/spanien/barcelona/forum/22697.aspx/spanien/barcelona/forum/22697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid herrn
2007-07-28 09:46
Klint: Och jag bad dig flera gånger komma med argument till att Real-spelarna skulle vara avundsjuka och det struntade du i. Var Barca-spelarna avundsjuka när vi värvade Baptista och Robinho och ni van Bommel och Ezquerro gratis? Men visst, det är möjligt att jag var lite väl överdramatisk, ursäkta om du irriterade dig över det.
Barcelona Klint
2007-07-28 08:31
herrn:

Nej självklart har jag inte en aning om Real Madrid spelarna är avundsjuka eller inte. Jag skrev "Sen tror jag att det finns en viss avundsjuka i Real Madrid lägret också". Uppenbarligen så läser du inte ordentligt. Läs meningen igen och se om du fortfarande tycker dig kunna läsa om jag vet eller om jag tror att Real Madridspelarna är avundsjuka.
Barcelona r.10
2007-07-28 02:53
Underbara bilder på våra 3 nyförvärv :D (bilder från dagens träning)

Eto'o o Mister är visar sina vänskap med :D

GODNATT!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-28 02:22
Som sagt, jag förstår heller inte vitsen med att tävla om vilka av rivalerna som gjort de bästa värvningarna. Nog för att rivaliteten är stor, men det är på planen allt avgörs och inte på pappret. Det känns som om det är väldigt viktigt för vissa att kunna klappa sig för bröstet och skryta om vilka värvningar ens favoritlag har gjort.

Bona nit!
Real Madrid herrn
2007-07-28 02:11
Rambla: Som sagt, jag har absolut inga tvivel på Henrys kapacitet och vad han kan bidra med sportsligt, men jag har alldeles för god erfarenhet av många egon på ett begränsat antal platser. Om Henry spelar lika bra som han gjort i Arsenal, och inte har en negativ inverkan på lagmoralen trots mindre speltid, är det bara att gratulera: då har ni gjort en fantastisk värvning (jag förväntar mig samma gratulationer om Pepe blir ligans bästa mittback ;)

För övrigt säger jag godnatt nu. Hoppas inte mina inlägg får blodet att koka hos nyvakna Cules imorgon, då får jag det nog jobbigt att svara på allt.
2007-07-28 02:07
herrn:

Du kan nog lugnt räkna med att Rijkaard och Txiki har diskuterat några alternativ till 4-3-3. Som jag ser det är Henry en lysande värvning. Världens bästa anfallare som kanske har motivation och fysik att spela 3-4 år till på hög nivå (omöjligt att veta om det stämmer). Samtidigt tar man upp två lovande canteranos i Bojan och Giovani. Den ena har nyss fyllt 18 år och den andra är fortfarande 16 år. Var det någon som nämde Galacticos här? Det är ungefär att säga till dessa killar:

Okej killar, nu har ni chansen att se och lära hur världens bästa anfallare agerar på en fotbollsplan. Studera, ta intryck och jobba på under träningarna, så kommer ni att utvecklas till något stort.

Dessutom, Henry kan säkert lära Samu ett och annat också. Hur man blir lite kyligare i avsluten och hur man agerar som ett fullblodsproffs när det gäller att hantera media. Klockren värvning som jag ser det. ;)
Real Madrid herrn
2007-07-28 01:58
r.Hyder: Visst, Pepe är på förhand en märkligare värvning än Milito, och antagligen berodde det hutlösa priset på att Reals affärer med Andrade, Milito och Chivu gick åt pipan. Jag är absolut inte okritisk till Reals agerande under denna Silly bara för att jag har kritik mot Barcas. Törs inte räkna hur många gånger jag irriterat mig på Calderons pajasuttalanden i media :)

ibbos: Ramos spelade ytterback när vi slog er med 2-0, till exempel. Han slog inlägget till Rauls 1-0-mål om jag inte minns helt fel. I princip alla gånger Helguera fick spela under denna säsong var Ramos (om han inte var avstängd) ytterback.
Barcelona ibbos
2007-07-28 01:53
herrn

Jo möjligt, men varför spelade då inte Real med Ramos som högerback? Tycker inte att Cannavaro och Helguera skulle vara ett dåligt mittbackspar, tycker det skulle vara en bra kombination. Vad var dåligt med Zambrottas första säsong? Vad hade Ramos för position i Sevilla?
Barcelona r.Hyder
2007-07-28 01:52
herrn

Tänkte mer att vävningen av Pepe var för vävandets skull med tanke på att ni la ut hela 300milj. De andra är inte för värvandets skull. Pepe kom, fansen fick lite andrum och man har en "stor" vävning på transferlistan. Pepe har säkert kvaliteer, men för 300milj tvekar jag. Milito konstig vävning va? Pepe är väll ändå konstigare med tanke på priset och att han är oprävad? Erkänn , var lite ärligt nu.
Real Madrid herrn
2007-07-28 01:51
Rambla: Det är inte det att priset var oskäligt för Henry, utan att ni, med ert 433-spel, inte haft några som helst problem med målproduktionen. Henry är för övrigt en av mina absoluta favoritspelare genom tiderna. Och visst, ni hade problem när era ordinarie anfallare var borta, men det jag ifrågasätter är så klart om Henry verkligen är en spelare som ska rotera/agera reserv i laget, när ni faktiskt har två av världens mest lovande anfallstalanger i Giovanni och Bojan. (Jag vet att Henry i media sagt att han accepterar bänken, men jag är tveksam). Men visst, klart att Henry är en bättre värvning än Rodrigo Palacio, även om han börjar komma till åren.

Jag tycker inte att Cannvaro någonsin varit världens bästa spelare, och visst, han hade det svårt. Därför har Real värvat två nya backar. Olika spelares karriärer går nedåt vid olika åldrar. Patrick Kluivert är bara 31 men ändå långa vägar ifrån den världsanfallare han en gång var, och samtidigt kan Paolo Maldini fortfarande leverera prestationer i världsklass på sin mittbacksplats. Det är möjligt att Zambrottas problem berodde på omställningen och inte på att han är på nergång, och eftersom även han är en personlig favorit hoppas jag att han förbättrar sig (och på att det inte leder till ligaguld för barca ;))
Barcelona älskabarcelona
2007-07-28 01:44
Håller inte med om att henry va onödigt köp! barca vissade iår att man hade problem med back-up till etoó elr messi, gudjonsen håller inte samma form som i chelsea och giuly va inte alls bra iår, sen så kommer man sakna etoó 2 månader pga av afrikanska cupen , 7-10 matcher utan etoó som kan bli dom avgörande matcherna. Sen så kommer skador och avstänignar komma. Så det känns skönt med att man har en världstjärna på bänken och man behöver inte va orolig länge för anfallet
2007-07-28 01:41
herrn:

Jag kontrar. Är €24m för Henry, en världsspelare, en onödig värvning? Hade det varit bättre att köpa Forlan för €21m, eller Palacio för €22m? Kom igen, erkänn nu. Den enda anledningen du och många andra anser att Henry är en onödig värvning är för att det just är Henry. Det och för att Barça redan har REM på topp. Men vad hade man att plocka fram när både Messi och Eto'o blev skadade nära på halva säsongen? Saviola var ju ingen hit i ett 4-3-3 precis. En mer orörlig spjutspets får man leta efter. Guddy fick alldeles för tidigt ett för stort ansvar med tanke på att han var nykomling. Trots det så har han inte på något sätt gjort bort sig. Jag är övertygad om att han lyckats ännu bättre om inte Eto'o blivit långtidsskadad.

Hm, Zambrotta då. Även här, ny liga och helt annorlunda spelsätt mot vad han är van vid. Det är inte världens bästa förutsättningar för en spelare för att lyckas med en gång. Fråga gärna världens bästa spelare, Cannavaro, om vad han ar för åsikter om det. I förhållande till dennes säsong så var ju Zambrottas lysande anser jag. Visst, han är nyss fyllda 30 år. RvN är fyllda 31 år, ska han också avskrivas? Cannavaro är väl 33 år om jag inte minns fel?
Real Madrid herrn
2007-07-28 01:40
Gaucho_10: Det handlar inte om att Milito, enskilt sett, är en dålig back (tycker man det är man galen), utan det jag ifrågasätter är samarbetet med Puyol (och för att inte bli påhoppad: han är också en fantastisk back)
Barcelona Gaucho_10
2007-07-28 01:38
Good point herrn...förstår bara inte vad har längden med hur bra backen är...eran cannavaro är ingen jätte direkt...men han anses ändå vara en av de bästa...eller?
Real Madrid herrn
2007-07-28 01:33
ibbos: Ramos är ytterback i spanska landslaget, men det är kul att du "egentligen" vet vad han är. När han spelar ytterback är han mycket offensiv, jag _lovar_.

Ang Zambrotta får du gärna läsa allt jag skrev om honom; att man spelar sämre än mann tidigare gjort kan mycket väl ha med ålder att göra. Roberto Carlos har tappat, Cafu med. Och jag tycker att Zambrotta är en bättre spelare än Cicinho, ta det lugnt.

Zambrotta var inte särskilt bra i Barcelona under denna säsong. Er egen svenskafansredaktion gav honom en sexa i betyg.

r.Hyder: Jag tycker att Milito är en grym försvarare, men jag tycker att värvningen var konstig. Att 300 miljoner är ett överpris för Pepe är, som sagt, mycket möjligt, men jag väntar gärna tills han har spelat en säsong. Och att du säger att vi värvar för värvandets skull kan jag inte hålla med om. Vi behövde en ny reservmålis eftersom Diego Lopez gick till Villarreal. Då tog vi Dudek gratis. Dåligt? Vi behövde en _backup_-anfallare. Då tog vi Saviola gratis. Dåligt? Försvaret var extremt virrigt under säsongen. Då värvade vi en tysk landslagsback gratis. Dåligt? Hur kan det ses som värvningar för värvandets skull?

Rambla: Tack för den seriösa tonen, det uppskattas.

Nej, Henry var den onödiga värvningen. Jag tycker att Milito är en fantastisk back, det var bara det att jag blev överraskad över att ni värvade en back under 180 cm. Han kan säkert göra succé i Barca; hade inte haft nåt emot att ha honom i Real. Visst, 300 miljoner kan vara ett vansinnespris, men vi betalade nästan lika mycket för Ramos och det tror jag ingen i Real ångrar idag.
2007-07-28 01:31
Ok, kan vi lägga ner personangreppen och diskutera som normala människor?

herrn:

Du tycker att Milito är en onödig värvning? En spelare som i flera säsonger visat att han är en av de bästa mittbackarna i ligan? Dessutom så har han visat att han är en ligans bästa huvudspelarna defensivt (vilket är det viktiga om vi ska vara ärliga).

Så bara för att man värvat några hyfsade medelmåttor gratis (vilket iofs inte är fel om man vill bredda truppen), så rättfärdigar det ett vansinnespris på en i Spanien oprövad Pepe? Konstig logik anser jag. Ett överpris är ett överpris, oavsett hur lyckosam värvning i slutändan blir. Men det är klart, har man överdrivet med pengar så ser man kanske lite annorlunda på saken.
Barcelona ibbos
2007-07-28 01:27
r.Hyder

Du glömde också att Milito är given i Argentinas landslag ;-)
Barcelona r.Hyder
2007-07-28 01:23
herrn

Och precis som Puyol är Milito bra på huvudet trots sin ringa längd. Touré är en grymt bra vävning, en billig spelare som verkar ha den rätta attityden och den aggresivitet som vi behöver på mitten. Abidal och Touré är långa spelare (186cm & 191cm) vilket gör att vi blir ett starkare lag också. Förstår inte riktigt din (dåliga) analys av våra vävningar. Pepe är säkert bra, men att betala ett sådant överpris för en mittback som bara presterat i den portugisiska ligan är väldigt osamrt enligt mig. Titta vad vi fyndar, en Milito som lett sitt Zaragoza under 4 år och som är en prövad spelare i den spanska ligan. Och ska man jämföra Pepe med någon av våra vävningar tycker jag att Yaya passar bäst. Visst, de spelar inte på samma position men Yaya är en oprövad lirare gällandes La liga och det är även Pepe. Båda två är hyfsat unga och lovande. Betalar vi ett överpris för Yayá? Nej, absolut inte eftersom att det är en osmart affär. Vad gör ni? Betalar ett rejält överpris för en mittback. Tycker att eran ledning agerar oerhört tveksamt och verkar bara panikväva för värvandets skull. Utan Pepe, vad hade ni haft att säga om eran transferlista? 3 spelare som kommit gratis (väldigt bra), men hur bra är dem egentligen?
Barcelona ibbos
2007-07-28 01:22
herrn

???????????????? Vart ser du Ramos som offensiv????? Metzelder?????? de är både mittbackar egentligen och det vet du. Metzelder är en lam mittback som verkligen inte är offensiv. Abidal och Zambrotta är som Romas Candela och Cafu under 00/01 - 01/02.

Och sen såg jag att du skrev att Zambrotta är 30 år, vad har det med saken och göra? Se bara på Maldini, Costacurta, Carboni etc. De är ÖVER 30 och höll/håller endå hög klass!

Konstigt att ni marränger tycker att Zambrotta har floppat, om man tänker från Juvetiden där han presterade sjukt bra, konstigt? Som du vet ställde juve upp med en värdigt defensiv uppställning vilket gjorde att Zambrotta kunde brilljera med sin teknik på kanten. Sen kommer han till Barca som redan har massor med tekniska spelare och det gör att han inte syns lika mycket som han gjorde i Juve, hänger du med?

För övrigt tycker jag att dina inlägg är oerhört korkade

MES QUE UN CLUB, VISCA BARCA!
Real Madrid herrn
2007-07-28 01:12
barcafillan: Jag tycker Milito var konstig eftersom han, liksom Puyol, inte är särskilt lång, och jag tycker Touré är oerhört överhypad gentemot vad han har presterat (även om spelartypen behövs i laget). Jag tycker också att köpet av Pepe var i dyraste laget, men om han levererar kan jag överleva priset med tanke på att Real värvat så mycket "gratis" under denna silly.
Real Madrid herrn
2007-07-28 01:09
Barcelonito: Ditt inlägg var totalt faktabefriat, så vilka fakta är det du vill att jag ska inse? Jag kan bemöta ditt inlägg om du vill.

Stycke nr 1: Vad är det dumma? Du får gärna vara specifik (citera gärna)

Stycke nr 2: Som jag skrev, det får stå för dig. Allt Real säger om Barca är inte negativt, "inse fakta".

Stycke nr 3: Det finns en rivalitet mellan klubbarna. Eto'os övertramp är antagligen det grövsta som yttrats mellan klubbarna de senaste fyra åren. Och för övrigt kommenterades Cannavaros prestationer friskt av klubben.

Stycke nr 4: Puss.

Klint: Vad jag vill ha sagt är att du inte har en aning om huruvida Real-spelarna är avundsjuka och att det därför var dumt att säga att de är det.
Villarreal barcafillan
2007-07-28 01:05
herrn

får jag bara lov att fråga exakt VILKA av barcas värvingar är "konstiga" och onödiga?

okej, henry kan jag kankse hålla med om då vi redan har eto'o, ronnie och messi, men självklart är jag glad för han är en av mina favorit spelare.och fick ju honom billigt.

jag tycker däremot att det är ruggigt onödigt att lägga 30 miljoner euro på pepe.

Barcelona Barcelonito
2007-07-28 01:03
barcafillan

För guds skull... Titta lite längre ner så finns det flera sidor. Så svårt kan det inte va att leta i ett forum.
Barcelona Klint
2007-07-28 01:02
herrn:

Vi har olika syn på våra lags värvningar. Inte speciellt konstigt. När jag nämnde våra lags värvningar var det bara ett konstaterande.
Förstår faktiskt inte vart du vill komma i denna diskussion.
Villarreal barcafillan
2007-07-28 01:00
Klint

tack som fan!

hade inte vart allt för kul för thierry om han inte hade satt den tror jag.

finns de fler videos med highlights från hela matchen?

visca barca
Barcelona Barcelonito
2007-07-28 00:58
herrn

Bland det dummaste jag hört. Hur kommer det sig att de just började prata om Barcelona i media just när de såg att de hade en chans att vinna ligan med 6 poääng efter Barca? Innan det var det ju inget snack eftersom Barca hade kört över mycket i ett par år. Men när Real hade chansen och nu när de blev "mästare" så börjar man höra från dom. Är det inte så?

Bakomliggande motiv? Så det är inte motiv att kunna sätta all press på Barcelona när de hade smo mest problem i laget med Eto'o och Ronaldinho och Rijkaard i spetsen? Lura inte dig själv och inse att realspelarnas och ledningens beteende är äckligt och bedrövligt.

Förstår inte varför de inte kan säga "inga kommentarer" när de använde sig mycket av det när Cassano, Ronaldo, Diarra, Emerson och Cannavaro hade problem ett tag i klubben. Inga kommentarer till frågor om egna laget men alla kommentarer till frågor om Barcelona? Haha, Det var något nytt.

Ge dig iväg och inse fakta tack.
Barcelona jonny p
2007-07-28 00:55
Tycker det känns lite så här... det finns minst fem spelare i barca som real skulle göra precis vad som helst för att få (fab 4 plus andresin) minst.. själv vill jag nog helt ärligt inte se nån real spelare i barca tröjan... möjligt, möjligtvis ramos då jag gillar hans inställning... i och med detta känns det ännu mer ironsikt att de vann ligan mot oss.. men nu är det en ny säsong!!
Real Madrid herrn
2007-07-28 00:51
Barcelonito: Nej, allt Real-spelarna säger är inte alltid negativt.

Som sagt, Real har ingen policy att inte diskutera Barca. Man får, som jag redan skrivit, tycka vad man vill om det, men det är fortfarande så att det är journalister som frågar om Real-spelares åsikter och Real-spelare som inte vill säga "inga kommentarer" utan istället säga vad de tycker. Att du är cynisk och tror att det finns bakomliggande motiv till vad de säger får stå för dig.

Klint: Jaha, du får tycka att Real har värvat mediokert. Jag tycker att de har förstärkt ett lag som vann ligan (och dessutom är de inte klara än, _och det vet spelarna om_), och jag tycker att Barca på flera sätt gjort konstiga och onödiga förstärkningar.

Visst, Calderon är ett mediaskämt.

Och för övrigt, att jag pratade om att du nämner namn har att göra med ditt tidigare inlägg där du skrev "De har värvat: Dudek, Pepe, Metzelder & Saviola
Vi har värvat: Henry, Milito, Y Toure & Abidal. "

Barcelona Klint
2007-07-28 00:49
Barcafillan

Här har du en länk till målet.
Villarreal barcafillan
2007-07-28 00:46
pallar inte alla dessa jävla maränger som är här och snackar massa skit!

förresten är de nån som vet vart man kan se henrys mål mot dundee?

Visca el barca
Annons: