/spanien/barcelona/forum/22690.aspx/spanien/barcelona/forum/22690.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona akiljo
2007-07-27 16:06
Skulle inte matchen sändas 16.00. Det verkar vara en match mot Mallorca???
Barcelona Henry#14
2007-07-27 15:45
Någon som har målet ?
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-27 12:16
Här är highlights från andra halvlek som jag hitta från en arabisk sida jag vet inte hur jag lyckades för jag kan inte läsa arabiska.Lägg märke till hur Henry lär Bojan lite när matchen var slut.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-27 11:50
Ämne: har nån lagt ut henr....
Hur vore de tom du tog dig lite tid att lära dig hur man söker på forumet? Målet har lagts ut flera gånger redan.
2007-07-27 11:49
Lite matchbilder.

Det är en nyttig erfarenhet för junisar som Giovani och Bojan att få möta och stångas med tufft brittiskt motstånd. Jag menar, skottar är ju knappast kända för att lägga fingrarna i mellan. ;)

En liten detalj. Barças anfall i andra halvlek bestod av en 18 åring och en som snart fyller 17 år och så en nära på levande legend Thierry Henry. Kanske inte vad Henry riktigt tänkt sig när han skrev på för Barcelona? Nu var det visserligen en träningsmatch och hade vi lyckats sälja av Ezquerro så hade det kanske sett annorlunda ut. Nu måste de ge honom lite speltid för att han ska få en chans att visa upp sig.
Real Madrid Blauuugraana
2007-07-27 11:48
har nån lagt ut henrys mål på youtube eller e det nån som har målet måste inte va youtube snälla jag vill se det :D
Barcelona Barcelonito
2007-07-27 11:35
Saviola gör väl debut idag. Får väl se om det Majsan säger stämmer :D
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-07-27 11:30
Majsan//

Hahaha :)
Barcelona Evička
2007-07-27 11:29
Ämne: Lite off topic kansk....
:D
Barcelona Majsan
2007-07-27 11:20
Lite off topic kanske:

Om någon tycker Saviola ser lite stelbent ut när han springer ut i marängtröjan på försäsongen så hittade jag en ledtråd till det på realmadrid.com:

"Sharing a room with Raúl is the best thing that could have happened to me"
Barcelona Barcelonito
2007-07-27 11:16
Bojan var rörlig, snabb och farlig. Däremot tog han lite felbeslut några gånger. Passade aningen sent ibland eller utnyttjade lägena fel. Men glöm inte att även Eto'o hade samma problem när han spelade första 45. Det kommer med tiden och träningarna. Det är om en månad de ska vara som bäst.

Dos Santos har inte snabbheten som Bojan har men är lite mer mogen och lyser av potential. Han spelade bra igår och verkade vara i form.

Men det är först nu de får träna med A-laget varje dag. Kvalitén på träningarna är på högsta möjliga nivå så Bojan och Dos Santos kommer utvecklas raketsnabbt hoppas jag.
Barcelona ronaldinhogaucho_fcb
2007-07-27 11:09
Rambla (Anims Puyi)
Tack Rambla! =)
2007-07-27 10:58
Matchen finns att ladda ner i länktipset.
Fakta:

Español/Spanish
XviD 640x480 100kbps 2pass/adas
MP2 48kbps
700 MB
2007-07-27 10:49
vi vann matchen igår med 1-0 henry satt den på straff han missade först men sen lag han in den på returen
Barcelona mano20
2007-07-27 10:36
idag visas matchen på viasat sport 2 kl: 16:00
King_fabregas
2007-07-27 10:34
Vad vart matchen igår?
Barcelona Messi_FCB
2007-07-27 09:29
ronaldinhogaucho_fc jag försökte med kunde ej
2007-07-27 08:57
vet non vart man laddar ner matcher =)?
2007-07-27 08:55
vet non hur man kan ladda ner matcher från den sidan jag har länkat jag fattar inget jag är medlem men fattar inte not :S :S
Kan non vara snäll och hjälpa mig =)?
Länktips: www.fbtz.com/
Barcelona Barcelonito
2007-07-27 08:45
Messi_Ronaldinho

1. Laporta planerar inte att sälja Gudjohnsen.

2. Edmilson skulle säljas nu om han inte hade varit skadad. Efter vintern kommer Toure fortfarande vara Pivote. Med Marquez som ersättare.

3. De första 2 månaderna kommer Milito att spela mittback med Marquez och inte Thuram. När Kungen är tillbaka från skadan då blir Marquez förste ersättaren till mittback och pivoterollen.

4. Högerbacksplatsen är Zambrotta förstavalet och Belletti är andravalet. Inte Thuram. Thuram är fjärdevalet på den positionen då även Oleguer går före honom som högerback.

5. Zambrotta med den konditionen han har kommer att spela på jättehög nivå minst 2-3 år till.

6. Man ska inte vara alldeles säker på att det kommer in en ung ny vänsterback. Tidningarna har skrivit mest rykten och ett köp av vänsterback får vi vänta på tills 3 spelare säljs.

7. Barca har köpt en ung målvakt och när Jorguera lämnar klubben så blir han nyförvärvet andramålvakt i Barcelona.
Barcelona COLLBLANC
2007-07-27 08:27
Nu gäller det att få ett samspelt lag där det inte bildas luckor mellan de olika lagdelarna. Det verkar i alla fall vara en rejäl satsning från alla inblandade i årets försäsongsträningar/-matcher till skillnad från förra året. Positivt att de unga nya spelarna får spela. De lär ju ge allt....
Delarocha
2007-07-27 03:42
Ze Nemo, var Bojan bra då?
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-27 03:07
Ämne: Här kommer en hel de....
Mycket bra skrivet!:)
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-07-27 03:02
Här kommer en hel del att läsa om mina tankar och åsikter kring den kommande säsongen !

Den kommande säsongen ser väldigt lovande ut och nu behöver man bara ta in en till vänsterback. Oavsett om det blir Drenthe eller Alex så kommer det heta mer än duga. Man har redan blivit av med ett par överflödiga spelare och några återstår att bli av med.

Presidenten planerar även att sälja (låna ut) Motta, Ezquerro, Gudjohnsen och Maxi vilket är bra för deras skull då dessa förmodligen skulle värma bänken säsongen ut i och med nyförvärven.

Anfallet:

Henry har anlänt och skapar många rubriker kring anfallet.

Vilka av Fantastic Four ska spela ?
Bör alla spela och finns det för- eller nackdelar med det ?

Jag ser gärna Ronaldinho som spelfördelare i en offensiv mittfältsroll men problemet är att R10 inte hjälper till i försvaret även om han är fenomenal i anfallet. Därför ser jag hellre Deco som en motor. Men jag skulle inte missunna mig att se Fantastic Four i vissa matcher. Med Henry, Eto'o, Messi och Ronaldinho från start bör man kräva antingen minst 3 mål per match eller en hel del godis i form av cykelsparkar, klackar, flipflaps, dribblingsräder och chippar. Jag ser gärna båda ;)

Rijkaard har även Bojan Krkic till hands även om den unge supertalangen förmodligen kommer att se matcherna från sidan stora delar utav säsongen. Glöm inte att han är född 1990.

Mittfältet:

Här finns det spelare utav världsklass och konkurrensen är stor som vanligt. Deco är en given spelfördelare men har konkurrens från Xavi och Iniesta som även de har stor portion med kreativitet och effektiv bollbehandling samt passningspel.
Yaya Touré kommer att agera pivote ända in till vintern med tanke på Edmilsons frånvaro.
Gio dos Santos är en förmodligen världens bästa spelare i sin ålder och kommer förmodligen få lite speltid precis som Bojan.

Försvaret:

Här har klassen höjts avsevärt i och med Abidal's och Milito's närvaro. Milito kommer att ersätta Puyol under 2 månader in på La Liga och får då spela tillsammans med Thuram eller Marquez. När Puyol återvänder blir det kamp om den andra mittbacksplatsen.
Vänsterkanten ser mycket lovande ut nu när franske landslagsmannen Abidal har anlänt och Sylvinho som ersättare. Klubben jagar Drenthe nu och om affären misslyckas siktar man på Internacional's Alex. Vilken spelare det än blir är vänsterkanten väldigt stabil inför framtiden. Däremot ser högerkanten någorlunda svagare ut. Visst har vi Zambrotta där men han är 30+ likaså Belletti. Båda är utmärkta spelare men kan vara allt för offensiva vilket lämnar en del luckor i försvaret. Detta utnyttjas väldigt effektivt utav få lag exempelvis Real Madrid. Även Thuram kan spela på högerbacksplatsen men hans stora nackdel är snabbhetheten. Oleguer är annars en standardbackup till Zambrotta och Belletti och det kan inte vara bra, eller hur?
Vi minns hans prestationer förra säsongen bl a El Clasico i våras och senast Espanyol där han kysste hörnflaggan.
Om det är något Txiki och Laporta borde fundera på inför nästa säsong så är det högerbacksplatsen.

Målvakt:

Valdés är given på denna position. Jorquera har gjort en del godkända prestationer och utöver det men frågan är om inte Barca ska köpa in en bättre reservmålvakt snart.

Sammanfattning:

Med nyförvärven i hamn och större konkurrens i truppen kan laget bara bli bättre.
Vi kan ta med oss från förra säsongen att FC Barcelona gjorde överlägset flest mål (trots att Messi och Eto'o var frånvarande halva säsongen) och släppte in minst mål (med Oleguer spelande i vissa matcher). I toppmötena mot Real Madrid, Sevilla, Valencia och Espanyol plockade man väldigt få poäng för att man inte hade det lilla extra men nu hoppas jag på att grabbarna krossar rivalerna både hemma och borta.

Det här är nog den bästa truppupplagan utav Barca genom tiderna och jag ser fram emot vad den kan prestera. Naturligtvis siktar man på att vinna alla titlar och 07/08 är säsongen man har möjligheten att göra det ! =)

Forca Barca !!!

(Har du åsikter eller tankar kring mina förutsägelser kring startelvan och den kommande säsongen så diskuterar jag gärna
Barcelona T#11
2007-07-27 02:51
Barcelona T#11
2007-07-27 02:50
Gillade det henry gjorde efter målet, slog på klubbmärket!

visca barca!
Barcelona ze nemo
2007-07-27 02:49
Rivaldinho9: Tror att Marquez kommer före Thuram och Oleguer som mittback, samt att Edmilson lär få spela som deffensiv mittfältare efter Touré.
Barcelona Rivaldinho9
2007-07-27 02:27
Är det någon som läst eller vet vilka roller Marquez och Edmilson kommer få i laget i år?
Har själv funderat och på mittbacken är det ju redan fullbokat med Milito, Puyol, Thuram och Oleguer. Samma på defensiva mittfältet med Yaya Touré och alternativt Xavi.

Någon som vet något????

Visca Catalunya
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-07-27 02:24
Här har ni higlights från andra halvleken.

Delarocha, av det jag läste här så spelade han och var nära på att göra mål.
Barcelona ze nemo
2007-07-27 02:19
Delarocha: Ja, Bojan fick hoppa in i halvtid med Henry och Dos Santos.
Annons: