/spanien/barcelona/forum/22656.aspx/spanien/barcelona/forum/22656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-10-18 16:48
Ni tänker på det där Cotonou-avtalet. Trots att Samu nu hade räknats som eu-spelare så gick han tydligen vidare med sitt spanska medborgarskap. Lite märkligt kan tyckas.

Jag måste erkänna att det där nya avtalet känns lite konstigt. Dessa spelare räknas inte längre som non-eu:

Diarra (Real Madrid) - Mali
Kalu Uche (Almería) - Nigeria
Ikechukwu Uche (Getafe) - Nigeria
Arouna Koné (Sevilla) - Ivory coast
Ettien (Levante) - Cameroon
Webó (Osasuna) - Cameroon

Medans tex spelare som Zigic i Valencia som är serb räknas som icke eu-spelare trots att han är europé. Känns skumt.

Sóm més que un club:

Faller kanske under kategorin oviktigt vetande men fallskärm ska det vara, precis som lampskärm. :)
Barcelona Sóm més que un club
2007-10-18 16:46
Ämne: Ämne: Idag i ....
Karlssoooon:
Det kan säkert ligga nâgot i det du säger men i allmänhetens ögon är rally=risksport. Säkert finns det statistik som säger att det är farligare att gâ över gatan än att hoppa fallschärm (hur tusan stavar man det?, det ser inte rätt ut) men symbolvärdet är viktigare. Dessutom stâr det klart att alla officiella aktiviteter skall sanktioneras av klubben och helt klart är att Oleguer inte hade frâgat.
Las Palmas Pio pio
2007-10-18 16:44
Karlssoooon

Vanligt körande farligare än åka rally? Hmm..Det var något nytt för mig..Vad jag vet så köra i 160-180 km/h på en sektor där det max åker i 60-70 i vanliga fall är riskfaktorn betydligt högre enligt mig..
Barcelona Karlssoooon
2007-10-18 16:39
Ämne: Idag i Sport hade ma....
Jag har inte riktigt förstått problemet med Oleguers Rally åkande. I sådana fall måste klubben förbjuda spelarna från att åka bil i vanliga trafiken också då det är mycket farligare än att åka rallybil.
2007-10-18 16:36
Ämne: Så där ja, nu har äv....
Tydligen är Yaya Touré berättigad att ansöka vilket skulle betyda att vi har alla platserna lediga.
Barcelona Aubri
2007-10-18 16:23
Pio pio // Tack

Detta avtal kommer ju innebära att flera afrikanska spelare kommer få chansen i spanien, likt frankrike.

Ur Barca synpunkt så gynnar det framtida köp av icke eu spelare inför nästa år.
2007-10-18 16:13
Idag i Sport hade man den numera berömda "interna koden" tryckt pâ första sidan. Den delas ut till lagkaptenerna som har i uppgift att vidareförmedla den till alla spelare och att de läser den.
Egentligen inga uppseendeväckande saker. Den enda punkten som kanske var lite förvânande var att 48 timmar innan match gäller att var hemma innan 23.00 vilket uttryckligen var HEMMA alltsâ inte övernatta pâ annat ställe.
Uttryckligen var ocksâ förbudet att utöva aktiviteter som medför risk för skada som inverkar pâ fotbollen vilket helt klart ställer Oleguers rally-sejour utanför koden.
När jag har tid skall jag skriva ned samtliga punkter.
Las Palmas Pio pio
2007-10-18 16:05
Abri

Stämmer bra. Det är ju det avtalet HIF ville få igenom i våras. Nu ska UEFA har godkänt detta och gör att det inte räknas som ICKE EU-spelare.
Barcelona Aubri
2007-10-18 15:23
Rambla // Angående medborgarskapet. Har fått för mig att spanska fotbollsförbundet acceptera någon för av avtal nyligen, som skulle innebära bland annat att afrikanska spelare inte räknas i den kvoten av icke eu. Minns inte va det hela handla om, men har läst/hört något sådant. Stämmer det inte? och i så fall så påverkas väl inte Yaya av att han inte är spansmedborgare
Barcelona Ravo
2007-10-18 15:16
Cliff

Om du menar typ att sidan inte kan visas efter att du har försökt skriva en inlägg så har jag samma problem hemma. Först gick det felfritt men har haft det här problemet i ungefär 5 månader. Jag brukar bara skriva när jag är i skolan.
Barcelona Criff
2007-10-18 14:40
Hallå! Jag kan inte komma in på svenskafans från min dator :/ skitskumt, har alltid funkat galant men just svenskafans säger den bara sidan kan inte visas- Har försökt att ändra internet inställningar och allt men allt förgäves. Sitter på min farsas dator nu och här funkar det felfritt. Har heller ingen brandvägg som kan stänga ute sidan.
Någon som haft samma problem?
Barcelona Rambla
2007-10-18 13:59
Så där ja, nu har även Samu fått spanskt medborgarskap. Nu är det bara Touré Yaya som saknar eu-pass i truppen.

Lottningen till Copa del Rey är klar. Barcelona fick Alcoyano från Alicante på sin lott. De spelar i Segunda B för tillfället. Första matchen spelas 13:e eller 19:e november, den andra någon gång i januari.

Barcelona Myrran
2007-10-18 10:09
Som mes que un club

Ja, men man kan ju undra om Arsenal kommer ge ut så mycket tid till "sina" talanger om 4-5 år då de nuvarande har utvecklas?
Barcelona Mot Nya Tider
2007-10-18 10:05
Kul att våra spelare har målat på deras landslagsuppdrag:D

Henry: 3 mål
Messì: 1 mål
Milito: 1 mål
Ronaldinho: 1 mål

2007-10-18 07:54
Ämne: Varför man inte ger ....Myrran:
Hâller med helt. Tröttsamt vad de har svârt att förstâ att vi ocksâ ger talanger chansen. De har inte patent pâ det. Det är dessutom vâra egna talanger. Men om vi tar det som hârda fakta:
Messi valde att stanna, Cesc Fabregas valde att sticka. När Messi var endast 19 âr hade han tvâ ligatitlar och ett CL. Cesc Fabregas har ?????
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-10-18 00:44
Ämne: Det är väl de ända g....
Ja, de var illa ute det var därför tror jag :D
Barcelona Gabriel
2007-10-18 00:30
haaaa de bästa i henrys 2-0 mål är ju fan thuram som gör en kullerbytta efter målet, haha. Shiet jag gillar inte Thuram på planen i Barcelona men när man ser honom göra sånna saker blir man som kär i honom. Han får skita i att spela och bli som en pappa i omklädningsrummet, nästan som en andra, "andratränare" efter Neeskens :D
Barcelona Abbe_
2007-10-18 00:24
Ämne: Kommer fortfarande h....
Det ser helt okay ut faktiskt ;-).
Barcelona Abbe_
2007-10-18 00:23
Det är väl de ända gångerna han firat ett mål riktigt ordentligt och verkligen ler efter ett mål också, det ser man inte ofta ;-).

Länktips, där finns EM-kval resultaten.
2007-10-18 00:22
Ämne: Fc Barcelona / Ronal....
Japp, det kan man säga :P
Barcelona Plаиктои
2007-10-18 00:11
Fc Barcelona / Ronaldinho

Det andra målet var ju ett typiskt ''Henrymål'' ^^
Barcelona Bäst Barca
2007-10-17 23:47
:
2007-10-17 23:37
Ämne: Nån som kan vara snä....
Här kan du se målen.
Barcelona Bäst Barca
2007-10-17 23:37
Hej!!
spelar Barasilen inatt och visar dom på svensk TV??
Tack för svar
Sevilla ViVa Sevilla!
2007-10-17 23:32
Nån som kan vara snäll och lägga upp målen av Henry. Helst på Youtube. Tack!
Barcelona Bäst Barca
2007-10-17 23:15
Henry är bästa fan va bra
Barcelona Messidonaa
2007-10-17 23:03
Hennrryyy nu bästa målgörare för frankrike någonsin!
Barcelona Myrran
2007-10-17 22:58
Varför man inte ger talanger "chansen" och istället spelar mestadels med etablerade namn? Svar: Man vill vinna titlar?

Sen klaga på speltiden Giovanni och Bojan får här helt absurt. Debut säsong för Barcelona som 18 och 17 åring. Själv va jag ingen talang men jag va glad att jag fick ens sitta på bänken med ett div.6 lag som 17 åring. Killarna tampas ju med gamla gubbar som nästan kunde vart deras farsa. (Ja lite överdrivet jag vet).
Barcelona Giovanni17
2007-10-17 22:57

barcelona har ett riktigt bra lag på football manager 08.
Bra att henry gör mål men måste visa de i barcelona också:p
Tror att han gör 2 mål villareal.
Las Palmas Pio pio
2007-10-17 22:46
Kommer fortfarande hävda att folk som Cesc och Merida stack p.g.a av pengar och INTE för att det upplevde konkurrensen för hård i klubben. Nu till något annat, det har snackats en del om Ciutat Esportiva. För er som är nyfikna så finns det ett fotogalleri om träningsanläggningen på Sport - se länk!
Annons: