/spanien/barcelona/forum/227.aspx/spanien/barcelona/forum/227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2016-09-20 16:22
Ajaj dåliga nyheter.... MD rapporterar att Umtiti är skadad och inte kommer kunna spela mot Atletico....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2016-09-20 16:21
Official: Umtiti suffered an injury to his left knee during training and will miss the game vs Atlético Madrid. [fcb]
Barcelona Blaugrana91
2016-09-20 16:20
[QUOTE=El Pistolero #9]Bellerin är bra men Roberto är bättre. Varför lägga 35M€ när vi kan köpa en billigare back-up som typ Santiago Arias från PSV eller Darmian från United? [/QUOTE] €35M lär nog inte räcka för att få hit honom, vi lär få betala över €40M, vilket känns lite väl mycket.
Barcelona DM1982
2016-09-20 16:10
[QUOTE=Reymar]Sergi Roberto har verkligen utvecklats något enormt på sistone men faktum är att han var en medelmåttig spelare som inte förväntade sig att starta, en spelare som var nöjd med att sitta på bänken. Bellerin lämnade för att han aldrig skulle peta Alves och lämnade för speltid, en ambitiös spelare helt enkelt. 35M för Bellerin är ett kap i dagens marknad, vi får en spelare som kommer dominera sin kant i tio år och som dessutom är en renodlad högerback. [/QUOTE] Han kunde inte alla fall försöka peta Alves istället för att sticka till Arsenal så fort han fyllde 16. Pengarna lockade nog rätt fint.
Barcelona R.Gaúcho
2016-09-20 16:08
Vilka spelare som kommit från Arsenal har inte floppat?
Bellering, nej tack!
Barcelona Reymar
2016-09-20 16:00
Sergi Roberto har verkligen utvecklats något enormt på sistone men faktum är att han var en medelmåttig spelare som inte förväntade sig att starta, en spelare som var nöjd med att sitta på bänken.

Bellerin lämnade för att han aldrig skulle peta Alves och lämnade för speltid, en ambitiös spelare helt enkelt.

35M för Bellerin är ett kap i dagens marknad, vi får en spelare som kommer dominera sin kant i tio år och som dessutom är en renodlad högerback.
Barcelona DM1982
2016-09-20 15:47
Sergi Roberto stannade och kämpade om en plats även när det var motigt. Bellerin drog till Arsenal så fort han kunde. Jag har i alla fall väldigt klart för mig vem Barça ska satsa på.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-09-20 15:42
Förstår inte riktigt varför vi ska hålla på och experimentera med 3-4-3 nu. Precis som någon annan var inne på är 3-5-2 bättre om man nu vill satsa på en trebackslinje. Då får man yttrar som täcker hela kanten samtidigt som man har kvar två forwards och tre innermittfältare. I en sådan formation hade jag kunnat tänka mig att placera Messi som tia framför Busquets och Iniesta/Rakitic. Till vänster kommer då Alba att hålla till medan antingen Roberto eller kanske Rakitic får spela som högerytter. I och med detta spelsätt blir rollfördelningen väldigt tydlig. De tre försvarna ska enbart sköta uppspel och vara redo i defensiva omställningar. Kanterna sköts helt och hållet av yttrarna. Messi och de två andra mittfältarna står för spelfördelandet, genombrotten och framspelandet till S och N där framme. Ett stort problem med den formationen och anledningen till att jag trots allt hellre fortsätter med den mer klassiska 4-3-3 är Messis roll. Så mycket som jag älskar när Messi dominerar längre ner i banan är det enligt mig inga tvivel att han just nu i detta lag gör sig bäst närmare straffområdet. Visserligen har vi både Neymar och Suarez där uppe men vi blir slagkraftigare med Messi som falsk ytter än som innermittfältare, i synnerhet när vårt spel inte går genom mitten lika mycket som tidigare, då "räcker" det med Rakitic och Iniesta på de positionerna. Kontentan är iaf att jag tycker vi ska fokusera på att sätta vårt 4-3-3 med de nya spelarna snarare än att bara för sakens skull försöka spela in en helt ny formation. Även om jag tycker det är oerhört kul att se det i enstaka matcher då det öppnar för en hel del intressanta taktikdiskussioner.
Barcelona barcagurl
2016-09-20 15:39
Lugna. Bellerin är INTE klar för oss, inte heller säkert att blir det.
Barcelona S.Eto'o
2016-09-20 15:32
Enkos Ingen sa han inte är värd 35 miljoner utan att det finns billigare "backup" vilket är sant. Spelar ingen roll om Bellerin är bättre än Roberto. Vad sänder det för signaler om en förre detta la masia spelare som lämnade Barcelona kommer tillbaka för att ta en trogen la masia spelare plats? Detta påminner mig verkligen om Alcantara- Fabregas sopan.... Blir inte chockad om Bellerin kommer till Barcelona nästa sommar samtidigt som Guardiola lockar Roberto till City, känns verkligen som guardiolas mästerplan......
Barcelona enkos
2016-09-20 15:15
@El Pistolero #9:

Om han är bra som du säger så är han visst värd de 35 miljoner med tanke på hans ålder och dagens marknad.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-20 14:29
Bellerin är bra men Roberto är bättre. Varför lägga 35M€ när vi kan köpa en billigare back-up som typ Santiago Arias från PSV eller Darmian från United?
Barcelona Thierry Henry
2016-09-20 14:19
@Bosketts:
Jag vet inte vad du har fått för dig att Bellerin är usel i markeringsspelet. Han går väldigt sällan bort sig. Och gör han det räddas han ofta av sin snabbhet. Jag har kollat på Arsenal en hel del då dom är ett av få lag värda att kolla på i PL. Bellerin är den som oftast springer ikapp motståndarna och bryter i sista stund när Arsenals försvar blir överspelat på kontringar etc. Han är inte klar som spelare än. Men man måste va riktigt fotbollsblind om man ej ser hur bra han kan och lär bli. Samt hur bra han redan är
Barcelona Thierry Henry
2016-09-20 14:13
[QUOTE=Bosketts]Vad ser folk i Bellerin egentligen? För mig kommer han alltid vara en klent byggd springa-rakt-på-kille. Sådant håller kanske i PL, men här i La Liga måste man kunna ha något innanför pannbenet också. [/ QUOTE] Bellerin är blott 21 år och ordinarie i ett av världens bästa lag. Med landskamper för Spanien under bältet. Han är sjukt långt mycket längre gången och bättre som spelare än vad Daniel Alves eller Jordi Alba va i hans ålder." Sparka och spring, överkastad" vad är det man hör här inne igentligen? Killen år 21 år och back! Han kommer utvecklas grymt mycket kommande år. Man blir trött på folk som kollar på en spelare rätt upp och ber och aldrig kan se vad utvecklingspotentialen är. Det va samma sak med Neymar innan han kom hit. Ibland undrar man vad folk tänker med. Bellerin idag är inte Bellerin om 3 år. Det som är 40 miljoner idag lär va det dubbla om 2/3 år
Barcelona Bosketts
2016-09-20 14:05
@Thierry Henry:

Nog för att Barcelonas mittfält är en stor del av Barcelonas sätt att spela fotboll, men övriga positioner är också ganska viktiga. Exempelvis ges Messi och Rakitic mycket större frihet med Roberto som högerback, då denne är så vansinnigt skicklig på spelet utan boll och att läsa spelet. Med Bellerin skulle det innebära att mittfältet + Messi får hjälpa till betydligt mer på den defensiva högerkanten. I synnerhet då Bellerin är riktigt usel på markeringsspelet och ofta går bort sig.
Barcelona Deulofeu
2016-09-20 14:02
Jag gillar att analysera och tänka flera steg framåt och måste säga att vi har en väldigt välbalanserad trupp!

Vi har i princip två spelare på samtliga positioner!

Undantaget är väl högerback samt mittback(räknar masken som dm)

Vi har ju en högerback i b-laget som dessutom är kapten där i Palencia som påminner en del om Lahm tycker han borde få vikariera lite denna säsongen för att vi sedan ska göra ett försök med Bellerin.

I ittlåset är det väl sista säsongen med Mathieau skulle jag tro och Marlon gjorde det väldigt bra med oss under försäsongen och snart får han väl börja spela med b-laget( tror han får spela from omg 6)

Jag tycker vi borde kolla lite på Toulouses matcher då de både har en fantastisk målvakt samt en ny Varane på gång i Diop.19 bast och gör redan sin andra säsong i mittlåset annars gillar jag Lemos i Las Palmas men han verkar för klok för att bli fjärdeval...Köp Diop låna ut honom något år och så har vi en riktigt fin back inom kort.

Som dm gör väl Mascherano snart sin sista säsong hos oss och jag hoppas den platsen blir vikt för Samper som bör få värdefull rutin denna säsongen i Granada.

Turan får gärna agera reserv åt Neymar något år eller två sedan kommer väl Munir tillbaka samt skulle jag gärna se D:Duarez där.Lee bör väl knacka på porten inom ett år eller två också.

Det finns ju en mittfältare som har lite mer talang än de flesta i b-laget nämligen Alena och han borde snart börja matchas lite på Rakitic position för den kommer snart att vara hans.

Om man kollar några säsonger bort skulle vårt lag se ut såhär ungefär!

Neymar-----------Suarez-----------Messi
D.Suarez-----------Paco------------Munir

------------Gomes-----------Rakitic--------
------------Rafinha----------Alena----------

----------------------Busquets---------------
------------------------Samper---------------

Alba------Umtiti-----------Pique-------S.Roberto
Digne----Diop------------Marlon------Bellerin

----------------------Ter Stegen------------------
---------------------Cillessen---------------------
----------------------Suarez---------------------

Då är alltså trotjänarna

Mascherano samt Iniesta och truppspelarna Mathieau och Arda.

Det är steget efter detta som blir tungt

Då 87 generationen ska bort...Messi,Suarez,Pique samt den ett år yngre Busquets hemska tanke.

Men tycker truppen ser bra ut och välbalanserad!
Barcelona Thierry Henry
2016-09-20 13:52
@ElRaval:

Bellerin är fostrad i la masia lika mycket som Roberto. Roberto kan dessutom spela överallt på plan så det är inte direkt som vi petat han ur truppen ifall Bellerin kommer. Bellerin kommer bli en av världens absolut bästa om ej den bästa högerbacken om några år. Hade vart dårskap att ej försöka värva hem honom nu innan det blir för dyrt. Det bästa vore att värva hem honom så dom får konkurrera. Så spelar den som är bäst av dom. Roberto. Konkurrerar i mina ögon kraftigt på drygt 5/6 positioner. Så speltid för honom kommer det aldrig råda nöd på oavsett om Bellerin skulle visa sig bättre än honom på högerbacken eller ej. Sen så kommer vårat spel ej bli rakare beroende på vem vi använder som högerback. Det är vilka vi har på mittfältet dom sätter tonen för vårat spel inget annat
Barcelona Bosketts
2016-09-20 12:33
Gabriel

+1.

Otroligt bra köp på alla plan. Ser fram emot många fina säsonger med Umtiti i backlåset..
Barcelona Gabriel
2016-09-20 12:16
God dag culés! Känner bara att jag vill skriva ett litet snabbt inlägg om allas våran nya favorit Samuel Umtiti. Jag är allvarligt talat helt blown away av hans prestationer så här långt. Vi pratar om ett nyförvärv från en spelare som aldrig tidigare spelat i Spanien och La Liga, en spelare som på 22 år gammal redan acklimatiserat sig till Barcelonas unika spelsätt. Han har så här långt i inledningen av säsongen varit så otroligt bra. En gigant. Han ingjuter en sådan trygghet till försvaret, man ser sån skillnad på när han spelar från exempelvis en sådan som Mathieu, och även till en viss del Mascherano. Han besitter en helt annan pondus och säkerhet i sitt spel där bak än någon annan förutom Piqué. Han har styrkan och längden för att kunna vinna närkamper och nickdueller samtidigt som han är såpass bra med fötterna och sitt passningsspel att han behärskar att hålla kvar bollen inom laget och att spela sig ur svåra situationer. I mina ögon är det solklart att han ska vara ordinarie mot Atletico bredvid Pique. Han är en bättre mittback än Mascherano helt enkelt. Är otroligt glad att vi köpte honom, och för den summan i dagens marknad är det ett kap. Visca Sam!
Barcelona zigazaga
2016-09-20 11:55
Hej! Någon här inne som varit och sett El Clasico live? Jag har bokat flyg och hotell i dec när matchen spelas men inte ordnat med matchbiljetter än. Kollat runt lite på viagogo, ticketbis där priserna är saftiga. Hur pålitliga är dessa sidor och vad skulle ni ge mig för tips vad gäller köp av matchbiljett? Tack på förhand och ursäkta för offtopic.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-20 07:27
Barça har bekräftat intresset för Bellerin. Men en värvning låter inte aktuell redan i vinter, skulle säga tidigast i sommar av kommentaren nedan att döma. Jordi Mestre (vice-president): "Barcelona are interested in Bellerín for the future. There is a chance he returns to Barça." [Sport]
Barcelona Koeman_4
2016-09-20 01:57
Hej. Tänkte bara höra om någon här har hört något om att Messi riskerar att missa matchen mot Atletico? Landade i Barcelona nyss och hörde några personer prata på att Messi gått av träningen skadad idag? Min spanska är inte så jättebra, men Förstog att det var det dom pratade om. Har kikat runt lite men ej hittat någon info om det. Visca
Barcelona MessiyoyO 10
2016-09-19 23:43
Mascherano ska inte gå före än Umtiti efter en väldigt skakig start på säsongen. Tycker att Umtiti ska få chansen, det finns en anledning till varför vi värvade en riktig mittback. Mascherano är en jävla krigare men ser inte honom som en startspelare just nu.
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-19 23:37
Egentligen skulle det passa bättre att spela 3-4-3 mot Atletico än vad det gjorde senast mot Leganes. På grund av att Atletico spelar 4-4-2. Det blir inte man mot man i försvaret som det blev senast. Likadant var vi en mindre centralt på mitten senast. Det gjorde det svårt att spela upp bollen. Jag är inte så förtjust i 3-4-3, man tappar ytterbackar som kommer offensivt. Yttermittfältarna i ett 3-4-3 måste alltid in i plan för att hjälpa innermitt och då tappar man bredd. Gillar mer 3-5-2, men inte i Barca då spräcker man MSN. Lucho kommer mer säkerhet att spela normala elvan och 4-3-3. En 3-4-3 uppställning som känns stabil annars, med diamant mittfält. Mascherano - Pique - Umtiti Sergi - Busquets - Iniesta - Rakitic Messi - Suarez - Neymar
Barcelona Junta Dimision
2016-09-19 22:32
@enkos:

Det känns tveksamt då han vilade Busquets i helgen och tog ut Rakitic relativt tidigt in på matchen mot Leganes. En fråga som jag är mer nyfiken på är om Lucho kommer spela Mascherano eller Umtiti bredvid Pique mot Atletico?
Barcelona ElRaval
2016-09-19 22:26
Ersätta Roberto med Bellerin? Herregud, nej tack. Robertos fotbolls-iq är det som gör Barcelona Barcelona och inte något annat lag. Utan spelare som Roberto, Iniesta och Busquets kan vi räkna med allt mer tjonga upp bollen och hoppas på det bästa-spel. Nej tack. Jag tycker inte folk uppskattas Robertos mångsidighet och smartness tillräckligt mycket. Visst att det kanske inte går att mäta i fifa-stats men han är outstandning i mina ögon. Ge han lite tid på högerbacken och han kommer vara bäst i världen. Det fanns en tid då jag ansåg att dessa La Masia-spelare som vägde upp bristande fysik med fotbolls-iq bidrog till ett klent spel och jag saknade maxfart, hårdare tacklingar och mer rakt-på-sak-spel. Men i takt med att Iniesta och Busquets inte blir yngre så anser jag att spelare som Samper och Roberto är en dying breed och bara måste sparas.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-19 22:22
[QUOTE=Gio Style]Tycker inte att Bellerin är säker med boll. Inte barcasäker iaf. Roberto är bollsäkrare, bättre passningsspelare och smartare. Det är dessa tre egenskaper ja värderar högst när det gäller barcaspelare och hade därför tackat nej till dyre Bellerin. Akrev ett inlägg om det för nån månad sen. Sen kan det låta lite konstigt men jag tycker fan att Sergi är bättre som högerback än som mittfältare. [/QUOTE] Inte konstigt alls, det har jag tyckt i snart ett år.
Barcelona enkos
2016-09-19 22:15
Tror ni Lucho vågar köra 3-4-3 mot Atletico, alltså samma som han gjort mot Leganes ?
Barcelona enkos
2016-09-19 22:00
Efter hemmamatchen på onsdag är det tre raka bortamatcher som väntar mot Gijon , Gladbah och Celta, lägg till landslagsuppdrag och långa resor så det blir mycket tid i flyg för våra spelare.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-09-19 21:55
@Bosketts:

Precis jag håller med. Men killen är bara 21 och kommer att lära sig allt detta med tiden. Inte många i hans åldern som håller den nivån Bellerin besitter. Det som är bra är att Roberto verkar vara grym som högerback. så det kommer att bli konkurrens om platserna. Lyxet är också att Roberto kan även spela på mittfältet alltså kommer båda spelarna få mycket speltid.
Annons: