/spanien/barcelona/forum/2272.aspx/spanien/barcelona/forum/2272.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2015-07-01 16:58
Officiellt Pogba är klar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messidinho_10
2015-07-01 16:45
Pogba är klar
Barcelona Rambla~
2015-07-01 16:45
Seriöst Eusebio, lite självkritik och verklighetsuppfattning skulle inte skada. :P
Barcelona the cameroonians
2015-07-01 16:34
@koeman92:

Nej, dessa tidningar är mer inne på transferrykten än politik.

Laporta höll en presskonferens tidigare idag där han bland annat nämnde Eusebio. Dessutom fick Alexanco svara på frågor kring la Masia och hur det är tänkt att akademin ska fungera.

Eusebio gav även en intervju på egen hand idag där han sa att han aldrig fick någon förklaring till varför han fick sparken. Han sa också att han trodde att hans coachande av B-laget skulle leda till en chans med A-laget...
Barcelona Rambla~
2015-07-01 15:42
Skulle inte Braidas kontrakt löpa ut 30 juni? Hur kan den sportsliga ledningen fortfarande tillåtas jobba, åka runt och förhandla med spelare? Detta borde strida mot klubbens författning kan jag tycka. Varför tar inte socis nere i Barcelona och anmäler detta? De var ju snabba med att anmäla ledningen när de ville se Neymars transferpapper.
Barcelona Kröjf
2015-07-01 15:41
Mascherano#14 el Jefecito skrev: "8% här inne har alltså röstat på Bartomeu i vår lilla omröstning. 8% förtjänar sedermera en livstidsspärr ;) ". Håller med helt och hållet.Demokratiska val är klart överskattade. Dom som inte röstar som vi, borde skickas som slavarbetare till Qatar och fråntas sina pass för tid och evighet.Nån jävla ordning får det ju ändå vara, även i en s k medlemsstyrd klubb som vår. En enda kandidat borde väl kunna räcka? Vad ska vi med dom andra till?
Barcelona petersays
2015-07-01 15:30
@Mascherano#14 el Jefecito:

Samma personer som tycker att Qatar har frälst klubben med sina smutsiga pengar och gärna säljer ut namnrättigheterna till Camp Nou. Inga namn nämnda..
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-01 15:12
8% här inne har alltså röstat på Bartomeu i vår lilla omröstning. 8% förtjänar sedermera en livstidsspärr ;)

Själv har jag hela tiden varit för Laporta men känner mer och mer att konflikten mellan honom och senaste ledningen fortfarande är tärande och aktuell. Därför känns Benedito bättre. Men jag ska villigt erkänna att jag inte är särskilt insatt i de olika kandidaterna och vad de vill. Men det lilla jag hört om Benedito tycker jag låter bra.
Barcelona Junta Dimision
2015-07-01 15:09
Smogen

Här är brevet översatt, Qatar Airways arbetarförbund skickade detta till Barcelonas största Penya.

Bartomeu is in some deep shit efter detta då det visat säg att han tänkt förlänga med Qatar Airways om han vinner valet, det är fan som att Rosell fortfarande sitter kvar.
Barcelona Smogen
2015-07-01 14:47
Såg ett brev ang. quatar airways som Lucas Resende lade ut på twitter. Verkar vara en big deal men förstår inte ett dugg eftersom det är på spanska. Någon som vet vad det handlar om?
Barcelona Soda Popinski
2015-07-01 14:33
Arda Turan hade varit en otroligt bra värvning med all säkerhet. Jag håller verkligen tummarna för att det blir Barca istället för Chelsea ..
Barcelona koeman92
2015-07-01 14:31
@the cameroonians:

Seriöst?? Vart läste du det? Står inget i varken sport eller MD.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-07-01 14:12
Tycker Turan hade varit en fin förstärkning. Han har både teknik samtidigt som han jobbar hårt i defensiven. Kan nog ta en plats bredvid Busquets och en spelfördelare på mitten. Tror dock att han går till Chelsea.
Barcelona Neymar N11
2015-07-01 14:03
Turan asked Atletico for transfer fee to be maximum 35-36M. Player willing to play at Barcelona B or on loan at Galatasaray until Jan. [md] Barca b??? :)))))
2015-07-01 13:57
Transportfacket för Qatar Airways har skrivit ett brev till Barcelonas Penyas där de bland uttrycker följande;

"Det påstående som Akbar Al Bakkar skrev på företagets hemsida där han påstod att Qatar Airways och FC Barcelona delar samma värderingar är en förolämpning mot klubbens supportrar och deras intelligens".

ÄNTLIGEN kommer det fram att denna debatt om värderingar och image inte bara är en "lokal diskussion" som Bartomeu uttryckte det förra veckan.

Hoppas detta är början på raset för den ovalde och Qatar.
Barcelona ElRaval
2015-07-01 13:57
En Pogba-affär vore spiken i kista för La Masia.

Ser hellre Arda!
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 13:42
Vem vill ha laporta nu om det ryktet stämmer? Haha
2015-07-01 13:42
OMG - Laporta och Alexanco ska försöka övertyga Eusebio att komma tillbaka till klubben...

Har du druckit Cava till frukost Joan???
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 13:39
Rambla~ Tycker laporta skjuter sig i foten när han snackar om att han ska ro hem pogba. Först och främst har folk inte glömt av vad som hände med Beckham ryktet, Ronaldinho fallet vill han inte ta upp då rossel landade honom Men han behöver absolut inte lova drömvärvningar för att vinna valet, häng ut barto och ta upp dom viktiga ämnen. La masia, sponsor, camp nou etc Han vill fortfarande synas för mycket Därav min röst på benedito, han känns som mest genuin och att han verkligen vill klubbens bästa. Inga falska löften, ärliga svar och alltid klubben i första hand
2015-07-01 13:33
@11-9-10:
Det är absolut en del av Bartomeus kampanj och strategi. Om inte, varför meddelade han inte att den tillförordnade ledningen skulle fortsätta med det arbete som den sporttekniska ledningen fattat beslut kring i samband med att han avgick? Transparens my ass. Ljug och båg är det. Och varför kom nyheten om en mittfältare precis efter att Laporta annonserat hur han tänkte kring Pogba? Det är så uppenbart men Barto agerar och pratar som om han inte förstår varför det skulle vara något konstigt med detta. Samma person som varit så noga med att uttrycka att han vill ha Fair Play. Idag om han också med följande replik på sitt twitterflöde; "Jag vill ha en klubb fri från medias påtryckningar" Samma person som backas upp ac Grup Goudo som äger MD och la Vanguardia. Den ovalde vet att hans enda chans att slå Laporta är att spela fulspel och han kommer spela denna hand tills han inte hans marker är slut, bara att hoppas att Laporta och Benedito går all in och syna bluffen.
Barcelona Rambla~
2015-07-01 13:31
@11-9-10:

Beredd att hålla med här. Ge oss Benedito!
Barcelona Rambla~
2015-07-01 13:30
@11-9-10:

Tja, om du tycker att slänga ut närmare 40-50m för en snart 29-årig skäggig turk är att förstöra, så visst. :)
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 13:29
Ändå kul att laporta tycks sno bartos crackvärvning inför valet Nej vill fortfarande ha benedito som president är trött på den här dokusåpan
Barcelona Rambla~
2015-07-01 13:28
Kom ihåg att MD styrs av Grup Godó. Vilka har haft ett väldigt nära sammarbete med Rosell under alla dessa år, vilket i dagsläget blir det samma som Bartomeu. De kommer skriva precis vad och vilken skit som helst som Barto än ber dem om och göra.
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 13:27
Rambla~ Ge det tid så kommer bartos gubbar förstöra den affären. Säkert där av paniken att värva arda
Barcelona Rambla~
2015-07-01 13:25
Enligt Laporta, om vi nu väljer att tro på honom, så har Braida ingenting för att åka till Turin och förhandla om Pogba. På mig låter det som om Laporta redan gjort upp med Raiola. :)
Barcelona Rambla~
2015-07-01 13:22
@Capitan \(^.^)/:

Sorry, men det ser inte bra ut:

When @FutbolSergi talks about Chelsea, we listen.
Has actual sources in the club. Lucas Resende added,
Sergi Domínguez @FutbolSergi
Arda Turan won't be heading to Chelsea. Papers reporting he has decided to join the English club are false. Barça favourites as things stand
Barcelona Junta Dimision
2015-07-01 13:17
Arda accepterar lån hos Gala eller Barca B... som inte får registrera nya sprlare de med.

I smell bullshit.
Barcelona Cule4life
2015-07-01 13:07
Finns bara en av fyra spelare jag personligen vill se i Barca och som då uppfyller Barca klass.

Pogba
Veratti
Thiago
Rues
Barcelona 11-9-10
2015-07-01 13:05
Camerooninas Vad är det för nissar som sitter och låtsas styra Barcelona nu? Hur kan dom ens få förhandla, sälja, köpa spelare. Det är helt jävla obegripligt Order från barto?
Annons: