/spanien/barcelona/forum/22747.aspx/spanien/barcelona/forum/22747.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-31 16:50
Mardrömmen är om nu Guddy själv väljer att lämna, är att ledningen då behåller Ezquerro som alternativ istället för Guddy.

Guddy följer inte med till Asien, det har han och Rijkaard kommit överens om. Han har fortfarande problem med sit vänstra knä. Istället ska islänningen vara kvar och fortsätta sin rehab på La Masia tillsammans med Puyol och Emdilson. Detta att han blir kvar i Barcelona lär väl spä på ryktena än mer antar jag.
Lukas.RP
2007-07-31 16:39
Ken

Tror att närmsta veckan kommer bli minst sagt händelserik, och en hel del spelare kommer lämna klubben. Dem som ligger närmast till är väl Belleti, Motta och Guddy så som jag ser det. Hoppas dock Ezquerro försvinner istället för Guddy, han bör vi behålla. Varför har vi gått igenom tusentals gånger nu. Går inte att stå me två canteros att välja på om man råkar ut för skador osv.
Barcelona Ken
2007-07-31 16:27
Kan vi skippa Deco snacket nu han kommer förmodligen inte lämna en opålitlig källa som the sun?? Håller verkligen inte i längden....

När det gäller Maxi eller Guddy så måste väl nåt hända snart?? Sen så har vi ju Ezquerro och Motta med läste nått halvdant rykte på tribalfootball om att celtic va intresserade men d var kanske inget att lyssna på.

Sen hur blir d med Motta ryktades ju ett tag om City och MIlan vad jag vet men nu är det helt dött vi måste börja rensa ut lite nu, när alla värvningar e färdiga??
Lukas.RP
2007-07-31 15:53
Rambla

Inget felaktigt att lägga upp sånt av SF, men jag anser att de borde skriva ned att det mesta som uppges är skvaller som bör tas med en nypa salt, eller? Det är bara vad jag tycker.

Har inte sett så mycket av Angel, någon som har bra info eller video mm?

Fel av mig, dem har ju nämnt detta: "Idag kommer engelska The Sun med en nyhet som kanske tyder på att någonting är på gång, eller så är det bara ett beprövat knep för att bättra på tidningsförsäljningen."
Var lite ouppmärksam.
2007-07-31 15:51
Redaktionen delger oss vad brittisk media spekulerar i. Vad är felaktigt i det?

Angel är spansk landslagsman. Om Belletti skulle välja att lämna blir Angel perfekt som ersättare. Även Villarreal rycker i honom så vi får väl se. Stoichkov som tränare i Celta lär ju förenkla en affär, speciellt då han vill ha lite talanger från canteran på lån.
Barcelona ibbos
2007-07-31 15:48
RHEM

Ja, jag är admin där, vad har det med denna sida att göra? =)
Barcelona ibbos
2007-07-31 15:47
Rambla

Precis, då är det väll så att engelsk media är skräp =], eller?
Barcelona RHEM
jönköping online
Barcelona RHEM
Ämne: Lukas.RP

Blir det....
ibbos lirar du på jönköping??
Barcelona ibbos
2007-07-31 15:46
Lukas.RP

Blir det någon som ersätter Belletti blir det Ángel, han är duktig och blir perfekt som ersättare.
2007-07-31 15:46
Försök att förstå texten och dra inte förhastade egna slutsatser.

Chelsea kanske inte vill byta bort Lampard. Det betyder väl inte att brittisk media slutar att spekulera i det?
Lukas.RP
2007-07-31 15:45
Rambla (Anims Puyi)

Hah, det glädjer mig att höra. Konstigt att Barcelona redaktionen här på SF inte vet bättre, och lägger upp gamla uttalanden och artiklar från Engelsk skvallerpress då.

Enligt Sport så är vi redo att lägga 4 miljoner på Angél.
Tror ni han kommer för att ersätta Belleti?
Barcelona ibbos
2007-07-31 15:42
Nu blir jag förvirrad, i artikeln "Deco vill tillbaka till Mourinho" så står det
Hur som helst skriver man att Deco ska känna sig hotad av Henrys ankomst och att han gärna skulle tänka sig att arbeta med José Mourinho igen någon gång i framtiden. Som vanligt nämns Lampard som betalning vid en eventuell affär.

" Som vanligt nämns Lampard som betalning vid en eventuell affär. "

Vadå Lampard? Ofta Chelsea skulle byta Deco mot Lampard, inte en chans! Det där tror jag inte på för fem öre.
2007-07-31 15:39
Brankt:

Du är väl insatt i Barcelonas ekonomi? Hur kan du annars vara så säker på att de är i stort behov av pengar? Jag antar att du missat vicepresident Sorianos presentation av klubbens ekonomi nyligen? Du är en av dessa vilseledda själar som inte sett vad Deco har betytt för Barcelona de två säsongerna de tog ligan och CL.

Lukas.RP:

När det ryktats om Deco tidigare så har han sagt att om de vill sälja honom så är det inga problem, då går han. Detta ryktades redan under förra sommaren då det talades om Lampard även då. Det är alltså gamla uttalanden man ännu en gång sätter som rubriker för att få igång lite rykten nu under Silly Season. Det är knappast så att Deco ringt upp The Sun och sagt. Hej, jag har något att säga.
Barcelona ibbos
2007-07-31 15:36
Grabbar det verkar som att Deco känner konkuransen, och sen så vet ju alla att Xavi gör före Deco om nu Touré är given (om dom bara spelar med två mittfälltare och Los 4 fantasticos).

Det kanske är det som Deco är orolig över, speltiden! Jag kan förstå honom, det är inte lätt, det är en väldigt hård konkurans i laget nu och det kommer att bli svårt att ta en plats i startelvan.
Lukas.RP
2007-07-31 15:32
Rambla (Anims Puyi)

Tack, men om då Laporta, Soriano samt Txiki sagt att portugisen inte är till salu, varför går han då ut och säger: "Om Barcelona vill sälja mig, så går jag"?
Och att han gärna skulle arbeta med Mourinho igen. Hans uttalanden får mig att känna att han vill lämna klubben. Dock ska jag inte glömma att han sa att "Nu spelar jag för Barça, och ser fram emot nästa säsong och att vinna ligan" . Så jag tror nog inte att vi behver oroa oss direkt, men han kommer nog inte stanna i Barça karriären ut, det har jag fått klart för mig.

Jag vill samtidigt tipsa om en grym, intressant och spännande dokumentär om rivaliteten mellan Madrid och Barça.

Se länktips!
Barcelona Brankt
2007-07-31 15:27
Det bästa skulle vara att sälja Deco till Chelsea utan att få Lampard. Barca är i större behov utav pengar än utav Lampard. En försäljning av Deco skulle säkert inbringa ganska många sköna miljoner i kassan och de pengarna skulle säkert komma till nytta i framtiden för en viktigare vävning än Lampard.
2007-07-31 15:25
Lampard stannar i Chelsea, ingen tvekan om det. Han vill ha ett nytt kontrakt och han vill ha bra betalt. Inget konstigt med det.

Deco är enligt Laporta, Soriano och Txiki inte till salu. Skulle han däremot själv vilja lämna, vilket han aldrig sagt, så skulle Barça inte ställa sig i vägen för det.
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-31 15:25
Lukas.RP: Jag håller med vi skulle förlora på det bytet jag tycker Deco har mer egenskaper än lampard,det konstigt vad Deco säger txiki(stavning)har ju sagt att Deco inte är till salu,sen går Deco och säger om dem vill sälja mig så går jag direkt :s:S.
Lukas.RP
2007-07-31 15:18
Deco: "Si el Barça quiere venderme, que me lo digan y me iré"

"Om Barça vill sälja mig, så går jag direkt"

Okej, nu förstår jag, men inte vill väl vi sälja Deco heller? Eller hur tror ni Laporta & co tänker?
Och om det skulle bli ett byte mellan Deco och Lampard, vilken klubb skulle det gynna mest? Jag anser att vi skulle förlora på det.

Jaja, Chelsea då. ;)
2007-07-31 15:17
De heter Chelsea och ingenting annat, Chelski är för det första felaktigt ur ett ryskt perspektiv. Dessutom är det ett relativt fjantigt uttryck.

Ride:
Han var sett till 4 säsonger där faktiskt rätt så medioker. Tack vare den sista vårsäsongen och Madrids lyft i och med ligansegern hade annars hans vistelse där varit lika med fiasko.
Lukas.RP
2007-07-31 15:08
Hej! Kom hem nu och läste artikeln om Deco(och en möjlig övergång till Chelski?).

Bara dagliga spekulationer eller finns det något större i detta rykte en tidigare rykten om Deco? Vet inte hur pass svalleraktig tidningen The Sun är, någon som kan ge mig koll på det här?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-31 15:02
Rambla (Anims Puyi)

Kan du klandra Beckham?, han var där för att festa med snobbarna och poza inför kameran.

Hur löd policyn nu igen?, "hyffsad bra och attraktiv ut ur kostymnissarnas perspektiv tar alla dag i veckan en spelare som är mindre attraktiv med enorm kapacitet att bli nåt stort"

Hahaha.
:D
2007-07-31 14:59
Captain:

Det enda Beckham lärde sig på fyra säsonger var ord som Hola och puta. :D
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-31 14:57
Rambla

Jag såg det också. Spelar som han som måste kämpa för att komma in i truppen ger alltid en extra "effort". Jag läste även någonstans att RVN lärde sig spanska på några månader medans Beckham tog något år på sig, ännu en gång status skillnad. Nu när Guddy väl kan det så kan han fullt ut koncentrera sig på att ta en plats nära startelvan åtminståne. Nog står han väll före Bojan och Dos Santos? Det tror jag, i alla fall i CL sammanhang.

Han har tekniken som krävs även om jag tycker att han borde putsa på sin första thouch. Som sagt hoppas på ännu en säsong med Guddy i laget :)
2007-07-31 14:51
På Barça Tv såg jag en kväll i våras programmet med spegelrummet där de intervjuar en spelare. Det handlade om Guddy då. Hans talade då så gott som felfri spanska. Det var vissa ord han behövde få översatt till engelska, annars talade han själv flytande spanska. Bra jobbat på så kort tid. Jag hoppas verkligen att han stannar minst en säsong till för nu har han acklimatiserat sig och lär bara bli bättre på planen.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-31 14:44
Jag tycker själv att Guddy ska stanna i minst en säsong till. Ser man till matcherna som spelats under den gångna säsongen i efterhand så tycker i alla fall jag att kritiken i ett antal fall varit en aning obefogad. Igår, efter att ha sett matchen mot Getafe i repris så såg man snabbt att han gjorde ett bra inhopp. För att inte snacka om hans dribblingsräd mot Werder som borde tystat alla kritiker som säger att han har dålig teknik, mannen dribblade ju nästan av flera spelare i den situationen än Messi under hans solo-mål. Skillnaden var att Guddy träffade stolpen :(

Sedan ser jag två STORA anledningar till att islänningen ska fortsätta.

1) Det var hans första säsong i Blaugrana, det är en acklimatiserings säsong för alla spelare i världen och faktumet att han inte kunde ett ord spanska innan han kom säger en del. Som islänning som tillbringat ett deccenium i ett anglosaxtiskt land för att sedan bara hamna i en full latinsk grupp utan att kunna språket är en stor svårighet. Det är inte enkelt att klara sig ska alla veta.

2) Anfallet blir på tok för tunt om han lämnar. Säg att vi får två stora skador på Eto'o och Messi igen (slå i trä). Vad händer då? Då spelar vi med Ronnie-Henry och DOS SANTOS i CL. Det är inte bra alls, även Dos Santos måste acklimatisera sig, för att sedan inte nämna kvaliteen och högsta nivån man måste hålla för att klara sig i den turneringen, det tror jag inte Dos Santos har nu. Och utöver detta så har vi i detta fall bara en avbytare i anfallsposition, Bojan. EN avbytare för La liga, CL och CDR. Det är på TOK för lite.

Antigen stannar Guddy eller Maxi, så enkelt är det. Annars är vi illa ute enligt mig, då vi vill delta och komma långt i tre olika mästerskap. Själv ser jag hellre Guddy då han är mer allround.
2007-07-31 14:33
r.Hyder:

Lysande analys om Guddy. Kan bara instämma.
Barcelona Gaucho#10
2007-07-31 14:31
Xaviiiiii //

Lite svårt för Guddy att få plats i vår bänk ;)
Barcelona r.Hyder
2007-07-31 14:28
Xaviiiiii

Att Guddy inte skulle platsa på våran bänk är att ta i ganska grovt. Visst, han kunde inte axla Eto'os roll som väntat, men vem hade kunnat göra det under den gångna säsongen? Inte är det Saviola i alla fall. Guddy har inte bara gjort dåligt ifrån sig, han har gjort en del mål också. Liverpool borta, hade hans mål varit bidragande till ett eventuellt avancemang hade du nog tänkt annorlunda. I slutet av säsongen fick han spela mittfälltare en del matcher (Atl. Madrid ex.) och gjorde det bra. Han är absolut ingen man för startelvan, men han är en perfekt spelare att kasta in när en match låser sig, och en perfekt spelare att ha i truppen då han flåser i nacken på startspelarna. Kan han komma upp på samma nivå som han gjorde i Chelsea (bland annat matcherna mot oss) så är han egentligen en man för startelvan, men det kommer aldrig att hända permanent. Men att han inte platsar på våran bänk är ett stort skämt.
Annons: