varför bryr ni er ens om vad barca-redaktionen skriver?.."

Jag har väll rätt att bry mig ifall jag vill? Varför bryr du dig om Milan snittålder? För du frågade om det igår.

EDIT: Sorry för dubbelpost någon moderator får gärna ta bort mitt förra inlägg.
Sano
2007-08-20 17:01
Golazo de Messi!

Du får tycka men du skrev så här

Namn: Golazo de Messi! » Svara inlägg
Sänt: 2007-08-20 16:45 - Ändrat 2007-08-20 16:45
Och för det andra så är Ronaldinho världens bästa fotbollsspelare.........

Alltså så sa du att han ÄR världens bäste och inte att du tyckte det!

"..Varför bryr ni er ens om vad barca-redaktionen skriver?.."

Jag har väll rätt att bry mig ifall jag vill? Varför bryr du dig om Milan snittålder? För du frågade om det igår.
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-20 16:57
Sano
Ja om dom känner för det så varför inte?
Varför bryr ni er ens om vad barca-redaktionen skriver? Det är ju trots allt SANT att Berlussconi (eller hur det nu stavas) vill ha Ronaldinho?

Ashfin@Rossoiyeioieriiii
Vadå, får jag inte tycka att Ronaldinho är bäst?
Edit: Och jag snackar inte om bäst för tillfället, utan bäst genom tiderna:P
Barcelona Koeman!!
2007-08-20 16:55
Alltså angående Krönikan/artikeln om Deco: För det första borde deco vara i startelvan på mittfältet före ronaldinho för det krävs ett sjukt arbete som mittfältare och ingen verkar fatta hur mycket Deco springer på match. Ronaldinho är världens bästa fotbollsspelare men han kommer aldrig springa lika mycket som Deco.
Sano
2007-08-20 16:53
Evièka

Jaja då säger vi så. Jag orkar inte kommentera om detta mer för jag vet att ni vet vad jag menar med detta, om inte så kan jag tyvärr inte hjälpa er.

EDIT: Jo, ni får gärna PM:a mig så förklarar jag igen!
2007-08-20 16:49
Golazo de Messi!

Världens bästa spelare? Nej det är Cannavaro som är det för tillfället men nu i december kommer Kaká bli det.
Annons: