/spanien/barcelona/forum/2267.aspx/spanien/barcelona/forum/2267.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2015-06-29 06:27
@Ali G:

Isco hade bara ett år kvar på sitt kontrakt.
Barcelona Rayonel Hudssi
2015-06-29 02:04
[QUOTE=enkos]Riskerar Messi att missa finalen ifall han får gult mot Paraguay? Det kort han fick på övertid sist var helt onödigt av domaren [/QUOTE] Ja det gör han. Domaren tyckte synd om Colombia spelarna som blev förödmjukade.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2015-06-29 01:29
Laporta kommer vinna valet, jag tror och hoppas på det. Han verkar ganska självsäker utifrån dom uttalanden som jag har läst här på forumet. Laporta kommer säkert att slakta Bartomeu totalt om han nu vågar vara med på debatten. Känns som att Laporta har ett äss i rockärmen...
Barcelona Ali G
2015-06-29 01:28
Barcelona prepare an 80+10M bid for Juventus midfielder Paul Pogba (22). The player would stay at the Italian club for another year. [sport]

Förr eller senare är han klar. Men 90M känns lite väl mycket, Isco kostade en tredjedel av de där.. För de pengarna kan man köpa in minst två världsklass spelare.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 00:52
Hur människor ens kommer rösta på Bartomeu är för mig helt sjukt. Btw, hur många spelare från La Masia har blivit etablerade A-lagspelare under Rosell/Bartomeu? Zero på fem år alltså. och inte nog med det så har B-laget åkt ur andra divisionen nu. La Masia har blivit misshandlat, jag saknar ord.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-29 00:43
Cameroonians

Haha, vilket skönt svar han gav för Bartomeu.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-29 00:43
jag har sovit gott sen trippeln mina vänner. men det här jävla valet börjar skrämma mig som fan. snälla asså ni som röstar, är ni blinda?????

kolla hur klubben funkar nu för tiden. la masia är snart ett minne. det gör mig riktigt ledsen. speciellt nu när jag ser att lapora påpekar att han undrar hur idioterna tänkt kring deulofeu.

och sjuka är att deulofeu grejen känns som bara början...adama, samper, halilovic för att nämna nåra. hur blir det me dom?

vinner barto så går vi mot en mörk tid, blir inte ens förvånad ifall messi tröttnar o sticker. förstår honom då...eller att talanger börjar fly.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-29 00:36
Alltså värvar vi Pogba vilket vi förmodligen kommer göra så måste vi vänta ett år för att se honom i Barcatröjan, kan fan inte vänta så länge haha. Fuck you Fifa och Bartomeu/Rosell.
Barcelona the cameroonians
2015-06-29 00:34
Laporta om de andra kandidaterna ; Benedito - oerfaren Majo - oerfaren Farré - oppurtunist Freixa - kameleont Bartomeu - Rosell Jag kommer att införa möjlighet att rösta online. Rökförbudet kommer att ligga kvar. En läktare/sektion för sjungande fans är en möjlighet, men först måste vi rensa ut de våldsamma supportrarna.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-29 00:13
Sköna svar från Laporta som vanligt. Han trycker på hårt för Pogba vilket egentligen endast beror på att Veratti inte har riktigt lika mycket James Rodriguez/Neymar hype över sig som Pogba har, globalt sett. Sedan kan man förstås även räkna in problematiken i att värva loss en nyckelfigur från ett lag som inte behöver sälja och man förstår ganska snabbt att han inte är sugen på att gå i samma björnfälla som sina föregångare, läs Thiago Silva. Vill man ha ett flaggskepp till värvning i år på marknaden återstår alltså endast Pogba, och Laporta går inte till val utan fläsk. Pogba tycker jag ett och annat om men det hör inte till saken här då jag vill behandla ämnet objektivt. Som sagt, sköna svar han levererar, den gode Laporta. Han har en poäng i att man bör ta dessa opinionsmätningar med en rejäl nypa salt då slutspurten inte ens påbörjat ännu. Tom Usain Bolt är seg i starten för att sedan dra förbi alla under upploppet. Tålamod och hopp är receptet här. Goda tvåor på min lista efter Laporta som Presi är ALLA andra utom Bartomeu, den ovalde räkmackeglidaren.
2015-06-29 00:03
Laporta:

Jag har slutat att tro på det Bartomeu säger, han kommer hela tiden bara med halvsanningar, som i fallet med Neymar-affären.

Burn.
2015-06-28 23:45
Laporta gav ikväll en intervju med Radio Catalunya, här kommer några kommentarer och svar;

- Albertini? Han har erfarenhet från Italienska förbundet och jag tror att han kan hjälpa till med att återupprätta kontaktvägar och relationerna med UEFA och FIFA.

- Interimledningen borde inte syssla med affärer utan endast se till att klubbens administrativa ärenden fortlöper fram till valet är över. Jag skulle gärna vilja hur de tänkte gällande Deulofeu.

- Alla mätningar är relativa. I valet 2003 gav de mig 0%chans. Idag har jag i alla fall 24%.... Valet är långt ifrån klart.

- Valdatumet är som det är och det får vi förhålla oss till och utifrån det jobba hårt för att få medlemmarnas röster den 18:e

- Genom Lucho har laget återtagit den stil de förlorade under Tata Martino.

- Vi behöver göra förändringar när det gäller Basketsektionen. Vi presenterar våra planer mer i detalj i morgon.

- Guardiola är välkommen tillbaka när han vill och till vad som helst i klubben. Han skulle vara perfekt som president. Jag vet inte vad ha kommer göra efter Bayern, eller om han ens vill komma tillbaka.

- Pogba är en utmärkt idé. Han har fysiken och en teknik som inte kan ifrågasättas. Dessutom är han en bra förebild. Helt enkelt en profil som passar i Barca.

Barcelona Tiki-Taka
2015-06-28 23:39
Innan trippel vinsten var man nästa hundra på att laporta skulle vinna. Men känns som att trippeln blir en perfekt skyddsmantel.....hoppas innerligt att dem röstar på laporta! Inte kan väl en skurk bli president :-/
Barcelona Liatzo
2015-06-28 23:39
Laporta asked about poll held by Marca which favoured Bartomeu to win elections: "When I was elected in 2003, I had 0% votes by Marca."
Barcelona Blaugrana91
2015-06-28 23:32
Min känsla säger också att Bartomeu vinner valet. Jag föredrar väl Laporta tror jag, men inte helt säker faktiskt. Tycker övriga kandidater pratar mycket om att dem har så bra alternativ till Qatar Airways som kommer betala så mycket mer, ge oss namn på dessa företag då! Skulle gärna slippa Qatar på vår tröja men övriga kandidater måste namnge dessa företag och berätta exakt vad dessa kommer betala. Vi behöver ha en tröjsponsor för att kunna fortsätta värva toppspelare.
Barcelona enkos
2015-06-28 23:14
Riskerar Messi att missa finalen ifall han får gult mot Paraguay? Det kort han fick på övertid sist var helt onödigt av domaren
Barcelona Gio Style
2015-06-28 23:07
Vänta va!?
Ska man behöva oroa sig för att Bartomeu ska vinna valet?
Folk kan väl omöjligt vara så dumma?

Snälla säg att Marca fuskat med siffrorna.
Barcelona Gio Style
2015-06-28 23:03
Neymars avstängning grundas både på skottet och på tjafset han hade med domaren i spelartunneln. Behöver bara påpekas :)

I övrigt tycker jag att CONMEBOL (Sydamerikas UEFA) tagit tag i sakerna ordentligt. Inga mesiga straffar, e nog direktiv från FIFA i och med skandalerna som uppdagats på senare tid.
Barcelona DM1982
2015-06-28 22:54
[QUOTE=enkos]Barcelona ska spela första final matchen mot Bilbao den 8 augusti för att bara tre dagar senare resa till Georgien och finalen mot Sevilla och ytterligare tre dagar senare returen mot Bilbao. . Märkligt med tre matcher på så kort tid när ligan inte är igång [/QUOTE] Det blir en bra inledning på säsongen med några bra matcher. Att matchen spelas i Georgien känns som ett tröttsamt skämt men UEFA kan vara lite efterblivna ibland.
Barcelona Lion24
2015-06-28 22:53
Jag är mycket mycket mycket orolig över att Bartomeu vinner. För varje sekund, minut, timme, dag och vecka det går så blir jag ännu säkrare på att han vinner. Jag ber om ursäkt för att jag sprider negativ energi och negativa tankar här men jag kan verkligen inte hålla mig. Alltså jag tänker på det här valet varenda dag och för varje dag som går så blir det knappast bättre. Att man kan rösta på någon som faktiskt riskerar att hamna i fängelse... Vinner Barto och sedan fälls i domstol så är jag inte lika säker som andra att det blir nyval, då blir det en övergång likt Rosell-Bartomeu där en ovald hund från Bartos sida kommer ta över.
Barcelona enkos
2015-06-28 22:46
Under internationelchampuons cup ska Barca möta , LA, United, Chelsea och Fiorentina
Barcelona enkos
2015-06-28 22:43
@KiNg-PuYi:

Uefa som bestämt så
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-28 22:42
LennyRomario Säger inte att du har fel men det beror nog på vad man väljer att se i sammanhanget. Jag vill gärna tro att dom yngsta socios har varit med sedan första trippel säsongen och blev kära i klubben där och då och denna skara måste ju inse skillnaden på då och nu efter allt som Rosell och Barto ställt till med i klubben deras äckliga sejour. Unicef, Abidal, Qatar osv. Varför skulle dessa välja att lägga sin röst på Bartomeu? Jag tror att när det väl kommer till kritan och det blir dags att debattera för sin sak utan rådgivare och manus så kommer många förstå att Bartomeu inte är tillräckligt kompetent för sin post och bara för att han stått i skuggan av dom stora elefanterna och nu klivit ut ur mörkret. Vi behöver någon med brains and heart och Barto saknar bägge. Ekonomer ska inte styra den här klubben, dom ska bara utgöra en av hörnstenarna. Ungefär som att margarinet i stekpannan inte är huvudingrediens utan bara där så att äggen inte fastnar. Alla vet att killarna och Lucho spelade hem trippeln och inte ledningen. Bartomeu vet detta också förstås. Värvningarna av Neymar och Suàrez är inte jätteimponerande då bägge bevisligen själva ville hit. Hade Laporta tex inte kunnat fixa hem dessa värvningar om han varit President? Jag tror vi kommer att få se ändringens vindar dom närmsta veckorna som följer så upp med hakan killar. Som Cameroonians säger, på ett eller annat sätt kommer han att avdubbas och åka ut ur vår klubb, antingen genom bortröstning eller genom korruptionsdom. Either way, already now pack your fucking bags.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 22:42
enkos

vrf ska finalen spelas i gerogien?
Barcelona enkos
2015-06-28 22:40
Barcelona ska spela första final matchen mot Bilbao den 8 augusti för att bara tre dagar senare resa till Georgien och finalen mot Sevilla och ytterligare tre dagar senare returen mot Bilbao. . Märkligt med tre matcher på så kort tid när ligan inte är igång
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-28 22:40
@Vampíro:

De bestämde straffen kanske ligger mer åt finger pulandet.
Har du tänkt på det?
Barcelona Barca4life98
2015-06-28 22:34
Tycker att Jara borde ha blivit avstängd i 3-4 månader istället...
Barcelona Vampíro
2015-06-28 22:33
[QUOTE=Gabriel]Jara, som fingrade Cavani, blir avstängd i 3 matcher och missar resten av Copa America. Skönt, då slipper vi oroa oss för Messis behind... [/QUOTE] Hmm, finger-rape ger 3 matcher medans Neymars skott i ryggen ger 4. FIFA logic.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-28 22:22
tycker fan synd om benedito. nån som vet hur det går för han? diggar faktiskt hans ideer...kommer hänga mig sjäv ifall barto vinner.

vi behöver presi som skapar lugn runt klubben. en med klara ideer. laporta känns som ett säkert kort, man vet lixom vad man får. men tyvärr så är han lite loco av sig hehe så litet minus.

hjärta= laporta
hjärna= benedito

så röstar jag hehe

UT ME BARTO O QATAR.

Enkos

benedito sa att det finns företag som erbjuder mer cash än qatar. så sjuka frågan är vrf behåller barto qatar på tröjan. dom har säkert mutat han
2015-06-28 22:08
Den senaste mätningen kommer ju från Marca, och den gjordes under en basketmatch. Marca utgav sig för att komma från klubben vilket så klart kan ha påverkat vad de som svarade sa. Man kan ju alltid fråga sig varför de gjorde så. Inte vet jag.

Det är egentligen först i debatterna nästnästa vecka som allt kommer avgöras, hittills saknas svaren på många viktiga frågor - inte minst vad det gäller Bartomeu som knappt avslöjat något alls förutom satsningen på Espai Barca och det fortsatta samarbetet med Qatar.

Saken är också den att Barto har många gamla så kallade "Nunistas" i sin bas bland medlemmarna. De kommer inte att rösta för någon annan, förutom möjligen Freixa om denne nu kan nå 2534 för-röster). Min uppskattning är att de står för cirka 75% av rösterna på Barto, om inte mer.

Därför gäller det för de andra, och inte minst Laporta, att attrahera de som är mer osäkra så att rösterna inte sprids ut för mycket. Eftersom valdatumet är mitt i sommaren på en icke matchdag är risken för lågt valdeltagande stort och det gynnar Barto eftersom de yngre medlemmarna (som arbetar) förmodligen drar på semester vid denna tidpunkt plus att de internationella inte kommer vara lika intresserade att dra ner bara för att rösta.

Skulle nu Barto ändå vinna är det bara att hoppas att han blir fälld i Neymar-gate och att det blir ett nytt val igen nästa år. På ett eller annat sätt måste han ut ur klubben.
Annons: