/spanien/barcelona/forum/22709.aspx/spanien/barcelona/forum/22709.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-09-16 13:30
Pio pio:

Villarreal spelade bra ja, men samtidigt väldigt naivt. Lite charmigt var det dock, när de uppträdde som om fotboll bara gick ut på att anfalla utan att ens tänka på att jobba tillbaka hemåt i defensiven. ;)
Barcelona Kim
2007-09-16 13:30
Fotbollskanalen har just tillkännagivit att matchen inte kommer visas!
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-16 13:29
Messiiiiiiiii

Enligt länken där uppe så kommer Barcas match kanske visas.

Osasuna - Barcelona
Primera Division (OBS Oklart om den kommer sändas!) Men det är bara att vänta och se.
Barcelona Savve
2007-09-16 13:29
Ämne: hej alla barca fans!....
Jo, står på deras hemsida nu också.

Härligt att det varit ett två veckor långt landslagsuppehåll utan att någonting lösts, bara i Spanien... Med den här takten lär man få undra om matcherna sänds eller inte fram till andra halvan av säsongen börjar.

Blir väl Radio Barça istället, kan rekommendera den spanska versionen eftersom den engelska kommentatorn knappt kommenterar skeendet i matchen utan mer kör TV-kommentatorsstilen, funkar inte alls.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2007-09-16 13:28
Sevillas match visas eller?
Barcelona Woofi
Som sagt ingen sändning i kväll.... hur lång tid ska det ta o lösa konflikten? Tv-pengarna styr ju som sagt fotboll, påtryckningar från de stora bolagen i europa som blir blåsta på matcherna måste väl ändå komma nu?
Las Palmas Pio pio
SparkaBoll

Visst spelar ni bra. Men det vi snackar om är mer om var alla madridistas är idag som menar på att domarna ideellt skulle döma till Barcelonas fördel..

Och sen när det gäller Villarreal matchen så spelade faktiskt Villarreal bra i första halvlek. Men Madrid var ruggigt effektiva, fick två snabba i andra halvlek och dödade matchen..
Barcelona PILMÀ
2007-09-16 13:27
Kolla där Faaaaan vad tråkigt.

Tyvärr fortsätter rättighetsbråket om de spanska matcherna och därför har TV4 ingen möjlighet att visa Barcelona mot Osasuna i kväll.
Publicerad den 16 september 2007 13:16
Barcelona Rambla
2007-09-16 13:27
SparkaBoll:

Sluta lipa. Det är inga bortförklaringar, vilketdu bör se om du läser innantill. Det är bara så komiskt att när samma sak sker med Barcelona och tveksamma domare, så är ni så snabba med att påpeka det på det här forumet. Nu kanske ni inser att detta fenomen även inträffar när ert lag är inblandade.
2007-09-16 13:26
Så gött att Samu är orsaken till den klausulen :D
Barcelona Rambla
2007-09-16 13:25
Pio & Montjuïc:

Den fega klausulen beror i mångt och mycket på vårt kära kameruanska lejon. Efter hans alla mål mot Madrid med sitt Mallorca, så fick direktörerna i den vita klubben nog. Det bestämdes att ingen spelare som blivit ratad i klubben, skulle få möjligheten att förlöjliga dem på Bernabeau som Samu gjort. :D
Real Madrid SparkaBoll
2007-09-16 13:22
Många bortförklaringar om varför Real tog Almeria igår. Det är väldigt roligt att ni sitter och försöker hitta bortförklaringar om varför Madrid tog 3 poäng igår.

Vi har startat ligan bäst och spelar just nu väldigt fint och bra.
Eller?

Tänk efter lite så kanske ni kommer på varför vi tog Villareal på bortaplan också, och därefter kan ni gå över till Atletico matchen..
Las Palmas Pio pio
2007-09-16 13:20
Vore trevligt med en krönika från Nina och förhoppningsvis så kommer det väl nån! Såg inte matchen men när till och med AS säger att Almeria blev mer lr mindre rånad så kan man nog tro att nåt hände. Sen den där klausulen är bara löjlig och fegt...Ingen Fair Play direkt, och detta kommer från en klubb som alltid säger att det är klubb med stil..
2007-09-16 13:19
Det är ju så himla fegt att ha en sådan klausul. Men det visar på hur osäkra de är på sig själv och sin kapacitet. Jag menar, om de lånar ut eller säljer en spelare är det la för att han inte platsar i laget och då betyder la det att de anser ha bättre spelare och då bör det inte vara så farligt. men de tar det säkra före det osäkra antar jag.
Är det någon av Spaniens redaktion som är Culé?
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2007-09-16 13:19
hej alla barca fans!
Tyvär Tv4plus kommer inte o sända matchen ikväll..Jag ringde till tv4o frågade om du skulle vissa barcelona matchen ikväll..men de sa nej för att det e fortfarade konflikt om tv-rättigheter...Tel: 08-459 40 00
Synd hoppas att det ska finnas någotlänk ikväll..visca el barca
Barcelona Rambla
2007-09-16 13:15
Jag önskar att han kunde skriva lite om hur Madrid hånas i Spanien för sina feghets-klausuler när det gäller sålda eller utlånade spelare. I alla kontrakt skrivs det in att spelarna inte får delta i spel mot Madrid på Bernabeau, annars utgår det vite för de inblandande klubbarna. För Alemeria, €300,000 när det gäller Negredo.
2007-09-16 13:09
Inte kommer Rodrigo skriva något om orättvisorna i alla fall...
Barcelona Rambla
2007-09-16 13:05
Pio pio:

Jag undrar samma sak. Var är alla madridistas som lipar om det orättvisa, där domare ideligen gynnar Barcelona? Madrid var tydligen riktigt pressade igår av Almería. Felaktigt bortdömt mål för offside, utebliven straff, tveksam utvisning. Lägg där till att de förbjudit Negredo, Almerías bäste målskytt hitintills att spela mot Madrid, eftersom han är värvad där ifrån.

Kommer detta att ältas i El Vestuario under veckan , eller kommer det kanske någon passande krönika från t ex Nina? :D
Barcelona barca style
2007-09-16 12:58
matchen kommer att sändas!!
Barcelona barca style
2007-09-16 12:57
TV-tider i TV4:s fotbollssändningar

Lördag 15 september
20:25 Lazio-Empoli, serie A, TV4 Plus
22:00 Athletic Bilbao - Real Zaragoza, TV4 Sport

Söndag 16 september
15:00 Inter-Catania, serie A, TV4 Plus
15:00 Juventus-Udinese, serie A, TV4 Sport
17:00 Murcia - Atl Madrid, TV4 Sport
19:00 Sevilla - Recreativo, TV4 Plus
21:00 Osasuna - Barcelona, TV4 Plus
23:10 Fotbollskanalen, TV4

Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-16 12:52
Antonio!/

Jo, det har med vilket bolag som äger rättigheterna, det är rätt. Men det är också så att Audiovisual/mediapro äger rättigheterna till alla andra matcher utom just 21,00 matchen på Söndagar. Den äger Canal +, och de har inga rättighetsproblem just pågrund av att den går som PPV (i Spanien).

Sedan så har ju alla matcher som gått kl 21,00 alltid visats sedan liga starten. Frågan jag ställer mig dock är om faktumet att det är Barca som spelar gör att frågan blir alltmer komplicerad, men jag tror inte riktigt det, då Real spelade förra veckan vid exakt samma tid -- och matchen visades.

Nu ska inte alla männsikor lita på mig fullt ut bara för att det låter som att jag kan mina grejer. Byråkratin är jävligt komplicerad och jag kan nog inte 10% av hela storyn som gömmer sig med rättigheterna, så mina ord är mest hoppfulla antaganden :)
AlwaysUnited
2007-09-16 12:50
Ni kan gå in www.tv.nu !!

Gå längre ner så hittar ni tv 4 + och kl 21.00 står det Fotboll:La liga !!

Alltså matchen visas på TV 4 + Idag.

Lycka till ikväll !

Obs !

Sevilla matchen visas också.
Barcelona Barca Barca
2007-09-16 12:48
Captain Fantastic!// Mkt riktigt! kollade upp de nyss. Som ni har märkt så står det inget om det på fotbollskanalen. Jag tror det avgörande svaret kommer efter Inter-Catania matchen.. bara avakta o se. Mitt tipp går till att matchen faktis visas
Las Palmas Pio pio
2007-09-16 12:46
Captain Fantastic! har rätt, skrev lite om det igår. Tror inte det är några problem med matchen ikväll. Dock ska sägas att de som styr Audovisual Sport är Grupo Prisa som i sin tur äger även Canal + Spanien...

Förresten undrar vad alla madridistas och blancos är idag efter rånet igår mot Almeria...
Barcelona Mackan - Iniesta
2007-09-16 12:39
Hoppas att du har rätt Captain Fantastic! Det låter t.o.m riktigt troligt det du säger så hoppet har kommit tillbaka rejält!

Sevilla Antonio!
2007-09-16 12:39
Captain Fantastic!//
Har det inte att göra med vilket bolag som äger rättigheterna för ett lags matcher. Är inte insatt men så har jag förstått det hela.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-16 12:22
Om matchen sänds kl 21,00 (vilket är planerat) så borde matchen med största sannolikhet sändas. Det är nämligen så att i Spanien så har rättigheterna till kvällsmatchen på Söndagar köpts upp av Spanska Canal +. Deras rättigheter styrs (så vitt jag vet) oberoende av Mediapro och Audiovisual, Canal + sänder matchen i PPV i Spanien, men de andra länderna (som Sverige) har kanaler som Tv4 som betalar för rättigheterna och sänder matchen gratis (om du betalat för kanalen) till folket.

Det är därför vi alltid kunnat se 21,00 matchen på söndagar hitills, den var ju te x den enda matchen som sändes i den första omgången (då alla andra matcher aldrig visades), och i den förra var det ju Real-Villareal som också visades.

Jag kommer inte på någon anledning till att matchen inte skulle visas ikväll. Men jag kan ju ha fel :)
2007-09-16 12:09
Du får be till gudarna om du är troende annars är det bara att hålla tummarna och lyssna på radion på Barcas hemsida eller streama...
Barcelona Visca_Barca
2007-09-16 12:07
Ämne: Visca_Barca

Tyvär....
fan också :( .hur ska man göra ikväll?
vill see titti :(
2007-09-16 12:06
Visca_Barca

Tyvärr är svaret nej. du kan se höjdpunkterna efteråt men inte matcherna live.
Annons: