/spanien/barcelona/forum/22662.aspx/spanien/barcelona/forum/22662.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captain Fantastic!
2007-07-31 22:26
Ken/

Är du polack mån tro? :D

Rambla/

Jag tackar, och jag tror nog att Cristocea också skulle tacka om han såg det, men någonting säger mig att han just som du sa, sitter och biter på naglarna :D

Nåja, slut med offtopic nu som Rambla sa, om man vill se Real's match kan man gå in på deras forum och fråga. Tillbaka till Barca...Läste att Motta var sur på Txiki, han vill gå på fritransfer.

Hur ställer man sig till det som culé? Ger man en gammal (nåja, 24 år) trotjänare ett lättare beslut att fatta och i slutändan kanske en bättre karriär, eller ska man casha in det lilla man kan? Jag är tveksam...vi måste ju börja ta betalt för våra försäljningar, men samtidigt kan inte Motta ha det lätt. Och att se en culé -som gett sitt hjärta för laget säsong på säsong -i smärta är inte roligt.
Barcelona Ken
2007-07-31 22:17
Jävligt illa att Steau leder asså hejar fan itne på dom sett lite av matchen verkar ganska seg.

Såg real matchen me fan va hannover spela ut dom stundtals real spelarna sliter visserligen bra, men jag tror jag såg en dragning på ramos som var rikitgt snygg=)
Barcelona Lundello
2007-07-31 22:17
hur kan man följa real matchen?
hur mkt e de kvar?
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-31 22:14
lagkapten:

Mitt i prick, och även en viss Captain blir säkert glad över resultatet. Steaua känns också lite som Rumäniens Barcelona med tanke på tröjorna.

Elfsborg har 1-0 borta i sitt CL-kval.

Så, slut med offtopic nu.

Edit: När man talar om trollen. :D
Jag är glad för er skull Captain. Cristocea sitter väl och biter på naglarna just nu. Hoppar säkert lite i soffan också.
2007-07-31 22:14
Rambla/

Jo visst är det roligt när rumänska lag avancerar långt i mästerskap. Bra spel är det också från Steaua's sida. Cristocea sitter säkert någonstans och tar det lungnare nu i ledning. Nerver tar kål på oss alla fotbollsfans :D
2007-07-31 22:12
Som sagt, vi spelade 0-0 med Dundee till 90:e minuten då vi fick en straff. Ett lag vi vanligtvis ska köra över med några mål. Detta efter en hård träningsvecka där alla var tillbaka efter semster. Något att bli upprörd över? Knappast, och inte heller om vi förlorat med något mål.
Barcelona lagkapten
2007-07-31 22:10
Rambla:
Hur menar du då? Syftar du kanske på en viss Cristocea eller är det de liknande matchställen?;P
Lukas.RP
2007-07-31 22:09
Kom hem nu och såg att Real ligger under med 2-0 mot Hannover. Tycker inte vi ska klandra dem, ny tränare, nya tankar, det är inte helt enkelt som spelare att ställa om helt och försöka spela på ett sätt som är halvt okänt för dem. Helt oviktig match dessutom, men samtidigt så ler man självklart lite på läpparna när man läser statistiken på livescore, det kan jag inte ljuga om. :-)
2007-07-31 22:07
Steaua leder borta med 0-1. Det gör säkert vissa culés här glada. ;)
2007-07-31 22:05
Haha, fel lag också. ;)

Glad? Jag bryr mig ärligt talat inte hur deras försäsongsmatcher går, intresserar mig mer för hur Barcelona förbereder sig och hur de presterar. Visst, om det gör dig gladare, så är jag glad. :D
Barcelona lagkapten
2007-07-31 22:01
Ämne: Haha Real ligger und....
Det är inte Nurnberg utan Hannover Real möter.
2007-07-31 21:57
Ämne: Haha Real ligger und....
Faktiskt med 2-0. Vad är det att skratta åt då? Det är en träningsmatch och de har tuff träning bakom sig under försäsongen. Knappast någon livsviktig match där tränaren vill testa spelare och försöker få spelsystem att fungera.
2007-07-31 20:58
Intensiv träning. Rijkaard kör stenhårt med grabbarna. Svett och åter svett säger artikeln. Idag har spelarna fått köra mycket defensiv press på motståndare, och one touch-spel.

I morgon blir det inte dubbla pass som först planerats utan Rijkaard tar istället ett pass på Mini-Estadi.
Barcelona Vampíro
2007-07-31 20:54
Ämne: Laporta tog inte lån....
Skönt att höra. Jag trodde ändå inte att Deco skulle lämna men det är så irriterande med sånna rykten.

Hoppas Bojan får följa med till Asien. Sedan tycker jag inte att han ens ska spela U-17 VM. Han är för bra för det, om jag inte har helt fel så har han väl redan debuterat för U-20 landslaget? Så det känns som ett steg tillbaka i hans utveckling.
2007-07-31 20:38
Laporta tog inte lång tid på sig. Han bekräftar det Txiki sagt tidigare och säger idag att Deco inte är till salu.

När det gäller Bojan så jobbar klubben för fullt för att han ska följa med till Asien och slutföra försäsongen med Barcelona. De är övertygade om att det är det bästa för Bojan, som redan visat att han utvecklats tack vare sin medverkan på försäsongen. Sen kan han ansluta Spaniens U17-lag när försäsongen är avklarad.

Jag hoppas att det blir så för Bojan.
Barcelona Barcelonito
2007-07-31 19:54
el Flaco

Jag sa inte lämna klubben, utan lämna laget. Då menar jag just när de lägger av. Klubben kommer de alltid att vara medlemmar i. Förhoppningsvis fortsätter de som tränare i laget efter karriären.

Men just nu handlar det om just Motta, Gio och Giuly. Önskar de all lycka i framtiden.
Barcelona älskabarcelona
2007-07-31 19:52
Ämne: hur stor är chansen ....
Hm..Nu när han är top form så tror ja inte de finns nån chans att berluconi släpper han. 5% chans kanske.
Barcelona Deco_thecow
2007-07-31 19:49
hur stor är chansen att real värvar kaka tror ni? (i procent)
Barcelona el Flaco
2007-07-31 19:37
Barcelonito//

Jag kan inte tänka mig se Puyi eller Xavi lämna klubben. De kommer nog pensionera sig i klubben. Undra om Puyol kommer göra som Costacurta i Milan och fortsätta tills han blir 40, hehehe. Nä men seriöst, kommer bli hemsk den dagen då inte Puyol leder ut sina mannar ut på Camp Nou. Tröja nr 5 kommer bli odödlig efter alla hans år i klubben.
Barcelona Barcelonito
2007-07-31 19:29
Efter att ha läst intervjun med Motta på Barcas hemsida så gör det lite ont att släppa honom till en annan klubb. Han älskar verkligen Barcelona men accepterar att han måste gå vidare. Inte nog med att man saknar Giuly och Gio redan så måste man också vänja sig att sakna Motta. Han erkänner sina misstag som han har gjort i klubben och beter sig som en riktig karl. Det blir svårt att släppa taget om honom och de andra som lämnar. Men vi som har följt med Barca under en längre tid är ju vana att vi måste släppa taget om våra favoriter förr eller senare. Själv har jag fortfarande inte släppt taget om Luis Enrique.

Dagen Henrik och Gabri lämnade förra säsongen blev det lite för mycket för mig.

När man såg Rivaldo, Sergi, Abelardo, kära Luis Enrique, Kluivert, Dani, Cocu och alla de andra lämna, ena efter den andra gjorde mig galen.

Den dagen Kung Puyol och Xavi lämnar laget tappar jag nog lusten att leva.
Reality
2007-07-31 19:25
Någon som vet när Messi och Milito ansluter till truppen?

Känns som om dom borde åka med på Asien turnen eller?
2007-07-31 19:04
Är det någon annan än mig som har ett sug för Chevanton? Enligt Sevillas silly-season så är han "up for sale" på 8 miljoner euro. Ett kap enligt mig. Men om jag känner psykopaten Del Nido rätt så skulle han säkert höja priset med ett par miljoner om han fick spår om att Barca jagar honom, bara för att jävlas med oss.

Chevanton har varit en stor målspruta sedan hans tid i Monaco och har väll inte spelat något sämre i Sevilla då han fått chansen...Kan han ta bänk i Sevilla kan han väll också ta bänk i Barca.

Skulle vara roligt att se den snubben på träning med Deco, de skulle nog prata i all evighet om sina tatueringar :D

Dock tvivlar jag starkt på om Txiki någonsin äns skulle fundera på honom, kanske om Ezquerro och Maxi lämnar?
Barcelona Gustaf
2007-07-31 18:58
Maxis teknik är minst en nivå för låg för att han någonsin skulle kunna bli en anfallare med regelbunden speltid i Barcelona. Visst, han har inte fått många chanser men bortsett det där härliga inhoppet mot Chelsea har han inte gjort det bra då han spelat.

Rijkaard ser honom varje dag och träningen avslöjar nog ganska väl om en spelare håller eller inte. Har fullt förtroende för Rijkaard på denna punkt. Visst har Messi, Valdés, Oleguer och Iniesta fått chansen i precis rätt ögonblick. Förmodligen inte en dag för tidigt eller för sent. Många tjatar på att Rijkaard är feg och inte ger talangerna speltid men vad finns det för anledning att kasta in en spelare som inte är redo? Och sådant ser man på en träning. Fixar man ett pass på La Masia med a-laget kan man börja snacka.
Barcelona Ken
2007-07-31 18:27
Lukas.RP//

Japp trodde precis som du jag hypade honom rätt hårt till mina vänner p.g.a att han hade något smeknamn i typ med (El Tank de Germán,) minns inte exakt=)

Trodde han skulle bli asgrym emn sen till nästa säsong så var han utlånad lite skumt faktiskt??
Lukas.RP
2007-07-31 18:23
Enligt Atletic Bilbao redaktionens artikel "Silly Season", så ryktas Ezquerro vara påväg tillbaka till Bilbao.

Behåller helst Guddy, av honom, Ezquerro och Maxi, men om jag får välja så behåller jag både Maxi och Guddy.

Känns som vi knappt givit Maxi chansen, någon som kommer ihåg hans superinhopp mot Chelsea, när han först vände bort Terry och slog upp bollen i nättaket, och sedan spelade fram Eto'o till 2-1. På den tiden trodde jag att han skulle bli stor och viktig för laget.
Barcelona ibbos
2007-07-31 18:11
Nej! Sälj absolut inte Maxi! Låna ut han isåfall. Sen tycker jag också att Guddy skall stanna så att man slipper köpa in en ny anfallare. Ezquerro, varsågod, lämna bara! Behöver inte ens kommentera, tycker inte han har presterat NÅGOT bra under sin tid i Barça.

Som ni har nämnt tidigare så är verkligen inte Maxis karriär över, vadå bara för att han inte har varit "wow" i Barça så betyder det inte att han inte kan bli bättre, jag VET att han har potentialen att utvecklas till en riktigt duktig anfallare. Men sälj honom inte!!! Då begår man ett misstag tror jag. Låna ut honom till en klubb som tex Betis, där jag tror han skulle passa bra. Eller kanske Benfica, eller något franskt lag.

Ge inte upp hoppet om Maxi!

MES QUE UN CLUB !
Lukas.RP
2007-07-31 17:25
Ken

Jo det är lika bra, vår trupp behöver bantas. :-)
Barcelona Ken
2007-07-31 17:22
Sälj båda slipper vi den här diskussionen hade vart bäst så=)
Reality
2007-07-31 17:16
Jag tycker att både Maxi och Ezquerro borde säljas. Guddy är ännu ett frågetecken, men jag tycker man skall satsa på att försöka ha kvar honom sedan är det upp till honom själv.

Vi har sex anfallare nästa år där två stycken är födda 89 samt 90. Skulle det vara nödvändigt att värva en spelare om alla tre nu lämnar? Nej jag tycker inte det.

Deco verkar ha lite tråkig inställning för tillfället vilket tyder på att något inte riktigt verkar vara 100. Lämnar Deco så hoppas jag inte någon ny spelare köps in på den possitionen, utan där har vi allt spelarmaterial som behövs.

Ken:

Enligt mig funkar det inte så. Då skulle vi kunna ha Bruce Willis på bänken. Han verkar både ha en bra personlighet och sprida lugn runt omkring sig. (Skämt & Sido, ta inte illa upp skojade bara)
Barcelona Puyol5
2007-07-31 17:14
Ken

I detta fall handlar det inte om kvaliterna på planen. Det handlar om personlighet, och Ezquerro är erkänt omtyckt bland sina lagkamrater. Och som jag skrev, jag vill se Guddy stanna. Och det betyder att Ezquerro knappt kan se bänken från sin plats på läktaren. Och helt ärligt tror jag säkert Maxi kan utvecklas, men inte till att gå in i elvan. Därför är han onödig, en spelare som kan sabba stämmningen. Låt honom söka lyckan någon annanstans, i Barca finner han den iaf inte.
Annons: