/spanien/barcelona/forum/22711.aspx/spanien/barcelona/forum/22711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-25 23:58
La Cibeles

Såklart man kan, läs Ramblas inlägg med Ronaldinhos uttalanden idag. Han skulle acceptera det då han finner det vara fullt normalt inom fotboll. Att han nog inte skulle tycka om att sitta på bänken i flera matcher i sträck tror inte jag heller på, fast det kommer aldrig ske. Rijkaard prioriterar rotation och har under hans tid som tränare i Barcelona aldrig bänkat Ronaldinho i mer än en match, jag tror inte att en ändring kommer att ske iår.

Henry kommer acceptera bänk. Han har själv sagt att han inte är i form och att han måste ta det lungt för att sakta bygga upp sig.

Messi tror jag inte kommer tappa fattningen för något enstaka bänksittande i någon "random" match, detta är en stenhård cule. Som slitit sig upp till A-laget genom alla olika lag i ungdomsleden, inte tror jag att han helt plötsligt ballar ur och skriker i media om för liten speltid.

Eto'o är däremot ett annat fall, men även han har gjort uttalnden där han är villig att sitta på bänken för Henry's bästa.

Jag ser inga problem med detta, och jag tror att Barcelona kommer att bevisa hela världen fel iår, och visa att man visst kan ha fler superstars på samma position utan att ha krig dem emellan.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-25 23:53
La Cibeles:

Hur vet du det? Känner du dem på något sätt?
2007-07-25 23:50
Ja fy fan, allt pekar på att han är rejält taggad inför den här säsongen. Bäva moståndarna om han blir så där äckligt bra som han kan vara. Tänk med både Eto'o och Henry samtidigt på planen, så lär ju Ronaldinho få lite mer fria ytor och framför allt lite mer tid på sig.

Nåja, allt ser bra ut under försäsongen och på pappret ser laget ruskigt starkt ut. Men på papper och i verkligheten är en helt annan sak. Jag väljer att ligga lågt i förväntningarna. ;)
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-25 23:45
Det är väll mycket som ändrats med Ronaldinho sedan ifjol. Han är på tok mer angagerad i tränandet, man ser verkligen att han iår har något att bevisa för omvärlden. Tjokis-skämten kanske gjorde honom sur ifjol? :) En tränad Ronaldinho är vårt starkaste vapen iår, strunt i nyförvärv och taktik. En fotbollsugen och tränad Ronaldinho slår allt!

He's a man on a mission, oupps let me refrase that, he's a wizard on a mission...God help our opponents :D
2007-07-25 23:42
Barceelonito:

Ja det verkar som om han vill hålla en lägre profil i år. När nu även Henry finns i laget så kanske han får lite mindre uppmärksamhet och framför allt lite mindre förväntningar på sig att hela tiden prestera på världsnivå. Tror att det bara kan göra honom gott då han kan koncentrera sig på enbart fotbollen.

Lite väl ödmjuk och försiktig är han dock med sådana uttalanden:

"Of course, Frank Rijkaard may even opt to bench Ronaldinho for some games, and if that happens “I’d accept it because it’s only normal in football. The players that are doing best are the ones who will get to start.”"

Hehe, ja han hade ju säkert accepterat bänken en längre tid? :D
Barcelona Barcelonito
2007-07-25 23:38
Rambla (Anims Puyi)

Även Neeskens skrev dagbok förra året när han kom in. Det är faktiskt kul o läsa det.

Ronaldinho tror jag vill ligga så lågt som möjligt i år. Han tränar tidigare och mer och är tyst. Det är kanske det han behöver. han ville väl också påskynda kontraktsförhandlingarna med Barcelona angående lön och förlängning.

Längtar till imorgon. Hoppas man får se Ronaldinho, Henry och Eto'o tillsammans även om det bara vore för en minut.
2007-07-25 23:28
Riktigt intressant att läsa Henrys dagbok på Barças websida. Bra initiativ där.

Herregud, vad har hänt med Ronaldinho? Det är ingen överraskning att Samu konstant har hävdat att han inte vill spela någonstans än i Barcelona, men Ronaldinho har varit rätt tyst med uttalanden. Visst, ett och annat uttalande om att han trivs och inte vill lämna men idag på hemsidan så tar han död på alla som helst tvivel eller rykten. Varför kunde han inte sagt detta tidigare? Se faktarutan till vänster.
Barcelona Barcelonito
2007-07-25 23:25
Iago Falqué, David González, Bojan Krkic ocj Alex Bolaños är uttagna från Barcelona till U-17 VM. Hoppas att det går bra för dem. Visst är det kul att se Bojan där men hade hellre sett honom träna hela försäsongen med Barcelona.
Barcelona Barcelonito
2007-07-25 23:17
Rijkaard är underbar :)
Han har bra kontakt med alla spelare och därför respekterar alla spelare honom.
Barcelona Nadal
2007-07-25 23:05
Lite nya bilder från dagens träning uppe på Sport nu. Rijkaard och Henry ser ut att komma bra överens :P
Barcelona ze nemo
2007-07-25 20:49
barba // Tror att de måste skriva kontrakt först och Bojan kan inte skriva kontrakt då han inte är 17 än. Tror nog att de dyker upp på sidan inom kort.
Barcelona barba
2007-07-25 20:41
Hmm varken Bojan eller Dos Santos officiellt med i A-laget än?

Länktipsen ska fortfarande skrivas in i rutan för... just det - länktips.

/Redaktionen

Barcelona Nadal
2007-07-25 20:30
Del 2 av Henrys dagbok uppe på engelska nu!
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-25 19:48
någon som har bilderfrån dagens träning?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-25 19:26
Icebreaker, neh men kolla länktips.

Snackar han måne om hur de ska spela imorgon tillsammans ?
Ser onekligen intressant ut men vi kan bara fantisera, vilket är skojj =)
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-25 18:29
Tycker vi slutar prata om Nadal och Tennis eller kändisar. Vi borde prata om Barca!
Real Madrid Shi
2007-07-25 18:24
En grej som är lite kul är att Zidane var stort Barcafan och kanske fortfarande är. Gravesen också men det är väl inte lika smickrande.
Barcelona Ordem e Progresso
2007-07-25 18:13
Rambla

Ja, klart dem påpekar det, allt som kan gynna dem ska fram.

Nadal

Okej då, han var förkrossad. :)
Barcelona Nadal
2007-07-25 18:07
Ordem e Progresso

Måste jag ha missat. TV:n stängdes av ganska så snabbt efter 1-1 målet.

Men vi säger att Rafa grät av förtvivlan istället för av lycka. Det blir bättre så :P
2007-07-25 18:03
Ordem:

Jag skojade bara visserligen,men samtidigt är de väldigt noga med att påpeka att personer som Alonso, Nadal osv är maränger.

Personligen kvittar det mig vilket. Vem bryr sig om vilket lag Rafa Nadal håller på? Dessutom så verkar han ju vara en av de spelare som ogillas mest bland de andra tennisspelarna på tennistouren.
Barcelona Barcelonito
2007-07-25 18:01
Kimmpa_fcb

Dos Santos är en bättre spelare än Ezquerro. Dessutom så ska barcelona satsa mycket på honom. Han går ju inte direkt in i startelven när vi vet att Messi, Henry och kanske Gudjohnsen skulle spela om det hade varit möjligt. Sen så har Barcelona 5-6 ungdomspelare med sig. De lär också få chansen i Skottland.

Rambla

Visst har han det :D Nu tycker man plötsligt synd om killen. :) Även om han inte var någon direkt bra spelare i barca.
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-07-25 18:00
Rambla

Tom Cruise är nog bara madridista för att hans nära vän Beckham spelade där. ;P
2007-07-25 18:00
Rambla

Usch, prata inte om Tom Cruise :P

Om han får betalt för det är han nästan ännu äckligare, fast jag tyckte att hans känslor såg äkta ut...
2007-07-25 17:57
Jag tror inte att han är mer madridista än Tom Cruise. Han får betalt för att vara madridista. Allt handlar om PR. :P
2007-07-25 17:56
Jo man tycker det. Men såg du inte matchen mot Mallorca i sista omgången? Satt på läktaren och grät nästan när real gjorde mål, gjorde mig illamående.
Barcelona Nadal
2007-07-25 17:55
Så Rafa är madridista alltså? Han borde veta bättre när han haft en farbror som spelat hundratals matcher i både Mallorca och Barcelona ;)
2007-07-25 17:52
Mer den Nadal jag syftade på... Förstår du väl :)
2007-07-25 17:47
Ordem:

Är du inte ute och cyklar nu? Se länk.

Barcelonito:

Haha, ja där ser man. Han har dock en poäng i slutet.
Barcelona Nadal
2007-07-25 17:47
Ordem e Progresso

Haha, äsch. Den gamla Barça-spelaren Miguel Ángel Nadal (som fanns i klubben bland annat under Dream Team-eran) är ju farbror till Rafa Nadal, tennisspelaren.
Barcelona Kimmpa_fcb
2007-07-25 17:43
Barcelonito

Jag vet men det är inte så troligt att Henry ska starta matcherna i skottland så vem tar den platsen? jag tror inte att dos santos skulle kunna gå rakt in i startelvan. därför tänkte jag att ezquerro kommer spela där om inte henry gör det.
Annons: