/spanien/barcelona/forum/22678.aspx/spanien/barcelona/forum/22678.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2007-07-27 03:42
Ze Nemo, var Bojan bra då?
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-27 03:07
Ämne: Här kommer en hel de....
Mycket bra skrivet!:)
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-07-27 03:02
Här kommer en hel del att läsa om mina tankar och åsikter kring den kommande säsongen !

Den kommande säsongen ser väldigt lovande ut och nu behöver man bara ta in en till vänsterback. Oavsett om det blir Drenthe eller Alex så kommer det heta mer än duga. Man har redan blivit av med ett par överflödiga spelare och några återstår att bli av med.

Presidenten planerar även att sälja (låna ut) Motta, Ezquerro, Gudjohnsen och Maxi vilket är bra för deras skull då dessa förmodligen skulle värma bänken säsongen ut i och med nyförvärven.

Anfallet:

Henry har anlänt och skapar många rubriker kring anfallet.

Vilka av Fantastic Four ska spela ?
Bör alla spela och finns det för- eller nackdelar med det ?

Jag ser gärna Ronaldinho som spelfördelare i en offensiv mittfältsroll men problemet är att R10 inte hjälper till i försvaret även om han är fenomenal i anfallet. Därför ser jag hellre Deco som en motor. Men jag skulle inte missunna mig att se Fantastic Four i vissa matcher. Med Henry, Eto'o, Messi och Ronaldinho från start bör man kräva antingen minst 3 mål per match eller en hel del godis i form av cykelsparkar, klackar, flipflaps, dribblingsräder och chippar. Jag ser gärna båda ;)

Rijkaard har även Bojan Krkic till hands även om den unge supertalangen förmodligen kommer att se matcherna från sidan stora delar utav säsongen. Glöm inte att han är född 1990.

Mittfältet:

Här finns det spelare utav världsklass och konkurrensen är stor som vanligt. Deco är en given spelfördelare men har konkurrens från Xavi och Iniesta som även de har stor portion med kreativitet och effektiv bollbehandling samt passningspel.
Yaya Touré kommer att agera pivote ända in till vintern med tanke på Edmilsons frånvaro.
Gio dos Santos är en förmodligen världens bästa spelare i sin ålder och kommer förmodligen få lite speltid precis som Bojan.

Försvaret:

Här har klassen höjts avsevärt i och med Abidal's och Milito's närvaro. Milito kommer att ersätta Puyol under 2 månader in på La Liga och får då spela tillsammans med Thuram eller Marquez. När Puyol återvänder blir det kamp om den andra mittbacksplatsen.
Vänsterkanten ser mycket lovande ut nu när franske landslagsmannen Abidal har anlänt och Sylvinho som ersättare. Klubben jagar Drenthe nu och om affären misslyckas siktar man på Internacional's Alex. Vilken spelare det än blir är vänsterkanten väldigt stabil inför framtiden. Däremot ser högerkanten någorlunda svagare ut. Visst har vi Zambrotta där men han är 30+ likaså Belletti. Båda är utmärkta spelare men kan vara allt för offensiva vilket lämnar en del luckor i försvaret. Detta utnyttjas väldigt effektivt utav få lag exempelvis Real Madrid. Även Thuram kan spela på högerbacksplatsen men hans stora nackdel är snabbhetheten. Oleguer är annars en standardbackup till Zambrotta och Belletti och det kan inte vara bra, eller hur?
Vi minns hans prestationer förra säsongen bl a El Clasico i våras och senast Espanyol där han kysste hörnflaggan.
Om det är något Txiki och Laporta borde fundera på inför nästa säsong så är det högerbacksplatsen.

Målvakt:

Valdés är given på denna position. Jorquera har gjort en del godkända prestationer och utöver det men frågan är om inte Barca ska köpa in en bättre reservmålvakt snart.

Sammanfattning:

Med nyförvärven i hamn och större konkurrens i truppen kan laget bara bli bättre.
Vi kan ta med oss från förra säsongen att FC Barcelona gjorde överlägset flest mål (trots att Messi och Eto'o var frånvarande halva säsongen) och släppte in minst mål (med Oleguer spelande i vissa matcher). I toppmötena mot Real Madrid, Sevilla, Valencia och Espanyol plockade man väldigt få poäng för att man inte hade det lilla extra men nu hoppas jag på att grabbarna krossar rivalerna både hemma och borta.

Det här är nog den bästa truppupplagan utav Barca genom tiderna och jag ser fram emot vad den kan prestera. Naturligtvis siktar man på att vinna alla titlar och 07/08 är säsongen man har möjligheten att göra det ! =)

Forca Barca !!!

(Har du åsikter eller tankar kring mina förutsägelser kring startelvan och den kommande säsongen så diskuterar jag gärna
Barcelona T#11
2007-07-27 02:51
Barcelona T#11
2007-07-27 02:50
Gillade det henry gjorde efter målet, slog på klubbmärket!

visca barca!
Barcelona ze nemo
2007-07-27 02:49
Rivaldinho9: Tror att Marquez kommer före Thuram och Oleguer som mittback, samt att Edmilson lär få spela som deffensiv mittfältare efter Touré.
Barcelona Rivaldinho9
2007-07-27 02:27
Är det någon som läst eller vet vilka roller Marquez och Edmilson kommer få i laget i år?
Har själv funderat och på mittbacken är det ju redan fullbokat med Milito, Puyol, Thuram och Oleguer. Samma på defensiva mittfältet med Yaya Touré och alternativt Xavi.

Någon som vet något????

Visca Catalunya
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-07-27 02:24
Här har ni higlights från andra halvleken.

Delarocha, av det jag läste här så spelade han och var nära på att göra mål.
Barcelona ze nemo
2007-07-27 02:19
Delarocha: Ja, Bojan fick hoppa in i halvtid med Henry och Dos Santos.
Barcelona Messidinho 10
2007-07-27 02:14
D va verkligen en dåligt slagen straff. Ronaldinho lär väl andå va första handsvalet som sraffskytt i år också.
Delarocha
2007-07-27 02:12
Ungefär som förra året skulle jag tro men Abidal som vänsterback, Milito som mittback, Yaya roterar tillsammsn med Xavi, Deco och Iniesta i mitten och i början av säsongen kommer nog Ronaldinho, Eto'o Messi spela det mesta då Henry saknar matchform...
Sen kommer det ju roteras väldigt mycket, speciellt på mittfältet och anfallet. I cuper kommer antagligen Bojan och Giovani då lite inhopp då och då skulle jag tro.

Förresten, spelade Bojan nånting idag?
Barcelona joninho__90
2007-07-27 01:41
:D men har du nån "trolig" startelva. Har suttit i rummet i timmar och ritat och kladdad hur formationen och positionerna kommer att se ut
Barcelona Exclusive
2007-07-27 01:30
Du behöver nog inte oroa dig över att Ronnie blir bänkad.
Barcelona joninho__90
2007-07-27 01:27
Tänker hela tiden på hur Barca's startelva kommer se ut denna säsong? Är rädd att Dinho blir bänkad..vad tror ni?
Barcelona Exclusive
2007-07-27 01:20
Saturday, 28 Jul (17:00 h)
Hearts-FC Barcelona. Pre-season. (Allt står på den officiella hemsidan.)
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-27 01:14
tack! Vet du när?
Barcelona Exclusive
2007-07-27 01:00
Ämne: Nån som vet vem Barc....
Dom möter skotska Hearts.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-27 00:53
Nån som vet vem Barca möter nästa match?
Barcelona nobody
2007-07-27 00:49
Jag hoppas att inte Henry tar över straffarna för det har han aldrig varit jättebra på
Barcelona Foadinho_2pac
2007-07-27 00:13
Ämne: Rivaldo_Gudarnas gud....
Håller med.
Barcelona Barcanist
2007-07-27 00:05
okej, tack!
2007-07-27 00:03
Kolla länktips !

Ronaldinho satte stenhård skruvad frispark i stolpen i första halvlek. Helt given =)

Barca vann med 1-0 efter att Gio dos Santos blev nerknuffad i straffområdet med ett par minuter kvar att spela. Henry tog sats, missade straffen(målvakten räddade) men satte returen.
Barcelona Barcanist
2007-07-27 00:00
e matchen slut? om den är det, vad blev resultatet?

om den inte är det, kan jag få länk?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-07-26 23:58
Rivaldo_Gudarnas gud:

Tycker du har helt fel. Kollar man på Ronaldinhos bollträff och hur många han satte förra året, både straffar och frisparkar så är han given 1a. Han skjuter numer väldigt hårda frisparkar/straffar. Så både nära och en bit bort borde Ronnie slå då han som sagt har en ruggig bollträff numera.
Sen så, säkrare straffskytt får man leta efter. Han sätter dom stensäkert, med undantag Sevilla borta förra gången. Henry däremot har en tendens att vara för kylig ibland.

EDIT; I någon fotbollkväll sade någon expert att han/hon kollat på en Barcaträning och sett Ronaldinho nöta frispark efter frispark i över 1 timme. Han har ju faktiskt utvecklats, tycker jag, till den bästa frisparkskytten. Kolla den han slog idag t.ex.

EDIT2; Just de! Kolla på frisparken han slår mot Getafe senast(När han också fick det röda). Man ser klart och tydligt att Abondanzieri får ont =)
2007-07-26 23:55
Det här är bara en träningsmatch och Rijkaards mål var inte att vinna matchen utan att killarna skulle återkomma till vanligt matchtempo. En vinst är bara en bonus och att Henry gör ett mål blev en lyckad kväll även om det var vid straffmiss ;)
2007-07-26 23:52
Ämne: Här har ni higlights....
Tack för länken. Barca kunde ha vunnit med 5-0 lätt om en viss Messi hade spelat istället för "målsprutan" Ezquerro =D

Notera att Eto'o och Ronaldinho's 2 klackar var på samma försvarare och tunnel vid båda tillfällena =D

Samba !
Barcelona Lionel Andrés Messi
2007-07-26 23:52
GLÄDJEBESKED; inte nog med Titys mål titta på hans målgest hur han slår två gånger på klubbmärket, Fullt med kärlek? :D
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-26 23:49
Samu ska inte slå några straffar, han pinkar nästan på sig av nervositet ju. :D

Ronaldinho är hur säker som helst. Ja, om han inte ska stila sig som han kan tendera att göra ibland.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2007-07-26 23:47
Henry borde ta frsparkarna från avstånd. Medans Ronaldinho ska ta dom vid straffområdesgränsen. Angåeende straffar. Så kan jag som ett fan av både barca och arsenal säga att Henryär strået vassare och känns tryggare som straffskytt. Men vist kommer Ronaldinho även i fortsättningen va förste skytt. Men han kommer nog att få dela med sig av många fler till Henry en vad han har gjort till Etoo.
Barcelona Ghazza
2007-07-26 23:41
Åh, vad fina matchtröjor! Lätt att en sådan med #5 Puyol ska införskaffas under Barcelonaresan. =)
Annons: