/spanien/barcelona/forum/22740.aspx/spanien/barcelona/forum/22740.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-07-15 21:53
Synd att man måste jobba imorrn annars är det ju två toppen matcher på tv idag. Får hoppas på Mexiko i U20 och Argentina i Copan.
Barcelona J.J
2007-07-15 21:51
Ämne: J.J

Ladda ner pro....
tack så mycket!!
Barcelona Messi 10
2007-07-15 21:50
01:45 avspark Aguero - Dos Santos !
Lukas.RP
2007-07-15 21:48
J.J

Ladda ner programmet Sopcast via download.com sedan går du in på länken, klickar på matchen och sedan det programmet du vill använda(Sopcast då).
Om inte det fungerar så går du in på www.sopcast.com och registrerar dig och letar upp kanal CCTV-5 på "channellist", den brukar ligga långt upp i den listan pga så många tittare, och dem lär inte minska ikväll.
På det sättet följer jag matchen ikväll i alla fall, har redan uppe kanalen i beredskap, just nu rullar friidrott, så om du hittar det så har du kommit rätt.
Barcelona J.J
2007-07-15 21:38
Ämne: Argentina-Brasilien,....
jag är inte så bra på det här med streamar. hur kan man hitta den ?

Lukas.RP
2007-07-15 21:36
Argentina-Brasilien, 22.50 Canal Plus.

För de som ska streama matchen så går den bland annat på CCTV-5, bra kanal.
Barcelona J.J
2007-07-15 21:30
Ämne: När spelar Dos santo....
senare ikväll tror jag. Jag kollar just nu på Chile-Nigeria på Fifas egen stream!
Barcelona Messidonna
2007-07-15 21:05
vilken kanal kommer matchen visas på , argentina vs brasilien ?
Barcelona Messidonna
2007-07-15 21:01
Jag tycker att Puyol ska fortsätta vara kapten ! Utan tvekan !
Barcelona Joan Gamper.
2007-07-15 20:35
Håller med er som skriver Eto'o som ett av valen iallafall.

En kapten skall visa vägen genom att själv kämpa och ha stake. Kameruanen viker sig aldrig och gör hela tiden allt för sina lagkamrater.

Men självklart är förstavalet Puyi, att ens tveka på det är att synda.
Barcelona Barcelonito
2007-07-15 20:24
Finns bara en som lever enligt det här uttrycket: BARÇA O MUERTE

Det e Puyol och han ska alltid vara Kapten.
Barcelona Cúle
2007-07-15 20:20
är barca med i drenthe striden eller?
Barcelona Crosas
2007-07-15 20:20
Som kapten så skall man ha pondus och respekt i omklädningsrummet av både medspelare och motståndare på plan såna personer som kliver fram i motgång....
Där ser jag Puyol, Etoo och Valdes som klockrena alternativ ifall man skulle tänka sig byta??

Kan personligen tycka att uttagningen av Ronaldinho förra säsongen kan diskuteras då han inte ser lika självklar ut som t.ex. Valdes i mina ögon....Xavi skulle fortfarande kunna va kvar för att växa in i rollen än mer om det är så att Rijkaard ser på honom som ett lagkaptensmaterial. Dock ser jag han inte han helt som en utpräglad sådan verkar vara lite för tillbakadragen för att ta på sig en sån roll i mina ögon, men som sagt det är min åsikt.....
Lukas.RP
2007-07-15 20:18
Lundello

Samu har killerinstinkt och pushar laget, jobbar hårt. Något som man märkt av på sista tiden, därmed spekulationer angående lagkapten.
Barcelona Barcelonito
2007-07-15 20:18
hmm aa det kan jag nämna. Efter hans skada så kom han och var ledaren på plan. Troligen större ledare än Puyol just de matcherna. Han svarade hårt mot media och försvarade sitt lag när ingen annan spelare gjorde det. Han försvarade Ronaldinho och Rijkaard efter missförståndet som skedde. Han sprang ibland ner till straffområdet för att bryta boll o anfalla.

Det jag vill säga är att Eto'o har mycket hjärta i sig. Han har större Barcelonahjärta än Ronaldinho. Själv tycker jag att han e en mycket bra ledare.
Barcelona Lundello
2007-07-15 20:10
Hur kan du ens nämna Etoó som kapten?
Snälla kan du berätta det!!!
Barcelona Barcelonito
2007-07-15 20:05
hehe en kapten ska väl kunna språket ganska bra med :) skulle inte skada om han inte var fjärde mittbacken i truppen heller. Ser gärna att våran ordinarie kapten spelar varje match :D

Ne men det e löjligt o nämna någon annan än Kung Puyol som första kapten. Sen står det ju mellan Xavi, Ronaldinho, Eto'o och Valdes. Den sorgliga dagen då kungen avslutar sin karriär så ser jag gärna Messi som kapten :) om 5-6 år då :)
Lukas.RP
2007-07-15 19:51
Håller med Gabriel där. Tycker att dem kapterna som är nu passar bra, möjligtvis skulle Deco kanske kunna ta på sig den rollen också, eller vad tycker ni?
Barcelona The Legend
2007-07-15 19:51
Rivaldo_gudarnas gud//
Den största anledningen till att thuram inte näms i kaptensfrågan är att han inte kommer att få spela från start. Man kan inte ha en kapten som inte spelar.
Barcelona Gabriel
2007-07-15 19:50
Rivaldo_gudarnas gud

För att vara kapten i ett lag krävs det inte bara meriter och rutin på pappret, man ska helst ha tillbringat en längre tid hos klubben också. Thuram är helt utesluten. Skulle skrattat om han blev en av de 3 kaptenerna eftersom det skulle vara så sjukt!
Barcelona Messi(as)
2007-07-15 19:37
När spelar Dos santos och Mexico ?
Barcelona Barcelonito
2007-07-15 19:25
Jag vill också ha Eto'o som Kapten efter Puyol och Xavi som tredje. Dock så tycker jag att Ronaldinho har tagit stort ansvar för laget under hela hans tid och framgångarna har varit mycket tack vare honom.

Xavis kommentar om Gabi Milito e bäst: "Five years ago, when he was at Independiente, I said to (Carles) Puyol that he would play for Barça."

hehe nu får han som han vill... :D
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-07-15 19:23
Fattar inte varför ingen nämner Thuram i diskussionen om kaptens rollerna. Han borde vara en av dom spelarna som är självklar. Det ska till mer en att skrika för att vara en bra kapten (Valdes). Tror nog att dom flesta spelarna i barca ser upp till Thuram då han är äldst och det han har presterat under sin karriär. En utmärkt ledare. Sen att han inte kommer vara ordinarie är givetvis ett minus. Men jag tror inte det betyder så mycket om han är 3:e kapten.
Lukas.RP
2007-07-15 19:05
För er som vill se Copa America finalen via nätet kan jag rekommendera er att ladda ner ett program som heter Sopcast. Finns att ladda ner på download.com . Sedan när matchen ska till att börja är det bara klicka på "Argentina-Brasil" på länken , och sedan någon kanal som Sopcast visar. Då länkas du direkt till matchen.

Vet att det kommer komma fler frågor angående detta, så jag ber er som ska se via nätet, ta till er detta så ni ej behöver fråga 8 gånger!

Glömde länken: http://www.rojadirecta.com/
Barcelona Gabriel
2007-07-15 18:46
Etoo skulle vara strålande som andra kapten, däremot vet jag inte hur Ronaldinho skulle reagerat om man "bytte ut honom" till Etoos fördel.
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-15 18:36
om vem som ska va kapten, ska va som det är nu nr 1: PUYOL 2: RONALDINHO 3: XAVI. INGEN ÄNDRING TACK! vill se Ronaldinho som KAPTEN när ligan startar då det passar honom mest, och han kämpar som mest då. elle va tycker ni ??
Barcelona Holländaren
2007-07-15 18:32
Omöjligt att ha en åsikt om vem som ska vara kapten när man inte känner någon av spelarna.
Barcelona r.Hyder
2007-07-15 18:14
Ghazza
Sant, men Valdés hörs nog hyfsat bra :-) Eftersom att han är målvakt så bör han inte vara förstakapten, men som målvakt anser jag att man mycket väl kan vara andra eller tredjekapten :)
Barcelona Ghazza
2007-07-15 18:03
Dock så är det svårare för en målvakt som agerar kapten att "leda" laget. Ofta hör inte medspelarna eller så är han helt enkelt för långt borta från situationerna för att lugna ner det.
Barcelona Evička
2007-07-15 17:55
r.Hyder
Håller med dig. Valdés har dessutom den utomordentligt goda egenskapen att han aldrig blir övertänd eller tappar huvudet i lägen där ex domslut går emot. Han är tvärtom en av dem som alltid försöker lugna ner lagkamraterna när det hettar till. Mycket värdefulla i en kaptensroll, som jag ser det.
Annons: