/spanien/barcelona/forum/22685.aspx/spanien/barcelona/forum/22685.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barça-fan
2007-09-17 14:18
Onsdagens match mot Lyon kommer bli otroligt viktigt. Det är då Barca ska bevisa att man är något att räkna med i år. Det kommer även avgöra om jag personligen vågar hoppas. Den matchen måste vi bara vinna!
Real Madrid SparkaBoll
2007-09-17 13:48
Tycker att efter Henry´s ankomst till klubben har det varit mycket pajkastning på Etoo som "glömts" bort från de andra.

Men nu kan man märka hur viktig han är för er offensiv.
Barcelona Rambla
2007-09-17 13:20
Paco Buyo:

Det kan ju vara så att det letas efter orsaker och det att Ten Cate lämnade kanske är en trolig orsak, men framför allt är det bekvämt att "skylla" på det. Det är väl bevisat sedan länge att Rijkaard med eller utan Ten Cate inte är en coach som radikalt förändrar spelsätt under pågående match. Han har en matchplan han följer och hans byten är oftast till för att höja intensitet och tempo snarare än att förändra matchbilden.

Jag menar, han är ju inte direkt en Mourinho i sitt sätt att coacha. Något de flesta culés kanske saknar, även jag. Det hade ju inte varit fel att ha lite alternativa spelsätt att ta fram ur rockärmen, men det är bara att konstatera att det inte är Rijkaards sätt att jobba.
Real Madrid Sou_Ronaldo
2007-09-17 13:18
vad negativa inlägg det hara bara gått 3 omgångar utav ligan!
Barcelona Cheno
2007-09-17 13:07
Missade matchen igår, men hur bra var Ronaldinho igår? Var det tidiga bytet rätt gjort av Rijkard?
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-17 13:07
Det är en väldig skillnad på att vara andretränare och att vara huvudtränare. Fråga Queiroz. Jag vet bara att det pratades mycket om det här problemet när han försvann från Barça och Rijkaards matchcoachning har ju sedan dess ständigt varit kritiserad.
Barcelona Rambla
2007-09-17 13:01
Hur bra går det för Ten Cate i Ajax? Nog fyllde han en viktig funktion i Barça men mest handlade det nog om på det mentala planet. Neeskens verkar mest vara någon slags mysfarbror och han verkar mest vara med just för sin legendstatus i klubben. Åtminstone så känns det så. Det är svårt för oss utomstående att veta vad han bidrar med på träningarna.

Som sagt, det ser inte speciellt bra ut just nu när det gäller det offensiva. Det enda positiva är väl att försvaret verkar vara stabilare denna säsong och det trots att Puyol ännu inte spelat. Inga insläppta mål i bortaspelet är bra, speciellt när spelet sett så uddlöst ut.

Även jag håller med om att Rijkaard verkar ha svårt för att förändra en matchbild när det inte stämmer. Vi får hoppas att han bättrar sig framöver.
Real Madrid Paco Buyo
2007-09-17 12:55
Valdés:
Jag har inte läst inlägget du referar till, men jag måste hålla med dig. Det verkar som att det saknas sjukdomsinsikt här på forumet. Det handlar inte om att Osasuna eller Racing är starka, Barça ska kunna visa ett mer vägvinnande spel än detta.
Du tar upp att Rijkaard inte klarar av att ändra en matchbild, något som går igen sedan förra säsongen. Överhuvudtaget ser det inte ut som att något förrändrats sedan i våras.
Hur mycket betydde Henk ten Cate för Barça när klubben vann sina titlar? Visst var det väl han som skötte mycket av den taktiska biten? Kan en del av problemet finnas i att Neeskens inte ligger på samma nivå?
Barcelona Barcelonito
2007-09-17 12:40
Glöm inte att Santander verkar vara bra i år. lika mot Barca och borta mot Zaragoza och vinst igår. Och Osasuna har utvilade spelare och har 2 likamatcher. Kanske lite orättvist att snacka skit om enskilda spelare eller tränaren nu. När Puyol kommer tillbaka så kommer vi se mer taggade spelare. Hans energi sprider av sig.
Barcelona Rambo~
2007-09-17 12:28
Eto'o saknas defenitivt! Barcas bästa målgörare, spaniens bästa. Även världens bästa anfallare i sina bästa stunder. Vem glömmer hans mål i cl finalen? Typiskt ett mål signerat en målkung.

Tror inte många här inne förstår hur viktig Eto är i dagens barca han gör nästan hälften av våra mål/säsong. Hade han varit med igår han han gjort mål... Är faktiskt lite förvånad över hur lite alla ni sörjer över Sammys skada, hade det varit Ronaldinho hade ni nog klagat som ett par snorungar.
Barcelona barca style
2007-09-17 12:07
jag är mycket besviken att vi inte kunde göra ett mål men så e det med fotboll. minns förra året så hände det samma sak vi spelade 0:0 mot osasuna men den kommande vecka mot Sevilla kommer det att bli riktigt bra match för att nu måste barca visa vad de kan och det har de visat minns i matchen mot werder bremen förra championsleague då vi var tvungna att göra mål för att gå vidare så gjorde vi det och spelade mycket bra också. De två kommande matcherna ser jag framemot att vi spelar bra och visar att BARCA ÄR BARCA nobody can beat us
Barcelona Valdés
2007-09-17 11:57
Precis som jag såg någon annan skriva redan förra veckan (under tydlig W. Churchill-påverkan) så är detta inte bara början på årets säsong utan i synnerhet en fortsättning på förra årets.

Knappt en enda spelare ifrån startelvorna i Racing eller Osasuna skulle platsa ens i våra reservuppställningar och då är det inte dåligt att förlora poäng utan en direkt skam.

Man kan skylla på asienturnén, landslagsuppdrag, dåligt väder eller att spelarna glömt att raka sig....men det är inga hållbara argument utan endast dåliga undanflykter för att ledare och spelare skall fråntas ansvar. Kunnandet finns men motivationen "suger" precis som förra året.

Jag har ännu inte hämtat mig ifrån hur i h-e vi kunde förlora ligasegern till Real Madrid trots en så överlägsen spelartrupp.

Rijkaard lyckades verkligen göra ellt fel under fjolåret och jag tycker inte att hans totalfacit med 2 ligasegrar och 1 CL-seger är jätteimponerande (utan bara ok) med tanke på den spelartrupp som han förfogat över.

Varför kan han ALDRIG ändra en matchbild efter taktiksnack i havltid, och tränas det ALDRIG på hörn- och frisparksvarianter? Det finns säkert en mening och tanke med bytena, men denna är nästan alltid kass då bytena så gott som aldrig förändrar en matchbild till det bättre.

Ok; bollen är rund, bästa laget vinner, man skall inte ropa hej innan man är över bäcken osv.....Plattityderna haglar härinne. Det är lika dåligt att hålla fast vid något dåligt för att det en gång för 2 år sedan var bra som det är att varje vecka vilja sälja en klubbs själ och hjärta.

Jag hoppas att Rijkaard vaknade morse efter att ha genomgått en metamorfos och blivit en tränare som kan motivera sina spelare och själv vara en god taktisk ledare. För jag undrar hur länge den här typen av spel och resultat kan accepteras av en klubb som FC Barcelona.
Barcelona Smogen
2007-09-17 11:22
Problemet för mig är inte att barca tagit 5 poäng på tre matcher. utan att man gjort noll riktiga spelmål på tre matcher och spelat uselt.
Det finns några stora anledningar till detta, jag skriver två här.

1.det finns en enorm brist på motivation. ingen som springer utan killen som faktiskt har bollen

2. barca har spelat exakt likadant i 4 år nu. förutom ett fåtal matcher förra året. det gör att andra lag nu läst sönder barca och vet hur man ska spela mot oss. barca har just nu inget motdrag mot detta.

båda dessa sakerna är en persons fel, nämligen rijkaard. det är bara han och ingen annan som kan rätta till det. jag hoppas verkligen han gör det innan onsdag...
Barcelona Cúles
2007-09-17 11:00
Jogabonito

HAHAHAHAHAHAAH
Barcelona Sóm més que un club
2007-09-17 10:48
Ämne: tja grabbar, har int....
Jogabonito:
Sâ ligan är redan avgjord?
Var ganska mânga som trodde det i fjol ocksâ. RM hade inte precis en lysande höst-vinter i fjol.
Vi har förresten bara kópt spelare för drygt hälften av vad ni gjort och nästan bara av defensiv karaktär och ändâ var det tjaffs om att vi har för mânga bra anfallare. Vi har ett starkt lag och om du räknar bort oss nu kan du fâ äta upp dina ord.
Barcelona Taherinho
2007-09-17 10:46
Captain Fantastic!

Bra skrivet. Mycket bra. Jag var faktiskt nere i Barcelona för två tre veckor sedan och hann prata lite om laget med min katalanska vän och han var inte heller nöjd med laget innan säsongen ens hade börjat.

Han menade precis som alla har konstaterat att ingen löpvilja finns verkar det som. Jag hann därnere kolla på Barca-B spela hemma mot ett lag i serien. De förlorade matchen med 1-2 och ibland ser det exakt ut som när Barca-A spelar.

Man spelar runt bollen och det händer absolut ingenting. Lite skrämmande faktiskt. Samtidigt tycker jag att hellre spela så nu och förbättra sig allt eftersom.

Angående bytena, a , jag vet inte vad jag ska säga. Jag älskar och brinner för Dinho. Men kille hade ju spelat mot Mexiko i USA och vi har champions League på onsdag!! Vad tänker folk med. Helt rätt byte, tom lite för mycket speltid för honom tycker jag.

I alla fall jag hoppas verkligen på en bra spel och vinst mot Lyon men framför allt hoppas jag vi vinner mot Sevilla nästa vecka. Jag tror stenhårt på båda matcherna här framöver. Kom ihåg, Messi var inte heller med igår...

Visca Barca
Real Madrid Innate
2007-09-17 10:09
Hoppas vekligen det lossnar mot Lyon på onsdag. Det är den bästa matchen som går på TV. Kul att Bojan får speltid förresten.
Barcelona G2S #27
2007-09-17 09:45
Haha jo nästan. Kul att man har koll
Real Madrid Jogabonito
2007-09-17 09:12
tja grabbar, har inte börjat så bra.. förstår hur ni känner er.. ens lag köper in skitbra spelare sen går det skit. Så var det för real madrid tidigare på 2000-talet. Barca kommer nog komma cirka 10-15p efter Real Madrid i år. Men aja ni kommer igen :)

HALA MADRID!
Barcelona Kalle.
2007-09-17 09:11
Tretton, en trevlig Realare. Fan vad skönt att se!
Valencia C Niño
2007-09-17 08:57
Nä, det är inte sant!
0-0....åhh

Håller med till 100 procent, Captain Fantastic!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-09-17 08:31
Jag vill ännu en gång dela med mig av mina tankar från matchen igår.

Jag såg tyvärr inte matchen igår pågrund av de feta, snobbiga, byråkraterna i Spanien, men utav den hysteri det var på forumet så kunde en hel del bilder skapas i mitt huvud.

Anfallsspelet sög av det jag förstod. Hmm, om det är likadant som det var mot Racing och Bilbao (Jag tyckte vår rörligthet och passningsspel sög även mot Bilbao, absolut inget Cruijjfianskt vilket är det enda anfallsspelet som ska spelas av Barca). Rörligheten finns inte och passningsspelet är Glocalnet-lågt. Hmm...vad ska man göra? Träning har inget med saken att göra tror jag, det är en sorts mentalitet-fel som påverkar spelarna. Nu finns det så klart inte mycket ytor att springa på när man spelar på Reyno de Navarra med 21 spelare på en planhalva, men en ändring måste ske. Henke kunde banne-mig hitta ytor överallt där han sprang som en dåre på.

Bytena...Rijkaard ska sparkas för de? Hur mycket hade de som sa detta druckit igår. Nog för att man kan kritisera en tränare men detta går i överdrivt. Det finns en idee med det mesta Rijkaard gör, och byten var trots allt inte så svåra att förstå. Ronaldinho (med jet lag) byttes ut mot en het Xavi och Zambrotta (som spelat två 90 minuters matcher med Italien) byttes ut mot Oleguer (som av de jag läste på Sport, skapade en del farligheter då han kom in). Vad är det då som är fullkommligt galet? Visst, det kanske är de mer okonventionella bytena, men Rijkaard hade trots det anledning att byta ut de. Sedan måste det sägas att det inte spelar någon roll vilka stjärnor som spelar. Det som krävs är att en spelare har ideer och kämparglöd.

Detta forum har ju nästan spårat ut totalt. Våra framgångar visar sin negativa effekt...medgångsuppotrar och 13-15 åringar utan verklighetsförankring som ska svära, gapa och skrika. Men blir så satans less! Det känns bättre om moderatorerna stänger forumet under matchen och runt 1-2 timmar efter. Då har alla avreagerat sig...förhoppningsvis. Majoriteten av de som skriver här efter matchen är supportarar från andra lag som har en träplankas IQ nivå, och våra egna galningar som skriker så fort deras "idoler" bytts ut och kräver hela ledningens och tränarens avgång.

Att vi spelade oavgjort är en nivå under OK, vi har bara släppt in ett mål iår, och det är betydligt bättre än ifjol. Men med detta spelarmaterial ska vi defenitivt lyckas göra fler mål. Nu är inte 4 poäng upp till Madrid/Sevilla allt för svårt, alla hamnar i svackor och tappar poäng, deras tid kommer också att komma. Men om detta fortlöper så kommer vi aldrig vinna ligan, det måste ta slut så snarast som möjligt, VI MÅSTE BLI KONSEKVENTA IGEN!

Mot Lyon blir det vinst. Det är "the Barca way", spelarna har den konstiga mentaliteén att avreagera sig efter en förlust eller besikelse med en vinst, tyvärr blir det jobbigare matchen efter...Alltså Sevilla.

De närmaste matcherna är Lyon (hemma), Sevilla (hemma och Zaragoza (hemma), efter en veckas uppehåll mot ett sämre lag har vi, Villareal och Atletico. Om denna trend håller i sig kommer vi tappa galet mycket poäng. Men jag tror abslout inte att det kommer hålla i sig.

Avslutingsvis vill jag säga detta: Må de feta byråkrat jävlarna som sitter på sitt konferansrum i Madrid och "disskutera" avtalen, brinna i helvetet! Må djävulen ta de till helvetets mörka hålor och bränna de på en brasa! :D (Jag ingen satanist, bara en snubbe med stor frustration och ilska efter gårdagen)
Barcelona Magicó
2007-09-17 07:47
Inte det skönaste sättet och vakna på idag menmen...

Hoppas verkligen att det lossnar till mot Lyon ;)

Visca Barca!
Barcelona Kalle.
2007-09-17 07:10
Asså det har spelats 3 omgångar, vi har inte förlorat en match. Självklart är det lite oroväckande att vi inte har gjort ett spelmål (korrekt) och att vi inte har vunnit på bortaplan. Men det är sååå många omgångar kvar och jag är helt övertygad om att det kommer.
Tungt idag men på onsdag vinner vi.

Visca el Barca!
Real Madrid Tretton
2007-09-17 03:41
Inget att oroa sig för (inte än i alla fall)

Barcelona har spelat 3 matcher och kanske inte varit så bra som ni fansen och klubben velat. Men det är svårt skall man komma ihåg att ta in nya spelare i truppen och unga talanger och sedan ge dem den pressen som topp lagen har i dag. Ni har klart det bästa offensiven på pappret iår och snart kommer målen trilla in en efter en. Jag som Real Madrid fan är mycket nöjd med en sådan start som vi har fått, tro det eller ej så är det tråkigt även för en Real fan som mig att Barcelona inte gör mål men det kommer. Lika tråkigt om inte mer är det att vi inte ens får se våra lag på Tv.

Lycka till
Barcelona II Barça II
2007-09-17 01:55
Real Mierda "fansen" verkar tro att dem redan har vunnit ligan. Komiskt.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 01:23
diiinhho

Messi kommer att spela mot Lyon. Han kunde spelat redan idag. Han hade en lätt skada men dom ville vila han. Säkrare. Så inte han blir mer skadad.
Barcelona diiinhho
2007-09-17 01:20
Kommer messi spela mot lyon ?
om inte.. spelar han då mot sevilla elr ?
Barcelona Braxingen
2007-09-17 00:35
Jag tycker vi inte ska ta det här för hårt. Åsikter som "De här poängen kommer fälla avgörande i slutet" osv är ju sanningar med modifikationer. Får man lite för många poäng börjar man slappna av osv så avståndet är inte särskilt mycket förrän det väl börjar dra ihop sig. Se bara på förra året. Vi lyckades aldrig dra ifrån ordentligt.

Dessutom så är poängtapparna mot bra motstånd. I en kalkyl för guldet så skulle jag räknat med 4p mot Racing och Osasuna borta. Det är alltså 2p från kalkylen. Då får man ta igen det någon annanstans. Att börja tala om avgång känns lite så där va? Som en vek klubbkänsla och ord från marrängerna.

Nej, jag är då inte orolig. Hoppas Riijkard inte blir alltför orolig heller och håller sig till sin plan.
Barcelona Xaviiiiii(Antonio Puerta)
2007-09-17 00:25
Grabbar lite bilder från dagens match.
Annons: