/spanien/barcelona/forum/22663.aspx/spanien/barcelona/forum/22663.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
2007-07-31 19:54
el Flaco

Jag sa inte lämna klubben, utan lämna laget. Då menar jag just när de lägger av. Klubben kommer de alltid att vara medlemmar i. Förhoppningsvis fortsätter de som tränare i laget efter karriären.

Men just nu handlar det om just Motta, Gio och Giuly. Önskar de all lycka i framtiden.
Barcelona älskabarcelona
2007-07-31 19:52
Ämne: hur stor är chansen ....
Hm..Nu när han är top form så tror ja inte de finns nån chans att berluconi släpper han. 5% chans kanske.
Barcelona Deco_thecow
2007-07-31 19:49
hur stor är chansen att real värvar kaka tror ni? (i procent)
Barcelona el Flaco
2007-07-31 19:37
Barcelonito//

Jag kan inte tänka mig se Puyi eller Xavi lämna klubben. De kommer nog pensionera sig i klubben. Undra om Puyol kommer göra som Costacurta i Milan och fortsätta tills han blir 40, hehehe. Nä men seriöst, kommer bli hemsk den dagen då inte Puyol leder ut sina mannar ut på Camp Nou. Tröja nr 5 kommer bli odödlig efter alla hans år i klubben.
Barcelona Barcelonito
2007-07-31 19:29
Efter att ha läst intervjun med Motta på Barcas hemsida så gör det lite ont att släppa honom till en annan klubb. Han älskar verkligen Barcelona men accepterar att han måste gå vidare. Inte nog med att man saknar Giuly och Gio redan så måste man också vänja sig att sakna Motta. Han erkänner sina misstag som han har gjort i klubben och beter sig som en riktig karl. Det blir svårt att släppa taget om honom och de andra som lämnar. Men vi som har följt med Barca under en längre tid är ju vana att vi måste släppa taget om våra favoriter förr eller senare. Själv har jag fortfarande inte släppt taget om Luis Enrique.

Dagen Henrik och Gabri lämnade förra säsongen blev det lite för mycket för mig.

När man såg Rivaldo, Sergi, Abelardo, kära Luis Enrique, Kluivert, Dani, Cocu och alla de andra lämna, ena efter den andra gjorde mig galen.

Den dagen Kung Puyol och Xavi lämnar laget tappar jag nog lusten att leva.
Reality
2007-07-31 19:25
Någon som vet när Messi och Milito ansluter till truppen?

Känns som om dom borde åka med på Asien turnen eller?
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-31 19:04
Är det någon annan än mig som har ett sug för Chevanton? Enligt Sevillas silly-season så är han "up for sale" på 8 miljoner euro. Ett kap enligt mig. Men om jag känner psykopaten Del Nido rätt så skulle han säkert höja priset med ett par miljoner om han fick spår om att Barca jagar honom, bara för att jävlas med oss.

Chevanton har varit en stor målspruta sedan hans tid i Monaco och har väll inte spelat något sämre i Sevilla då han fått chansen...Kan han ta bänk i Sevilla kan han väll också ta bänk i Barca.

Skulle vara roligt att se den snubben på träning med Deco, de skulle nog prata i all evighet om sina tatueringar :D

Dock tvivlar jag starkt på om Txiki någonsin äns skulle fundera på honom, kanske om Ezquerro och Maxi lämnar?
Barcelona Gustaf
2007-07-31 18:58
Maxis teknik är minst en nivå för låg för att han någonsin skulle kunna bli en anfallare med regelbunden speltid i Barcelona. Visst, han har inte fått många chanser men bortsett det där härliga inhoppet mot Chelsea har han inte gjort det bra då han spelat.

Rijkaard ser honom varje dag och träningen avslöjar nog ganska väl om en spelare håller eller inte. Har fullt förtroende för Rijkaard på denna punkt. Visst har Messi, Valdés, Oleguer och Iniesta fått chansen i precis rätt ögonblick. Förmodligen inte en dag för tidigt eller för sent. Många tjatar på att Rijkaard är feg och inte ger talangerna speltid men vad finns det för anledning att kasta in en spelare som inte är redo? Och sådant ser man på en träning. Fixar man ett pass på La Masia med a-laget kan man börja snacka.
Barcelona Ken
2007-07-31 18:27
Lukas.RP//

Japp trodde precis som du jag hypade honom rätt hårt till mina vänner p.g.a att han hade något smeknamn i typ med (El Tank de Germán,) minns inte exakt=)

Trodde han skulle bli asgrym emn sen till nästa säsong så var han utlånad lite skumt faktiskt??
Lukas.RP
2007-07-31 18:23
Enligt Atletic Bilbao redaktionens artikel "Silly Season", så ryktas Ezquerro vara påväg tillbaka till Bilbao.

Behåller helst Guddy, av honom, Ezquerro och Maxi, men om jag får välja så behåller jag både Maxi och Guddy.

Känns som vi knappt givit Maxi chansen, någon som kommer ihåg hans superinhopp mot Chelsea, när han först vände bort Terry och slog upp bollen i nättaket, och sedan spelade fram Eto'o till 2-1. På den tiden trodde jag att han skulle bli stor och viktig för laget.
Barcelona ibbos
2007-07-31 18:11
Nej! Sälj absolut inte Maxi! Låna ut han isåfall. Sen tycker jag också att Guddy skall stanna så att man slipper köpa in en ny anfallare. Ezquerro, varsågod, lämna bara! Behöver inte ens kommentera, tycker inte han har presterat NÅGOT bra under sin tid i Barça.

Som ni har nämnt tidigare så är verkligen inte Maxis karriär över, vadå bara för att han inte har varit "wow" i Barça så betyder det inte att han inte kan bli bättre, jag VET att han har potentialen att utvecklas till en riktigt duktig anfallare. Men sälj honom inte!!! Då begår man ett misstag tror jag. Låna ut honom till en klubb som tex Betis, där jag tror han skulle passa bra. Eller kanske Benfica, eller något franskt lag.

Ge inte upp hoppet om Maxi!

MES QUE UN CLUB !
Lukas.RP
2007-07-31 17:25
Ken

Jo det är lika bra, vår trupp behöver bantas. :-)
Barcelona Ken
2007-07-31 17:22
Sälj båda slipper vi den här diskussionen hade vart bäst så=)
Reality
2007-07-31 17:16
Jag tycker att både Maxi och Ezquerro borde säljas. Guddy är ännu ett frågetecken, men jag tycker man skall satsa på att försöka ha kvar honom sedan är det upp till honom själv.

Vi har sex anfallare nästa år där två stycken är födda 89 samt 90. Skulle det vara nödvändigt att värva en spelare om alla tre nu lämnar? Nej jag tycker inte det.

Deco verkar ha lite tråkig inställning för tillfället vilket tyder på att något inte riktigt verkar vara 100. Lämnar Deco så hoppas jag inte någon ny spelare köps in på den possitionen, utan där har vi allt spelarmaterial som behövs.

Ken:

Enligt mig funkar det inte så. Då skulle vi kunna ha Bruce Willis på bänken. Han verkar både ha en bra personlighet och sprida lugn runt omkring sig. (Skämt & Sido, ta inte illa upp skojade bara)
Barcelona Puyol5
2007-07-31 17:14
Ken

I detta fall handlar det inte om kvaliterna på planen. Det handlar om personlighet, och Ezquerro är erkänt omtyckt bland sina lagkamrater. Och som jag skrev, jag vill se Guddy stanna. Och det betyder att Ezquerro knappt kan se bänken från sin plats på läktaren. Och helt ärligt tror jag säkert Maxi kan utvecklas, men inte till att gå in i elvan. Därför är han onödig, en spelare som kan sabba stämmningen. Låt honom söka lyckan någon annanstans, i Barca finner han den iaf inte.
Barcelona Ken
2007-07-31 17:09
Puyol5// Säg en sak som Ezquerro är bättre på än Maxi, tror fortfarand på att Maxi kan utvecklas än mer med tanke på vad han presterade i Boca innan han kom hit och att ens jämföra dom 2 tycker jag fan e ett hån...

Dessutom när det gäller Motta så vill jag gärna att han lämnar och får ordinarie speltid så att man kan få se honom kontinuerligt och sedan avgöra om han var en flopp eller inte.

Kan inte minna nån gån då han spelat konstant utan att vara skadad eller petad, har för mig att han t.o.m ryktades vara nästa Rivaldo när han då spela i klubben men tyvärr har han inte blomstrat ut som man hoppats.

Därför hoppas jag för hans eget bästa att han ser sig om för en ny klubb där han kan prestera, sedan kan man döma honom....
Lukas.RP
2007-07-31 17:02
Tycker att det bara är att släppa Santi. Han bidrar inte till ett dugg på fotbollsplanen. Självklart är det bra av honom att inte klaga och gilla läget som tredje reserv.

Tycker verkligen att man behåller Guddy, och sedan ger Maxi chansen. Han har i alla fall möjligheten att fortfarande utvecklas, något som jag inte ser i Ezquerro. När jag tänker på honom, tänker jag mig bara en krullig baskier som sitter på Camp Nous läktare och höjer armen om det blir mål.
Barcelona Vampíro
2007-07-31 16:58
Ämne: Mardrömmen är om nu ....Hoppas verkligen inte på det. Hellre Maxi sju dagar i veckan än Ezquerro.

Nu när Guddy inte följer med till asien och Bojan ska till U-17 VM så har vi bara Ronaldinho, Eto'o, Henry, Gio och Ezquerro. Nu hoppas jag inte Ezquerro inte får lika mycket speltid som han fick i Skottland för att han inte ingår i planerna.

Jag vill också att Motta ska stanna. Sälj Edmilson istället. Motta har varit i klubben länge och han har ett Barçahjärta och så är han bara 24(!) år. Men det är inte så sannolikt att Motta blir kvar, jag tror att han själv vill ha en ny utmanning.
Barcelona Puyol5
2007-07-31 16:56
Jag hoppas personligen att både Ezquerro och Guddy stannar! "Sälj" Maxi genast, men låt glädjespridaren Ezquerro och kämpen Guddy stanna. Ser verkligen ingen anledning att släppa någon av dem egentligen. Självklart ska/kommer vi sälja om någon klubb lägger upp en bunt med sedlar som är lite högre än det väntade, då ska vi sälja. Men annars ser jag inga ekonomiska eller sportsliga orsaker att sälja någon av dem. Och sedan förespråkar jag även för att låta Motta stanna och istället sälja Edmilson. Jag vet att Laporta och co är otroligt duktiga, och dem har verkligen mitt fulla stöd. Så tror även detta kommer bli toppen i slutändan. Men som sagt, jag hoppas Motta/Ezquerro/Guddy stannar, sälj istället Edmilson och Maxi.
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-31 16:50
Mardrömmen är om nu Guddy själv väljer att lämna, är att ledningen då behåller Ezquerro som alternativ istället för Guddy.

Guddy följer inte med till Asien, det har han och Rijkaard kommit överens om. Han har fortfarande problem med sit vänstra knä. Istället ska islänningen vara kvar och fortsätta sin rehab på La Masia tillsammans med Puyol och Emdilson. Detta att han blir kvar i Barcelona lär väl spä på ryktena än mer antar jag.
Lukas.RP
2007-07-31 16:39
Ken

Tror att närmsta veckan kommer bli minst sagt händelserik, och en hel del spelare kommer lämna klubben. Dem som ligger närmast till är väl Belleti, Motta och Guddy så som jag ser det. Hoppas dock Ezquerro försvinner istället för Guddy, han bör vi behålla. Varför har vi gått igenom tusentals gånger nu. Går inte att stå me två canteros att välja på om man råkar ut för skador osv.
Barcelona Ken
2007-07-31 16:27
Kan vi skippa Deco snacket nu han kommer förmodligen inte lämna en opålitlig källa som the sun?? Håller verkligen inte i längden....

När det gäller Maxi eller Guddy så måste väl nåt hända snart?? Sen så har vi ju Ezquerro och Motta med läste nått halvdant rykte på tribalfootball om att celtic va intresserade men d var kanske inget att lyssna på.

Sen hur blir d med Motta ryktades ju ett tag om City och MIlan vad jag vet men nu är det helt dött vi måste börja rensa ut lite nu, när alla värvningar e färdiga??
Lukas.RP
2007-07-31 15:53
Rambla

Inget felaktigt att lägga upp sånt av SF, men jag anser att de borde skriva ned att det mesta som uppges är skvaller som bör tas med en nypa salt, eller? Det är bara vad jag tycker.

Har inte sett så mycket av Angel, någon som har bra info eller video mm?

Fel av mig, dem har ju nämnt detta: "Idag kommer engelska The Sun med en nyhet som kanske tyder på att någonting är på gång, eller så är det bara ett beprövat knep för att bättra på tidningsförsäljningen."
Var lite ouppmärksam.
2007-07-31 15:51
Redaktionen delger oss vad brittisk media spekulerar i. Vad är felaktigt i det?

Angel är spansk landslagsman. Om Belletti skulle välja att lämna blir Angel perfekt som ersättare. Även Villarreal rycker i honom så vi får väl se. Stoichkov som tränare i Celta lär ju förenkla en affär, speciellt då han vill ha lite talanger från canteran på lån.
Barcelona ibbos
2007-07-31 15:48
RHEM

Ja, jag är admin där, vad har det med denna sida att göra? =)
Barcelona ibbos
2007-07-31 15:47
Rambla

Precis, då är det väll så att engelsk media är skräp =], eller?
Barcelona RHEM
jönköping online
Barcelona RHEM
Ämne: Lukas.RP

Blir det....
ibbos lirar du på jönköping??
Barcelona ibbos
2007-07-31 15:46
Lukas.RP

Blir det någon som ersätter Belletti blir det Ángel, han är duktig och blir perfekt som ersättare.
2007-07-31 15:46
Försök att förstå texten och dra inte förhastade egna slutsatser.

Chelsea kanske inte vill byta bort Lampard. Det betyder väl inte att brittisk media slutar att spekulera i det?
Annons: