/spanien/barcelona/forum/22738.aspx/spanien/barcelona/forum/22738.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lundello
2007-07-15 20:10
Hur kan du ens nämna Etoó som kapten?
Snälla kan du berätta det!!!
Barcelona Barcelonito
2007-07-15 20:05
hehe en kapten ska väl kunna språket ganska bra med :) skulle inte skada om han inte var fjärde mittbacken i truppen heller. Ser gärna att våran ordinarie kapten spelar varje match :D

Ne men det e löjligt o nämna någon annan än Kung Puyol som första kapten. Sen står det ju mellan Xavi, Ronaldinho, Eto'o och Valdes. Den sorgliga dagen då kungen avslutar sin karriär så ser jag gärna Messi som kapten :) om 5-6 år då :)
Lukas.RP
2007-07-15 19:51
Håller med Gabriel där. Tycker att dem kapterna som är nu passar bra, möjligtvis skulle Deco kanske kunna ta på sig den rollen också, eller vad tycker ni?
Barcelona The Legend
2007-07-15 19:51
Rivaldo_gudarnas gud//
Den största anledningen till att thuram inte näms i kaptensfrågan är att han inte kommer att få spela från start. Man kan inte ha en kapten som inte spelar.
Barcelona Gabriel
2007-07-15 19:50
Rivaldo_gudarnas gud

För att vara kapten i ett lag krävs det inte bara meriter och rutin på pappret, man ska helst ha tillbringat en längre tid hos klubben också. Thuram är helt utesluten. Skulle skrattat om han blev en av de 3 kaptenerna eftersom det skulle vara så sjukt!
Barcelona Messi(as)
2007-07-15 19:37
När spelar Dos santos och Mexico ?
Barcelona Barcelonito
2007-07-15 19:25
Jag vill också ha Eto'o som Kapten efter Puyol och Xavi som tredje. Dock så tycker jag att Ronaldinho har tagit stort ansvar för laget under hela hans tid och framgångarna har varit mycket tack vare honom.

Xavis kommentar om Gabi Milito e bäst: "Five years ago, when he was at Independiente, I said to (Carles) Puyol that he would play for Barça."

hehe nu får han som han vill... :D
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-07-15 19:23
Fattar inte varför ingen nämner Thuram i diskussionen om kaptens rollerna. Han borde vara en av dom spelarna som är självklar. Det ska till mer en att skrika för att vara en bra kapten (Valdes). Tror nog att dom flesta spelarna i barca ser upp till Thuram då han är äldst och det han har presterat under sin karriär. En utmärkt ledare. Sen att han inte kommer vara ordinarie är givetvis ett minus. Men jag tror inte det betyder så mycket om han är 3:e kapten.
Lukas.RP
2007-07-15 19:05
För er som vill se Copa America finalen via nätet kan jag rekommendera er att ladda ner ett program som heter Sopcast. Finns att ladda ner på download.com . Sedan när matchen ska till att börja är det bara klicka på "Argentina-Brasil" på länken , och sedan någon kanal som Sopcast visar. Då länkas du direkt till matchen.

Vet att det kommer komma fler frågor angående detta, så jag ber er som ska se via nätet, ta till er detta så ni ej behöver fråga 8 gånger!

Glömde länken: http://www.rojadirecta.com/
Barcelona Gabriel
2007-07-15 18:46
Etoo skulle vara strålande som andra kapten, däremot vet jag inte hur Ronaldinho skulle reagerat om man "bytte ut honom" till Etoos fördel.
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-15 18:36
om vem som ska va kapten, ska va som det är nu nr 1: PUYOL 2: RONALDINHO 3: XAVI. INGEN ÄNDRING TACK! vill se Ronaldinho som KAPTEN när ligan startar då det passar honom mest, och han kämpar som mest då. elle va tycker ni ??
Barcelona Holländaren
2007-07-15 18:32
Omöjligt att ha en åsikt om vem som ska vara kapten när man inte känner någon av spelarna.
Barcelona r.Hyder
2007-07-15 18:14
Ghazza
Sant, men Valdés hörs nog hyfsat bra :-) Eftersom att han är målvakt så bör han inte vara förstakapten, men som målvakt anser jag att man mycket väl kan vara andra eller tredjekapten :)
Barcelona Ghazza
2007-07-15 18:03
Dock så är det svårare för en målvakt som agerar kapten att "leda" laget. Ofta hör inte medspelarna eller så är han helt enkelt för långt borta från situationerna för att lugna ner det.
Barcelona Evička
2007-07-15 17:55
r.Hyder
Håller med dig. Valdés har dessutom den utomordentligt goda egenskapen att han aldrig blir övertänd eller tappar huvudet i lägen där ex domslut går emot. Han är tvärtom en av dem som alltid försöker lugna ner lagkamraterna när det hettar till. Mycket värdefulla i en kaptensroll, som jag ser det.
Athletic forza juventus
2007-07-15 17:52
Innehållslös kommentar som enligt reglerna raderas /Red
Barcelona r.Hyder
2007-07-15 17:48
Rivaldo_gudarnas gud

Håller inte med dig angående Valdés. Han skulle vara utomordentlig andra eller tredjekapten (mest sannorlikt) . Han har euntusiasm, visar känslor, skriker och taggar till sina lagkompisar han har det som behövs. Och sedan att han viker sig under press är mer någonting som speglade hans för förra säsong där han vek ner sig i båda mötena mot Valencia. Sedan Liverpool den här säsongen men inte var väll det någonting som gör att man kan säga att Victor viker ner sig under press. Titta på slutet av förförra säsongen och hela förra så ser du hur bra han har varit "under press". Och detta för att inte tala om CL-Finalen där han var en stor orsak till att vi vann.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-07-15 17:30
Etoo är helt klart kaptens material och borde vara 2:a kapten. Sen vilka utav Xavi,Valdes och Thuram som ska vara 3:e kapten tycker jag Thuram. Thuram är väldigt smart och har mest rutin utav alla i nuvarande trupp sen har han också visat att han är en utomordentlig kapten i franska landslaget. Xavi har väll imponerat lite sisådär som kapten men är katalan och uppväxt i klubben vilket är ett plus. Valdes (viker sig under press) och Ronaldinho (mår bäst av att endast tänka på sig själv). Är ingen utav dom kaptensmaterial.
Barcelona El Magoo
2007-07-15 17:04
r.Hyder//

Håller med dig, men ser snarare Victor Valdés som andra-lagkapten för samma motivering som du gav. Eto´o är klart en 3:e kapten om inte 2:a.
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-15 16:58
Barcelona Fredrik90
2007-07-15 16:54
Ämne: Hej! Är det någon so....
Canal+ Sport 1 sänder finalen med start klockan 22:50.
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-15 16:49
.Nån som kan direktlänk till Copa Ameica finalen tack..skulle bli glad om nån länka den.. utan att behöva ladda ner ppstream o sopcast o sånt
Barcelona Crosas
2007-07-15 16:39
Haha angående Chivu såpan, han anklagar sin agent för att gått miste om 2 storklubbar!! och kräver nu att det fixar sig så han kan lämna för Inter innan säsongen börjar......

Tragiskt detta.....
Barcelona r.Hyder
2007-07-15 16:33
Jag hoppas att Eto'o blir andrekapten. Han visade så mycket vilja, kämparglöd, stake och hjärta medan andra spelare inte var i närheten av att visa detta på samma nivå som Samuel gör. Nu säger inte jag att ingen gjorde det förutom Samu men tycker att han kämpar så jävla mycket för att vara en anfallare. Hjärta är det ända jag säger!

Xavi får gärna fortsätta vara tredjekapten. Det var han som gick ut och sa att laget (inklusive honom själv) är för lata och han insåg alltså ett av problemen här. Precis som han säger själv är det så att problemen kommer först till första sen andekaptenen, om problemen inte lösts tills dess att det kommer till Xavi får han något att bita i. Frågan är då, hur mycket mer skulle han kunnat gjort för laget?

En alternativ tredjekapten är i mina ögon Victor Valdés. En målvakt som alltid visar hjärta och känslor. Han är faktiskt väldigt bra på att skrika fram laget och är ingen vanlig målvakt som är lite mer passiv gällandes att skrika och heja på.

Ronaldinho är inte den ultimata andrakaptenen då jag inte ser att han är den typen utav ledare. Han är mer en spelare som sprider glädje i laget av att bara vara honom själv och inte den som ska ta tag i problem osv. på planen. Det är min syn på brassen i alla fall.

Det är min syn på kaptensfrågan.
Barcelona Barça-fan
2007-07-15 16:29
Hej! Är det någon som vet vilken kanal som sänder Copa America-finalen ikväll?
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-15 16:04
Tjenare grabbar, I Barcelonas artikel handlar det om att vem som ska ta hand om kaptensbinden så länge Puyol är skadad. Rijkaard var inte nöjd med alla av de tre lagkaptenernas inställning och prestation föregående säsong. och kanske genom en ny omröstning.El Mundo Deportivo nämner spelare som Deco, Valdés, Eto’o och Thuram som alternativ till Ronaldinho och Xavi. Puyol kommer garanterat fortsätta som lagkapten. ÖÖ THURAM är med i kampen om kaptensbinden han är inte ordinarie ens. Hur kan de gå till ??
Barcelona Evička
2007-07-15 15:51
Ämne: Evièka

När ska n....
Vet inte. Det är inte jag som gör det där. Kan tänka mig att det blir gjort när köp-och säljverksamheten är klar och spelarfoton och dyl finns för alla.
Peter - HTL
2007-07-15 15:37
Rambla
De skriver även om Bin Ladens exfru som var otrogen mot honom. Sånt där man bara måste veta i kampen mot terrorism.

Myrran
Beror nog lite på. Rent fotbollsmässigt ja, ekonomiskt nej.
Barcelona Crosas
2007-07-15 15:36
Lägg ner den här diskussionen om Henrys privatliv vem bryr sig liksom, vill inte kika in i forumet och se att vi snackar om Henrys flickvän och det gamla tjatet om ronaldinho. Kom med lite konkretare frågor och svar här på forumet så det blir intressant att läsa.
Om jag vill läsa om Henrys flytt så står d ju fan i varje dagstidning d, behövs inte tas upp här!!!!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-15 15:13
Samma tidning, News of the World, är ute med scoopet att Henry skulle ha valt bort sin fru när han valde att flytta till Spanien och staden Barcelona. Skulle inte förvåna mig om det var en de tidningar som ledde hetsjakten på prinsessan Dianas privatliv.

Detta "scoop" om Henry har givetvis Aftonbladet lusläst och självklart sen översatt. Det lustiga är ju att sådana här nyheter, trots att ingen vet hur mycket sanning det ligger i dem, gör så att fåntrattar som Mark_Madrid skämmer ut sig på diverse forum. Ganska så kul tycker jag.
Annons: