/spanien/barcelona/forum/22688.aspx/spanien/barcelona/forum/22688.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid herrn
2007-07-28 00:27
älskabarcelona: Zambrotta är bättre än Cicinho i toppform, men å andra sidan är Zambrotta 30 år gammal och ska man dra några slutsatser av den nyss gångna säsongen är han på väg nedåt.

ibbos: Ramos och Metzelder (hyfsat troligt ytterbackspar) är knappast mindre offensiva än Zambrotta-Abidal. I båda backlinjerna finns det ytterback som gillar att gå framåt (ramos, zambrotta) och en som har defensiven som främsta egenskap (metzelder, abidal). Sen är det ytterst tveksamt om Metzelder verkligen spelar vänsterback - jag tror främst han är tänkt som back-up till mittbacksplatsen.

Klint: Varför skulle Reals spelare vara avundsjuka om truppen inte är klar, och varför skulle det ha nåt samband med deras uttalanden i media?
Barcelona Klint
2007-07-28 00:25
herrn:

Var har jag skrivit att Real Madrid har värvat klart? Vi talar om värvningar så här långt eller hur. För något annat vet vi inte. Men du, ditt ljushuvud, verkar kunna läsa mycket mer än vad man egentligen skriver.
Barcelona ibbos
2007-07-28 00:24
älskabarcelona

Zambrotta är helt klart bättre, tycker att Cicinho är oprövad, han var bra under FÖR-VM och sen tycker jag inte att han har fått spela ngt och få bevisa hur bra han egentligen är, sen tycker jag att han är värdelös defensivt.

Visca Barça
Barcelona älskabarcelona
2007-07-28 00:21
Ok. Men ja vill ba fråga dig en sak. Vem tycker du sj är bättre mellan cicnho och zambrotta . Cicinho har varit borta länge nu så de svårt att jämföra men i toppform ?
Barcelona ibbos
2007-07-28 00:20
Reals backlinje är väll snäppet bättre defensivt kanske i och med att deras ytterbackar inte är offensiva, men å andra sidan så är våran backlinje bättre i sin helhet eftersom att en backlinje skall spelas med offensiva ytterbackar tycker jag.

MES QUE UN CLUB
Barcelona ibbos
2007-07-28 00:19
Barca

--Zami-Puyol-Milito-Abidal--

Real

--Ramos-Cannavaro-Pepe-Metzelder?--
Real Madrid herrn
2007-07-28 00:19
älskabarcelona:
* Har du sett Cicinho spela vänsterback? (t ex när han bytte kant när Real vände 0-1 till 3-2 mot Sevilla)
* Det är inte säkert att Cicinho blir ordinarie överhuvudtaget
Barcelona älskabarcelona
2007-07-28 00:16
Okej. Så Cicinho går till vänster kanten? Han är inte lika bra där som han är på högern
Real Madrid herrn
2007-07-28 00:14
älskabarcelona: Ramos kommer att spela högerback kommande säsong.
Barcelona älskabarcelona
2007-07-28 00:12
ja har nån kännsla för det,han kan ju inte bänka ramos som är älskad av madrid fansen och pepe som kosta laget 30 milj euro och så är han lite gammal nu så han kommer inte orka så mkt..elr va säger du sj?
-Disaster-
2007-07-28 00:11
älskabarcelona

Tror du själv på att Cannavaro bänkas?
Real Madrid herrn
2007-07-28 00:00
älskabarcelona: Eftersom jag redan, på Reals forum, har förklarat att det inte är den där backlinjen Real kommer spela med, varför skriver du den igen?
Barcelona r.Hyder
2007-07-27 23:59
älskabarcelona

Det är omöjligt att svara på eftersom att ingen har sett de respektive försvaren agera tillsammans på en fotbollsplan. Men på pappret har vi den bättre backlinjen, inget snack om saken enligt mig.
Barcelona älskabarcelona
2007-07-27 23:55
Hej!vill ba fråga. vilka tycker ni har bästa försvaret , barca med zambrotta - milito - poyul - abidal , elr madrid med cicinho - pepe - ramos - marcelo , svara ärligt nu
Real Madrid herrn
2007-07-27 23:54
el Flaco: Jag tror att det är lätt att bli hemmablind (även om jag så klart erkänner att det finns många omogna Real-fans). Det hörde ju inte direkt till ovanligheterna att Real-supportrar efter ligasegern fick höra att man minsann inte var värdiga vinnare, att det var Barca som förlorade ligan och inte Real som vann den, att Barca var den moraliska segraren osv osv osv.
Barcelona el Flaco
2007-07-27 23:41
herrn//

Naturligtvis finns det undantag, men det stämmer ganska bra in på de flesta merengues här på svenskafans (med undantag förstås).

Jag tar avstånd som de culés som skriver dumma saker på både er forum och här på vår. Man lär sig att skilja de som det går att diskutera med ifrån de som det inte går med helt enkelt.

Jag kanske ska tilläga att jag känner många madrid-supportrar och jag kan snacka med de om fotboll i en mogen, konstruktiv diskussion utan att det utvecklas till någon pajkasttävling. Så det finns hopp :)
Real Madrid herrn
2007-07-27 23:32
el Flaco: Att det smittat av sig på fansen märks då inte på de cules som skriver i Real-forumet (med vissa undantag så klart).
Barcelona el Flaco
2007-07-27 22:58
El Culé//

Om jag inte minns helt rätt så sa Xavi i den intervjun att han inte ville svara på frågor om Real Madrid. Inte exakt samma kommentarer man får läsa om när Guti eller Casillas får frågor om Barcelona.

Skumt. Samma ödmjukhet, lugn och Fair Play som den nya ledningen och laget infört i Barcelona har smittat av sig på fansen. Precis samma motsats verkar det vara i den spanska huvudstaden.
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-27 22:51
skön sekvens när Ronaldinho,Eto´o och Henry duttar bollarna med huvudena(vet inte om man säger så).
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-27 22:45
Ämne: Hehe Härlig bild :) ....
hahaaha Rijkaard verkar vara full hehe rolig bild.
Barcelona El Culé
2007-07-27 22:40
Barca spelarna får precis lika många frågor om Madrid som Madrid spelarna får om Barcelona spelarna.

Skillnaderna är deras sätt att besvara frågorna.
Det handlar också en hel del om respekt.

Xavi blev förfrågad för några veckor sedan om jag inte minns fel, dels om Schusters ställning och även om hur Madrid laget kommer prestera iår.

Ett ödmjukt svar skapar inga stora rubriker.
Barcelona r.10
2007-07-27 22:34
Hehe Härlig bild :)

Rambla undrade om du vet om det finns bilder från dagens träning? och om matchen visas imorgon på samma sätt som igår?
Lukas.RP
2007-07-27 21:56
Henrys lilla egna dagbok för de första dagarna i Barça och om matchen igår. I texten finns även länk till Titis första presskonferans.

Se länktips.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-27 21:13
herrn:

Samuel är lite speciell som vi alla vet. Samtidigt som han är snäll, harmlös och inte vill någon levande varelse illa, så är han naiv och impulsiv. Han och mikrofoner går inte alltid ihop, det visade ju den senaste säsongen om inte annat. Jag tror och hoppas att han har lärt sig en läxa. Han bad ju också om ursäkt efteråt. Han fick ju tillbaka nu efter Madrids ligaseger från deras fans, och det tog han med en klackspark och tog inte heller illa vid sig.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-27 21:09
Vem är Alex? Är det han i psv?
Real Madrid herrn
2007-07-27 21:06
Rambla: Ja, jag tror att det har med policy att göra. Var det inte så att Eto'o fick böter efter sitt, något ogenomtänkta, uttalande vid ligasegern? Antagligen är det väl en sån lösning Barcelona har: uttalar man sig oproffsigt om Real riskerar man böter.
2007-07-27 20:58
Messi_Ronaldinho:

Jag vet inte, men på dig låter dig som att det är väldigt viktigt att mäta vilka som har värvat bäst namn, eller mest kända spelare? Personligen kvittar det mig vilket, bara man värvar förnuftigt och att det gör laget bättre.

herrn:

Ok, en plump det medges. Det var i alla fall inte vad jag menade trots att jag nu skrev det. Korrigerar mig här och nu. Poängen var att det så gott som alltid är från Madridhåll man läser kommentarer om rivalerna. Kanske är det som du skrev, i Barcelona har tvingat på någon form av hederskodex hos spelarna, att inte uttala sig offentligt om rivalerna trots att media propsar på det?
Real Madrid herrn
2007-07-27 20:57
Rambla: Jag antar att det bara är jag som tolkar orden "enbart" och "alltid" på mitt sätt då.
2007-07-27 20:56
La Cibeles:

Du tror inte Barçaspelare blir tillfrågade om Madrid titt som tätt, av pöbeln i Katalonien?

Slå upp ordet diplomatisk. Du kanske lär dig ett och annat. ;)
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-07-27 20:51
Även om Real Madrid värvar Drenthe och Robben kan det fortfarande inte mätas i närheten med Henry, Milito, Abidal och Yaya Touré.

Även Barca har chans på Drenthe och om det uteblir så anländer Alex förmodligen.

Vi har inte tappat viktiga spelare denna sommar men Carlos, Beckham och Helguerar har bidragit en hel del i slutet av 06/07.
Glöm inte all rutin som Real Madrid tappar.
Annons: