/spanien/barcelona/forum/22683.aspx/spanien/barcelona/forum/22683.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoooMesssiiii
2007-11-27 16:54
hatar guddjohnsen asså han är riktigt dålig. Bojan är redan bättre än han hoppas ente han startar
Barcelona tarrak
2007-11-27 16:43
Tyvärr går det en hel del rykten om Giovani har influerats lite väl mycket av Ronaldinho och nu delar samma fritidsintressen. Om det stämmer så är det verkligen inte bra, speciellt inte när det handlar om någon i den åldern.
Barcelona Boixos Nois 81
2007-11-27 16:40
Valdes-Zambrotta,Puyol,Milito,Abidal-Xavi, Toure, Iniesta-Ronaldinho-Messi-Guddy

Ronaldinho kommer 100% att starta för att han har rutin. Ta in Bojan under andra halvlek...
Barcelona Iniesta Nr1
2007-11-27 16:39
Någon som har hört något mer om Tiago historien? (Med tanke på fysiska spelar)
Barcelona Boixos Nois 81
2007-11-27 16:35
Jag hoppas att Lyon spelar 4-3-3 för då blir det ganska tomt i mitten. Då kan Barca börja rulla boll o komma i fart mot deras straffområde.
Barcelona Rambla
2007-11-27 16:27
Ska vi vara ärliga så är det tunga avbräck när Deco, Samu o och Henry saknas. Vi ser lite tunna ut framåt. Framför allt fysiskt.

Jag håller också med om många här att Bojan fortfarande är för klen rent fysiskt. En snyggt mål på Camp Nou förändrar inte den saken och det är lätt att ryckas med i euforin. Han ska självklart matchas försiktigt, vilket nog Rijkaard är medveten om.
Barcelona Barcelonito
2007-11-27 16:24
Kapten11

Jag tänkte mer på en 4-5-1 uppställning med Dinho fri bakom anfallaren. Rijkaard har snackat om taktikbyte på bortamatcherna och nu är det tillfälle innan Espanyolmatchen då vi inte behöver nödvändigtvis vinna matchen ikväll.

Bojan tycker jag ska spela för att Henry och Etoo inte är med och man kan ju även spela med Guddy där. Spelar inte så stor roll egentligen.
Delarocha RIP Puerta
2007-11-27 16:23
Vad jag har sett av Dos Santos är jag långt ifrån imponerad. Tycker han verkar medelmåttig, inte mkt mer tyvärr. Han är trots allt 18 år och när man är 18 brukar en blivande världstjärna lysa mer än vad han gör. Bojan tycker jag verkar betydligt bättre, han har ju gjort 2 mål i ligan, 2 mål i cupen? 2 mål i u21-landslaget denna säsongen på typ 10-12 matcher eller vad det nu är. Det är ruggigt imponerande. Sen är det säkert sant att Dos Santos har en helt annan spelstil är mer av en framspelare. Dessvärre har jag inte sett hans kvalitéer än men de kommer väl.
Barcelona Mot Nya Tider
2007-11-27 16:23
Officiella startelvan kommer ut lite senare på kvällen, runt där åttatiden skulle jag chansa på, se på uefa.com's hemsida annars. Nån startelva vågar man inte gissa på. Ser bara fram emot en väldigt fartfylld och bra match. Ett taggat Lyon som kommer vilja anfalla, mot ett Barcelona som får ytor och spela på, intressant!;D Må bästa lag vinna, jag personligen skulle vara mycket glad om vi fick ett kryss ikväll.

Lägg ner catfighten om vem som är bättre utav Dos Santos-Bojan. Löjligt bara.
Barcelona Rambla
2007-11-27 16:22
barba:

Angående mer talang än stortån osv, så trodde det framgick att jag grovt överdrev det hela och var ironisk. Jag tyckte att Taherino själv övdrev det grövsta angående Giovani. Annars så tycker jag att det syns tydligt hos Bojan när det gäller bollkontroll, första touch när han tar emot bollen, steget med boll vid fötterna, jämfört med Giovani. Nåja, framtiden får utvisa vem som lyckas bäst. Självklart hoppas man på att båda går från klarhet till klarhet det närmaste året.

Barcelona Iniesta Nr1
2007-11-27 16:22
Ämne: Håller inte med om a....
Håller mde kapten11..med den uppställningen skulle varken abidal eller zambrotta komma fram på kanterna. Messi fungerar som bäst när han får skära in in plan. Gudjohnsen tycker jag ska spela från start. Killen gör ju alltid mål!(nästan iaf) Iniesta som vänsteranfallare och ronnie lr bojan i mitten.Kanske bäst att ha bojan som inhoppare så ronaldinho inte går ner sig o tappar humöret av att börja på bänken.
Barcelona El Culé
2007-11-27 16:21
Barcelonito:

Byt plats på Iniesta och Messi så är jag med dig.
Barcelona FCB10
2007-11-27 16:19
åååhh va kuuul de var att läsa MARCA alldeles nyss. När man såg att madrid vill sälja alla dessa spelare. Och de som var mer roligare var att både Dudek, Saviola o specielt Drenthe var där... hahaha!!!

Dudek, kan jag förstå, men sen att dem vill sälja Saviola e ju komiskt o att dem också vill sälja Drenthe är ännu mer kul. Alla dem som hade många förväntningar på han o allt, o att dem tog så lång tid på sig att köpa han o det.. HAHAHAH!!!
Barcelona Kapten11
2007-11-27 16:18
Barcelonito

Inte så dumt, men Messi har visat sig vara klart giftigare på högerkanten än vänsterkanten.

Vad gäller Bojan så vet jag inte om han är redo för startelvan riktigt än, i bortamatchen mot Valladolid så hade han stora problem fysiskt och visade dålig spelförståelse.
Jag tycker att vi ska skynda långsamt, och låta honom hoppa in, eller börja på kanten.
Hans inhopp senast var mycket bra, låt honom växa in i laget.

Vi kanske borde starta med Iniesta-Ronnie-Messi i anfallet?
Barcelona fishi
2007-11-27 16:16
hej e det nån som vet den officiella start elvan mot Lyon???
Barcelona Barcelonito
2007-11-27 16:16
Hade Spanien vunnit VM 2002 så hade Raul utsetts till Världens bästa spelare. Ett under att han inte blev det nångång när han var som bäst. Men det förvånar mig inte.

Se det såhär: Cannavaro spelade I ett lag som hade fuskat till sig Serie A. Han gör 4-5 bra matcher under VM. Vad händer då? Han utses till världens bästa spelare före Zidane som blev tvåa i VM och inte gjorde ett skit med Real under året.

Så Raul var bäst i världen under en period men pga. att landslaget inte hade framgång blev han aldrig utsedd till det.
Barcelona A.Gaudi
2007-11-27 16:15
Guys! länkar till match stream!

var någon väldigt bra kanadensisk(tror jag) sportkanal som länkades till sist som funkade utmärkt. är den aktuell ikv med?
Barcelona barba
2007-11-27 16:11
Ämne: barba:

Jag vet in....
Menade inte att Raul var dålig, men han var inte bäst. Spanska spelare blir av okänd anledning aldrig bäst.
Och nej, jag saknar grund i det jag säger precis som du gör när du häver ur dig att Bojan skulle ha mer talang i stortån än Gio. Tycker prestationsmässigt den här säsongen att de är rätt lika med tanke på att Giovani ofta fått hoppa in då vi ligger under och spelar riktigt kasst. Kanske lättare att hoppa in och smälla in tvåan än att hoppa in i ett frustrerat lag och en stillastående Ronaldinho. Så jag vet inte riktigt vad du baserar det på? Om det är spanska medier så förstår du nog själv att de skriver upp spanska spelare till himmlen ungefär som aftonbladet med Zlatan. Tycker du är orättvis mot den söta lilla mexikanen bara, hoppas att både han och Bojan tar nästa steg i vår. :)
Barcelona Rambla
2007-11-27 16:05
Ämne: Håller inte med om a....
Jag håller helt klart med. Låt mig klargöra att jag gillar att vi har båda i vårt lag och tycker lika mycket om dem. Jag uttryckte bara vad jag har sett av de båda på planen. Vi har tydligen sett ungefär samma sak. ;)
Barcelona Barcelonito
2007-11-27 16:01
Håller inte med om att Giovani ska vara rappare i steget än Bojan. Tvärtom så tycker jag att Giovani inte besitter den kvickhet och snabbheten som en framtid världsstjärna ska ha. Bojan är faktiskt snabbare och kvickare.

Men hur som helst så är båda Barcaspelare och vi kan hoppas att båda blir stora i framtiden. Ganska dumt o ta nåns sida när båda har samma värde i vårt favoritlag.

Angående kvällens match. Jag vill sen den här startelvan och en taktisk förändring på bortaplan.

------------Valdes------------
Zambrotta-Puyol-Milito-Abidal
Iniesta---Toure---Xavi---Messi
----------Ronaldinho----------

------------Bojan-------------
Barcelona Rambla
2007-11-27 15:59
Ämne: Ämne: No offe....
Du vet väl att Bojans mor är katalanska och spanjorska, alltså är han lika mycket spanjor. Ja om inte mer spanjor, med tanke på att han är född och uppvuxen i Spanien.
Barcelona Rambla
2007-11-27 15:56
barba:

Jag vet inte hur jag ska tolka ditt inlägg? Menar du på att Raúl har varit halvdan genom sin karriär eller vad? Bästa målgörare genom tiderna i CL är inte så illa pinkat skulle jag vilja påstå. Får Bojan bara hälften av Raúls karriär så ska vi som culés vara rätt så nöjda.

Ge mig sen gärna några konkreta exempel på varför Giovani är bättre än Bojan? Vem har bättre näsa för mål? Om 5 år, vem kommer ihåg en kantspringare som Giovani eller en utpräglad målskytt som har egenskaper som Raúl, RvN och Trezeguet? Jag väntar spänt på din utförliga förklaring. ;)
Barcelona Barca_Fan_87
2007-11-27 15:49
Ämne: No offense men spans....
Du vet väl att Bojan är Serb men är född i Spanien, ville bara påpeka det.
Barcelona ZARM
2007-11-27 15:39
Barba och Taherinho//

Dos santos har en fördel framför Bojan och det är hans kroppsstorlek. Bojan har å andra sidan riktiga forward egenskaper som kommer göra honom till en fantastisk målgörare. Jag tycker vi ska vara glada över att ha de båda i laget även om jag faktiskt anser att Bojan har en naturlig talang likt den som Messi har. Vänta bara tills han har vuxit till sig.

Barcelona Sahandinho Kamal
2007-11-27 15:38
Ämne: Hej alla culés! Ikvä....
njaa jag ser hellre Dinho på vänstern och messi höger sen nån i mitten, Iniesta mittfältet! men funkar inte det så tycker jag att dem ska ställa upp som du skrev:), bara vi vinner så, så kanske vi börjar vinna lite borta matcher!
Barcelona barba
2007-11-27 15:33
No offense men spanska anfallstalanger har en förmåga att floppa. De når upp till nån slags Raul 2001-nivå men bättre blir de aldrig, titta bara på torres. Giovani är och förblir bättre än Bojan vad än forumkrigaren Rambla skriver. :)
Barcelona Iniesta Nr1
2007-11-27 15:15
Hej alla culés! Ikväll är det match och hoppas verkligen Iniesta får starta som vänsteranfallare, ronnie på den centrala platsen och gudjohnsen kommer på djupledslöpningar! Ikväll vinner vi sålänge Milito gör en bra match och inte tappar huvudet. Puyol gör alltid sitt yttersta och med hans hjärta vinner vi! En liten fråga ,vad betyder "visca el barca" exakt? Samu snart tillbaka, kan inte bärga mig=)

Barca 3
Barcelona Taherinho
2007-11-27 15:06
Rambla

Tack. Det var allt jag ville höra. Nu kan man kritisera Dinho precis som alla de andra spelarna och mest honom för att han var ledande inom det laget.

Giovanis talang, återigen av det jag har sett, påminner mig mer om en viss Dinho eller Messi. Medans Bojan för mig verkar vara mer en forward som säkert gör mycket mål men som i själva spelet i sig inte är så mycket framträdande eller i alla fall dominant. Jag tycker inte han har det steg som Giovani har.

Giovani är mer elegant med bollen och då menar jag inte att han "ser" mer elegant ut utan det är för mig ett tecken på mer förtåelse av spelet. Bojan verkar för mig ibland lite för självisk. Och detta trots att jag endast sett honom spela ett fåtal matcher för Barca. Det tycker jag inte bådar gott. Han är ändå 17 år och även om han är supertalang så måste han vara lite mer ödmjuk tycker jag. Giovani i sin sida är kanske för ödmjuk i många lägen men det känns att han sakta men säkert växer in i laget. Han känns stabilare, inte som spelare utan hans attityd. Bojan känns för mig att han vill bli bäst NU. Det kan gå lie olika när någon känner sådär. Kan slå över...

Som sagt, det här är vad jag tycker och har fått för känsla. Men har sett alldeles för lite av båda egentligen för att tycka till men ändå det är vad jag tycker.
Barcelona Rambla
2007-11-27 14:54
"Sedan kan du vara snäll och inte tala om för mig hur jag ska tycka och tänka eller ifall du tycker jag har eller inte har allvarliga problem att bedömma en fotbollsspelare och hans form."

Stopp och belägg! Jag "talar" verkligen inte om hur du ska tycka. Jag ber dig skriva varför nu Giovani enligt dig är en större talang, inget annat. Vilket du nu inte klarar av men det är inga problem, jag klarar av det.

Ja, jag håller med om att Ronaldinho fortfarande besitter de kvalitéer som gjorde honom till världens bästa spelare. De försvinner inte över en natt. Skillnaden är bara att han har inte samma inställning och attityd längre. Som du nyss skrev så försvann den efter CL-finalen. Ska vi vara ärliga så har den försvunnit hos några fler och inte bara hos Dinho. Så jag håller med dig om att han får allt för stor kritik i media och bland fans. Det är fler som borde kritiseras efter förra säsongen.
Barcelona Taherinho
2007-11-27 14:48
Rambla

Anledningen till att jag skriver "det är vad jag tycker" är inte för att jag inte har fakta eller bevis. Det är för att det är vad jag tycker och jag visar därmed respekt till att folk kan tycka olika. Det behöver inte alltid vara rätt eller fel.

Du avslutar själv din efterföljande mening med att "faktum är att han besitter mycket mer talang än Giovani". Aha, då vet vi det. Det här är också vad du tycker men det är helt ok för mig. Du behöver inte komma med fakta och bevis om att han gör alltid mycket mål i varje lag han har spelat i. Det hoppas jag han även gör i Barca. Självklart! Men Giovanis talang sitter faktiskt inte i att göra mål utan andra egenskaper. Och som sagt man kan tycka olika i det här ämnet.

När det gäller Dinho 5 minuter var det ett överdrivet exempel på hur allvarligt oseriöst många experter inom fotboll uttalar sig varje gång någon spelare spelar sämre än han har gjort vid ett tidigare skede. När har jag sagt att Dinho inte har varit sämre i år och förra året än hans form för ett par år sedan? Jag har sagt att hur kan man vara dålig och ändå göra 21 eller 23 mål som han gjorde förra året? Dessutom utan en viss Eto'o och istället med en viss "Gudjohnsen (O Herregud!)" till hjälp.

Jag tycker själv att Dinho har varit mycket sämre sedan Champions League-finalen mot Arsenal. Det var efter det någonting hände. Ja, han har blivit mycket tempofattigare, mycket segare, mer en framspelare än dribblingsartist som han var. Det här har jag alltid tyckt och sagt. MEN att börja skriva att han bör säljas nu och att han inte tillför Barca något mer eller att Iniesta (som är heeeeeeeeeeelt UNDERBAR) är bättre än honom i hans position för att han har varit det i några matcher, det är det jag tycker är överdrivet och faktiskt har allvarliga problem att bedöma en fotbollsspelare och en lag.

Sedan kan du vara snäll och inte tala om för mig hur jag ska tycka och tänka eller ifall du tycker jag har eller inte har allvarliga problem att bedömma en fotbollsspelare och hans form.

Håller med, nog om detta! Jag hoppas på Dinho, Bojan och Giovani. Messi och alla andra Barcaspelare. Hela anledningen till att jag blir så upprörd över såna diskussioner eller kritik av vårt lag är att jag tycker vi har så mycket bättre material och lagstämning i laget än många andra lag. Det behövs inga fler intriger.
Annons: