/spanien/barcelona/forum/22670.aspx/spanien/barcelona/forum/22670.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2007-11-27 23:42
underligt att fokus hamnar på guddy..

vad som fick Rijkaard att explodera är det jag undrar över...
Barcelona Klint
2007-11-27 23:42
Iniesta har väl i princip varit lysande i varenda match den här säsongen. Spanska landslaget inkluderat. Han, Messi och Yaya Toure har varit lagets i särklass bästa spelare så här långt.
Barcelona Messidonaa
2007-11-27 23:41
Ämne: Ämne: äntlige....
aa så folk glömmer själva abidal som tacklade ner keita men dom kommer ihåg finten som keita gjorde 5 sekunder innan målet
Barcelona Rambla
2007-11-27 23:41
Ok, jag får nog förklara lite tydligare. Jag har inte klankat ner på Ronaldinhos insats som vissa här tycks tro. Jag vände mig mot kritiken mot Guddy och tog några situationer med Ronaldinho som jämförelse efter att några hyllat dennes insats samtidigt som de spydde galla över Guddy. Jag tycker själv annars att Ronaldinho gjorde ett helt okej inhopp och som Valdés skrev så bidrog han till att hålla i bollen när laget ville spela av tiden.
Barcelona L.Messi19
2007-11-27 23:40
Messidonaa

jadu jag har inte klagat:P Jag är nöjd med hans insats, klagar bara på alla som tycker Guddy var "en sopa" som missade 2 skott i matchen trots att han var en av dom som kämpade mest och vann bollar.
Barcelona Kapten11
Duda

Ja, han är fantastisk.
Det har kommit fram en hel del spanska offensiva mittfältare dom senaste åren, men varken Joaquin, Reyes, Navas, Vicente eller någon annan, kan jämföras med Iniesta. Han är magnifik, och dessutom börjar han äntligen få ett riktigt erkännande.

Jäkla tjat om Guddy nu. Måste det alltid finnas en hackkyckling? Vem skulle annars spela på hans position, Iniesta var ju fantastisk på yttern.
Barcelona ViVa BARCA!!
Tycker vi borde vara glada att vi är klara från gruppen. Och nu siktar vi oss mot Espanyol matchen som är hur viktig som helst! Vad tror ni om den matchen.
Barcelona Valdés
2007-11-27 23:38
Criff; Ronaldinho stod inte bara still utan han mötte boll och stod för flera positionsbyten. Han kommer in när laget leder och bara skall spela av matchen, det var inte läge (och fanns inte heller utrymme) att göra tokrusningar i djupled.
Barcelona Ghazza
2007-11-27 23:37
Ämne: äntligen så hittar j....
Det var ju fem sekunder innan som Ronaldinho var inblandad.
Barcelona Ronaldinho_Messi_10
2007-11-27 23:37
Ämne: Ämne: Messido....
håller fan me dig.. fattar inte hur folk kan klaga på ronaldinho hela jävla tiden.. kommer inte riktigt ihåg, men vem va det som drog på sig frisparken vid första målet ?.. tacksam för svar !!
Barcelona Messidonaa
2007-11-27 23:35
Ämne: Messidonaa

Nej de....
Om man missar hela tiden då vrf klagar folk på ronaldinho ? han missade en dribbling :S

som var situationen tidigare än straffen

folk vill bara ha orsaker till att kunna klaga på ronaldinho
Barcelona Rambla
2007-11-27 23:35
Valdés:

Jag ska gärna svara dig. När det gäller tuggummit och vilken sponsor han har. Kan det vara samma tuggummisponsor som Victor har månne?

När det gäller Guddy, så har jag ingen överdriven förkärlek för honom. Tvärtom, han ser lite malplacerad ut i Barça men nu är han här och vi får dras med honom. Jag tycker bara att han får överdriven och ibland helt obefogad kritik. När Iniesta slår in bollen snett bakåt så har flera spelare följt med upp i anfallet och det råkar bli Guddy bollen går till. Hyggligt avslut men kanske lite väl rätt på målvakten dessvärre.

Jag, till skillnad mot många andra försöker inte få det här till någon Guddy vs Ronaldino grej. Deco är skadad. Det räcker inte med att enbart Yaya tar defensivt ansvar på mitten. Alla mittfältare måste ta det jobbet. När vi tidigare spelat med Deco, Iniesta och Xavi har vi haft det tufft mot fysiska lag. Håller du inte med?
Barcelona L.Messi19
2007-11-27 23:34
Messidonaa

Nej det tror jag inte, om man skulle göra mål i alla bra lägen skulle fotboll inte vara så roligt eller hur? Varje match skulle sluta med minst 10 mål. Bara för att Guddy gjorde missarna i den här matchen betyder det inte att han var dålig.

Man missar ju alltid!
Ämne: Fan vad glad jag är ....
hålller med dig till 5000%.. han e bara föör underbar.. personligen tycker jag att han e världens bästa mittfältare just nuu..
Barcelona Messidonaa
äntligen så hittar jag länk!

kolla noga nu bollen kommer från luften till kieta som nickar och får tillbaks en väggpass sedan fälls han

så sluta säg att de e RONALDINHOS FEL :S ?
Barcelona ZARM
2007-11-27 23:32
Det jag undrar över när jag läser de flesta inläggen är...ojojoj, undrar vad folk kommer att skriva om när Ronaldinho är borta??? Vi är vidare men allt folk kan snacka om är att Ronnie föranledde straffen...undrar om det hade varit samma snack om det hade varit någon annan än Ronnie.
Barcelona Ghazza
När vi ändå är lite inne på Gudjohnsen tycker jag det är beundransvärt hur han har tacklat att bli bänkad till förmån för en 17 och 18-åring. Enligt rapporter har han ju valt att kämpa på som ett svin på träningarna trots att andra klubbar fanns att välja på.

Det tycker jag är starkt.
Barcelona andreasbarca
Ämne: andreasbarca,

Jov....
hehe jo det är väll så ;) sen brukar det ju vara så att det är dom gångerna man minns. Jag har själv sett Dinho jobba hem flera gånger och göra det bra..får hoppas att han gör en perfekt glidtackling nästa gång ;)
Barcelona Barcelonito
Valdés
Jo! Han gör helt enkelt nästan aldrig bort sig och släpper inte någon genom sig för att det ska bli farligt läge. Han är grymt bra deffensivt. Det är den offensiva delen han inte visar lika ofta som innan men det deffensiva är klockren.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
Messidona

Man begär mer av Ronaldinho, inte så konstigt när man varit världens bästa flera år. eller hur?
Ämne: Ämne: Messido....
ronaldinho hade inte ens missat dom 2 lägena.. han hade gjort 3 mål på dom haha..
Barcelona Messidonaa
2007-11-27 23:31
och ni som såg straffen ordentligt så var det så att keita dribbla över ronaldinho sen gick bollen in mot straffområdet.. sen fick keita tillbaks bollen och det var då abdial tacklade ner honom. så hur kan det vara dinhos fel ?
Barcelona Duda
2007-11-27 23:31
Fan vad glad jag är över att vi har världens jämnaste fotbollspelare, Andrés Iniesta, i vårt kära lag. Jag kommer inte ihåg när Iniesta senast gjorde en "dålig" match, gång på gång är han bäst i vårt lag, om inte så bland dom bästa. Sedan att han alltid vill nått med sin underbara kreativitet, och hans fina passningsspel. Han måste lugnt vara en av världens bästa mittfältare för tillfället!
Barcelona andreasbarca
2007-11-27 23:30
Ämne: andreasbarca, vad är....
oj någon som tog åt sig....

Barcelona Messidonaa
2007-11-27 23:30

Han sp....det säger du va, 1 fråga bara hur troru forumet skulle sett ut om ronaldinho hade missat dom där 2 lägena som gudhjonsen hade ?

jag kan svära på allt att nästan alla hade klagat på ronaldinho och sagt hane skit jag vet inte vad .. har jag inte rätt ?
2007-11-27 23:29

Han sp....
alla i barcelona sprang.. alla kämpade för sitt lag.. alla bröt anfall, förutom guddy :S.. så nu får du lugna dig..
Barcelona Ghazza
2007-11-27 23:29
andreasbarca,

Jovisst jag håller med dig. Det är inte så att jag vill se spelarna fastkedjade i sina positioner, hehe.

Synd bara att den enda gången jag sett Ronaldinho ta jobbet ner till eget straffområde slutade i mål för Lyon. Men allt är väl relativt... =)
Barcelona Klint
2007-11-27 23:28
Men om nu Ronaldinho befinner sig i försvarsposition. Kan man då inte begära att han åtminstone försöker att ta bollen, spelaren eller va fan som helst? Allting hade sett bättre ut än att bara stå där och göra ingetdera.
Barcelona L.Messi19
2007-11-27 23:27
Messidonaa

Han sprang, kämpade för sitt lag och bröt anfall, en viktig roll i defensiven så att säga!!

Ronaldinho_messi_10

DU måste skoja?!!

Kanske du hatar Guddy att du inte märkte att han var en av dom på plan som vann mest bollar??
Barcelona Valdés
2007-11-27 23:27
Barcelonito; Ge gärna ett par exempel på matcher när Zambrotta varit stabil i defensiven. Han missar markeringar och går bort sig hela tiden i positionsspelet och likadant är han väldig lätt att komma förbi. Högerbackspositionen är lagets klart svagaste position när han spelar.

Rambla; jag vet att du tycker om Gudjonsen men varför gör du det? Vad har han bidragit med under sin tid i Barcelona? Av mig får han knappt godkänt idag, visst kämpar han men vad får han ut av sitt slit då han slår bort aldeles för många enkla passningar och återigen missar öppet mål - inte en gång utan två gånger, snacka om att ha fel spelare på fel plats.
Annons: