/spanien/barcelona/forum/22727.aspx/spanien/barcelona/forum/22727.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the culé
2007-07-20 23:15
att ens utala sig om att henry är en dålig spelare, är bara så fel. vi kan vara lugna Rijkaard har kunskapen för att få det att fungera.
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-20 23:15
Varför är Henry en dålig värvning ?? Ingen kan säga saker och ting när inte man har sett Henry spela för Barcelona. Ligan har inte ens börjat vrf ska någon klaga, Man kan lika gärna säga att Ronaldinho va en dålig värvning och Eto'o när dem kom till Barcelona men kolla va dom har gjort för laget. Låt ligan börja och njut av Barcelonas spel och kolla på 4 Los Fantasticós då får vi se vilka kommer ha fel dom som tycker att det är dålig värvning av henry eller dom som tycker tvärtom. Några här inne går bakåt men man ska gå FRAMÅT grabbar och se vad som händer !

Visca Barcelona Y Visca T.Henry # 14
Valencia C Niño
2007-07-20 23:05
Inget snack om saken.
Henry är en av de mest kompletta forwards som finns i världen.
Bara han håller sig frisk så kommer han tillföra mycket till Barca.

Han visade mycket högre klass än Ruud V N gjorde i United och se hur han sprutar in mål i la liga!
Barcelona Barcelonito
2007-07-20 23:02
Patrick Kluivert

Det återstår att se. Det beror mycket på hur Rijkaard vill spela. Spelsystemet han väljer kanske kan öppna plats för alla 4. Kanske flytta ner Dinho på Decos plats. Det finns många sätt iaf. Men rotera går ju också. Då känner ingen sig petad. Problemet består då vid El Clasico och CL matcherna. Vem ska då börja på bänken? Snart börjar försäsongsmatcherna och vi får se hur vi kommer att spela.

SeRDaRo

Eto'o behöver ingen konkurrens för att göra sitt bästa. Det tycker jag att han har bevisat.
Barcelona SeRDaRo
2007-07-20 23:01
etoo brukar vara vid mål och peta in den, vissa gånger brukar han ta bollen och dribbla 2-3 spelare och göra mål. men annars så brukar alla mål vara att han petar in dom.

henry har lätt att vända bort sin motståndare och när han har kroppen mot mål så går det inte att stoppa han samma sak med ronaldinho men jag tycker henry vänder bort motståndare lättare. därför gissar jag på att etoo kommer efter några månader få bänka i barcelona på grund av för stor konkurens. och det är bra för etoo, då måste han bevisa sin bästa sida i varje match för att inte tappa sin starta plats och det kommer göra att vi kommer bli riktig farliga i framtiden inte nu.
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2007-07-20 23:00
el diablo

va säger du? för alla lag i världens skulle vilja ha henry i sitt lag spealr ingen roll om han är 30 eller vad han nu är mål kan han göra och han gör massor av de. om ni inte vill ha han ge honom till madrid då. :P
Barcelona r.Hyder
2007-07-20 22:58
el diablo

Ska du börja igen? Klaga på Henry, säga att han är en dålig värvning och att Saviola skulle vara bättre. Guess what, Saviola fick sina chanser att visa att han kunde axla Eto'os roll, vad hände? Han klarade det inte på det sättet som Mister och lednningen ville. Henry ger oss nya dimensioner i vårat spel, han ger oss lyxbredd i truppen och rutin som vi saknat i Gudjhonsen (inte precis ung, men rutinen som Henry har kan inte mätas med islänningen i mitt tycke) och Saviola.

Henry är en mycket bra värvning tills motsattsen är bevisad. Face it.
Barcelona Patrick Kluivert
2007-07-20 22:56
barcelonito

Men när eto'o är tilgänglig för spel vart ska henry vara, bänken...?? REM har bästa samspel som det går att ha i fotboll.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-20 22:50
Håller med dig Barcelonito. Många här inne tycker Henry köpet är onödigt. Henry kommer betyda mycket för Barca. Han kommer göra massa mål det kan jag lova. Plus han är snabb och ytorna i Camp Nou dom är inte Små!

Visca Henry!
Barcelona Barcelonito
2007-07-20 22:40
el diablo

Så om Eto'o åker bort 1 månad och missar 6 matcher så ska en 17 årig Bojan ta hans plats? Henry kommer att göra oss till Champions League mästare. Han är en otroligt bra spelare och hans spelstil passar perfekt i Barcelona. Hela världen hyllar värvningen men vissa Barcafans hoppas att han blir skadad. Skäms säger jag bara.

Som Ronaldinho sa förra året: Henry ÄR Barcelona
Barcelona Aubri
2007-07-20 22:37
Alla som tycker köpet av henry va fel..
Inser ni hur många matcher det är per säsong numera om man spelar i top.

har ni tänkt på att Eto sticker till Afrikanska M
Är det värt att tappa ligan under den perioden han är borta ?

Sen att Henry kan spela på samtliga pos i anfallet gör att man måste inte hela tiden
byta eto mot henry i startelvan.

Sen klart det blir små skador här och där
Samt att Ronaldinho behöver VILA lite under säsongen för att va på top

Vad är då bättre än att ha en värdsklass
att luta sig tillbaka på än Henry ?
om inget annat, så för lag moralen att Henry
är den som ersätter eventuell skada eller spelare som vilar, bara det är enorm än att spelarna ska känna otrygghet i kvalitén på top
Barcelona Holländaren
2007-07-20 22:30
Ämne: angående nyförvärven....
"Alla förstår nog varför".

Nej, jag förstår inte varför och håller inte med. Folk som tror att Bojan och Gio ska vara nyckelspelare under sina första säsonger i a-truppen vet ingenting om hur fotbollen fungerar.
Barcelona SeRDaRo
2007-07-20 22:28
jag har alltid undrat kommer ronaldinho ta frisparkar i barcelona eller henry för båda är riktig grym....
Barcelona el diablo
2007-07-20 22:25
angående nyförvärven ´så tycker jag att Barca har gjort tre stycken bra, Abidal, Toure, och Milito är definitivt ett glädjebesked från Barcelona.

Men Henry värvningen är nog förmodlingen den sämsta värvningen Barca gjort i modern tid. Alla förstår nog varför, där hade jag hellre sett någon lovande talang från Barca B istället, visst Dos Santos om han kommer men han lär bli sittande en hel del när den där "Henry" tar hans plats och spelar där. Väldigt synd att Saviola lämnade klubben till förmån av Henry. Det är synd att Barca gjort av med så många "katalanska" spelare genom åren som Luis Garcia, Gabri, Gerard , Damia.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-20 21:47
Ganska kul hur varenda uttalande från Barcelona, som intervjun idag med Rijkaard, genast kommer upp på italienska Gazzettan. Snacka om att de följer Barça under lupp under försäsongen. Minsta lilla grej kommer att analyseras ner i molekyler och spekulationer om att någon av Samu eller Ronaldinho är på väg till Milan. De börjar bli lite patetiska nu faktiskt.
Barcelona Barcelonito
2007-07-20 21:45
Ska också lägga till att Jay-Z är väldigt bra polare med Henry. Han ville tom. bli delägare i Arsenal för Henrys skull :D

NBA och HipHop är Henrys hobby. Han är ofta i USA och tittar på NBA matcher och umgås med rapparna vid sidan om. Inte undra på att han skiljde sig :D Man blir som man umgås :D

Vi vet ju från innan att Ronaldinho har intresse för samma saker och är bra kompis med Kobe bland annat. Så äntligen har de fått som de ville o spela tillsammans
Barcelona Barcelonito
2007-07-20 21:40
hahaha den va skön :D Tillsammans med Snoop blir de Los Cinco Fantasticos :D
Barcelona ze nemo
2007-07-20 21:37
Riktigt roligt att se Snopp Dogg med Barca tröjan :) Henry verkar vara en glidare!
Barcelona Cristocea
2007-07-20 21:33
J-vligt grymt. Visste inte äns att Henry hade såna connections.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-20 21:19
Haha skön video Rambla. Skulle vara kul och se Henry rappa med han:)
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-20 21:11
Snoop Dog är culé. :D
Barcelona the culé
2007-07-20 21:11
någon som vet om sportexspressen kommer att visa några av barcas försäsong har förmej att dom gorde de förra året? någon som kan hjälpa mig?
Barcelona Barcelonito
2007-07-20 20:50
Segare människa än Berlusconi får man leta efter... Gazzettta skriver idag att Berlusconi fortfarande vill ha Eto'o. Även om Galliani har lagt det bakom sig. Dementtiden börjar komma ikapp diktatorn. Ena dagen säger han en sak och andra en annan. Bara ge upp och leta efter den som e näst bäst.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-07-20 20:27
Det är väl mest troligt att Gio Dos Santos får hoppa in på en kant och Bojan som Forward
Barcelona Barcelonito
2007-07-20 20:14
Hmm.. tycker att Ronaldinho svarar lite arrogant om nyförvärven. Han säger att han inte följer så mycket har bara lite koll på det o att han bara har pratat me sin bror om det.

Nu när 4 stora spelare har kommit till oss kunde han väl som övriga hylla lite och se fram emot saker istället för att dämpa ner allt. Men vad ska man göra? Han e våran stora superstjärna.
Barcelona el Flaco
2007-07-20 20:12
Schuster kritiserar vårt köp av Henry och menar att vi kommer få mer problem i laget med ännu en stjärna. Han påpekar att fördelen med Madrid är att det finns ingen som stor över de andra. Snarare är det så att inga stjärnor vill gå över till Real Madrid men det är en annan historia.

Sen så är han snabb med att poängtera att Madrid kommer köra med två anfallare, Van Nistelrooy och Saviola medan Barca "bara" har en på topp, Eto'o. Någon ska kanske förklara att vi även har Ronaldinho och Messi som väldigt sällan befinner sig på defensivt planhalva och att Barcelona anfaller med hela laget i stora delar av matchen.

Sist tycker jag att det är bara gulligt av honom att han kommer ihåg Barcelona i sina intervjuer. När var det senaste ni hörde Rijkaard kommentera Madrid-laget?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-20 19:58
Ämne: Är Bojan tänkt som e....
Jag tror att Bojan även kan konkurrera om platserna på kanten då han är en så pass dribblingsäker/teknisk spelare. Men hans helt klart naturliga postion är trots det centralt i anfallet (hans statisktik får tala för sig själv här). Frågan är dock om han måste konkurrera med Ronaldinho om hans kant, då jag har för mig att Bojan är högerfotad.

Det kommer hur som helst bli riktigt spännande att se hur pass mycket tid Bojan och Dos santos får i Skottland och Kina/Sydkorea(?)/Japan. Jag tror på en hel del, detta pågrund av att Henry har en massa jobb kvar till fysisk toppform, sedan så ansluter inte Messi till truppen föränn laget är tillbaka i Barcelona. Den enda anfallaren som kan tänkas stå före de under försäsongen är nog Guddy (om Ezquerro lämnar, vilket han med alla säkerhet gör). Men eftersom att han antagligen kommer att starta alla matcher tillsammans med Eto'o och Ronaldinho så kommer nog Bojan och G2S få en hel del speltid då det vankas inbyten :D

Det känns som att vi har ont om anfallare under fösäsongen, konstigt nog :D
Barcelona tarrak
2007-07-20 19:55
Stagen

Spelschemat, hittar du överraskande nog under rubriken "Spelschema".
Stagen
2007-07-20 19:46
Tjena! Befinner mig i Barcelona mellan den 12-17 Augusti.. Tänkte bara kolla med er när spanska ligan drar igång? Och om inte ligan dragit igång, någon som vet något om någon ev. träningsmatch i Barcelona under den tiden? Tack så mkt..
Delarocha
2007-07-20 18:29
Är Bojan tänkt som ersättare till Eto'o/Henry centralt i anfallet eller kan han även gå in på en kant tror ni?
Annons: