/spanien/barcelona/forum/22713.aspx/spanien/barcelona/forum/22713.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMA
2007-07-25 11:56
Eftersom det är lite tyst just nu här så tippar jag(*Länka*)) ja en av absolut bästa match i hela mitt/vårt liv!!!!men en sak är lite synd.
men ni kommer att förstå vad jag menar när ni
kollar denna klipp!! vad är detta som är äntligen synd???bara att våre kära Thierry
Henry/Titi var med denna match som motståndare!!

But coolt att minnas denna dag!!!
Barcelona PILMA
2007-07-25 11:54
Barcelona Barcelonito
2007-07-25 11:07
Tycker inte att vi ska prata så mycket skit om Real och deras fans. De verkar ha det tufft och stressigt ändå när de inte har fått en enda vettig spelare till laget.

Trots att 1 månad innan ligaavslutningen så sa de att Barca e fattiga och aldrig kan köpa världsspelare till laget och att de skulle få Robben, Kaka och alla möjliga till laget. Nu skäms de nog tillräckligt mycket för deras kommentarer så att det är tillräckligt och lite över.

Koncentrera oss på oss själva är det bästa vi kan göra. Vi har ju match imån :D ;)

Synd att Milito och Marquez inte är med. De måste spela ihop sig till ligastarten. Vi har ju inte många försäsongsmatcher och det är inte lätt för mittbackar att spela ihop sig snabbt.

Oleguer och Thuram är nog världens långsammaste mittbackspar just nu :D
Barcelona PILMA
2007-07-25 10:12
Vi hoppas att vi får se en sån här Ronaldinho kommande sasöng.(*LÄNKEN*)
Barcelona PILMA
2007-07-25 09:21
Ämne: Ytterligare något so....Har Reöl presenterad Drenthe????
Om Några av Reöls fans läser detta!!
vad har hänt med Drenthe Presentation som var
på söndag??? (*inställt*)?
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-25 02:47
Hej. Jag har en fråga jag själv har sopcast och undrar om man kan se Barca mot Inter.
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-07-25 01:43
Vilken otrolig räddning!
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-25 00:04
Mandelas hyllningmatch på eurosport nu.
Lejonet är med i det Afrikanska laget, vita tröjor.

Dessutom är gamla Barca-legenden med, Zubisareta(stavningen?).

=)
Barcelona haslaren
2007-07-24 23:52
Rambla (Anims Puyi)
vilket kort måste man ha då för jag har hotbird tyckte mig höra att barca tv fanns å den av nån här på forumet
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-24 23:08
På Viasat så är det ju alltid en engelsk röst "över" den katalanska/spanska. Hur det är på "riktiga" Barça Tv vet jag inte, kan dock inte tänka mig det skulle vara annorlunda då det är samma sändningar bara att det ej är live på Viasat. Jag antar att alla utanför Spanien får det på engelska. Det går ju även att få in Barça Tv via satelit fast då måste man ha kort.
Barcelona Klint
2007-07-24 23:03
Rambla:

Okej. Tack för infon. Några följdfrågor bara. Vilket språk kör dom sändningarna på? Spanska, katalanska eller engelska? Spanskan kan jag väl förstå, men det blir lite svårare när det är katalanska.
2007-07-24 22:55
Klint:

Jag har ju som sagt Viasat Sport 2 där de sänder lite Barça Tv så för mig är det inte aktuellt att ansluta till Barça Tv Online. Visserligen är det inte livesändningar för min del men det känns som om det kan kvitta. Enligt någon på forumet som bor nere i Barcelona så ska det visst vara riktigt bra kvalité. Allt handlar självklart om vilken bandbredd och dator man själv har.
Barcelona .11
2007-07-24 22:49
asså kolla nyss på gammla matcher med barca så fick man se rivaldo, verkar som alla har bara glömt av han för mej e han den största brassen genom tiderna som har spelat i barca sån vänsterfot det va en skön lirare.. ronaldo har mkt å tacka han för att han alla sina mål i vm.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-24 22:45
Rambla/

Aha, jag hade för mig att Drenthes agent hade tagit kontakt med Madrid utan Drenthes personliga klartecken. Aja, det är mindre relevant nu, då det som det verkar nu, så är han långt ifrån Madrid.

PS: Om alla vill se Drenthe under match (jag vet att jag defenitivt vill göra det och äntligen utforma en egen åsikt om honom) och se Gio i action, så kan ni som har Viasat Sport 2 se Feyenoord - Chelsea som går kl 19,00 imorgon, Onsdag. Kan bli en bra match...
2007-07-24 22:42
Alla de här ryktena kommer inte från katalanska Diario Sport som säkert maränger hävdar, utan från holländsk press.
2007-07-24 22:38
Captain:

Det var RvN agent Rodger Linse som blandade sig i detta och tog kontakt Drenthe under U21-EM och sen var hela soppan igång. Skulle inte förvåna om det var på Madrids inrådan. Det är nog därför Drenthes agent sedan fått sparken.
2007-07-24 22:35
Måste säga att Drenthe ser riktigt intressant ut. Snabb, teknisk osv. Men jag har svårt att se honom som en stabil vänsterback. Iofs så skulle han säkert kunna ha ett grymt samarbete med Ronnie. Vi får väl se om han kommer men det ser väldigt ljust ut.
Inte heller skulle det skada med en holländare i truppen nu när vi inte har någon, förutom El Mister då förstås.

Hoppas!

=)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-24 22:12
Ytterligare något som stärker vår koppling till Drenthe. Drenthe säger att han aldrig haft kontakt med Madrid eller Van Nistelrooy (tydligen så ska madrid baserade tidningar ha sagt att Van Nistelrooy ska ha övertalat honom att gå till Madrid)

Hmm, vad hände med "Drenthe presenteras på söndag" och de andra självsäkra uttalanderna från de vita? Det har gått...få se nu...en vecka drygt, och fortfarande ingen presenterad Drenthe på Bernabeu :D
Barcelona Klint
2007-07-24 22:12
Tack för länken Rambla. Det uppskattades mycket.

Är det ingen här som har köpt tjänsten Barca TV online som kan ge mig info om det är värt att slå till?
2007-07-24 21:56
Lite bilder från första och andra dagens träningar från Barça Tv på La Masia, och lite intervjuer. Kul att se canteranos träna med a-laget. ;)
Barcelona Ken
2007-07-24 21:34
Sorry grabbar tror det skall va Henry på vänsterkanten och ronnie på högerkanten samt etoo i mitten, hade ni kollat in länken så hade det stått där även den bäste kan liksom skriva fel.

Det jag mest reflektera över är att Deco inte fick plats i den tänkbara startelvan utan fick spela med ungdomarna och bänkspelarna istället, hoppas innerligt inte att Rijkaard har tänkt att bänka Deco då han tillför barca så mycket energi med sitt uppofrande spel och passningar/skott.
Sen så kanske Rijkaard bara provtestar sig fram just nu och ser vilka som funkar bäst tillsammans, som sagt det är bara första veckan i försäsongen än så man kan inte uttala sig riktigt konkret än i denna fråga....
Barcelona Myrran
2007-07-24 21:05
Redaktionen

Vet inte vem som ska ha detta meddelande egentligen då det gäller alla som lägger upp artiklar. Jag vet heller inte om ni skriver länkarna själva i era artiklar men för göra era länkar med användarvänliga ska ni göra så att när man trycker på länken så öppnas ett nytt fönster så att inte man kommer ifrån artikeln på SF.se. För att göra detta så behöver man ändra en enkel sak i HTML-koden.

Tex. För att ta den senaste artikeln "Holländsk talang vill till Barca" så finns det en länk till youtube, "Länk till tekniska nummer av Drenthe" och HTML-koden till denna koden är:

a href="http://www.youtube.com/watch
v=1qmBR7qBReY&mode=related&search="
Länk till tekniska nummer av Drenthe/a

Med denna kod så går man till länken i det fönster man redan har öppet, vilket kan vara lite irriterande ibland (en smaksak). För att göra så att det kommer upp ett nytt fönster lägger man bara in "target="_blank" i "a href"-taggen. Det blir alltså så här i HTML-koden:

a href="http://www.youtube.com/watch
v=1qmBR7qBReY&mode=related&search="
target="_blank" Länk till tekniska nummer av Drenthe/a

Detta är en väldigt enkel ändring som gör väldigt mycket. Och förlåt om jag förstörde layouten här med allt.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-07-24 20:20
Henk Ten Cate - El Mister//

Tror aldrig jag har sett Ronaldinho spela på högern. Men det kan ligga något i det du säger.
Hoppas Rijkaard vågar sattsa på alla 4 från start. Men isånafall i Ett 4-2-2-2 system med Ronaldinho och Messi som offensiva mitfältare och Henry,Etoo på topp. Yaya kommer göra succe. Och tillsamns med Xavi kommer defensiven vara så gott som säkrad.
2007-07-24 19:57
Ämne: Ken//

Så Henry s....
Rivaldo_Gudarnas gud:

Jag förstår dig. Henry är såklart mycket bra till vänster men isåfall flyttar dom ner Ronnie som släpande bakom HEM. Men skall man använda Ronnie, Etoó och Henry samidigt utan Messi så är nog Henry till att föredra i mitten och Etoó till höger, tycker jag.

Varför? Jo, för att lika bra som Henry är till vänster är nämligen Ronaldinho också. Hela Ronnies spelstil och tankar dvs. passningar, skott, väggspel funkar inte alls lika bra ute till höger. Han ser saker som bara han ser när han får agera utifrån vänster. Det blir faktiskt stor skillnad för Ronnie ute till höger då allt han vill göra med bollen blir felvänt. Detta tror jag iallafall.

=)
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-07-24 19:42
Ken//

Så Henry ska utgå från högern då alltså? Hoppas inte det kommer blir så att Rijkaard föredrar Ronnie framför Henry på en vänster pos. För alla som har följt Henry vet att det är klasskillnad på en Henry som drar in från vänster och en Henry som kommer in från högern. Just när han glider inåt från en vänsterposition är han utan tvekan den mest ostoppbara spelaren i världen. Ronaldinho må också ha det som favorit position. Men jag tror inte det är så stor skillnad på om han skulle spela på högern istället. Då han tillskilnad från Henry som man vill ska glida ifrån sin motståndare och komma till avslut. Då han kommer förbi 9 grr av 10 med sin fart. Så är det Ronaldinhos splitvision precisions passningar och tecknik man vill få ut. Det gör han nog lika bra på högern som på vänstern. Medans Henry mer eller mindre måste ha sin favo fot (högern) inåt i plan.
2007-07-24 19:35
Abelardo var en kämpe. ;)

Till något annat. På Barças officiella websida har man valt att lägga upp Henrys första tid och försäsong som en dagbok. Mycket trevligt. Såg att del 1 nu även var upplagd i engelsk version.
Barcelona Barcelonito
2007-07-24 19:31
Reizieger lirade många matcher på vänstern. Framför allt när Puyol var högerback ett tag om jag minns rätt.

Sergi va grym ja :D men minns du när han blev lite gammal? Då var han inte bra asså :D

Annars så finns det många backar att diskutera :D De Boer, Couto, Patrik Andersson, Bogarde, min favorit: ABELARDO :D
2007-07-24 19:23
Barcelonito:

Coco tillhörde Inter senast jag läste något om honom. Om han är kvar vet jag inte.

Reizieger var väl ändå högerback va.

Bästa vänsterbacken vi någonsin haft var dock spanjor, Sergi Barjuán. Fy fan vad han var bra när han var som bäst. Älskade hans löpningar på vänsterkanten. :D
Barcelona tarrak
2007-07-24 19:22
Barcelonito

Han var väl utlånad från Milan och blev sedan köpt av Inter? Har för mig att han var i Livorno förra säsongen.

Tydligen spelar han i Torino nu.
Barcelona Barcelonito
2007-07-24 19:10
Rambla

Hehe kom på en sak: Minns du Coco som var vänsterback ett tag? :D Vad hände med honom egentligen? Han måste nog vara den mest bortglömda spelaren i Barcas historia :D

Hur många holländska vänsterbackar har vi haft? Reizieger, Gio, Bogarde. Även Cocu lirade där ett litet tag och nu kanske Drenthe. Dock så kommer Abidal vara förstavalet ganska länge.
Annons: