/spanien/barcelona/forum/22737.aspx/spanien/barcelona/forum/22737.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AlexC
12/12/2007 06:15
Ämne: Rambla
Ja kom hit ....
aRnesBosnJaak

Barcelona har en högre högstanivå än vad Madrid har, därför kan Rambla få tro på en 4-0 seger. Dessvärre har ni visat en större jämnhet denna säsong och dessutom fått med er en massa poäng tack vare vinnarmentalitet men också en del tur.

Därför är ni före oss i tabellen. Fy vad jag hatar att skriva/tänka/inse det.
Barcelona Braxingen
12/12/2007 02:02
Jag vet inte om det varit uppe på tapeten här i forumet, men har ni tagit ut årets lag på UEFA:s hemsida (uefa.com)?

På min blogg (länktips) finner ni direktlänken och även mitt lag.
Barcelona Barcelonito
12/12/2007 01:35
aRnesBosnJaak

Du har rätt. Rambla behövde inte va sån. Det var dumt. Det blir 5-0 till Blaugrana. Hoppas du kan förlåta honom.
Valencia Emmma
12/12/2007 01:18
Barca borde värva den här snubben!
Real Madrid aRnesBosnJaak
12/12/2007 00:59
Rambla
Ja kom hit för skojs skull inte för att tro att sånna som dej kan dissa mej !! Ja nämnde våra 3 bästa matcher denna säsongen och du säger att ni vinner med 4-0 säg mej varför är ni efter oss då
Barcelona Rambla
12/12/2007 00:57
4-0 till Blaugrana!
Real Madrid aRnesBosnJaak
12/12/2007 00:52
Tjena grabbar, tänkte fråga fall Real spelar så som dom spelade mott Valencia, Villarreal eller idag första 45 hur tror ni det slutar :D
Barcelona Barcelonito
12/12/2007 00:23
Det är folk som är väldigt unga och såg Zubi göra en tabbe mot Nigeria som sågar honom. De har inte sett en enda viktig match av honom i Barcatröjan tidigare.
Flow
12/12/2007 00:15
Cristocea/

Bry dig inte om medgångsfans som det kryllar av här inne!

Det räcker med att vi riktiga supportrar vet vad grabbarna på äldre dagar var kapabla till!

Zubizarreta var kung!
Barcelona Barcelonito
12/12/2007 00:15
Dos Santos spelar från start och Messi vilar helt. Många bänkvärmare ska spela enligt Neeskens.
Barcelona Cristocea
12/11/2007 23:54
el Flaco//

Ja. Efter matchen, eller rättare sagt matchen därpå semfinalen så sjöng barca fansen ramsor om Urutti. På katalanska då förstås.

Barcelona Rambla
12/11/2007 23:47
el Flaco:

Helt korkat om Rijkaard låter honom spela med risk för ännu ett gult kort. Hur resonerar han egentligen?

Vad händer efter gruppspelet, nollställs hans två kort då?
Barcelona Sahandinho Kamal
12/11/2007 23:40
fyfan va Casillas läste straffen bra, han visste ju direkt vart den skulle komma, sen en skön räddning efter också så bollen inte gick mellan benen på han, och sen helt lugn efter. Dida back in the days. :P
Förlåt, internet krångla.
Förlåt, internet krångla.
Barcelona el Flaco
12/11/2007 23:36
Rambla//

Jag läste på SPORT att Touré är uttagen i truppen till Stuttgart-matchen. Hoppas bara han inte spelar med tanke på att han riskerar avstängning.
Barcelona el Flaco
12/11/2007 23:34
Cristocea//¨

Har för mig att en dikt eller sång skrevs i hans ära efter semifinalen i UEFA-cupen mot Göteborg då han räddade ett par straffar. Rätta mig om jag har fel.
Barcelona Rambla
12/11/2007 23:33
Urruti stod för Barça i Europacupfinalen mot Steaua i Sevilla. Han tog 3 straffar under straffsparksläggningen efter full tid. Men vad hjälpte det när hjälten Ducadam tog hela 5 straffar! :(

Det är sagt att Jourquera ska stå i morgon. Valdés vilar. Yaya är ännu inte helt återställd efter sin influensa/migrän och står också över. Messi ska vilas.

Själv så hoppas jag bara att Bojan får starta så han kan göra det där målet som gör honom till tidernas yngste målskytt någonsin i CL eller i Europacupen.

Frågan är om Giovani är helt återställd ännu? Zambrotta lär också vilas, han har vissa besvär och rehabtränar tillsammans med Oleguer. Samu och Deco lär garanterat få speltid då de behöver matchträning.
Barcelona Captain Fantastic!
12/11/2007 23:31
Shi/

Ja, men fortfarande så vann Kahn priset och var ändå bättre än Rustu. Kahn var helt otrolig i det VM slutspelet och det kommer nog inte finnas många målvakter som kommer prestera bättre än honom i en VM/EM turnering.

Aja, godnatt alla.
Barcelona Cristocea
12/11/2007 23:30
Captain Fantastic!//

Ojsan. Förlåt jag såg inte ordet undantag. Men skitsamma, folk vet inte fortfarande vem URUTTI VA!! Riktig stor barca legend mellan stolparna. Han och Duckadam var de bästa på 80 talet.
Real Madrid Shi
12/11/2007 23:27
Ämne: Ghazza/

Ja, Dutru....
Ja självklart vann Kahn det officiella priset då han bara släppte in 2 på och dem i finalen, men Rustu var otroligt bra och räddade flera matcher helt på egen hand, helt klart den största anledningen till att turkiet slutade 3:a.
12/11/2007 23:24
Cristocea/

Har du tappat läsförmågan din galna rumän? Jag får väll upprepa mig så att du kan läsa om det riktigt noggrant, följ med noga nu...

"(Zubi, Ramallets, Zamora och nu Valdes som undantag)..."

Ghazza/

Ja, jag tänkte mig det, visste bara inte i vilken VM turnering. Tack för hjälpen amigo :)
Barcelona Cristocea
12/11/2007 23:19
Captain Fantastic//

Kallar du Zubizarreta för en dålig målvakt? Spaniens bästa målvakt genom tiderna? Vilket fall som helst så var Urutti varit bland de bästa målvakterna jag har sett under tiden han lirade för Barca.

Men vad vet ni medgångfans vem Urutti var?
Barcelona Jugador
12/11/2007 23:11
Delarocha RIP Puerta

Jo såklart att jag fattar vad han menade men det lät lite småroligt eftersom han lät serriös.
Barcelona Ghazza
12/11/2007 23:10
Stämmer bra att Kahn blev VM´s bästa målvakt 2002. Han vann ju det s.k Yashin-priset.
12/11/2007 23:06
Ghazza/

Ja, Dutruel, Hesp och min personliga favorit Busquets är andra att lägga till på den listan.

Shi/

Konstigt jag om trodde Oliver Kahn var den bästa målvakten i VM 2002, fick han inte pris för det? Jag vet att han fick det priset i någon VM turnering.
Delarocha RIP Puerta
12/11/2007 23:04
Jugador; du tror inte att han menade att den mentaliteten har suttit i klubben under en lång tid helt enkelt eller att han var lite små skämtsam?
Delarocha RIP Puerta
12/11/2007 23:03
Jag tycker vi borde starta med Ezquerro och Thuram som mittlås bara för att förnedra Stuttgart lite:) Nee men Bojan, Eto'o och Ronaldinho/Henry vore väl intressant. Så länge min favorit Bojan får speltid är det lugnt:D Toure och Abidal ska självklart lira så de kommer in igen inför Valencia o El Clasico.
Barcelona Jugador
12/11/2007 23:01
Hehe, var det någon som hörde Bosse Petersson på Viasatsport 1? ''Liverpool har den tendensen att vinna när det verkligen gäller sedan tusen år tillbaka'' och lät serriös. Ofta ett lag som funnits i 1000år? ^^
Real Madrid Shi
12/11/2007 23:00
Ämne: Rätta mig om jag har....
Rustu var otroligt bra och desutom VMs bästa målvakt när ni köpte honom, det gick nedför därefter.
Annons: