/spanien/barcelona/forum/22752.aspx/spanien/barcelona/forum/22752.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Anderson Luis Oliveira
2007-07-13 11:22
ronaldinhogaucho_fcb//
Messi såklart :D:D
Barcelona ronaldinhogaucho_fcb
2007-07-13 11:21
hoppas dos santos och bojan flyttar upp till oss jag vill verkligen att båda ska flyttas upp dom e unga talanger båda två =).
Angående Copa america: Vem tror ni kommer göra stor show i finalen robinho eller messi ????
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-07-13 11:14
hmm, ok!

Dom borde ju flytta upp båda tycker man.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-13 11:13
Messi_CE_Iniesta:
Jag tror inte att det är officiellt. Läste i förrgår att Barça inte stängt dörren för en utlåning av Bojan ännu (EMD).
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-07-13 11:10
en liten fråga:
är det officiellt att Gio Dos Santos och Bojan flyttar upp i A-laget nästa säsong?
Barcelona JEJEY
2007-07-13 11:06
Dung såg matchen mellan Argentina vs Maxiko på tv
så han blev lite rädd om Messi form så Dani Alves tar honom!!men det kommer nog inte funka för Dunga avser jag (*Länken*)
Kommer Dani Alves flytta till vänster backs position?

Vamos Argentina y La Pulga
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-13 11:03
Rambla:
(Cesc fick väl chansen i Arsenal redan som 17åring? Premier är ingen reservlagsserie.)
Nja, jag ser det som ett större misslyckande att trilla ur Segunda B än Segunda A (vilket förvisso heller inte är särskilt lysande). Fel strategi från Barças sida helt enkelt, övertro på ungdomarna verkar det som, efter vad du skriver.
I övrigt ser jag b-lagen som en möjlighet att ta fram komplementspelare snarare än de riktiga stjärnorna, det intressanta är alltså att se hur många egna produkter man har i truppen snarare än på planen. Visst är det grymt att ta fram en Messi eller Raúl, men det ser jag inte som huvudsyftet.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-13 10:54
4 lag i la liga går inte. a- och b-lag kan inte spela i samma serie.I Segunda skrev jag.
Jo, det finns fler lag i la Liga att se på, men eftersom jag bor i Barcelona ser jajg gärna att Real B (Castilla) spelar i en serie där det finns lag från närområdet (Nàstic, Espanyol, Barça, Lleida etc).
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-13 10:53
Paco Buyo:

Jämför med PL. Där har talangerna enbart chansen att utvecklas i reservlagseriesystemet. Personligen tycker jag att Segunda B duger gott och väl för unga lovande talanger ska få den tid de behöver och utvecklas. Problemet är väl bara att de som är mer än bara lovande vill nå högre höjder lite väl för snabbt (läs Cesc, Piqué, Merida). När det gäller Castilla, så är det ett lika stort misslyckande, om inte större. Deras stomme bestod av äldre mer rutinerade talanger som spelat Segunda B ett bra tag. De var etablerade i den serien med andra ord. Fast, som jag tidigare var inne på så duger det även för Castilla att spela i Segunda B, som du nyss skrev så är det inte tanken bakom dessa utvecklingslag att avancera allt för högt i seriesystemet eller att vinna titlar.

När det gäller Pep vs Michel? Tja, framtiden får utvisa.
Barcelona Klint
2007-07-13 10:47
borjeboy

De har ryktena blossades upp för några dagar sedan av tuttosport. De dementerades sedan av Laporta och Eto'o.
Barcelona Crosas
Paco Buyo//

Ärligt 4 lag i La liga skulle vara för mycket!!!
Låter på dig som du bara tänker på Barca, reöl finns en massa andra lag i spanien med så det är bara att öppna ögonen......=
Barcelona Myrran
borjeboy

Tro inte på aftonbladet, de har plockat sina uppgifter från italien har jag för mig och de skriver ännu mer BS. Jag vet inte hur många gånger folk har sagt att Ronaldinho stannar. J-a cirkus som går om och om igen, kan den aldrig stanna och ta på nya passagerare?
Valencia borjeboy
2007-07-13 10:43
humm, milan tänker lägga bud på över en miljard för ronaldinho enligt både aftonbladet och tv4s text tv, nåväl om det e sant tror ni han lämnar?
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-13 10:41
Rambla:
Det är en bättre förklaring till vad som gick snett än att bara säga "titta på din egen klubb".
Det är självklart inte lätt att spela i segunda B med en massa juniorer. Även om ett b-lags första uppgift inte är att vinna titlar så finns det ändå minimikrav man kan ställa och Barça har missat dem.
Jag vet inte om det är kört många år framöver, men jag är nog mer pessimistisk än du. Jag tror att det har betydelse att c-laget förvinner och att b-laget spelar i en så pass låg division. Ju mindre glappet är rent sportsligt mellan ligorna där a- och b-lag spelar desto bättre. Jag är t ex inte nöjd med att Castilla halkade ner i Sugunda B (och detta med en gammal ikon vid rodret - gör Guardiola det bättre än Michel?)

Nä, låt båda b-lagen gå upp i Segunda A så att det blir fyra clasicos om året, varav en man har en realistisk möjlighet att få biljetter till!
Barcelona Myrran
2007-07-13 10:36
Barcelona B har väl gått bra ända tills denna säsongen då man tog upp lite väl många junior spelare och blev av med för många senior spelare som Rambla säger. Går inte att spela i Segunda B med massa U18 spelare när de andra lagen har etablerade seniorer i sina lag. Sen var det väl inte så mycket som skiljde mellan att vara kvar och bli nerflyttad? Får hoppas att Pep kan utföra lite mirakel nere i Barcelona och få upp laget i Segunda B redan denna säsong för att sedan gå upp och utmana för en plats i Segundan. Jag har stora förhoppningar om Pep.

Då var det bara ca 4.5 h kvar att döda på sommarjobbet då...
Barcelona JEJEY
2007-07-13 10:29
Barcelona JEJEY
2007-07-13 10:29
Paco Buyo
Avser att det är lite komplicerad att ta upp några av ungdomslaget varje sasöng.
Men en sak måste du veta att vi är riktigt bra att behandla på en strålande sätt med våra ungdomslag.och där har du CESC som har nobbat den övernaturliga erbjudande av Reöl (*Länken*)
Killen verkar fortforande ha hjärta för sin före
Älskade Catalaniska Klubb(FC Barcelona)och där e mot avvisar att gå till sin före äkerival!=D
2007-07-13 10:20
När det gäller Barca B så gjorde man nog ett stort misstag inför den här säsongen. Allt för många juniorspelare utgjorde stommen av laget. De var nya inför säsongen, uppflyttade från Juvenil A. Flera av de tidigare tongivande spelarna som tidigare utgjorde stommen av laget såldes eller lånades ut till andra klubbar. Spelare som Cristan, Verdu, Rodri, Arnau. Några spelare gick till mindre utländska ligor.

Det är lätt att förstå att vissa ville röra på sig då de säkert insåg de inte skulle bli uppflyttade till a-truppen. De var helt enkelt inte tillräckligt bra för att någonsin bli några stjärnor i a-truppen. Detta var en av anledningarna tror jag.

Sen tror jag att ledningen ville förnya B och C med yngre talanger från Juvenil. Spelare som Valiente, Jeffren, Crosas, Dos Santos och till slut även Bojan. Med facit i hand så var de väl lite för unga och vägde lite för lätt för att tampas med biffiga Segunda B försvarare.

Är det svar på din undran Paco? Med ny huvudtränare i Pep Guardiola och teknisk directör i Luís Enrique, så har hoppet tänts igen för många culés. Framtiden ser hoppfull ut. Eller du tror att det är kört för många år framöver? Är det något Laporta visar prov på så är det att erkänna egna misstag och förmågan att vilja rätta till misstagen.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-13 09:58
Barcelonito:
Jag förstår nog inte.
Det är normalt att C-laget försvinner för första gången i klubbens historia och att b-laget för första gången på femtio år spelar i division tre (kan vara fel antal år - men andemeningen går fram), är det det du menar?
Tre talanger varje säsong tror jag är att ta i.

Laporta har skött det mesta i Barça snyggt. Rensat bland överflödiga spelare, haft tålamod med tränare trots uteblivna framgångar, värvat rätt, vunnit massor av titlar, gjort kalsongreklam.
Men reservlagen har inte gått något vidare.
Barcelona De Goda
2007-07-13 09:54
Ämne: Appropå canteran.
D....
nej du har helt ratt i att det inte har fungerat bra i B-laget. sjalv ar jag grymt besviken att de har gatt ner en division..man kraver lite mer av sin stora klubb,,men men det ar bara for oss att titta framot....
Barcelona Barcelonito
2007-07-13 09:48
Paco Buyo

Iniesta, Valdes och Messi????
Ska man ta upp 3 talanger upp i startelvan varje säsong eller? det normala e det som sker i Barcelona.

Titta på din egen klubb. Det där funkar verkligen inte
Barcelona Barcelonito
2007-07-13 09:44
Hmmm... 1,5 miljard för Ronaldinho? :(

Jag kan inte tänka mig nuvarande laget Utan Ronaldinho. Barcelona utan våran största stjärna någonsin går bara inte... Han sticker bara om han vill. Laporta skulle aldrig göra bort sig en enda gång.
Barcelona La Pulga
2007-07-13 09:42
Killar jag tänkte ifall någon kan hjälpa mig här?
Jag behöver några bra hemsidor för fotbollstränare, som innehåller bra fotbollsövningar.
Jag är tacksam för hjälpen.
Real Madrid Paco Buyo
2007-07-13 09:41
Appropå canteran.
Det är väl inte helt fel att påstå att ungdomsverksamheten inte fungerat särskilt bra de senaste åren för Barça. Vem var den senaste som togs upp, och etablerade sig i a-laget? Messi? Och innan dess?
Under samma period har b-laget halkat ner i trean och c-laget som följd av detta helt försvunnit.
Självklart går sådant här i vågor, men det kan inte ses som något annat än ett misslyckande under de senaste åren.

Ja, det finns talang i Krkic, Santos, Crosas etc.
Ja, Xavi, Puyol, Valdés, Iniesta... är egna produkter, men inte nyligen etablerade i a-laget.
Ja, det ser säkert likadant ut i Real Madrid.
Barcelona Ghazza
2007-07-13 09:21
Det underliga är att Calderon verkligen tror på att den övergången är möjlig. Det är komiskt, men samtidigt lite tragiskt.
2007-07-13 09:00
Cesc Fàbregas rechaza la superoferta del Madrid

Cesc Fábregas förkastar superbudet från Madrid.
Heh, vem blev ens förvånad? Jakten på fd Barcelonaspelare fortsätter i huvudstaden. Nu är det Quaresma som är på tapeten. Varför erbjuder vi dem inte Ezquerro? De kan behöva en mysgubbe på bänken. ;)
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-13 08:18
Ämne: kan man bli medlem i....
SeRDaRo:
Javisst kan man bli medlem i Barcelona. Det är en medelmsägd och styrd klubb. Det finns nu ca. 156.000 medlemmar varav 82.000 har ngn typ av abonnemang.
Det finns mânga fördelar med att vara medlem, rätt att förköpa biljetter, rabatter o.s.v. men ett bra alternativ är att vara medlem av en "penya" som är en godkänd supporterförening. Det är billigare och mer lokalförankrat. En penya har alltid ett par medlemmar i huvudföreningen som har rösträtt och för penyans âsikter vidare. De brukar ocksâ arrangera möten, att se matcher gemensamt, resor, hjälper med biljetter o.s.v. Det finns 1352 penyor i världen varav en i Sverige.
Barcelona Acar
2007-07-13 07:15
SeRDaRo, länken du gav är 2 dagar gammal och dagen efter dendär artikeln kom ut gick Drenthe ut i radio och dementerade att han var nära Real Madrid.
Barcelona kluivert9
2007-07-13 06:57
Ämne: kluviert9

Sen när....
mitt fel....menade december men skrev februari pga brådskan.
Barcelona SeRDaRo
2007-07-13 03:26
Xaviiiiii/

jo det har dom gjort men bara lån det är därför Drenthe säger att han inte kan riskera tänck så vill inte dom ha mig efter 2 år om det händer mig nåt. han vill säkra sin kariär..
Annons: