/spanien/barcelona/forum/22696.aspx/spanien/barcelona/forum/22696.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

FORUMET ÄR JUST NU HELT STÄNGT.
Barcelona lagkapten
2007-08-11 17:07
Har aldrig haft mycket till övers för denne Guddy. Kanske är det för att han kom från Chelsea eller för att han missade gyllene lägen i sitt första el clasico, vad vet jag. Jag ser honom mer som en offensiv mittfältare men tydligen ser Txiki och resten honom som en anfallare. Och på den positionen har han inget att hämta. Jag har inget emot att islänningen stannar men kan Barca få tillbaka det man betalade för honom eller mer, kanske man ska ta chansen.
Barcelona Vampíro
2007-08-11 17:07
Det skulle vara tråkigt om Gudjohnsen lämnar efter bara en säsong. Han är bra att ha i matcher där man behöver täppa till och han klagar aldrig när han sitter på bänken. Ett bra exempel är i El Clasico hemma förra säsongen, han kom in och matchbilden ändrades. Han spelade nästan på två positioner mittfält/forward och då kunde Messi och Ronaldinho gå ut på sina kanter.

Men om han nu lämnar betyder det att våra enda reserver blir Bojan, Giovani och en av "Fantastic 4". Tänk om Ronaldinho och Eto'o blir skadade (knock on wood) då står vi där med Messi, Henry och två tonåringar. Det är ju en möjlighet för Bojan och G2S att visa upp sig rejält men det kan också sätta för mycket press på dem. Men Txiki och Rijkaard har säkert en plan och jag litar på att dem gör det rätta för laget.
Barcelona ShiDen
2007-08-11 17:05
Det är både bra och sorgligt att Guddy lämnar. Tycker att det är bra för honom som spelare för han kommer troligen inte att få mycket speltid (det vet han) ju med dos santos lysande försäsong. Men det jag tycker är sorgligt är att man känner att guddy vill stanna i barcelona och prestera...kanske killen har hjärta för klubben?
Lukas.RP
2007-08-11 16:40
Tror ni Guddy kommer röra på sig inom kort?

Fan, jag som ville att han ska stanna!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-11 16:02
Ylli, vem har lurat i dig att Barcelona har en stor skuld. Du kan i länktipset läsa om den ekonomiska rapport vicepresident Sorriano presenterade för några veckor sen. Ett litet utdrag:

Healthy debt

The club is also moving in the right direction in terms of its
bank debt, which has fallen from 68.5 to 39.8 million, with 28.7
million euros being returned this season. The debt was as high as
92.5 million in the 2003/04 season (55% of this season’s income)
and is now down to just 14% of annual income.

Soriano has said that “this is a healthy debt and we are in
much better and more relaxed situation now”.

Alltså "bara" €48m i skuld vilket ett proffs på ekonomi anser vara hälsosamt för en klubb av Barças format. Bara under den förra säsongen så betalade klubben tillbaka hela €28,7m av skulden vilket är oerhört bra.

Ta tex Madrid som ett exempel, de som har så mycket pengar enligt alla, Calderon sa för inte så länge sen att klubben hade ca €270m i skulder.
Lukas.RP
2007-08-11 15:59
Ylli

"Los 4 fantastico" kommer inte vara på plan tillsammans ofta, hur mycket du än hoppas på det.

En troligare startelva är:

----------Valdés----------
Zambro--Puyol--Rafa/Milito--Abidal
----------Yaya Toure-------------
-------Deco-------Xavi/Iniesta---
--Messi----------------Ronaldinho
----------Eto'o/Henry----------

Man kommer rotera i laget, inte använda alla stjärnor samtidigt.
Sedan så är Yaya värvad för startelvan, och jag är ganska säker på att han kommer starta dem flesta matcherna, precis som nu på försäsongen.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-08-11 15:58
hmm, tror så här på mitten:

----Toure------Xavi----
------Ronaldinho-------

sen Messi, eto'o och henry
Real Madrid Jangis
2007-08-11 15:58
Ylli//

Ser ju lite väl offensivt ut men funkar det så blir det tufft för oss i Madrid. Ska inte Yaya in i startelvan??
Fick för mig att han skulle rensa undan alla problem där i mitten. Och att detta är ert problem med alla dessa mittfältare av absoluta världsklass
Barcelona Meley
2007-08-11 15:57
Tror nog mer på Yaya Toure. Behöver en stark spelare i mitten. Det har vi lärt oss från förra säsongen!
Barcelona Ylli
2007-08-11 15:52
Ämne: Måste bara säga att ....
Giovanni är en väldigt lovande spelare.
det jag tror Rijkaard ska köra iår är.

--------------Valdés------------
Zambrotta--Puyol--Milito--Abidal
--------------Xavi--------------
----------Deco----Ronnie--------
---Messi-----------------Henry--
------------Eto'o---------------
Lukas.RP
2007-08-11 15:50
Argentinho

Du, inklusive alla andra här inne är lika imponerade. :D
Kommer nog ske någon form av rotation, men Bojan och Dos Santos kommer nog inte få allt för mycket speltid. Dem kommer troligtvis matchas in, som man gjorde med Messi.
Real Madrid Argentinho
2007-08-11 15:47
Måste bara säga att Giovanni imponerar STORT. Att han som tonåring(?) kan komma in och glänsa med sina mål när man har spelare som Henry, Ronnie, Eto'o osv som konkurrerar med han gör mej oerhört imponerad. Han kan verkligen bli nåt stort. Undrar bara hur det blir med speltiden när det redan finns "Los 4 Fantastico". Någon som har någon idee hur Rijkaard kommer spela med alla 5 (inkl Bojan)?
Barcelona Ylli
2007-08-11 15:42
har någon tänk på detta?

Alla undrar varför vi ens behövde Köpa Thierry Henry. Att det bara kommer bli begränsat med speltid för någon av våra stjärnor.
men om man tänker efter så kan man kanske klura ut sanningen. Det jag tror att själva meningen med köpet är att kunna spela In Henry i laget under en Säsong och så att laget ska vänja sig med Henry's Närvaro och byta ut honom mot ROnaldinho dom flesta matcherna. för hur länge har Milan inte velat köpa våran ROnnie. plus så Har Klubben ett stort Lån som dom måste betala av. och 1 miljard för ROnaldinho låter inte så dåligt för mig eller För Barcelonas Styrelse.
För Ronaldinho är som varenda Barca anfallare igeom tiderna bara här för att göra Några underverk sen flytta. Det lämnar oss med Henry.
och det e verkligen inte dåligt. för tills henry slutar har G2S och Bojan kunnat komma in i Barca's Spel och hunnit samla på sig erfarenhet för att dom ska platsa i Start 11an.

Peace!
Barcelona el Flaco
2007-08-11 15:38
Lukas.RP//

Hehe, du hann före. Sköna bilder.

Lukas.RP
2007-08-11 15:23
Lite sköna bilder från matchen idag, många glada miner!
2007-08-11 15:21
Finns det ingen sida där det står lite om matcherna, målskyttarna mm.?
Atlético Torres-
2007-08-11 15:21
När spelar ni er första match?? mot vilcka??
2007-08-11 15:11
a precis, fick inte heller igång streamen.

Hade varit kul att se, specielt jonathan dos santos!
Barcelona Barcelonito
2007-08-11 15:10
Eurosport visar ju inte Barcelona U-19 idag. Någon som vet hur man tittar på matchen annars? För att Tvants kanalen på Rojadirekta funkar tyvärr inte.
Lukas.RP
2007-08-11 15:08
Messi_CE_Iniesta

Den började 14.40 va? För den går inte på Eurosport och jag får inte igång någon stream, finns dock bara en genom TVants. Jaja, inte livsviktig match.
Lukas.RP
2007-08-11 14:59
el Flaco

Den videon är kul, det var någon som la upp den tidigare här inne. :D
Barcelona el Flaco
2007-08-11 14:57
Hahaha. Detta är ett klipp där Maradona och Enzo Francescoli möter Messi och Tevéz i en fotboll-tenis match på Maradonas TV-program "La Noche del 10". Världsklass spelare och underhållning.

Kolla på Maradonas blick. Man hade kunnat tro att han spelade en VM-final på nytt.

Te Quiero Diego!
2007-08-11 14:55
ingen som ska kolla på Youth Cup?

Giovani lillebror ska tydligen vara med
Lukas.RP
2007-08-11 14:51
Kul att en cantero leder den interna skytteligan på försäsongen. Jag är fantastiskt imponerad av Giovani, hoppas han matchas in bra i laget. Helt säker på att han är en man för startelven om 1-2 år. :-)
Barcelona Et0
2007-08-11 14:49
el Flaco
Alltså kommentatorerna är fullkomligt fantastiska i det där klippet. Helt outstanding.
2007-08-11 14:46
ok, då vet jag
Barcelona Mot Nya Tider
2007-08-11 14:30
Henry kommer vara enormt viktig med sin erfarenhet, han löper lika smart som Larsson, lika snabb som Eto'o, och har sån flyt och elegans i sitt spel som Ronaldinho. Titta på hans löpningae, hans rörelse i matcherna, ett bra ex, hans mål idag. Han gör det väldigt lätt för spelfördelare som Ronaldinho, Iniesta och Xavi att hitta honom.
Barcelona el Flaco
2007-08-11 14:23
Här är den berömnda reportaget om Messi på katalansk tv som alla här blev galna över. Detta är del 1 av 4 och de andra delarna hittar ni i rutan till höger.
Barcelona Et0
2007-08-11 14:11
Deco är ledig. han fick sitt fjärde? barn häromdagen.
2007-08-11 14:07
Vart fan håller Deco hus?
Annons: