/spanien/barcelona/forum/22708.aspx/spanien/barcelona/forum/22708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Y. Toure (17)
2007-07-19 12:52
grabbar.. vet ni vart man kan se millitos presentation ???
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-19 12:51
Vet ni vad ja tycker? Jag tycker att vi slutar prata om Iniesta till Real Madrid ni vet själva han skulle aldrig lämna Barca! Och nu är vi glada för Milito ska presenteras snart som Barca spelare. Välkommen Milito.
Barcelona Katten_86
2007-07-19 12:48
vad tycker RM fansen själv om detta, att tränaren visar sin rädlsa för barca genom att försöka värva våra spelare? och det är ju inte så troligt att andres kommer gå även om dom pumpar in pengar och når klausulen. och sen varför just från barca? det finns ju massa bra innermittfälatare som säkert vill gå till RM varför ta dom från oss för? man blir ju förbannad ibland
Barcelona Exclusive
2007-07-19 12:45
Nänä, han kommer verkligen inte att gå dit.
Det måste vara roligt för barcelonaspelarna när de läser sådant trams om dem själva. Vad tänker dem egentligen?
Barcelona Tompa
2007-07-19 12:42
Iniesta till Real Madrid? Inte en chans som jag ser det.
Barcelona el Flaco
2007-07-19 12:32
Här är artikeln med Iniesta den 7 juli.

Rubriken säger allt: Iniesta: "Mi ilusión es estar toda la vida en el Barça"

Barcelona Lundello
2007-07-19 12:24
Vilken liga ser du mest fram emot i höst?Allsvenskan [18%]
La Liga [16%]
Premier League [56%]
Serie A [10%]
Antal röster 865

Helt sjukt.
Detta är en omrösning på tvmatchen.se
O ni ser var laliga ligger.
Trodde den skulle vara högre?
Typ en 5% bakom PL bara.
Barcelona BARCALONETA
2007-07-19 12:24
Tackar 10.27 för bra svar på mitt inlägg...Vi gör troligen en kvickresa t barca snart o blir members....Är biljettförsäljningen igån där nere...Lite omstrukturering ev och fundar köpa s k TIO biljetter på en gång var.Någon som vet om man garanterat får dom sida vid sida.??det ger ju oxå 30% avdrag på pris per pers (classico ingår ej) glader för svar....Länken till en allt mer besökt fc barcelona sida är....http://blogg.expressen.se/barcaloneta
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-19 12:22
Det är just det argumentet maränger och andra tar fram. Ja men Iniesta får ju inte spela. Han är eller kommer att bli missnöjd för eller senare. Jaha?

Hö hö, får inte spela? Var tillsammans med Xavi den mittfältare som fick mest speltid förr säsongen. Eller blev han given i landslaget trots brist på speltid i Barcelona? Låter ju en aning suspekt och missvisande.

Dessutom, vem vet hur mycket speltid det blir den kommande säsongen? Ingen har en aning. Skulle tro att sådant redan har pratats igenom med de spelare som stannar i klubben.

Skulle Iniesta, som varit culé sen han kom till La Masia som 12-åring, välja att gå till Madrid för att han får för lite speltid i Barcelona?

Jo tjena. :D
Barcelona el Flaco
2007-07-19 12:21
Har för mig att Iniesta sa klart och tydligt för några veckor sen att hans mål är att stanna i Barcelona resten av sin karriär. Var får Marca tag på "nyheter"? Ska ta en titt in i Madrid forumet och se om de små barnen där redan börjat skissa drömelvor med Iniesta som playmaker.
Barcelona Sóm més que un club
2007-07-19 12:15
Hörde vidare debatt pâ radio Marca.
Man spekulerade i att Iniesta skulle vara väldigt missnöjd med sin position i Barça, att han känner sig undervärderad.

Enligt min âsikt har han ju fâtt mycket mer fórtroende detta âret och har verkligen fâtt visa att han är en kille för startelvan. Han har dessutom verkligen tagit chansen och är kanske den av spelarna som har höjt sig mest. (Messi har naturligtvis nâtt lângt ocksâ)
I alla intervjuer tycks Andres som en mycket ödmjuk person och verkar väldigt nöjd i Barcelona.
Finns väl en del tveksamheter om hur Rijkaard skall spela laget nästa âr men de har ju inte ens samlats än och hunnit formulera det. Har svârt att se att Iniesta skulle hamna utanför planerna.
Känns som ett sätt för Real att ta bort fokus frân de tröga förhandlingarna kring sina supervärvningar. En värvning frân Barça är alltid värd flerdubbelt. Känns lite som att de värvar vem som helst som har status nog just nu.
2007-07-19 12:05
Hoppas fler får upp ögonen och inser att Samu inte alls är någon diva och egoist. Media är så bra på att måla upp en falsk och negativ bild av vissa fotbollsspelare, speciellt de som är lite udda och annorlunda.

Som vanligt, han visar respekt för Milan och är hedrad över deras intresse, men han talar ju klart och tydligt om var han vill stanna kvar. Han har burit två klubblagströjor med stolthet, någon vit nämndes inte ens. ;)
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 11:52
Läs gärna Eto'os intervju om Milan och Nelson Mandela.

Det e en härlig man vi har i laget.
Barcelona Messi 10
2007-07-19 11:35
Nu är det så att iniesta är en av de sista spelarna jag tror lämnar Barca men det vore inte helt fel om de höjde hans klausul lite de pengarna kan de stora klubbarna punga ut med och få en klasslirare.Jag anser Iniesta vara Barcas framtid tillsammans med Messi,Bojan samt krkic så en höjning av hans klausul vore inte fel han gjorde dessutom 6 mål i ligan förra året ! Tänk om han höjer sig lite till och nätar 10 mål då har vi våran Lampard från canteran samt anigen mer teknisk än Lamps
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 11:31
Haha va blek han skulle se ut i Reals vita tröjor. Han skulle se ut som ett spöke :D

Real betalar 30 mille för Pepe men vägrar betala lika mycket för Robben och Sneijder?

hahaha han har nog tagit åt sig lite av Laportas råd. Laporta har nog läxat upp honom nu :D ;) haha
Barcelona Klint
2007-07-19 11:27
Haha Iniesta till Real Madrid. Var någonstans snappade Marca upp det ryktet? Det kan ju bara vara påhittat.
Barcelona Evička
2007-07-19 11:18
De hade väl inget att skriva om och behövde sälja lite lösnummer. ;)
2007-07-19 11:13
Haha Madrid förnekar sig inte. Hur fan de nu tror att Iniesta ens skulle överväga tanken att göra en Figo.

Jag tror att det är Marca som har nyhetstorka och känner frustation att alla storspelare nobbar Madrid.
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 10:45
Förstasidan på Marca idag: Iniesta till Real

haha enligt tidningen så vill Calderon betala 60 miljoner Euro för våran favoritspelare.

Iniesta kanske inte är Katalan och är väldigt vit MEN hans blod och hjärta e Blaugrana.

Kaka, Diego, Fabregas, Sneijder vill inte. Nu ska de återigen få nobben, av Iniesta.

Hellre säljer nog Barca Deco till Inter eller Milan än att släppa Iniesta till Real. Det e helt säkert.
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 10:27
BARCALONETA

doping e inte sådär stor problem inom La Liga. När det återstod några matcher av La liga så överraskade de Barcelonaspelarna genom att dyka upp på träningen och testa dem. Det gör de med varenda lag i ligan. Så tester görs regelbundet.

Senast var det Carlos Gurpegi från Athletic Bilbao som blev avstängs 2 år för doping och det e ett tag sen.

En fransk tidning skrev ju förra året att barcelona dopar sina spelare. De var väl arga över barcas vinst över Arsene Wengers franska Arsenal. :) Men inga bevis togs fram.

Annars så har vi våran stora legend Guardiola som började använda vissa dopingsmedel i Italien tyvärr. Andra kända gamla Barcelonaspelare som har dopat sig i andra länder är Maradona, Frank De Boer, Fernando Couto, Dugarry och Davids.
Barcelona BARCALONETA
2007-07-19 09:20
Vill byta lite ämne och stlla frågor till er som varit med barca ett tag.....Doping är ett vidrigt problem.Någon som likt mig hört att d ska bli hårdare tag mer prover på lirarna inför kommande säsong.Vet du mer skriv gärna t forum.Undrar vidare har vi spelare i la liga som varit blivit avstängda för doping.??...Någon som vet hur allvarligt ämnet tas i la liga.?? Gabi presenteras i dag han var dyr o hoppas han motsvarar förväntningar.Vi anar lite att han får de tufft....Länk till vår FC BARCELONA blogg http://blogg.expressen.se/barcaloneta
Barcelona Barcelonito
2007-07-19 08:32
Angående diskussionen som har varit om Henry och nistelrooy så säger jag att Henry har spelat på vänsterkanten i Italien och som yngling. Det bar först när han gick till Arsenal då han blev anfallare. Men trots det så e hans favoritposition vänsterkanten och att kunna löpa från mitten till vänstern för att utmana och skapa ytor. Sen så ska inte eto'o jämföras med Nistelrooy. Madridspelaren har aldrig varit mellan Fifas tre bästa spelare någon gång och det lär han inte bli heller. Att Eto'o hamnar där betyder att han är mer än en målskytt.

Nu kommer Milito att presenteras som nummer 12 och tar en lite längre semester än övriga tillsammans med Messi för att de har spelat Copa America. Förhoppningsvis så kommer Argentinarna storspela för oss i år.

Kul med Yaya och Henry att de är så hungriga att de tränar dagar innan samlingen. Toure är en ung spelare som verkar vilja bli den största på sin position och Henry är redan det tillsammans med Eto'o.

Kul att snacket om Drenthe har lagt sig nu. Om Barca hade varit intresserade så hade han varit klar för ett tag sen. Just nu har vi inget behov av den spelaren även om han är lovande.

I år har vi ännu starkare trupp än vad vi hade förra året. MEN trupp som är bäst på förhand har iaf lärt mig att det inte betyder ett skit. Förhoppningsvis är vi Europas bästa trupp efter säsongens slut.
Barcelona Holländaren
2007-07-19 07:42
Ämne: Bara jag som anser a....
Förhoppningsvis bara du som anser det. Jag ger mer än jag tar.
Sevilla Henryscorer
2007-07-19 06:33
Rambla (Anims Puyi)//

Holler helt med dig angoende om Henry. Det han har presterat e helt sjukt. Sesong efter sesong har han ost in mol i Pl for Arsenal. Robinho for som sagt venta nogra or till innan han ens kan jemfora sig med den store Henry.

Vill annars hylla dig. Du stor alltid for klockrena analyser och kommer alltid med bra inlegg. Riktigt imponerande. Brukar vara inne po Barcas forum ofta och ser dig alltid skriva bra saker. Tycker att du bor bli medlem po redaktionen. Du skulle sekert gora ett bra jobb. Helt sjukt att du inte har varit med nongong i Eurotalk. Fast du kanske har det, bara jag som har missat det kanske.

PS: Ursekta mitt sprok, jag ar utomlands.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-07-19 03:38
Rambla (Anims Puyi)//

Nej det gör han inte. Men Cicinho är på intet sätt bättre en Abidal. Bara tansken av att bli petad av Salgado skadad eller inte är ett hånn. Annars är ju killen 3:e val i brasiliens landslag också bakom Maicon och D.Alves. Abidal är bättre det är inget snack om saken.
2007-07-19 03:26
Ämne: J_J_S//

Förresten....
Han kom tillbaka från en lång och svår skada, så det är inte så konstigt att det kommer en reaktion. Samma sak råkade både Xavi och Eto'o ut för. Tror knappast att en frisk Salgado petar en frisk Cicinho.
2007-07-19 03:22
J_J_S//

Förresten var inte Cicinho petad när han kom tillbaka från sin skada i våras? Och det av en spelare som Salgado!?! Haha...
2007-07-19 03:20
Om nu Eto'o skapar låt oss säga 100 fler målchanser under en match än vad Ruud gör, vad spelar det för roll vilken effektivitet han har? Han gör ju trots det lika många mål på en säsong. Dessutom så är han bra mycket bättre på att jaga och stressa en backlinje helt på egen hand. Han kan även spela ute på en kant. Skulle vilja se Ruud klara av det.

Rivaldo_gudarnas gud:

Det Henry har presterat säsong efter säsong är ingen i de stora ligorna i närheten av. Möjligtvis hade Ronaldo varit det om det inte vore för hans skador. Lille Robinho får nog först spela 4-5 säsonger till innan man ens börjar nämna honom i samma mening som Henry.
2007-07-19 03:18
Rambla (Anims Puyi)//

Helt rätt! En Henry som var skadad halva förra säsongen och i katastrofal form när han väll spela gjorde endå med lätthet 10 mål förra säsongen för arsenal.Det var förövrigt första säsongen på 6 är han gjorde under 24 mål en säsong. 01/02 25mål 02/03 24mål 03/04 30mål 04/05 25mål 05/06 27mål 06/07 10mål. Ingen annan världsforward i dom 3 stora ligorna är i närheten av samma facit.
Barcelona J_J_S
2007-07-19 03:17
Zambrotta kan spela överallt i backlinjen, Abidal är en fysiskt stark vänsterback som inte gör misstag, men vi får se hur det går i den spanska ligan med det snabba tempot.
Eto´O bättre en Vannistelrooy? . Snabbare är han men inte lika giftig i straff-området! han skapar mkt själv men hur mkt igentligen sätter han? typ 14 % effektiv någotsånt. Van Nistelrooy innan för straffområdet 90% effektiv och Ronaldo 95% : - )
Annons: