/spanien/barcelona/forum/22669.aspx/spanien/barcelona/forum/22669.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gaucho#10
2007-07-31 14:31
Xaviiiiii //

Lite svårt för Guddy att få plats i vår bänk ;)
Barcelona r.Hyder
2007-07-31 14:28
Xaviiiiii

Att Guddy inte skulle platsa på våran bänk är att ta i ganska grovt. Visst, han kunde inte axla Eto'os roll som väntat, men vem hade kunnat göra det under den gångna säsongen? Inte är det Saviola i alla fall. Guddy har inte bara gjort dåligt ifrån sig, han har gjort en del mål också. Liverpool borta, hade hans mål varit bidragande till ett eventuellt avancemang hade du nog tänkt annorlunda. I slutet av säsongen fick han spela mittfälltare en del matcher (Atl. Madrid ex.) och gjorde det bra. Han är absolut ingen man för startelvan, men han är en perfekt spelare att kasta in när en match låser sig, och en perfekt spelare att ha i truppen då han flåser i nacken på startspelarna. Kan han komma upp på samma nivå som han gjorde i Chelsea (bland annat matcherna mot oss) så är han egentligen en man för startelvan, men det kommer aldrig att hända permanent. Men att han inte platsar på våran bänk är ett stort skämt.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-31 14:25
Hehe, läs Goals artikel. Bra koll de har.

Deco has repeatedly been linked with a move away from Barcelona, and playing little or no part in the pre-season games has done little to quell rumours.

Deco spelade en halvlek mot Dundee och en halvlek mot Hearts. Precis som de flesta andra spelare gjorde då Rijkaard roterade en hel del för att testa spelare.
Barcelona Xaviiiiii
2007-07-31 14:22
Deco stannar i Barca! Hoppas Guddy lämnar han platsar inte ens i barcas bänk! När han spelar så är han så seg! Nu säger ni alla att borde stanna men förra säsongen han spela sa alla han han suger konstigt? In med yngre spelare!

Visca BARCA!
2007-07-31 14:17
Pericos är lokalkonkurrenterna Espanyol. :D

Ok, så mycket kanske jag ska vara försiktig med. Allt kan ju som sagt hända i fotbollsvärlden. Detta rykte är bara för löjligt och det verkar som om det råder nyhetsbrist på ön.

Ett annat brittisk rykte säger att West Ham är villiga att betala £10m för Guddy. Det ryktet tar jag gärna emot, vi gav själva 8 för honom. Trots det så vill jag ju helst att han stannar. Han har beslutet i egna händer, Barça kommer inte stå i vägen om han väljer att gå.

Länktips. Bilder på gårdagens träning.
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-31 14:12
Rambla/

Ja det kan så vara, ibland har jag som vana att bara läsa Sport's och EMD's rubrik och ingress då allt för långa artiklar utan någon som helst substans eller intresse bara tröttar ut mig.

Oj, modigt uttalande. Inte för att jag tror att du ens behöver konvertera dig till perico med tanke på trovärdigheten i allt detta :)
Barcelona SideshowBoob
2007-07-31 14:08
Enligt Goal.com så önskar deco spella med chelsea...Länktipset !
2007-07-31 14:02
Captain:

Läs Sport och EMD:s artiklar lite nogrannare. I båda kan du läsa att i England skriver brittiska tidningar att Deco placeras i Chelsea för att han vill spela med Mourinho. Alltså, de återger bara vad brittisk media kokat ihop. Jag är övertygad om att Deco stannar annars lovar jag att konvertera till maräng. Det i sin tur skulle innebära att livets mening tagit slut. :D
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-07-31 14:01
Fantastic 6.

Se länk.
2007-07-31 13:53
Rambla/

Det är inte bara engelska tidningar som använder det, även Sport använder det som första sidestoft idag (antagligen taget från The sun). Nej, han har aldrig sagt att han vill till Chelsea men han har sagt att han vill bli tränad av Mourinho, vilket som du sa kan innebära Oporto. Som sagt, det hela lämnas öppet för disskussion.

Nu vet jag inte när han uttryckt sig, det kan vara sen några månader tillbaka eller igår. Men jag tror nog att det är det senare då även Sport och EMD har det på första sidan.

Själv vet jag att Rijkaard inte vill sälja, och om han inte vill sälja Deco kommer Deco inte lämna :)
2007-07-31 13:50
Det har sagts att Rubén kommer att lånas ut. Har dock inte läst något om att det är klart.
Barcelona da_silva
2007-07-31 13:47
Angående våra målvakter i truppen så är
Valdés nr 1 och Albert J nr 2.
Vem kommer vara nr 3? Blir det unga Oier Olazábal som klubben värvade denna sommar eller får Rubén fortsatt förtroende som nr 3.

Är lite osäker på om Rubén är kvar i klubben. Har han lämnat lär Oier Olazábal vara med och utmana om platsen som andra målvakt.

Är det någon som vet om Rub´ne är kvar i barca?

2007-07-31 13:40
Captain:

Det som är problemet är att detta är gamla uttalanden från Deco. Brittiska tidningar är fulla av rubriker idag där Deco säger att han vill till Chelsea. Detta har han aldrig sagt ju!

Gamla uttalanden från Deco vävs ihop till en sensationell artikel i The Sun av alla blaskor. Samtidigt har Lampard fortfarande inte skrivit något nytt kontrakt. Do the maths. :D
2007-07-31 13:37
Själv tycker jag att Deco själv rört om det i grytan. Nu svarade han helt enkelt på några frågor, antagligen en anning provokativa för att öppna upp disskussioner om att han ska lämna igen, men han stängde inte ned ryktet direkt som te x Eto'o brukar. Han lämnar nästan det hela öppet för disskussion.

Nu sa han trots allt att han inte vill lämna såvida han känner att klubben inte vill bli av med honom och att han fortfarande har Rijkaards förttroende (vilket han nog har mest av alla i truppen, tillsammans med Ronnie och Puyol). Txiki, Laporta o.s.v har ju alla sagt att han är "intransferible", men media lyssnar sällan på sånt.

Deco har nu lämnat luckan uppe för alla jurnalister i Spanien/Europa att skrika igenom. Alla kommer nu antagligen hojta om hans flytt ända tills transferfönstret stängs, för det enda de hörde idag var säkert "Jag vill bli tränad av Mourinho", inte allt det andra.

Han skulle lämnat ett klart uttalande där han säger att han inte kommer att röra på sig. Vilket är det jag tror då Rijkaard prioriterar honom kanske högst i dagens trupp.
2007-07-31 13:20
Det är lite lustigt. Sen Henry värvades så har allt från Eto'o till massörernas position hotats och ryktats bort från klubben. Deco har hela tiden sagt att om Barça inte vill ha kvar honom är det bara att säga det till honom, för själv trivs han hur bra som helst. Laporta, Txiki och även Rijkaard har inte sagt annat än att Deco ej är till salu. Så vad är problemet?

Bara för att en blaska som The Sun tolkar gamla uttalanden och pusslar ihop dem till en artikel, så är han på väg till Chelsea? För jag tror ju knappast att The Sun fått en exklusiv intervju med Deco. Chelsea har han haft tillfälle att gå till tidigare, det valde han bort med en gång. Varför skulle det vara annorlunda nu? Ja, han vill säkert återförenas någon gång med Mourinho men vem säger att det måste ske i Chelsea? Snarare i Porto, som han lär återvända till när tiden i Barcelona är över.
Barcelona Thapper
2007-07-31 12:53
NEj så sant som sagt. Inga värvningar skrämmer mig för jag vet att vi vinner i alla fall. :-) Men varje misslyckande på Reals värvnings front är en större lycka för mig. :-)
Barcelona El Culé
2007-07-31 12:52
Ämne: så gött:D....
Antar att du inte kan läsa reglerna eller?

Skall du annonsera för din hemsida så får du gå till någon annons sida eller dylikt.

Annars kan du räkna med spärr.
Barcelona Denzza
2007-07-31 12:50
så gött:D
Barcelona r.Hyder
2007-07-31 12:50
Ämne: SE LÄNK....
Vad har det med Barça att göra? Eller ens fotboll?
Barcelona barca style
2007-07-31 12:48
Det har ryktas om att deco kommer att lämna barca till chelsea i såfall kommer lampard eler ballack till barca.. hoppas att detta inte stämmer
Barcelona ibbos
2007-07-31 12:42
Vem bryr sig om Kaka, Ballack, Drenthe & Robben går till Real. Vi vet att vi är bäst och oavsett vad dom köper så har dom inte en chans mot Barca. Låt dom värva vad f*n dom vill, men vem ska dom skrämma. Man kan aldrig skrämma en culé.

MES QUE UN CLUB
Barcelona Thapper
2007-07-31 12:04
Ingen Ballack för real?

Nu sätter Chelsea priset på 31 åringen på 40 miljone Euro. För att ta bort funderingarna från Real.... :-)

Sweeeeeeet!
Barcelona Thapper
2007-07-31 12:02
Ken//

Ligger mycket i det du säger. Men tror ändå att Drenthe är nått som saknas i barca. Har länge sett Pyol som ända säkra försvararen. Nu till sisst börjar det se bätrre ut. Men fortfarande är det lätt hänt med sakador m.m Anfallet är väll uppbackat lika så mitten. Därför behövs även en back "buffert". Kan du då hitta nått bättre än en ung talang du sakta men säkert kan skola in ala Messi vis. Och även på detta sätt bygga ett hjärta för klubben.
Barcelona Ken
2007-07-31 11:51
Thapper//

Helt ärligt så kan jag inte säga att Drenthe är en helt klockren värvning som vänsterback han är ju själv en mycket mer utpräglad mittfältare typ davids en försvarare. Ser helst inte några nya köp nu då jag tycker våran trupp e komplett möjligtvis så kan och hoppas jag man säljer av Guddy, Ezquerro och Motta för att ge andra plats å banta truppen sen hur det blir med Maxi vet jag inte riktigt kanske bäst att låta han gå med egentligen så han itne drar som bosman...

Efter man gjort sig av med någon av dessa killar då tycker jag först man kan se sig om efter nyförvärv och jag lovar att det finns många grymma vänsterbackar för en billig peng ute i europa som man kan värva istället för drenthe...
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-07-31 11:36
lite news om Ángel
Barcelona Criff
2007-07-31 11:28
Jag tror den dagen Deco drar sa forsoker Rijkard ta tillbaks Fabregas fran Arsenal.
Barcelona Messi_CE_Iniesta
2007-07-31 11:23
Hehe, skön xavi är!
Barcelona akiljo
2007-07-31 11:15
Här kommer en länk till den sköna hamma-hos grejen hos Xavi som Sölta snackade om innan.

Hur skön som helts. Mångmiljonär, men bor hemma hos morsan/farsan i ett litet hus.

"I never want to leave Barca, whatever deal others come up with". Respekt.

Visca el Barca...
Barcelona Barcelonito
2007-07-31 11:13
maa

På hemmamatcherna kan det se ut sådär. Men borta vet jag att det ser annorlunda ut ifall man inte ligger under. Borta matcherna kommer nog Deco eller Iniesta spela där du har Dinho.
Barcelona Denzza
2007-07-31 11:03
SE LÄNK
Annons: