/spanien/barcelona/forum/22723.aspx/spanien/barcelona/forum/22723.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ForcaBarcelona
2007-07-18 19:43
Vampíro

Milito kommer få nr #18 Ezquerros nr men han kommer lämna Barcelona enligt Goal.com, som jag läste för några dagar sen. Men Bojan & Dos Santos har ingen anning faktist. kanske nr 30 till " Dossi " men Bojan får vi se !
Barcelona Vampíro
2007-07-18 19:32
Äntligen ska han skriva kontrakt. Ska bli kul att se hur många som kommer på hans presentation.

Någon som har hört något om vilket tröjnummer Bojan, Milito och Dos Santos kommer att få?
Barcelona Kim
2007-07-18 19:31
Ämne: Kim//

Finns det n....
Lite svårt att kunna visa upp en video nu med tanke på att han presenteras först imorgon. Men du kan nog vara lugn, det lär dyka upp såna.
Barcelona El Magoo
2007-07-18 19:30
Kim//

Finns det någon video på när han anländer och presenteras?
Barcelona Kim
2007-07-18 19:22
Gaby anlände idag till Barcelona. Imorgon klockan 11 kommer han genomföra den obligatoriska läkarundersökningen, och runt klockan ett kommer han att presenteras.
Barcelona Kamelen
2007-07-18 18:47
Fyfan vad glad man är över att Gaby Milito anländer till Barça. Har inte riktigt tänkt över det så himla mycket faktiskt.
Tänker bara på alla dessa lördagar alt. söndagar som jag suttit och drömt om att se honom i våran tröja. En underbar spelare.

Välkommen Gaby!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-18 18:44
Han anländer idag om man ska lita på officella hemsidan som jag länkat. Kanske är sidan bara sena med att lägga upp info samt bilder.

Barcelona El Magoo
2007-07-18 18:35
En sak till:

Skulle inte Milito genomföra en läkarundersökning idag? När presenteras han också??
Barcelona El Magoo
2007-07-18 18:34
ze nemo//

Jo, Abidal var en av den viktigaste värvningen tycker jag.
Barcelona r10_ronaldinho_ronnie
2007-07-18 18:27
Jag tror henry kommer lyckas i barca den här säsongen han är kvick och snabb och en grym teknisk spelare som har rutin men jag hoppas att han kommer få tillbaka sin form som han hade i arsenal innan han blev skadad
Barcelona ze nemo
2007-07-18 18:24
T#11//
Abidal då? Verkar som om halva forumet glömt bort Abidal. Vi behövde verkligen förstärka vänsterkanten och Abidal var en bra värvning, eller har jag fel?
Barcelona T#11
2007-07-18 18:21
Vilken värvning tycker ni är bäst?

Själv så tycker jag att milito och yaya är bra värvningar för att förstärkning till defesiven behövs.
Henry är en bra spelare men jag tycker inte att det var nödvändigt köp, antingen kommer det bli för offensivt eller så blir det för mkt rotation. Hoppas bara att inte henry blir en sheva.
Barcelona Vampíro
2007-07-18 18:15
Ämne: Varför är inte Bojan....
Jag undrade själv samma sak innan. Det enda jag kunde komma fram till var att han tidigare har spelat U-17 EM, han vill vara med under Barças försäsong och att han senare under augusti ska spela U-17 VM i Korea.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-18 18:06
Varför är inte Bojan Krkic med i U19-EM ?
Barcelona haslaren
2007-07-18 17:47
nån som vet om man kan streama barcas försäsong på nån sida
Barcelona Crosas
2007-07-18 17:43
Hade absolut önskat att Van Bommel var kvar i Baca och man gav han ytterligare en säsong, med tanke på hans kvaliteér så hade han varit guld?? om inte annat så bevisar han det nu i Byern......
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-18 17:42
Riktigt roligt att gå in på Barcas hemsida och läsa att Toure redan börjat träna på La Masia. Snacka om att vara taggad att vara här, härligt :D

Han kan bli en riktig hit i Barca-tröjan enligt mig. Han har tekniken och det fina spelet vi alla cules vill se, blandat med kämparglöd och ödmjukhet. Jag har bara fått positiva vibbar från denna snubbe hitills :D

Det börjar närma sig till försäsongen nu. Jag längtar så himmla mycket, spelet, spelarna, taktiken. Så många intressanta frågetecken som jag vill få svar på, ska bli spännande :)
Barcelona Crosas
2007-07-18 17:40
Txiki har uttalat sig om att dom 3 spelarna som förmodligen kommer lämna innan transfer fönstret stänger är Ezquerro, Motta och Maxi.

När det kommer till Maxi så kommer man tydligen söka en ny klubb då det inte löste sig med Sporting, Ezquerro letar man fortfarande klubb för även om Bilbao ryckt lite i han.

Den lättaste utav dom att sälja blir troligtvis Motta då han har flera klubbar intresserade utav hans påskrift enligt Txiki.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-18 17:29
Ämne: Holländaren://
Ska ....Sett till vilka positioner som Barça behöver förstärka, vilka spelare det nu blev och priset på dem, så kan väl ingen påstå att det inte är bra värvningar? Henry är en världspelae och stor målskytt. Klubben behövde värva en målskytt, det talades om Palacio för €22m. En riskvärvning då denne är helt oprovad i Europa. Henry behövs verkligen sett till de egenskaper han har som spelare, sen att han råkar vara en av världens bästa spelare och ses som en lyxvärvning tack vare vilka som redan finns i klubben är en helt annan sak. Yaya en ung, stark och teknisk mittfältare som kan matchas in långsamt för att komma in i spelet i Spanien. Milito behöver ingen presentation.

Fiasko kan det väl bara bli om de misslyckas kapitalt, det svaret har vi först efter säsongen. Men ingen kan få mig att ändra uppfattning nu inför säsongen att de inte skulle vara bra värvningar.

Mark van Bommel, hade en jättesäsong i PSV säsongen innan han kom till Barcelona. Han kom på fri transer. Hur kan inte det ses som en bra värning? Risktagande noll %. Sen att han inte fick den viktigaste rollen på Barças mittfält hade nog ingen förutspått. Värvningen i sig är helt okej som jag ser det.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-18 17:23
Ämne: Holländaren://
Ska ....
Du kan inte döma ut Van Bommel ännu. Han gör fortfarande gott för oss i Bayern München...
2007-07-18 17:13
Inte för att jag har sâ mycket med er diskussion att göra men Laporta är väl ansvarig för alla värvningar gjorda under sitt presidentskap.
Tricket att chefa är att omge sig med rätt folk och motivera dem.
Om du som president är ute och lägger dig i alla värvningarna kan du vara ganska säker pâ att din klubb heter Real Madrid.
Sevilla Riquelme!
2007-07-18 17:10
Holländaren://
Ska inte lägga mig i egentligen, men är det inte lite tidigt att säga att trion Gabriel Milito, Yaya Toure och Thierry Henry är bra värvningar? Dom har ju inte ens spelat en match i klubben.

Kan inte heller påstå att Mark van Bommel var lyckad rakt igenom!
Barcelona Valdés
2007-07-18 17:05
Holländaren; jag väljer att upprepa mina frågor till dig eftersom du konsekvent väljer att bortförklara dig samtidigt som du också använder dig av personliga påhopp på ett infantilt och aggressivt sätt för att slippa förklara dina ståndpunkter; berätta för mig och alla andra härinne;

- Vilka av Laportas egna värvningar som betytt mest för de två senaste ligasegrarna eller den senaste CL-segern.

- Ge samtidigt även ett flertal konkreta exempel på taktiska genidrag som Rijkaard stått för mot bättre motstånd under gångna säsongen.

och säg nu inte Samuel Eto´o för den värvningen kan vi istället tacka Xavier Faus för (källor EMD och Sport) och inte Laporta, Soriano eller Txiki.
Barcelona Barcaaa10
2007-07-18 17:04
Jag längtar till sesong start, för att få se super barca spela :D
2007-07-18 16:39
Ämne: El Flaco och Rambla ....
Eto'o vill jag ocksâ ha kvar fór allt smör i smâland framförallt för den otroliga spelare han är. Han är komplett.
Jag har även kommit att gilla när han pratar om sig själv i tredje person. Kan knappt komma pâ nâgon sedan Muhammad Ali som gör det.
2007-07-18 16:22
Holländaren:

Haha. Nja, tycker den är ricktigt cool faktiskt.
Barcelona Holländaren
2007-07-18 16:15
Ämne: Yaya Touré har redan....
Stekig och svettig snarare, men det gör inte så mycket.
2007-07-18 16:13
Yaya Touré har redan inlett sin träning på La Masia. Länktips!

Härligt att se. Btw så är träningsdressen riktigt fräsch, eller?
Barcelona Tip Harris
2007-07-18 16:10
Joan Gamper* ja det va det jag menade. Men frågan var går man efter denna trofe när det gäller "La Ligas Bästa Målvakt"*!!???
Barcelona Holländaren
2007-07-18 16:07
Tyvärr är du, Valdés, bara en ytlig fjant som sväljer vissas propaganda med hull och hår, och som bara ser det ögat kan skåda. Personligen föredrar jag att diskutera med folk som faktiskt också använder hjärnan, vilket du inte tycks göra.

Fotboll och handlingskraft handlar inte bara om värvningar. Tränarens roll handlar inte bara om vad som händer på planen. Du kan omöjligt se på planen vad Rijkaard sagt i omklädningsrummet och på anläggningen eftersom att det är så grymt mycket mer avancerat än vad du verkar fått för dig. Dessutom är instruktioner som allt annat, om man jämför det med ett skott så går den ibland i krysset och ibland utanför. Allt går inte fram, och är i så fall oftast budbärarens fel; spelarens.

Sandro Rosell agerar som en madridista och säger att spelare ska hämtas och lämnas på löpande band. Han går ut i tidningarna för att han själv vill bli president, han skiter fullständigt i dagens lagbygge. Som någon sa; var var Rosell när Barcelona vann CL och ligan?

Och jag kan ge dig fyra exempel på bra Txiki-Laporta-värvningar: Gabriel Milito, Yaya Toure, Mark van Bommel och Thierry Henry.
Annons: