/spanien/barcelona/forum/22692.aspx/spanien/barcelona/forum/22692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Les Corts
2007-07-24 11:56
Samu e kung lätt att han inte lämnar barca!!!!!!

Jävligt komiskt detta med Källström ifall han skulle komma till Valencia skulle dom svenska medierna höja fokuset på ligan än mer? Fast för över 100mkr vet jag inte om han e värd i dagsläget med tanke på att han ej var helt ordinarie i Lyon förra året, men alltid roligt med lite svensk influens dock....
Barcelona da_silva
2007-07-24 11:55
bojan, Iago, Díaz och Bolaños är fyra barca spealre som är aktuella för U-17 Vm. Underabrt att se att så många äre aktuella. Bevis på att Barceloan har en riktigt bra ungdomsverksamhet. Bojan, Iago och Fran MErida (ex-barca spelare) är ju tre nyckerlspelare i det lag som srtällde upp i U-17 EM.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-24 11:09
Så underbart det är att läsa hur Samu konstant deklarerar att han inte har några som helst avsikter att lämna Barça till förmån för Milan. Senast igår till mikrofonerna på första presskonferensen i Skottland.

Eto'o: "Milan, gracias pero no"

Giovani har fått klartecken till att få sitt spanska pass nu. Nu ska allt vara klart och man väntar bara på att alla papper ska komma de närmaste dagarna. Allt han behöver göra nu är att svära den spanska eden. Nästa på tur är Ronaldinho, hans pass kan bli klart redan i september.
Barcelona Evička
2007-07-24 11:07
Tan /Vi rullar på ett schema så var fjärde/var femte match kanske det blir.
Barcelona Barcelonito
2007-07-24 11:07
Barcelona, Bojans agent och pappa och han själv vill att han ska stanna hos Barcelona och inte spela med varenda ungdomslandslag som finns. han har spelat för U-17, U-19 och U-21 de senaste månaderna. Nu tycker Barcelona att det är nog. han spelar mer landskamper än med Barcelona.

Hoppas han kan träna med truppen nu hela försäsongen. U-17 VM känns lite för lätt för honom.
Barcelona Tan
2007-07-24 10:54
Barcelonito

Organisationsmetaforer? Gul bok, Gareth Morgan? Ledsen, lite off topic... Ser fram emot att läsa matchrapporter signerade Selander. Brukar han skriva sådana ofta?
Barcelona Evička
2007-07-24 10:27
Jag tror inte att Martin är särskilt aktiv i forumet, tyvärr. Ni får nog nöja er med att läsa hans matchrapporter så småningom.
Barcelona Barcelonito
2007-07-24 10:25
Tan

:D Det hade jag med faktiskt. Men vet fortfarande inte om han skriver här inne. Någon som vet det? :D
Barcelona Tan
2007-07-24 10:22
Ämne: Det är ju nästan så ....
Jag hade honom i en organisationskurs på c-nivå. Fick bra betyg dessutom ;o)
Barcelona Evička
2007-07-24 10:21
Tyckte eventuella RM- eller Chelseafans det också, eller höll de kanske en lite lägre profil?
Barcelona Barcelonito
2007-07-24 10:15
hahaha Ja det var ju riktigt roligt faktiskt när Mr. Selander kom in och började prata om Barcelona direkt :D

Han är som Evicka säger lärare på handelshögskolan i Göteborg och Halmstads Högskolan.

Haha, Det var iaf roligt att lära sig annat från en Cule :D då vet man iaf att det han säger stämmer :D Hade han varit Realfan så hade man nog skitit i den kursen :P
Barcelona Evička
2007-07-24 10:06
Ämne: Det är ju nästan så ....
Han jobbar på handelshögskolan i Göteborg.
Barcelona Klint
2007-07-24 09:22
Det är ju nästan så att man överväger att läsa några extra poäng bara för att få förmånen att bli undervisad av en culé. Vad föreläser denne Selander i för ämnen?
Barcelona Tan
2007-07-24 09:19
Ämne: Vem är Martin Seland....
Även jag har haft Selander till lärare på universitetet. Tyckte det var väldigt roligt att höra första dagen att han var Barca-fan. Fick ta emot lite gliringar från mina kursare men det var det defenitivt värt. Visste inte att han var aktiv här. Härligt att stöta på Cules överallt.

Visca Barca
Barcelona PILMA
2007-07-24 09:02
Barcelonito

ok men om nån av de två viktigaste ytterbackarna blir skadad och den andra blir troligen avstängd.
Ska vi spela med Oleguer som höger back och Sylvinho på Vänstra kanten.
jag vet att vi har spelat med de gemensam men ändå nu känns det inte tillräckligt säkert tryggt omgivning straffområdet antar jag.
Barcelona Barcelonito
2007-07-24 08:32
PILMA

Även om Real vann ligan förra säsongen så har spelarna nog fortfarande inte sett Real som vinnare. Sen så jämför de spelare för spelare och då är Real långt långt efter Barcelona. Drenthe är en ung spelare som vill spela med de allra största. Han kanske ser sig själv åstadkomma vissa saker med de stjärnorna i Barca.
Men än är det inte klart. Vi måste nog sälja Ezquerro, Motta och Maxi först innan vi köper honom. Kanske också Sylvinho. Men tror ändå att Sylvinho blir nöjd som tredje man även om det betyder noll spel för honom. Han är trots allt snart 33 år. Drenthe har ju Sylvinhos spelstil och när Sylvinho var som bäst då var han verkligen inte dålig. Han skulle nog kunna lära Drenthe ett o annat.

Men jag tycker fortfarande inte att det är nödvändig köp. Blir Abidal skadad så flyttar man Zambrotta som vänsterback och Belletti som högerback med dagens trupp.
Barcelona PILMA
2007-07-24 08:24
Varför nobbar nästan alla att gå till Madrid!!!
hehe kolla vad Drenthe sa igår..

Royston Drenthe's agent has insisted that the in demand player wants to play with Barcelona's superstars, and is not interested by Chelsea and Real Madrid. hehehehehe ännu mer-------------

"Frank Arnesen, the Chelsea sporting director, has also been interested in him,(Drenthe) and wants to complete the signing quickly. Real Madrid also want him as a left wing back, but Drenthe does not like the (idea). He wants Barcelona."

Mer (*Länken*)

VISCA EL BARÇA Y DRÈNTHÈ.
Barcelona Klint
2007-07-24 07:48
Ämne: Bara en fråga, när m....
29 augusti kl 22.00.
Real Madrid Ramos-Madrid
2007-07-24 03:52
Bara en fråga, när möter ni Inter? Tid o datum?
Barcelona Nadal
2007-07-24 02:44
Nya bilder ligger uppe på Sport!
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-24 02:44
Hej har en fråga. Kan man se Barca mot Inter på sopcast?

Tacksam för svar:)
Barcelona r.10
2007-07-24 02:03
någon som har bilderfrån dagens träning?
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-07-24 01:57
Vilken tomte, Marängerna tål bara inte att vi har världens bästa talang i vårt lag.

"Killen har gått på tillväxthormoner sen innan tonåren, jag kallar det doping. Han hade aldrig kunnat tävla inom elitfotboll ifall det inte var för att han vart fullpumpad med hormoner. "
Valencia Almiron alé
2007-07-24 01:49
Läste i Marca häromdagen när jag var i Spanien att Barcelona har fått en ny jättetalang till ungdomssektionen. Han heter Erdem Erdal och spelar som mittback, enligt tidningen var hans spelstil en blandning av Cannavaro och Materazzi, med andra ord en jättetuff kille i defensiven.

Då gäller det bara att vänta något år eller?
Barcelona Puyol5
2007-07-24 01:28
Även jag gillar Motta. Och in i det sista hoppas jag han stannar. Och även Ezquerro är faktiskt enligt mig välkommen att stanna. Dock får Maxi ta sin väska och byta omklädningsrum, camp nou var lite väl saftigt för argentinaren!
adiiL
2007-07-24 01:27
Tycker det skulle vara bra med en värvning av ytterligare en ytterback. Hoppas iaf att Sylvinho räcker till som backup för Abidal. Tror att våra nyförvärv kommer få spela redan från början så hoppas att dom vänjer sig snabbt och att det inte blir några problem. OBS: Hur lång är Yaya Toure? Han är väl över 1:80? Gabi Milito är kort iaf det är en nackdel med honom.
Barcelona Barcelonito
2007-07-24 01:23
Motta har många erbjudanden. Nu ska klubben och Motta bestämma sig. Det är 100 % att Motta lämnar. Mer troligt att Maxi stannar isåfall då inte många klubbar är intresserade.
Barcelona r.Hyder
2007-07-24 01:20
Puyol5

Truppen i dagsläget ser inte perfekt ut. Men den kommer att göra det när man rensar bort Motta, Ezquerro och Maxi. Sedan för att finslipa en redan slipad diamant (truppen) så kanske man värvar Drenthe och gör sig av med en halvsovandes Sylvinho. Jag tar inte ut någonting i förskott vad det gäller spelare som kommer och lämnar, jag vill se det innan jag konstaterar någonting. Man vet aldrig, Motta kanske stannar trots allt ;)
Barcelona Puyol5
2007-07-24 01:10
Tycker faktiskt försäljningen av Giuly var bra. Detta ger faktiskt Dos Santos fler möjligheter att få spela lite mer, även Bojan känner nog att hans chanser ökar. Dos Santos är ju mittfältare i grunden men har för mig att han funkar utmärkt som ytteranfallare oxå!
Sedan är det bra att inte truppen är för stor, så att visa spelare känner sig utanför. Truppen idags läget ser helt perfekt ut. Möjligen att en ytterback till vore att föredra, annars kan vi blicka framåt mot nästa säsong redan nu. Drenthe och Del Horno är väl de två spelare som kanske är närmast att ansluta som det ser ut just nu.
Barcelona L.Messi19
2007-07-24 01:06
Usch har funderat nu i en månad på barcas öppningselva och har kommit fram till att Iniesta, Xavi eller Deco nog kommer att få bänkvärma tillsammans med Marquez :/
Annons: