/spanien/barcelona/forum/22728.aspx/spanien/barcelona/forum/22728.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haslaren
2007-07-17 20:20
Ämne: hur blir det med dre....
Varför kommer du till oss och frågar om drenthe ska till er. De borde väll ni på real forumet hålla reda på eller??
Real Madrid robert_kaka
2007-07-17 20:10
hur blir det med drenthe? någon som vet? han skulle ju väl gå te real madrid!!
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-17 19:59
kan nån snälla säga varför alla hatar Rossel och gaspart?
själv vet jag inte om dom är bra eller dåliga men jag har läst att många inte gillar dom..
Tacksam för en "detailed" svar av vad dom gjorde i Barca och varför dom var dåliga, själv tror jag att dom var dåliga men vet faktiskt inte varför :D
Barcelona Holländaren
2007-07-17 19:54
Ämne: el Flaco; ange källa....
"Holländaren; om du inte kan göra analyser av vad Rijkaard säger och gör efter vad som sker på fotbollsplanen kan du aldrig ha en åsikt om något vad det gäller Rijkaard (eller någon tränare över huvudtaget) - eller hur mycket direktkontakt har du med "mister"? "

Då gäller det alla. Ingen vet vad Rijkaard sagt i omklädningsrummet. Ingen vet alla taktiska detaljer i Barcelonas spel, utom spelarna och tränarna själva då. Att träna ett lag är så mycket mer än startelvor och byten.

Det är dessutom sorgligt att du verkar hysa någonslags stöd för Sandro Rosell. Den killen är sjuk i huvudet.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-17 18:53
Valdés:

Ok, jag medger att jag var lite difus och otydlig. Jag var inte ute efter att jämföra honom med Gaspart på något vis. De värvningarna du nämner som Rosell stod för, kan varken jag eller någon anna culé begklaga sig över, absolut inte. Det jag menade var, att med Rosell vid rodret så är jag rädd för att det hade koncentrerats allt för mycket på att värva brasilianskt. Även om han var duktig på att värva hit spelare som Ronaldinho, Deco och Edmilson så verkar han ju haft svårigheter med att sammarbeta med resten av ledningen.

Du ville ha en källa på där Sandro anser att Ronaldinhos cykel var slut efter 3 år och borde redan ha sålts efter VM förra året. Varsågod, här är den. Lite lustigt att han inte kunde ha kläckt ur sig det redan då, utan väljer att vädra sina åsikter först nu när det talas om lite fiasko att man tappade ligan till Madrid.
Barcelona el Flaco
2007-07-17 18:47
Valdés//

Jag läste Rosell intervjun i Mundo Deportivo för ett par veckor sen (orkar tyvärr inte leta fram den, du får helt enkelt lita på mig). Det är inte heller konstigt att intervjun hölls med Mundo, då det är den tidningen i Katalonien som vairt mest anti-Laporta sedan denne blev president (SPORT ska då vara mer på Laportas "sida"). I intervjun säger han att som vän skulle han inte sälja Ronaldinho men som direktör hade han gjort det och även sålt Eto'o efter hans utbrott under våren.

Jag gillar verkligen inte Rosell. Han tror att han är någon viktig person i barcelonas historia trots att han bara var där i två år. Viktiga personer är såna som Johan Cruyff , som har varit en del av Can Barca i över 30 år.
Barcelona Valdés
2007-07-17 18:37
el Flaco; ange källa som bekräftar att Sandro Rosell någonsin velat sälja sin mycket nära vän Ronaldinho. Han har inte heller velat sälja Eto´o vilket dock är en spelare som han alltid varit kritisk till ända sedan Xavier Faus såg till att värva honom (för att sedan själv avgå pga "taskig" behandling av Laporta och "gänget", Källor; EMD och Sport).

Däremot ser jag att ett flertal fans härinne önskat sälja Ronaldinho vilket i mina ögon är ett fruktansvärt svek. Såväl Figos (giriga spelare) som Judassupporters borde veta att allt inte är ute till försäljning.

Rambla (Anims Puyi); är det inte svårt att jämföra Gaasparts värvningar av Rochemback, Geovanni och Anderson med Rosells av Ronaldinho, Deco och Edmilson. De senare har gjort att Laporta lugnt kunnat luta sig tillbaka och inhysa uppskattning för något som någon annan byggt upp.

Holländaren; om du inte kan göra analyser av vad Rijkaard säger och gör efter vad som sker på fotbollsplanen kan du aldrig ha en åsikt om något vad det gäller Rijkaard (eller någon tränare över huvudtaget) - eller hur mycket direktkontakt har du med "mister"?
Barcelona tarrak
2007-07-17 18:14
Foadinho_2pac

Han kanske är hindu?
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-17 18:03
Det finns bara en gud :s:S varför säger alla gudarna.
Spanien Kim.
2007-07-17 17:57
Joan Gamper.: Stort tack!
Barcelona Crosas
2007-07-17 17:37
Fan va skönt med att rensiingen börjat nu var på tiden?? Guld att Dos Santos flyttas upp och får spanskt medborgarskap med.

Någon som vet exakt hur mycke Giuly gick för under 50miljoner tycker jag fan e för lite.......
2007-07-17 17:34
Han är så skön Laporta. Så fort det kommer en gnutta av hopp för Milan och de börjar mumla om Eto'o eller Ronaldinho i italiensk press, så är Laporta där direkt och säger i intervjuer klart och tydligt att varken Eto'o eller Ronaldinho är till salu. :D

Ja tacka gudarna för att inte Rosell är president.
Barcelona Klint
2007-07-17 16:58
Nu bekräftas Giulys övergång även av Barcelonas officiella hemsida.
Barcelona Messi 10
2007-07-17 16:14
Tack La Rambla jag satt just och kollade och funderade på Dos Santos och co. Nu när Giuly försvinner kommer nog Gio få spela en del lite roligare med han än Ludo anser iallafall jag längtar som bara den till ligastarten hoppas dessutom att vi blir av med några lirare till ni vet nog vilka.
Barcelona Joan Gamper.
2007-07-17 15:53
Kim.

La Masia som träningsanläggningen heter är belägrat precis intill Camp Nou på den "höga" sidan om man förklarar det så.

Laget tränar också ibland inne på arenan men då till 99 % stängda träningar.
Spanien Kim.
2007-07-17 15:42
Tjena.

Tänkte bara höra här om någon av er har bra koll på vart Barcas träningsanläggning är belägen. Vad den heter och hur man skall ta sig dit från centrum. Hade lite otur med bokningen av resan och missar hemmamatch med er.

Några andra tips på Barcelona aktiviteter som skall vara roliga att hitta på?
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-17 15:40
Tack för allt Giuly! Lycka till i Roma.
Barcelona el Flaco
2007-07-17 15:39
Jag såg att det skrevs längre ner om möjligheten att Rosell kan komma att ställa upp i presidentvalet efter Laporta. Jag vill personligen INTE se Rosell som president.

Jag ser honom som en förrädare av många anledningar. Först när han presenterade sin bok, han florerade sig med några av Gasparts direktörer, när Rosell för några år sen anklagade de för att ha lett Barcelona rakt åt helvetet. Sen så gick han nyligen ut i medierna och sa att förra säsongen var en katastrof (precis som vi inte redan visste det, tack för nyheten Sandro), något som inte direkt hjälper klubben. Dessutom sa han att han hade sålt Ronaldinho redan efter förra säsongen och att även Eto’o hade satts upp på försäljningslistan inför denna säsong.

Rosell verkar bara dyka upp framför mikrofonerna när det går dåligt för Barca. Efter att vi hade vunnit ligan och Champions förra säsongen sa han ingenting, men nu plötsligt (för några veckor sen) kunde man läsa hans uttalanden överallt. Så nej, vem som helst förutom Rosell. Och tacka gud att han inte är den nuvarande presidenten. Då hade vi varken haft Ronaldinho eller Eto'o just nu.
2007-07-17 15:21
Giovani Dos Santos kommer att få sitt spanska medborgarskap innan ligan startar. Han har bara kvar att svära eden för konstitutionen. Även Samus och Ronaldinhos ärenden är långt framåtskridna.

Skönt, då blir det knappast någon utlåning av Dos Santos.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-17 15:14
Ämne: Vi ska se BILBAO SEV....Det tycker jag är ett helt o.k. pris.
Det är ju dessutom ett riktigt juste hotell som bara det kostar 200€ / natt för ett dubbelrum normalt sett.
Höjdare vad gäller matcher ocksâ.
Barcelona BARCALONETA
2007-07-17 15:01
Vi ska se BILBAO SEVILLA ZARAGOSA DEPORTIVO d hitills klart med uppgraderade ticket t första etage och 12 hotellnätter på amrey hotell diagonal....begärt pris för två 22.380.....anses det av barca supportrar som skälligt.?? Mkt tacksam för svar
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-17 14:56
Ämne: Är det sant att Newc....
Ja det kan nog stämma.
De har ju fâtt en av Englands rikaste som ny ägare och har mycket pengar att investera i spelare. Precis som flera andra PL klubbar som blivit uppköpta sâ pengar har de. Det ryktades t.o.m. att de passade pâ att lägga en offert pâ Ronaldinho men det lär inte vara aktuellt.
2007-07-17 14:54
Det har ryktats i brittisk press att de skulle vara intresserade ja, däremot har de inte själv bekräftat något intresse. Deco själv vill ändå inte lämna Barça och sportdirektören Txiki har nyligen sagt att han ej är till salu, så då går vi på det.
Juventus FC
2007-07-17 14:49
Är det sant att Newcastle är intresserade av Deco?Har svårt att tänka mig att han skulle gå dit.
Barcelona Holländaren
2007-07-17 14:42
Ämne: r.Hyder och Hollända....
Valdes kastade knappast in några bollar mot varken Betis eller Liverpool. Målet mot Betis borde han kunnat ta, men det mot Liverpool var knappt ens en tavla, det såg bara klumpigt ut. De båda målen var istället resultat av perverst uselt kollektivt försvarsspel.

Jag vet inte vad Rijkaard sagt i omklädningsrummet inför stormatcher så nej jag kan inte visa några konkreta exempel.

2007-07-17 14:39
Pep har värvat ytterligare två spelare till Barça B. Xavi Torres från Villarreal och Abraham Casanovas från Terrassa. Samtidigt lämnar två spelare, Fran González och Julio de Dios.

Ganska kul att en ny Xavi får spela under Pep Guardiola. Framtiden är säkrad. :D
Barcelona [Ronaldinho#10]
2007-07-17 14:38
Jag hoppas på att Roysten Drenthe blir vår !
Barcelona Belletti #2
2007-07-17 14:37
Vi måste få nya anfallare om giuly ska lämna vi har ezquerro och gudjohnsen på bänken ..

kommer Bojan och Dos Santos spela med a-laget i år??
Barcelona Nemo
2007-07-17 14:25
da_silva // Rijkaard kan ge Bojan och Dos Santos hur mycket speltid som helst, men de petar inte någon i dagens trupp. Och jag tror nog de är nöjda med att representera A-laget. Men om de nu blir irriterade för att de inte får så mycket speltid för att Ronaldinho, Eto'o, Henry och Messi får all speltid. Ja, då kan de lika gärna lämna FC Barcelona.

Se på Messi, han fick ingen plats, han tog den.

Jag tror säkert att ledningen har haft ett snack med Bojan och Dos Santos om att de har nyckelroller i framtiden. :-)
Barcelona Vampíro
2007-07-17 14:22
Guily till Roma, bra för både Barça och han själv att han lämnar.

Hans första säsong var ju riktigt bra, han inledde ju med att göra mål direkt i ligan och i CL. Men när Messi kom så blev han bänkad. Det jag kommer komma ihåg mest från Giuly är hans klack som sänkte madrid i CL och hans mål mot Milan på San Siro.

Lycka till Ludovic Giuly!
Annons: