/spanien/barcelona/forum/22745.aspx/spanien/barcelona/forum/22745.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidonna
2007-07-16 22:41
Har nån en bra bild på messi ? som bakgrundsbild ?
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-16 22:36
Yonryy: Du är konstig,du har Ronaldinho på din kalkon lista.Men ändå så har du en bild på honom i din profil hmm.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-16 22:03
Ämne: Thiery Henry, nr 14
....Han fick Saviolas nr 22, viket står att läsa under Plantilla.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-16 22:01
Enligt Cadena Ser i kväll så har man förhandlat med Roma om Giuly sen i lördags. En affär på €4m kan vara på gång.
Barcelona Brankt
2007-07-16 22:01
Thiery Henry, nr 14
Yaya Toure, nr 17
Eric Abidal, nr ?
Gabrile Milito, nr ?

Är det någon som vet vilka nummer Abidal & Milito ska ha i Barça?
Real Madrid Sinna
2007-07-16 21:12
visst Drenthe är bra men inte bättre än Abidal
Barcelona Evička
2007-07-16 21:05
Holländaren
Du har med all säkerhet rätt i att media skapar hypen. Jag tycker ändå att fenomenet är fascinerande. En spelare som (nästan) ingen känner till eller har sett blir på en månad en kille som alla bara måste ha. Som någon skrev här, förmodligen har 99% av alla som ropar efter honom, såväl här som hos Real Madrid, egentligen ingen aniong om vad det är för snubbe. Men alla andra ropar och då är det väl bäst att stämma in. Sedan må han vara hur bra som helst, men det är en annan sak.
Barcelona Holländaren
2007-07-16 21:02
Ämne: Holländaren

Den f....Den franska ligan är snarare väldigt överskattad. Folk säger att den närmar sig storligorna osv, men i själva verket är det en ganska svag liga, idag betydligt svagare än Bundesliga och enligt mig också sämre än Eredivisie. Fransk fotboll är ungefär som afrikansk fotboll - alla spelarna må vara väldigt skickliga individuellt men det blir få mål och sällan särskilt snyggt spel, oftast blir det bara en rörig soppa av matcherna. Lyon vinner för att man spelar som ett lag.
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-16 20:54
Tjena alla Barca bröder! Milito ska ha läkarundersökning nu på onsdag, ska troligen presenteras under torsdagen och ser ut att få nr #18 enligt goal.com. Ezquerros nr, men han ska lämna och gå tillbaka till Bilbao igen så snart så möjligt!

Visca Barcelona Y visca Milito
Barcelona r.Hyder
2007-07-16 20:37
Holländaren

Den franska ligan är en bättre liga än den holländska, inget snack om saken. Den franska ligan är så otroligt underskattad. Men den holländska ligan är inte dålig på något sätt, men nivån är högre i frankrike.

EDIT: Abidal har varit en ordinarie spelare i:

Franska ligan
VM
Champios Leauge

Drenthe? Ligan och ett u21-em

Nej, orkar inte disskutera Abidal vs Drenthe mer just nu! Vi har olika åsikter, inget konstigt med det :-)
Barcelona r.Hyder
2007-07-16 20:34
Holländaren

Meriter är absolut inte allt. Men det betyder givetvis någonting att man har varit med om att vinna ligan med ett lag som spelar i en mycket bättre liga (franska) än den holländska. Han var ordinarie i ett franskt landslag som kom till VM-final. Drenthe var den bäste spelaren i ett u21-EM slutspel, en viss skillnad. För mig talar det här sitt klara språk. En spelare som ska kunna vara bättre än en annan bör ha spelat på en nivå på samma höjd som den som han jämförs med. Det är min åsikt i alla fall.
Barcelona Holländaren
2007-07-16 20:34
Ämne: Holländaren

Dren....
"Drenthe måste prestra och spela jämt mot lag som är i nivå med La liga-lag och inte holländska smålag. När han har gjort det bör det endast då uppstå en diskussion om han är en bättre spelare än Abidal. Det är vad jag tycker är rätt i alla fall. "

Den holländska ligan hade senaste säsongen tre lag som inte skulle gjort bort sig i La Liga. Frankrike hade... ett? Och det spelade Abidal i.

Nej, jag tycker det är mindre viktigt mot vilket motstånd man spelar (iaf när det är ungefär detsamma) och mer viktigt hur man spelar.
Barcelona Holländaren
2007-07-16 20:25
Ämne: En sak som jag inte ....
Det är sant att Abidal är ordinarie i landslaget, precis som Drenthe kommer bli under vintern om jag känner Marco van Basten rätt.

Men Frankrike, precis som Argentina, spelar en efterbliven fotboll som bygger på gamla ideér, och i frankrikes fall är det dessutom fegt också. Två defensiva mittfältare och mittbackar på kanterna. Abidal är byggd för att vara mittback, han kommer att vara mittback inom ett år. Sen att folk fått för sig annat handlar om ett Carles Puyol-syndrom.

Folk säger "Abidal är ordinarie i det franska landslaget så han måste vara bättre" men samtidigt är det ingen som säger likadant om Liliam Thuram, trots att Rafael Marquez knappast hade varit ordinarie i ett franskt landslag, och honom väljer ändå de flesta över Thuram idag, även om Milito och Puyol naturligtvis ska spela mittbackar.

Det blev lite rörigt och off topic, men; meriter är inte allt. Det kan madridistas säkert intyga..
Barcelona r.Hyder
2007-07-16 20:22
Holländaren

Drenthe måste prestra och spela jämt mot lag som är i nivå med La liga-lag och inte holländska smålag. När han har gjort det bör det endast då uppstå en diskussion om han är en bättre spelare änAbidal. Det är vad jag tycker är rätt i alla fall.
Barcelona Holländaren
2007-07-16 20:17
Vilket blir ungefär nu.

Jag har pratat om Drenthe ett bra tag, alla Feyenoord-supportrar är överens om att Drenthe var lagets bästa spelare förra säsongen och att han är ämnad för någonting större. Jag skrev i rätt många matchrapporter att Drenthe gjorde bra insatser och i slutet av säsongen önskade jag och spekulerade i om han kanske kunde vara något för Barcelona. Jag har från första början hävdat att Drenthe är en betydligt bättre spelare än Abidal och det står jag fast vid. Jag tror att Abidal skulle vara bättre som mittback.

Evicka: Jag har skrivit den presentationen men det var för mer än ett år sedan, då han bara spelat tre matcher. Ett 30-tal matcher senare är det betydligt tydligare vad Drenthe är för en figur. Jag kommer att skriva en liknande presentation om Georginio Wijnaldum den här sommaren. Watch out.

Och Evicka, en del av hysterin är antagligen ett resultat av att alla de stora spanska och engelska medierna skrivit väldigt mycket om Drenthe den senaste månaden, samt faktumet att han var bäst i U21-EM som spelmässigt höll väldigt bra nivå. Dessutom har han en lång, lyckad säsong bakom sig i ett Feyenoord, fast det överskuggades under säsongens lopp av faktumet att laget sög rejält.

Jag skulle säga att Drenthe var en av den holländska ligans fem bästa spelare tillsammans med Philip Cocu, Gabri, Wesley Sneijder och Afonso.

I Rotterdam verkar det dock helt lugnt. Drenthe tränade med laget igår och bland de holländska fansen verkar det finns en lugn övertygelse att han stannar.
Barcelona r.Hyder
2007-07-16 20:09
En sak som jag inte förstår är att folk säger att Drenthe är en bättre spelare än Abidal. Visst, Drenthe har egenskaper so Abidal saknar i den offensiva fasen av spelet. Men Abidal har varit och är ordinarie i det franska landslaget men även i ett storlag som Lyon faktiskt är. Han har rutin och en deffensiv som är högklassig. Drenthe har ingen rutin och har inte bevisat ett piss på den nivå som Abidal. Sedan kan man ju disskutera hur pas bra Drenthe är kapabel att bli, men det är endast spekulationer och inte konstateranden.

Abidal är en bättre spealre än Drenthe.
Men Drenthe KAN bli en bättre spelare i framtiden.
Real Madrid Shi
2007-07-16 19:55
Tror ni det kommer påverka Henrys spel positivt eller negativt?
Barcelona AlexC
2007-07-16 19:49
Ämne: Gick tillbaka och Ho....
Gick tillbaka och Holländaren skrev att Drenthe var betydligt bättre än Abidal!

Det var ännu tidigare, men sökmotorn hittar inte längre bak än 22/6-07 och jag vet att inlägget var äldre än så. Skorrländaren får väl bekräfta sina ord när han skriver här nästa gång.
Barcelona El Gitáno
2007-07-16 19:26
Både Ijeh och Johan Wiland har haft 100 på tröjan!
Barcelona r.Hyder
2007-07-16 19:20
Tror nog att Rijkaard är mycket intresserad av Drenthe. Han är en ung holländare som är aggresiv och ettrig (enligt vad jag har hört, har inte sett honom spela så kan inte bedömma honom på det settet) och alla vet att Rijkaard har ett öga för sådana spelare. Precis som Edgar Davids som var väldigt ettrig tror jag Drenthe hamnar på samma lista som honom hos Rijkaard. Nu spelar dem inte på samma position men egenskaperna är liknande.
Barcelona T#11
2007-07-16 19:13
det senaste om drenthe!
Real Madrid Shi
2007-07-16 18:45
Ämne: Ämne: Det här....
Tror du inte samma sak uppstår om ni värvar honom, eller ni är mycket bättre än Real Madridfans antar jag?
Real Madrid Akram
2007-07-16 18:37
Yonryy

Ronaldo har nummer 99 i Milan just nu.

Någon med tresiffrigt vet jag inte om det finns.
Barcelona Yonryy
2007-07-16 18:34
Ämne: backlinjen kommer sp....
villket e det högsta nummret nån har haft innom fotbollen ??
Barcelona Yonryy
2007-07-16 18:33
ska inte andra lag värvar, barcelona kommer ha tråkigt utan nån utmaning, Ronaldinho, messi, deco, henry, etoo haha vem ska stoppa dem ?
assyriska eller? :):)
Barcelona Vampíro
2007-07-16 18:29
U-19 EM har börjat och Spanien spelar ikväll mot Österrike. Vet någon varför Bojan eller någon annan Barçatalang inte är med?
Barcelona Barcelonito
2007-07-16 18:10
backlinjen kommer spela med nummer
11 - 5 - 18 - 22 i Barcelona :D Inga backnummer precis. Så har vi Iniesta som nummer 24, Henry med 14... lite konstiga nummerfördelningar i laget tycker ja :D

Och en sak till. Det här med Robben till Real och det Kviborg har skrivit är nog inget mer än skitsnack. Om Reals ledning betalar 30 milj. Euro för en spelare som Pepe så skulle de bli överlyckliga om de fick Robben för 21. Herregud... skrämmer Robbens 21 miljoner Europris Reals inkompetenta ledning? knappast
Barcelona Barça-fan
2007-07-16 18:08
Skrivet av Ulf Nilsson på Sportal, om Copa America-finalen:

"Trots avsaknaden av stjärnor som Ronaldinho, Kaka, Juninho, Ronaldo (även om jag inte är säker på att någon förutom Kaka hade kunnat tillföra något) visade det sig att Brasilien var det bästa laget - Precis som vanligt."

Objektivitet, någon?
Barcelona marcus
2007-07-16 16:58
Säga vad man vill om Holländaren men faktum är att han har en otrolig koll på just holländska spelare och försvarar dom allt som oftast :)

En profil jag gillar!
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-16 16:52
Gick tillbaka och Holländaren skrev att Drenthe var betydligt bättre än Abidal!
Jag tror att han är part i mâlet för Abidal har jag iaf sett en del i Lyon och han har även landslagsmeriter med Frankrike.
Annons: