/spanien/barcelona/forum/22710.aspx/spanien/barcelona/forum/22710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pina
2007-07-23 22:24
Ämne: Ämne: En utve....
Är det någon som vet vart man kan kolla på vilken Kanal man kan se barca matchen den 26 Juli är det någon som vet kan ni va snälla och säga då ::S:S:s
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-23 22:22
Xaviiiiii:

Jo, jag tror dig. Som sagt jag har aldrig sett Drenthe och kan därför inte avgöra hurvida han är bra/medioker/dålig, men jag har däremot sett varenda match Sylvinho spelat i vår tröja, och han har under det senste året varit usel. Sylvinhos löpnongsfilosofi och samspel med Ronaldinho är munvattnades då det klaffar, men det senaste året har det bara varit horribel och fått mig att vela slita av mig tröjan som Helguera då Messi gjorde sitt 3-3 mål på Camp Nou iår :D

Saken är dock att som klubben sa till Drenthe, någon måste säljas innan han kan köpas in, så vem säljs? Och vart?...
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-23 22:12
Ämne: En utveckling har sk....
Jag hoppas Drenthe kommer. Drenthe är mycket bättre än Sylvinho. Jag har sett många matcher med Drenthe.
2007-07-23 21:55
En utveckling har skett i Drenthe affären. Han verkar vara "närmare" oss än någonsin.

Hans ex-agent (han sparkade honom för någon vecka sedan) har gått ut i media och rapporterat om det som skett. Barca har tagit kontakt med Drenthe och sagt att man vill värva honom, men innan något sådant ska kunna ske så har man förklarat för honom att någon måste säljas ur dagens trupp. En annan mycket stärkande sak är att Rijkaard personligen tagit kontakt med Drenthe och disskuterat.

Drenthe vill verkligen spela med Ronaldinho, Eto'o, Messi och alla andra, vilket är verkligen till vår fördel i denna affär. Enligt agenten så vet Drenthe om erbjudandena från Real och Chelsea, men väljer att avfärda de pågrund av hans villja att komma hit.

Detta är som sagt pålitligt (till skillnad från de mesta Pro-Barca artiklar som kommer ur Sport), detta kommer nämligen från "De Telegraaf" i Holland och från hans ex-agent.

Min åsikt är att om snubben verkligen vill komma såhär pass mycket till oss, så borde man verkligen göra en "effort". Sälj Sylvinho någonstans eller uttöka truppen, vi kommer ändå till slut bli av med Ezquerro och Motta, så platser kommer att skapas.

Jag har inte sett honom, men baserat på andras kommentarer så verkar han verkligen ha kvaliteen, det blandat med villja är guld värt :D
Barcelona SeRDaRo
2007-07-23 21:50
tjena.. jag har precis börjat bilda ett fotbolls team. jag skulle behöva lite hjälpt med några bra hemsidor som ni känner till för fotbolls träning?

tacksam för svar.
Barcelona T#11
2007-07-23 21:28
Visste inte att det fanns jönköping bor här i forumet, bor i jkpg oxå :)

visca barca!
Barcelona Karlssoooon
2007-07-23 21:08
Är det någon som har koll på Iago Falque? kommer han att spela i b-laget i år eller var det inte snack om en utlåning? minns bara inte var...
Barcelona Kim
2007-07-23 20:43
Jaså, så du drar till Barcelona vid jul. Ja då kan du ju ge dig på att jag kommer och våldgästar dig! Ryanair från Skavsta är kalas, speciellt när föräldrarna bor bara några få mil därifrån.
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 20:30
Vem är Martin Selander? Skriver han något på forumet? han var nämligen min lärare på högskolan förra året :D

Det första han sa när han skulle presentera sig var att han håller på Barcelona, skriver på Svenskafans, åker till Barcelona ofta och att hans passion är Barca :D

Det kallar jag för lärare :D ;)
Barcelona ibbos
2007-07-23 20:29
Barcelonito

jaha ok, jo jag har köpt en del kläder därifrån =) vad heter du, kanske känner dig
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 20:25
Haha aa juste... Men flyttar ju till Barcelona vid jul så ni får nog komma o hälsa på. Blir ju billigare om man tar Ryan Air och inte behöver betala för boende. Men varje gång jag är i jkpg så ska jag höra av mig så vi samlas och ser på vinsterna :)
Barcelona Kim
2007-07-23 20:21
Det finns folk, jag har upptäckt det under våren. Vi har ju allas våran kille i Ronaldinho-tröjan också. Han besöker ju Barcelona titt som tätt och tittar på matcher. Hörde dessutom om en tjej som också är culé. Vi kan nog bli ett gött gäng som samlas nere på OLeary's på helgerna i fortsättningen - om du kan hålla dig här i Jkpg alltså, och slutar ränna runt nere i Halland. ;)
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 20:01
Kim

Haha någonstans får man ju börja ;) :D
tyvärr kryllar det av alla andra möjliga fans här i Jkpg. Men vi finns ju alltid själva, även om det inte gick bra sist :P
Barcelona Kim
2007-07-23 19:53
Ämne: Barcelonito

haha ....
Gött! Vi får nog starta en Penya barcelonista de Jkpg snart. ;)
2007-07-23 19:23
Barcelonito:

Ok, skönt...

Det jag funderade på nyss var att Rijkaard kanske borde satsa starkt på Bojan under försäsongen i Skottland. Han borde kanske till och med få starta någon match (även om det inte är troligt). Rijkaard kommer ju inte ha något annat tillfälle att bedömma honom innan han kommer tillbaka till liga och CL spel, då han lämnar för landslaget. Dos Santos kommer vi med all säkerhet få se prov på flera gånger om under försäsongen, så man borde kanske ge lite extra plats åt Bojan i Skottland.

Vi får se hur det går...Rijkaard är ett geni, så det är säkert inget att oroa sig för :)
Barcelona Vampíro
2007-07-23 19:15
Jag har för mig att Afrikanska Mästerskapen börjar runt den 20 januari och slutar runt den 10 februari, jag är inte helt säker.

Men om det är fallet så spelas åttondelsfinalerna i CL någånstans mellan 20-25 februari. Så både Yaya och Eto'o är redan tillbaka och det är inte ens säkert att deras nationer går hela vägen i AM.
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 19:10
Captain Fantastic!

Eftersom matcherna spelas på kvällarna så kan de faktiskt äta efter att solen har gått ner då. Så krafterna finns där men deras psyke sägs förstärkas mycket under Ramadan faktiskt. Eftersom de är religösa så tror de på andlig hjälp när de spelar under fastemånaden. Så inget att vara orolig för antar jag :D
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-23 19:08
Ämne: Tvärtom så brukar fa....
Jag tror inte saknaden av Yaya kommer vara så stor under AM men det beror såklart också på hur han kommer in i laget. Xavi och Deco kan jag lova kommer vara de två första valen om vi spelar med de 4:a där uppe. Yaya spelas nog in långsamt medans Iniesta såklart kommer få en hel del speltid också.
2007-07-23 19:05
Barcelonito:

Hmm, det visste jag inte, jag trodde att de skulle bli svagare och inte lika energiska. Att Toure missar några matcher pågrund av de Afrikanska mästerskapen är ett mindre bekymmer då det - som du säger - finns Marquez, sedan så har vi även våra små musketörer där. Problemet dyker väll upp om vi möter ett fysiskt starkt brittiskt lag i CL, då kan vi sakna honom rejält.
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 18:59
Tvärtom så brukar faktiskt Ramadan hjälpa muslimska spelare i Europa. Kanoute gjorde sitt bästa då förra säsongen. Samma sak med Diarra för Real. Men en sak som slog mig är att även Toure missar en del matcher pga. African Nations Cup :S :( Så där får nog Marquez kliva in och Henry helt enkelt ta Eto'os plats.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-23 18:56
U17-EM, U21-EM, U20-VM, U19-EM och nu U17-VM. Hur j-a många ungdomsmästerskap på en och samma säsong ska man egentligen klämma in? Börjar ju bli ett skämt.
2007-07-23 18:54
Toure imponerar allt mer på mig, hans initiativ att träna och visa sig värdig denna tröja var bara början, han vill att en Katalansk språklärare ska hjälpa honom lära sig språket. Han kan redan tala flytande Ukrainska och Grekiska...riktigt intressant och sympatisk snubbe.

Under intervjun så tar intervjuaren upp kanske ett mindre problem som kan uppstå under hösten, Ramadan infaller då och Abidal's och Toure's (som båda är väldigt strängt troende muslimer) prestationer kan sjunka. Nu avfärdar Toure detta och säger att dem kan vara fotbollspelare och hängivna muslimer samtidigt, men nog kan vi sakna deras 100% prestationer under CL gruppspelet.

Deco till Milan? Skulle inte tro det...Han vill stanna och klubben vill ha kvar honom. Sa inte Txiki för drygt 2 veckor sedan att han är "intransferible"?. Alla våra uttalanden verkar falla på döva öron i Milano...
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-23 18:53
Bojan Krkic missar inte matcherna i Scotland, utan Bojan missar "the asian tour", Matcherna mot inter och bayern och kan ochså missa två la liga matcher!!
Barcelona Mes Que Un Club!!!
2007-07-23 18:50
Bojan Krkic kommer inte och spela för barca i pre season!! enligt sport.es
han blev tagen till U 17 vm med spanien!:D
synd faktist.. skulle vara skönt och kolla på honom!!
2007-07-23 18:44
Barcelonito:

De vann CL senast med nuvarande trupp minus Ronaldo, så jag skulle inte räkna bort dem precis. Visserligen är det en annan sak att samtidigt slåss om ligaseger och vara långt framme i CL. Nog lär de handla lite spelare vad det lider, frågan är om det blir spelare från oss eller om det blir spelare som bara ska bredda truppen.

Berlusconi? Tja, en sak som är säker att han är bra mycket klyftigare än Calderón i alla fall.
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 18:38
Rambla (Anims Puyi)

Det började ju med Zambrotta. Sen fortsatte det med Edmilson, Ronaldinho, Eto'o och nu Deco. Om Milan hade köpt de spelarna så skulle det betyda att de hade bänkat halva sitt lag för Barcaspelarna :D Låt Milan stirra sig blinda på våra spelare så de inte köper några alls den här sommaren, då får vi ett Champions League-rival mindre ;)

Berlusconi e dummare än Calderon. Det är faktiskt bedrövligt. Han tror att det är som i Italien då han kan bestämma över allt och alla.
Barcelona Barcelonito
2007-07-23 18:33
ibbos

haha.. Jag tror affären heter Jive. Mitt emot Centrum :D de har nog bara XL eller kanske L kvar nu :D
Barcelona Lion-E
2007-07-23 18:31
captain*
ahhaha fan va galna kineser är... haha
2007-07-23 18:29
Eftersom varken Samu eller Ronaldinho inte är det minsta intresserade av spela för Milan och vill stanna i Barcelona, vänder Berlusconi och Milan nu blickarna mot Deco. De bara ska ha en spelare från Barça denna säsong verkar det som. Varför kan de inte ta Maxi Lopez och Ezquerro istället?

Hursomhelst, Deco vill inte lämna och klubben vill inte sälja.
2007-07-23 18:17
Vad gör inte männsikor för pengar?...:D
Annons: