/spanien/barcelona/forum/22672.aspx/spanien/barcelona/forum/22672.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-28 23:57
Sevilla har bla värvat de Mol från Ajax och en av bröderna Keita från franska ligan, minns inte vilken bara. Du kan se deras värvningar på deras lagsida här på SF.

La Cibeles:

Jo, men det har de sagt förr. De spelarna lär ju kräva en del i lön också. Visserligen har de blivit av med den dyraste löneposten med Torres så nu kanske de sprider ut kostnaderna på fler spelare. De kommer helt klart bli tuffa att tas med i år. Samtidigt ska de också spela ihop ett nästan helt nytt lag.
Lukas.RP
2007-07-28 23:54
Rambla

Dem har värvat stora namn också, inga fjuttspelare från Getafe direkt. Verkar som Atletico satsar en gång för alla nu, efter att ha gått lite segt senaste säsongerna kanske vi får se ett Atletic med i toppstriden.

Vilka har Sevilla värvat? Har inte hängt med så bra vad det gäller dem andra La Liga klubbarna.
2007-07-28 23:46
På tal om värvningar. Hur många spelare har egentligen Atlético gjort tills nu? Känns som om de värvat en startelva ju. Var får de alla pengar ifrån kan man undra. Visst, de sålde Torres men de har handlat för bra mycket mer än den summan.

Några det är tyst om är Sevilla. De verkar som vanligt ha värvat snabbt och är redan klara. Smarta värvningar gör de också.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-28 23:46
Här har ni en dokumäntar värt namnet. Den är från TV3 Catalunya och handlar om Messi. Riktigt grym. Bli inte avskräcta från faktan att det bara finns en som seedar och 0 som laddar ner. Då nedladdningen väl börjar så finner man att det finns många fler som håller på, torrent-sidan är bara inte uppdaterad.

Nu till mitt inlägg. Själv hade jag en känsla av att Yaya skulle bli något av en hit på Camp Nou, detsamma gäller Abidal. Spelare som vill spela för en klubb så pass mycket gör sällan en dålig match (se bara på alla våra canteranos, Ole och Motte exkluderade).

Ledingen har skött sig utmärkt denna sommar, och jag måste ta tillbaka mina hårda ord mot Txiki, den mannen har skött sitt jobb utmärkt. Ekonomin, värvningarna, spelet, Barcelonismon, inkorporerandet av egna produkter i stjärn truppen o.s.v gör att jag måste bara ta tillbaka mina ord och be om förlåtelse.

Tack ledningen!
Lukas.RP
2007-07-28 23:39
Rambla

Jag kan inte mer än njuta av statistiken som visar på vems president som har mest vett i skallen.

Pepe må ha en stor talang, men inte större två givna landslagsmän. I våra värvningar har vi både erfarenhet och världsstjärnor.

Jag önskar att Laporta går ut med ett uttalande som låter så här, som för mig i FM. :P " Laporta feels that he never wants to leave the club he loves ".
FM är tyvärr inte som verkligheten dock. :D
2007-07-28 23:38
Årets värvning kan dock bli Yaya Touré, €9m. Vilket fynd om han fortsätter som han startat försäsongen.
Barcelona el Flaco
2007-07-28 23:36
Är så otroligt glad över att vi har Laporta, Soriano och Txiki, som har denna sommaren handlat bäst utav alla de europeiska toppklubbarna. Medan alla andra slösar bort pengar och betalar galna överpriser (med Madrid som de största syndarna) har vår ledning värvat 4 stjärnor till relativa låga priser. 60 miljoner totalt för både Robben och Pepe? Calderon får Gasparts värvningar att verka snåla i jämförelse.
2007-07-28 23:33
Pepe €30m
Abidal + Milito €32m

Abidal, given i franska landslaget. Milito lika given i det argentinska.

Jag skulle vilja påstå att Txiki och Soriano skött sig med beröm godkännt. ;)
Barcelona danneee172
2007-07-28 23:31
Ämne: "Att herrar Cal....
dom fick faktiskt en flaska whisky också :D
2007-07-28 23:30
Shi:

Jag tror helt ärligt inte att Madrid är speciellt sugna på Reys. Visst, kan de få honom för en billig summa så tar man honom, dock inte som något första alternativ. De ser i honom en spelare som kan spela på bägge kanterna. Jag menar, han som så desperat vill till Madrid att han gråter ut i press och radiointervjuer, då borde det väl inte vara några problem att värva honom.
Lukas.RP
2007-07-28 23:27
"Att herrar Calderon och Mijatovic är sämre (förhandlare) än dom indianer som sålde Manhattan till dom vita för 7 dollar och en påse pärlor. Real Madrid står nu med bara två veckor kvar till Supercopan mot Sevilla HELT utan en renodlad vänsterkant."

Haha, trevlig läsning. ;-)
Barcelona Deco_thecow
2007-07-28 23:22
har någon länk till höjdpunkterna
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-28 23:18
Haha, vilken rolig bomb man fick från Madrdid redaktionen. Läste nyss på Real's forum att de gör klart med Drenthe för 13 miljoner euro (!!!), någon som sa överpris?

Fick inte vi Abidal, för runt 14-15 miljoner? En världback, betraktad som kanske den bästa i världen på den positionen och ordinarie i siit landslag sedan ett tag tillbaka. Real köper en en vänsterback (som inte ens vill spela vänsterback) och som aldrig spelat i hollands A-lag, för 13 miljoner.

Vilket radarpar Madrid har i Calderon och Mijatovic!! Forsätter dem såhär så kanske jag växer att äslka de mer än vad jag gjorde Perez :D
Real Madrid Shi
2007-07-28 23:16
Fattar inte hur vi ens vann ligan med den idiot ledningen, vi hade inga problem och betala 30 miljoner € för en mittback som inte spelar i något landslag, en riktigt bra mittback men endå, och så tjäfsar man över 2 miljoner när det gäller Reyes.

Skulle vilja se vår ledning ta över er klubb, dem hade ruinerat er under endast 1 sillyseason.
Barcelona Kamelen
2007-07-28 23:12
Skulle inte förvåna mig det minsta om Robben blir klar för Real any time soon. €30-35M? :) Desperata som få.
Barcelona Saman.
2007-07-28 23:11
Atletico snodde Reyes haha oj vilken bra nyhet. Allt verkar gå Barcas väg än så länge. Real Madrids ledning kommer få det hett om öronen väldigt snart.
2007-07-28 22:57
Här är 19st högupplösta bilder från matchen. En del riktigt härliga bilder faktiskt.

Deco_thecow:

Ta dig lite tid och läs igenom lite inlägg längre ner så hittar du höjdpunker.
Lukas.RP
2007-07-28 22:44
Efter att ha kollat alla höjdpunkter efter matchen måste jag säga att det ser ut som allt stämmer, förutom målskyttet. Vi har enormt många chanser, inte minst Eto'o, Henry och Bojan, men det är sånt en försäsong är till för. Att ställa in siktet inför säsongen. Ser faktiskt mycket lovande ut, vi hittar varandra utmärkt, förvånansvärt bra samspel mellan Bojan och Henry. Dem spelar som de hade spelat med varann sen dagis.

Till den defensiva biten. Går inte att avgöra hur pass bra form vår backlinje är, med tanke på motståndet och att det inte är den ordinarie backuppställningen. Ljusglimet är i alla fall helt klart Yaya Touré, visar otrolig styrka i försvarsspelet samt mycket positionssäker av sig. Han har avän kvalitéer i framspelningar med mera, vilket han har bevisat för mig under dessa två träningsmatcher.

Det bådar gott inför framtiden! :-)
Barcelona Més que un club / Messi
2007-07-28 22:32
Looae.

Vadå passat bättre, min lille vän tror du verkligen det är en slump att han har teknik och bra passningspel, du förstår väl att barcas ledning tänker igenom köpen de gör, till skillnad från vissa andra.
Det var inte en benknäckare de var ute efter.
Lukas.RP
2007-07-28 22:32
Looae

Har du sett Yaya i båda träningsmatcherna? Eller möjligtvis i VM eller Monaco, han har imponerat rejält på mig. Han kommer bli en av våra viktigaste spelare, det är jag helt säker på.
2007-07-28 22:31
Looae:

Sissoko är inte en dålig spelare, tvärtom. Men som ensam pivote i Barças 4-3-3 skulle han få det svårt som jag ser det. Han har alldeles för dålig bollmottagning i mitt tycke. I Liverpool är han sällan ensam defensiv mittfältare. Då fungerar han mycket bättre. Yaya verkar funka utmärkt i Barças spel, åtminstone så ser det lovande ut av det jag sett.
Real Madrid Looae
2007-07-28 22:29
Ämne: Ämne: PILMA//....Helt Seriöst jag hade tyckt Sissoko var bättre även om Toure hade spelat för Real. Men asså Sissoko är en grovjobbare han har tagit bort lampard i princip var enda match mot Chelsea hans fysik den knäcker , men håller med yaya har bättre teknik o passningspel, Men de inte så att det är en stor skillnad.
Men jag tycker Sissoko skulle passa bättre i barca faktist.

Barcelona Kamelen
2007-07-28 22:28
Och han som efter sitt första mål (för marängerna) kysste klubbmärket. So much for that =)
2007-07-28 22:27
Hoppsan sa, det verkar som om Atlético snodde Reyes framför näsan på marängerna. Så det kan gå. :D
Barcelona joninho__90
2007-07-28 22:21
Tja! Någon som har målen via länk. Missade matchen :( jobbade
Barcelona älskabarcelona
2007-07-28 22:18
Ämne: PILMA//
Ja varför i....
Och klart du tycker att sissoko är bättre! hade toure spelat för er hade du tyckt att han va bättre än sissoko. Men nu bara för att han är barca spelare så är han inte så bra för dig.
2007-07-28 22:18
Ämne: PILMA//
Ja varför i....
Aldrig. Yaya kommer bli hur viktig som helst för Barcelona. Till skilland mot Sissoko så har han en mycket bra teknik och ett bra passningspel.
Barcelona sölta
2007-07-28 22:17
Jag tycker att Deco har visat en enorm vilja att ingå i startelvan nästa säsong, framförallt i första matchen. Eto'o har sett mycket bra ut skulle jag säga med, kanske missat lite för mycket...
Men det finns ju tid att slipa sådana småsaker på. Det märks att hungern är tillbaka hos spelare som Deco, Ronaldinho osv.
Real Madrid Looae
2007-07-28 22:15
PILMA//
Ja varför inte , klart du tycker Yaya toure är bättre när han spelar för barca hade sissoko spelat för barca hade ni fan tyckt att han var bättre än Yaya.
......................
Ni bedömmer Sissoko efter 2 träningsmatcher , det skall man inte göra.
Jag tittade på Pepe igår han var kung , men jag kan fortfarande inte bedömma killen om han är värd de 30 miljoner euro som Calderon gav för honom.
Barcelona ronaldinhogaucho_fcb
2007-07-28 22:15
vet non vart man kan ladda ner dagens match???
tacksam för svar=)
Annons: