/spanien/barcelona/forum/22739.aspx/spanien/barcelona/forum/22739.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tan
2007-07-18 11:57
Ämne: Tan//

Det låter s....
Ja, det är inte dumt alls. :o)

Vore en dröm att se El Classico på Camp Nou men julen vill vi fira hemma så det får nog bli något annat år. Hur bär man sig åt för att få tag på biljetter till dylika högintresse-matcher? De går väl rätt snabbt. Hur tidigt kan man boka dem?
Barcelona Suñol_
2007-07-18 11:52
Dags att avsluta flickvän Vs Barcelona snacket nu tycker jag. Anledningen att jag reagerade förut är att jag tyckte frågestälningen var helt vansinnig och att chauvinistiska Schabloner är inget för ett Barça-forum.

Barcelona Messih!
2007-07-18 11:39
Haha, min tjej hatar fotboll, men inte fan klagar hon när man kollar 1 match i veckan :)
ja spenderar typ iaf 30minuter / dag me att läsa barca nyheter osv, men lite privata intressen får man väll ha. Tycker det låter lite konstigt när folk säger att en tjej går föra barca, eller barca går före tjejen :)
Ser inte riktigt varför dessa 2 skulle krocka :)
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-18 11:37
Samma länk pâ engelska För de som föredrar...
2007-07-18 11:36
BarçaTV-online kommer att sända alla försäsongsmatcherna live. Det är en betaltjänst (20€ för ett tremândersabonnemang) men lär fungera utmärkt. Länktips.
Det är naturligtvis inte bara dessa matcher utan reportage, intervjuer, träningar gamla matcher som sänds.
Barcelona jonny p
2007-07-18 11:19
Ja äntligen ett el classico!! går lite pengar men det är det värt!! FC Murcia kostade bara 1395 kr med 2 nätter på hotell så det gick inte att låta bli helt sjukt!!
Barcelona Barcelonito
2007-07-18 11:17
Förresten, Jag stör mig väldigt mycket på Atleticoredaktionen. Det finns bara Atleticonyheter och liknande som tar alla andra lags platser här på SF.

Varför har man Silly Season sida ut och in om man ändå skriva en hel sida om vilket lag som e intresserad av en spelare och tvärtom?
Barcelona Barcelonito
2007-07-18 11:16
Grattis jonny p :D

ska försöka fixa det lite senare. Att se Henry, Eto'o, Messi och Ronaldinho på Camp Nou mot Real e en dröm för mig.
Barcelona jonny p
2007-07-18 10:54
Gött nu har man bokat el classico och FCB - murcia i januari!! Jul i barcelona!!
2007-07-18 10:40
Min fru är väldigt engagerad men en skillnad som jag ser är att hon snabbt kan skaka av sig en förlust . T.o.m. när Brasilien âker ur VM (är brasilianska). Medan jag kan tjura i dagar om Barça tappar poäng pâ Camp Nou för att inte tala om de âker ur CL i âttondelsfinalen eller fâr stryk pâ Bernabeu. Antagligen beror det mer pâ att jag är mer omogen än könet när jag tänker efter.
Barcelona Woods
2007-07-18 10:12
Tan//

Det låter som för bra för att vara sant! Kul! =)

Sedan, du har såklart helt rätt. Finns ingen som helst skillnad. Jag kan känna att alla personer som har ett genuint intresse av laget och vill dela sina synpunkter med likasinnade är mer än välkomna. Spelar då ingen som helst roll om man är man eller kvinna.
2007-07-18 10:07
Ämne: Sóm més que un club
....Jag sâg i aftonbladet nätupplaga att Svennis gjorde fem armhävningar med kommentarer att "Man kan minsann inte tro att han är 57 âr"
Jeez, skulle vara perfekt med Pfizers ljusblâ potensprodukt som sponsor för projektet.

Jag kanske är cynisk men jag gillar inte vart det barkar med fotbollen. Det är klart att det varit "för" mycket pengar i fotbollen länge nu men den sista utvecklingen är pinsam.

"Edit stavfel"
Barcelona Tan
2007-07-18 10:02
Ämne: Ibland blir det oerh....
Håller med dig helt. Vi tjejer får försöka motverka det. Ser ingen skillnad mellan könen när det gäller engagemanget i sitt lag.
Barcelona Tan
2007-07-18 09:59
Jag har turen att min man är lika engagerad i Barca som jag. Så det är ingen diskussion om vad som skall ses när Barca spelar.

När vi gifte oss för ett drygt år sedan så hade han satt av pengar på ett speciellt konto för en resa till Barcelona med Barcamatch och allt. Vi har inte varit iväg ännu men ser väldigt mycket fram emot det. Men jag har nog haft tur, vi har väldigt lika intressen.
Barcelona Klint
2007-07-18 09:58
Sóm més que un club

Det kommer bli lite väl drygt att läsa om Man City tror jag. Redan nu skrivs det artiklar om "Svennis fysträning" osv.

Tänk er dilemmat om någon skulle få för sig att äga två lag i samma liga. Abramovich äger Chelsea och exempelvis Aston Villa. Den utvecklingen vill iallafall inte jag vara med om.
2007-07-18 09:54
Ämne: Tydligen så har Sven....
PL tycks nâ dokusâpa nivâ. Valfri kriminell multimiljonär köper upp en klubb som hobby.
Perfekt med en riktig doku-sâpe tränare ocksâ, i god anda hakar svenska media pâ som att det är det största sedan Gre-No-Lis dagar.
Detta betyder att spanska ligan än mer hamnar i svensk medieskugga.
Barcelona Klint
2007-07-18 09:33
Min flickvän har accepterat att jag lever med henne, men också att jag lever med Barcelona. Förra säsongen missade jag en match. Det var då vi firade 2 år tillsammans. Det positiva är att min flickvän gillar att se på Barca matcher så hon spyr inte galla när jag vill se på Barcas matcher. Problemen uppstår när det är annan fotboll på televisionen.
Barcelona Woods
2007-07-18 09:21
Tydligen så har Svennis gjort klart med en gammal barça-flopp, Geovanni. Kanske Motta är nästa lirare att ansluta till Svennis nya bygge?
Barcelona Woods
2007-07-18 09:16
Intressant debatt.. För mig så går flickvännen alltid före. Man kan lugnt säga att min sociala status i hög grad påverkar mitt intresse och min aktivitet på ett forum som detta. Kort sagt, med tjej - Lite Barça, utan tjej - Mkt Barça.
Det optimala vore om man hittade en tjej som delade ens intresse!
Barcelona BARCALONETA
2007-07-18 09:16
Vi har varit på NOU CAMP 4 ggr den senaste säsongen.Och visst är det tydligt att fotboll är en fråga för hela familien allt från nära nyfödda till farfar jose är ju inget ovanligt d ju skön mix o bidrar till en familiär stämning
2007-07-18 09:06
Angâende tjedebatten om den nu är värd att spinna vidare pâ. Spansk fotboll i allmänhet och i Barcelona i synnerhet är fotboll stort och är nâgot som engagerar hela familjen. Pâ Camp Nou är det en hög andel kvinnor och oftast sitter de inte passivt utan är väldigt engagerade. Du kan ocksâ frâga vilken katalansk kvinna eller tjej som helst ngt om Barça och risken är stor att du lär dig ngt nytt.
Detta är en stor skillnad jämfört med kanske framförallt England där i princip arenorna befolkas av män i huvudsak inom ett visst âldersspann. Idag har de bytt socialgrupp men fortfarande män. Av nâgon anledning tror jag att Barcelona som klubb och den spelstil man representerar även attraherar kvinnor i högre utsträckning än lag som är duktiga pâ att gillra en offsidefälla men där är jag kanske ute pâ tunn is och har egentligen inga belägg.
Barcelona BARCALONETA
2007-07-18 09:03
Vi har nu gjort följande bokning hos våran resefixare.BILBAO 2/9 SEVILLA 23/9 A.MADRID 7/10 DEPORTIVO 9/12 MURCIA 13/1 GETAFE 23/3..ev kan d smyga in fler la liga.....Dock är det säkert att d kommer bli resa(or)till CHAMPION"S.....länken just det till våran fc barca sida...vi övar på medans vi bygger en hemsida där alla kan föjla våra resor öden o äventyr i mycket foto med nya kameran och mycket text
Barcelona Messi 10
2007-07-18 09:03
Barcas defensiva värvningar kommer innebära en hel del det går inte vinna de stora turneringarna utan en grym defensiv. Kolla Barca det året vi vann champions league jag tror vi släppte in 4 mål i hela turneringen vara ett i finalen helt otroligt ! Jag hoppas på något liknande i år med milito, Toure samt Abidal.Vi kommer alltid ha en fräsch spelare eftersom vi har grymma avbytare i Marquez, Iniesta (dessvärre)Henry (ibland) samt Gio ! Säg det laget som har en så bra bänk Inter,Liverpool Chelsea, och Man United sedan är det tunnt.De blir våra värsta konkurrenter.
Barcelona BARCALONETA
2007-07-18 08:57
Morgon.Inleder mitt skrivande med följande inlägg.Min sambo skulle troligen få (frispel)om vi inte åker t Barca för att se fotboll o staden i övrigt......Jag må ha träffat rätt här i livet......länken går t vår sida om fc barcelona b l a om våra resor dit och dom som kommer
Barcelona Barcelonito
2007-07-18 08:34
Hej!
Glöm inte att Milito ska vara i Barcelona idag och skriva på :) Men han presenteras imorgon. Vad ska han göra när han springer in på Camp Nou? glidtackla och nicka o rensa bort bollar? :D Hoppas att många finns på plats o välkomnar honom.
Barcelona Ghazza
2007-07-18 06:08
Varför välja? Själv har jag sett på Barça ett flertal gånger med diverse tjejer. Funkar alldeles utmärkt. Försök att se andra nyanser än bara svart och vitt.

Annars var det mycket rensande i forumet nyss. Kom igen Culés, vi kan bättre!
Barcelona Evička
2007-07-18 05:51
Ibland blir det oerhört grabbigt i detta forum.Är bara hormonstinna tonårspojkar som skriver här nu för tiden? Påminner lite om ett visst grannforum där det förekommer länkar på hurdana tjejer man ska ha om man är en riktig madridista. Den dagen sådant dyker upp här kan ni lugnt räkna med en banning spree.

Rambla, tarrak, Kim, Tompa och Suñol - ni är undantagna. Kanske finns någon mer, men inte är det många.
Barcelona Holländaren
2007-07-18 02:57
Finns tre miljarder tjejer, bara ett FC Barcelona.
Barcelona Suñol_
2007-07-18 02:22
Ni är ju helt galna skulle välja bort Barcelona varje dag i veckan om jag var tvungen att välja...Går ett fotbollslag före den man älskar så är man ute på tunn is vill jag påstå. Men ni är ju knappt vuxna så det är kanske därför ni drabblar en massa klychor om att tjejer gillar romantiska filmer medans män gillar fotboll och annat dravell...
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-18 01:49
Nemo

Aa, presic håller med. Då är det bara och säga tyvärr älskling jag är ledsen. Men kom ihåg sista gången du hyr en film den dagen som Barcelona spelar.

Nee, det tänker heller inte jag göra helt enkelt. Glöm filmen Älskling ! nästa dag gå bra
Annons: