/spanien/barcelona/forum/22730.aspx/spanien/barcelona/forum/22730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-19 15:34
PILMA

jo det gör jag, men det gör inte rijkaard
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 15:32
om vi spelar med 2 backar så får Iniesta också plats.

Jag tycker att man ska lägga ner det där med startelvan o Iniestas roll i laget. Det får vi se väldigt snart. Försäsongsmatcherna börjar snart. Då måste Rijkaard börja med ett system som han ska använda. Inom 2-3 veckor så vet vi allt.
Barcelona PILMA
2007-07-19 15:26
Y. Toure (17)
dock Iniesta är borta i din startelvan!!!
Föredrar du Deco före Iniesta???
Barcelona Patrik
2007-07-19 15:25
Iniesta kommer (som vanligt) att vara den spelare som har fått mest speltid när säsongen 07/08 summeras ihop. Med reservation för långtidsskador.
Real Madrid obbe
2007-07-19 15:18
Jag vet att rijkaard roterar mycket, men det är ändå många bra spelare som annars är givna som för börja på bänken, men så är det förvisso i alla storlag.

Men just Iniesta är jag inte säker ses som startspelare i första hand, men vi får se..
Barcelona Holländaren
2007-07-19 15:16
Ämne: obbe

Rijkaard rot....
Det är möjligt att Sylvinho är en ledare. Det är väl bara bra i så fall. Rijkaard brukade väldigt ofta prata med Gio också, och någon gång med Zambrotta, och med Oleguer också. Belletti, not so much. Känns som han kör sitt eget race ändå.
Real Madrid obbe
2007-07-19 15:15
Rambla// vad är det som säger att du har rätt, som sagt Det är egentligen bara rijkaard som vet hur han vill ha laget, jag tänker bara logiskt, anledningen till att man petat xavi då och då är för att han dras med mycket småskador, annars startar han ofta..
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 15:14
obbe

Rijkaard roterar alltid spelarna. Det återstår att se vilket system man spelar med och villka som spelar. Ingen av oss kan svara på det tyvärr. han kanske inte byter system och roterar los 4 fantasticos. Vem vet?

Holländaren: Rijkaard har uttalat sig om Sylvinho ett par gånger och sagt att han e en stor ledare i omklädningsrummet. Sen så ser jag aldrig honom prata med Belletti, Zambrotta eller Gio så mycket. Men ofta ofta med Sylvinho
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-19 15:11
Ämne: Så ni tror att inies....
Du har så j-a fel så att det inte ens är lönt att diskutera.

Dessutom, Iniesta har petat både Xavi och Deco tidigare. Du har inte en susning om hur Rijkaard tänker spela. Vad vet du om att han tänker köra med de 4 samtidigt på planen? Henry har inte spelat på 4 månader och säger själv senast idag att han ännu inte på långa vägar kan konkurrera på allvar om en startplats.

Som sagt, jag är inte det minsta orolig. Dessutom, ska det bli jävligt skönt när Rijkaard bevisar för alla belackare och självutnämda experter, att man visst kan ha 4 så bra spelare i truppen som de i anfallet. Ska bli underbart att se hur han lyckas. :D
Barcelona Holländaren
2007-07-19 15:08
Ämne: haha Rambla förlåt, ....
Nä, det är inga problem, anledningen till att Rijkaard pratar ofta med ytterbackar är för att de är närmast honom. Verkar jobbigt att vinka till sig typ Eto'o som är 50 meter bort.
Real Madrid obbe
2007-07-19 15:08
Så ni tror att iniesta ses som en startspelare säsongen 07/08, tänk logiskt, Xavi petar man inte, sen måste man ha någon defensiv länk mellan förvar och mittfält i en sådan offensiv uppställning som ni kommer ha, alltså iniesta får börja på bänken oftast..
Barcelona ElCapitan
2007-07-19 15:02
Då har vi officiellt två krulltottar i mittförsvaret =) de två måste vara alla forwards mardrömmar just nu...
2007-07-19 15:00
Sköna bilder på Eto'o på Robben Island, Sydafrika.

"Cameroon football player Samuel Eto'o (L) and FIFA Vice president Jack Warner (R) kick 89 balls, 18 July 2007 at Robben Island prior a ceremony where FIFA will give honorary membership to the former prisoners team Makana F.A. and ahead of a football match between Africa XI and World XI to celebrate former South AFrican president Nelson Mandela's 89th birthday."
Barcelona El Culé
2007-07-19 15:00
Ämne: Synd att en bra spel....Är nog beredd att inte hålla med dig.
För det första så har vi också Deco på mitten.

Iniesta är enligt mig inte på något sätt sämre än Xavi. Jag anser att Xavi har mer rutin, men om Iniesta bara håller i så är platsen given för honom i framtiden. Och som Rambla säger nedan, han har inte fått lite speltid heller.

Jag hade faktist inte haft något emot att i år testa ett system med en tre backslinje bestående av Puyol-Milito och Abidal för att få in en man till på mittfältet.

Mister vet vad han gör så det är bara att luta sig tillbaka och se vad som händer.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-19 14:59
Fyfan va många folk de dök up när Milito presenterades.

Se länk.

:D
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 14:59
Rubén

Jag är mest stolt över hans kommentarer om Nelson Mandela. Den delen som du inte har tagit upp. Det är den delen som förklarar hans personlighet.
2007-07-19 14:57
obbe,

men snälla. Kan du inte lägga ner domedagsprofetiorna här inne? Du har precis som vi andra inte en susning om hur mycket speltid Iniesta kommer att få nästa säsong. Förra säsongen fick han mest speltid tillsammans med Xavi. Säsongen innan fick man mindre speltid. Har du någonsin hört honom beklaga sig?

Om han nu är självskriven i startelvan i landslaget, måste det ju innebära att han fått ganska så mycket speltid i klubblaget, eller?

En sak kan du dock vara säker på, oavsett om Madrid skulle lägga upp €60m så hade de fått nobben av Iniesta. Garanterat!
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 14:56
obbe

Eftersom han har fått nytt nummer och sagt att han aldrig kommer att lämna Barcelona så vill jag tro att han inte går någonstans. Sen så har han fått mest speltid av alla i barcelona förra säsongen, Så det där om lite speltid är en myt bland er andra fans som vi Barcafans inte kan göra nånting åt.
Barcelona Rubén
2007-07-19 14:55
Någon mer än jag som e stolt över eto'o?..hehe läs milans intervju med honom..

en del av den,

För tillfället innebär att det finns en möjlighet till ett annat scenario?
- För tillfället innebär att jag är nöjd med att spela för Barcelona. Jag har burit två klubblagströjor med stolthet i karriären: Barcelonas och Mallorcas.

Milan är redo att spendera 50 miljoner euro för att få dig att ändra uppfattning.
- Att prata om pengar en sådan här dag är helt ansvarslöst. Hur som helst så är detta någonting som involverar två klubbar och de där pengarna är knappast till mig. Ekonomiska siffror har aldrig fått mig att ändra uppfattning. Om de kan påverka Barcelona däremot vet jag inte…

Det återstår att se. Helt tydligt är att Barcelona investerat hiskeliga summor på sitt anfall, ett av de mer slagkraftiga världen någonsin skådat. Men kan en så berikad spelartrupp disponeras och samverka utan gnissel i maskineriet? För Samuel Eto'o verkar svaret ganska givet.

Ronaldinhos beslut att stanna, Messis helighet och Henrys ankomst är inte saker som inbjuder dig tid för eftertanke och reflektion?
- De inbjuder mig att tro att Barcelona har ett väldigt starkt anfall.

Finns det en framtid i Italien för Eto’o?
- Fotbollen, som Mandela säger, breddar både förnuftet och gränserna. Vem vet, det kanske händer en dag. Men min nutid är i Barcelona. Men nu kan vi väl prata om Mandela?

skönt att läsa..:)

Barcelona PILMA
2007-07-19 14:54
obbe
Hur vet du att Iniseta kommer troligen att få nöta bänken har du fått det av Rijkaard.

Förresten:Härligt att Iniesta fick #8
Iniesta para Siempre
Real Madrid obbe
2007-07-19 14:49
Synd att en bra spelare som iniesta lär få nöta bänk kommande säsong i barca, för både xavi och toure lär väl starta, ronie och messi på kanterna, henry och etoo på topp, sen fyrbackslinje.

Inte för att jag vill att Real ska betala 600 miljoner för han, vilket är alldelles för mycket, utan tycker bara det är synd, skulle inte förvåna mig om han gick till någon av milanoklubbarna, det känns så..
Barcelona El Culé
2007-07-19 14:44
För lite övrig info kan jag meddela att Iniesta inte kommer spela i tröja nummer 24 nästa säsong.

Nej, han lämnar inte klubben heller utan övertar Guilys gammla nummer, 8.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-19 14:42
Sorry, dubbelpost
2007-07-19 14:42
Tycker att det var härligt att se att Yaya Touré och Henry gav alla spelare i Barça ett exempel igâr (och idag). Yaya körde dubbla pass igâr och sâ fort Henry fick o.k. frân läkaren gick han rakt ut och satte igâng att träna och de kör idag ocksâ. Det är denna inställning jag efterlyste i fjol. Inte komma 36 timmar för sent med ursäkter att flyget strulade när man har haft veckor pâ sig att hitta hem och har nästan obegränsade resurser. Visa lite jävla vilja istället.
Tror att det är kanon att dessa tvâ nykomlingar tar tag i taktpinnen och visar att man fâr vara pâ târna om man skall ta en plats i elvan i âr.
Man har gett Messi ledigt ända till 7:e Aug med anledning av att han skulle slippa bl.a Kina och sâ mânga tidsomställningar.... Big joke. Killen har avbrutit semestern är redan i kina och gör promotion för Pepsi. Nu tror jag iofs att Messi är en kille med rätt inställning men i âr skulle det ju vara lite hârdare tag. Tycker gott att alla skulle vart med till Skottland för träningarna och sammanhâllningen. även om det blir pâ lite olika villkor och kanske inga matcher för de som gjorde Copa America. Räknar inte med sâ mycket medhâll men jag är lack pâ hur man prioriterar. Först Promotion, sedan välgörenhet, sedan landslag och sist Barça. Ronaldinho verkar i alla fall ha bytt plats pâ landslag och Barça i âr, framsteg.
No more Mr nice guy Rijkaard.

2007-07-19 14:27
Inget direkt uppseendeväckande hände pâ presskonferensen och presentationen av Milito. Laporta tackade Txiki för ett bra genomfört arbete och även Zaragozas ledning för att affären kunnat genomföras i god anda. Att han var glad att fâ Milito i laget bâde för den spelare han är men även för de personliga egenskaper han har. Att det är en stor investering för FC Barcelona och att de gör den för att kunna fortsätta ge cules den bästa fotbollen.
Milito fick ett gäng frâgor och svarade artigt om hur stolt han var att fâ representera Barça.
Barcelona T#11
2007-07-19 14:25
Nej, tycker inte om den spelaren. RIktigt ful spelare, kommer ihåg när han spelade så fullt mot messi, jag ser hellre sylvinho på bänken än del horno
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-19 14:22
Inte ens skysports har koll på läget, taget ur Iniesta artikeln:

"Real are no strangers to making moves on Barca, as they snapped up Javier Saviola on a free transfer earlier this summer - but many at Camp Nou still remember the acrimonious departure of Luis Figo when he joined Real in 2005."

2007-07-19 14:20
Nej, jag tror inte heller att man kommer att bry sig nämnvärt om det inte blir någon affär när det gäller del Horno, blandar sig andra klubbar i så låter man det vara bara.

Valencia vill ha igen det de själva betalade för honom, ca €7m skulle jag tro.
Barcelona Barça-fan
2007-07-19 14:15
Rambla.

Det är just därför jag beundrar Barcas ledning som jag gör. Ingen hets eller panikköp, utan de vet alltid vad de gör. Del Horno är inget dåligt köp i sig, om man skulle få honom så pass billigt redan nu. Men det ser jag inte som speciellt troligt, då fler klubbar antagligen skulle ryckas med i en eventuell budgivning, samt att Valencia nog skulle vilja ha lite mer valuta.

Visca el Barça!
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 14:11
Valdes, Jorguera

Belletti, Zambrotta, Oleguer
Thuram, Marquez, Puyol, Milito
Abidal, Sylvinho
Toure, Edmilson
Xavi, Iniesta, Deco
Gudjohnsen, Dos Santos, Bojan, Messi, Ronaldinho
Eto'o, Henry

23 spelare, en perfekt trupp till nästa säsong. Bra balans i laget också åldersmässigt.
Annons: