/spanien/barcelona/forum/2266.aspx/spanien/barcelona/forum/2266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-10-09 15:10
Adriano, currently out with thigh discomfort, has suffered more than 20 muscle injuries since he joined Barcelona in 2010. [via sport]

Och ändå vill klubben förlänga med honom? Ofattbart och nära inpå en skam.
2015-10-09 14:24
@Blaugrana91:

Den senaste "konkreta" uppgiften kommer från Marca där de skriver om en deal värd minst €290 miljoner över 5 år = €58 miljoner men där det finns utrymme för bonusar (förmodligen vid titlar).
Dessutom ska klubben enligt uppgift erhålla en sign-on bonus på €30 miljoner, och här spekuleras det i att det är ett sätt för ledningen att balansera den något ansträngda ekonomin innan de nya sponsoravtalen tickar in.

Stämmer detta så är Qatar (Airways) vår första riktiga sugar-daddy, och jag ser en risk med att det är dit man kommer vända sig om liknande lägen uppstår, t ex om finansieringen av Espai Barca inte håller. Jag skrev för övrigt om detta i somras i krönikan om just arenabygget. Får se om jag får rätt...
Barcelona Nesto
2015-10-09 14:13
kom över den här videon med scener från Sergi Robertos prestationer den här säsongen.
Hade någon sagt till mig att han skulle vara riktigt bra som högerback för ett år sedan hade jag skrattat. Idag har jag hellre Roberto som högerback än Alves
Barcelona Canaletes
2015-10-09 12:05
Senaste bilden på Messi, jösses...
Gillar att han har Songs Tchakap-mjukisar på sig haha
Barcelona Blaugrana91
2015-10-09 11:52
[QUOTE=dinho the artist]Varför läser jag överallt att en ny deal med Qatar runt €60m/4år är nära? Trodde vi skulle slippa detta. Usch. (Bleacherreport, Forbes, Dailymail) [/QUOTE] Så lågt hoppas jag verkligen inte deras bud är... Minst €70M ska det vara.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona dinho the artist
2015-10-09 11:22
Varför läser jag överallt att en ny deal med Qatar runt €60m/4år är nära? Trodde vi skulle slippa detta. Usch. (Bleacherreport, Forbes, Dailymail)
Barcelona Gabriel
2015-10-09 11:06
Rambla För att våran president är Bartomeu.
Barcelona Rambla~
2015-10-09 10:48
@neymar JR:

Hade de bara haft lite bollar och vågat göra det så hade allting förmodligen varit klart nu under uppehållet.
Barcelona neymar JR
2015-10-09 10:40
Rambla Precis, reglerna är klara och tydliga. Straffet är avtjänat och nu är det fritt fram. Arda registreras som free agent och inget mer. Klappat och klart
Barcelona Rambla~
2015-10-09 10:17
Varför kan inte klubben bara begära att registrera Arda när Tebas själv säger att det inte ska finnas några problem för detta? Varför sitter man och väntar på vad Fifa ska tycka och eventuellt skicka ärendet vidare till CAS för? CAS lär ju inte behandla ärendet innan januari 2016 oavsett och då spelar det ju ingen roll längre vad deras utfall blir. Blatter är tom avstängd så Fifa har nog andra saker att tänka på än Ardas registrering i ligan och copan.
2015-10-09 09:58
@Rambla~:

Kunde inte ha sagt det bättre själv - spot on!
2015-10-09 09:56
@Rambla~:

Förmodligen anglofiler som legat i ide sedan 2008.
2015-10-09 09:54
Xaviesta

Alltid trevligt med lite poesi på morgonen :-)

När du beskrev deras energi fick det mig att tänka tillbaka på en sen höstkväll 2010 när Barcelona förnedrade Real Madrid vars tränare aldrig lämnade bänken - även om publiken uppmanade honom att göra så;

Mourinho sal de banquillo!
Barcelona Rambla~
2015-10-09 09:46
Kuyt, Adebayor etc. Har folk gått och blivit skogstokiga eller vad är det frågan om? :)
Barcelona Rambla~
2015-10-09 09:43
the cameroonians

Alla avtal som delvis ser till att Qatar försvinner från Barcas tröjor, även om det bara är träningskitet i detta fall, är det bara att jubla över. Summan är mindre viktig jämfört med symbolvärdet.
Barcelona LennyRomario
2015-10-09 09:41
Angående tränare så finns det en jävla charm i Del Bosque, just för att han inte skriker och gormar. Hans ansiktsuttryck är detsamma när Spanien avgör VM-finalen som när de åker på storstryk mot Holland.
Barcelona Xaviesta
2015-10-09 09:19
Om vi nu snackar fotbollstränare till yrket rent generellt sett och inte bara sett från ett Barca perspektiv så är intensiva, passionerade, emotionella och strukturella tränare med klara visioner dom som faller mig mest i smaken. Ett axplock av sådana tränare på marknaden idag är Guardiola, Simone och Klopp bara för att nämna några. Jag är mycket svag för tränare som under 90 minuter plus tillägg totalt målar resten av världen i grått och är fullständigt avstängda från allt som inte rör matchen ifråga. Dom står och gallskriker och justerar taktik med kroppsspråk, vankar av och an i rutan mellan minut 55 och 70 då en jämn match vanligtvis går i stiltje, och dricker vatten nervöst och leker med skägget medan dom smider planer för upploppet. Sådana tränare har jag stor respekt för, sådana som lever och andas fotboll och underkastar sig sporten i allmänhet och yrket i synnerhet och försöker av hela sitt inre väsen att skapa ett dynamiskt och slagkraftigt lag med en tydlig röd tråd i fotbollen dom gemensamt skapar. Favoriten för mig är och kommer alltid att vara Pep Guardiola förstås. En tränare jag inte bara hyser enorm respekt för men som jag även beundrar. En visionär och en pionjär! Han tog samma recept som alla andra hade och blandade istället ingredienserna i en ny ordning och skapade en unik smet som mynnade ut i den finaste bakelsen som skådats. Dom allra bästa tränarna ändrar inte bara sitt egna lag utan tänker ett steg längre och ett snäpp större och ändrar själva sporten i sig. För att återknyta till huvuddiskussionen, jag skulle inte vilja se ingenjören i Barca. Tycker inte att han har något av det jag personligen efterlyser i en tränare.
2015-10-09 09:14
@the cameroonians:

Idag skriver MD att avtalet bara är timmar ifrån att bli klart och att parterna är överens om villkoren. Dock verkar summan om €40 miljoner/år vara en myt, det kommer i stället att landa på omkring hälften där det första året ska generera €18 miljoner.

Avtalet lyder på 4 år och totalt €80 miljoner - vilket ändå får sägas vara helt okej med tanke på att det trots allt är träningsstället, något som ju ingått i Qatars nuvarande deal.
Barcelona neymar JR
2015-10-09 08:24
100% Man kan nästan tro att man city inte har några motståndare i ligan ju med det tänket. Det är på plan man vinner matcherna som leder till titlarna och inte på pappret Han har gjort ett riktigt bra jobb i city och ska ha all cred för det Men han är inget för Barcelona
Barcelona ElRaval
2015-10-09 08:09
@Amo.38:

Har alltid gillat honom och har stor respekt för vad han har gjort med lag som Villarreal, men har aldrig känt att han passar i en storklubb.

Hade dock varit intressant, men ser dock inget speciellt med det han gjorde i varken Real eller framförallt City.

Han är likt Ancelotti lite för mycket mysfarbror för oss tror jag. Jag tror vi behöver en tränare som är grymt taktiskt men som samtidigt kan få spelarna att springa den sista kilometern.

Lucho är perfekt när det kommer till just det i mina ögon.Problemet kan jag tycka är att han litar för mycket på individuella prestationer.

Jag ser inte så många tränare som kan ta oss till nästa nivå.

Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-09 08:04
Amo.38 Om ingen annan vill träna oss så kan vi välja Pelle. Följer City i PL och jag måste säga att han har inte gjort nåt bra där. Med det lag han har så ska han vinna varje år.
Barcelona Amo.38
2015-10-09 03:28
Hur ställer ni er till Pellegrini som tränare för oss i framtiden?
Barcelona Barclasico
2015-10-09 00:43
Barcelona has given their full support to Lionel Messi and his family regarding tax fraud accusations. The club has denounced Messi tax fraud accusations as an 'accumulation of inadmissible external decisions'
Barcelona petersays
2015-10-09 00:30
Joao Moutinho har jag alltid velat se i vår tröja. Han skulle bli en riktigt bra truppspelare i dagsläget. Enligt ryktena var han ju i princip klar för Arsenal när han drog på sig en skada i matchen mot Lyon (tror jag det var). Kan bara hålla tummarna - passningsöga, placering och teknik som ibland påminner om Deco.
Barcelona Amo.38
2015-10-09 00:01
In med Klose haha! Lovar att han hade minst sprutat in ett dussin baljor om han fick kontinuerligt med speltid. Kanske inte i sin prime men han är en väldigt intelligent spelare, kanske den mest intelligenta spelaren innanför boxen genom alla tider!
Barcelona neymar JR
2015-10-08 23:40
Junta Nja, han är ju rakitic typen. Boxtobox, hans teknik och passningsspel är lite halvtaskigt
Fidizzle
2015-10-08 23:39
Skönt att ledningen förstått att man inte kan ha en massa snorungar som backup..
I Januari, får vi Turan och Vidal..
Vidare ryktas d om en erfaren anfallare som backup till M-S-N..
Anfallare ja tror skulle va tillgängliga för en transfer i Jan är isf:

Klose
Adebayor
Giovinco

Svårt å veta vem som blir den nya Gudjohnsen/Larsson.. Vem tror Ni?
Barcelona Junta Dimision
2015-10-08 23:29
@Liunil Masse:

Hade han varit några år yngre så hade jag gärna sett honom som vår mittfältsvärvning! Iofs håller mittfältare länge, men ändå. Är det bara jag som känner att Ander Herrera kan vara något för vårt mittfält?
Barcelona Liunil Masse
2015-10-08 23:06
Vi borde gå för Joao Moutinho i Januari. En riktigt bra mittfältare!
Barcelona enkos
2015-10-08 22:43
Nord Irland klar för EM !!

Den spanske nr 1 domare gör bort sig igen ute i Europa, varnar Hummels för att en irländsk spelare gjorde en jätte filmning
Annons: