/spanien/barcelona/forum/22654.aspx/spanien/barcelona/forum/22654.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-07-31 01:13
ViktorioL:

Många spekulationer världen över hur Rijkaard ska formera sitt anfall. Jag tror inte han själv är klar över det ännu. Personligen tror jag inte att han kommer att starta med de 4 i alla matcher. Det kommer att bli någon form av rotation. Dessutom, han har fler variationer till spelsystem nu. Han kan köra med det vanliga 4-3-3 och vila en av de 4 stora eller så kan han köra superoffensivt med alla 4 på planen samtidigt. Vi får helt enkelt se hur det blir.
Real Madrid ViktorioL
2007-07-31 01:09
Jag hat funderat ett tag på hur barca kommer att formera laget på plan nu när det snackas om att alla de 4 ska starta samtidigt. Kommer det förmodligen se ut så här, eller?

Henry - Eto'o - Messí
Ronaldinho

Ronaldinho med en fri roll då!

Men då får ni bara 2 st ytterligare platser kvar på mittfältet för ni lä väl köra med en 4-backslinje med Abidal, Milito, Pujol och rottan.

Iniesta, Xavi, Deco, Yaya, Edmilson och till viss del Marquez. Flera duktiga spelare på endast 2 positioner, två positioner där ni annars brukar iaf ha tre!

Vill någon kanske göra bilden lite klarare för mig ;)
Barcelona ibbos
2007-07-31 01:08
Rambla

Oj, ursäkta nu är jag ute o snurrar. Eftersom att Benfica köpte Addu ida så är dom i min tanke hela tiden :-P

Det visste jag faktist inte, att Rijkaard har sagt att han inte ingår i planerna, nåja, vi får väll se. =)
Barcelona ibbos
2007-07-31 01:04
Barcelonito

Jo han hade en misslyckad säsong i Mallorca, men jag tror han har potentialen att lyckas som fotbollsspelare om han får en hel säsong i en klubb som tex Benfica, Sevilla.
2007-07-31 01:03
ibbos:

Han var på väg till Sporting och inte Benfica. Det blev inget av då han inte kom överens med lönen och annat.

Dessutom, så är det visst rykten att han ska bort. Det är inte ens rykten, det är klappat och klart och både Rijkaard och Txiki har mer än en gång talat om att han inte ingår i planerna för den här säsongen. Problemet är bara att hitta en klubb som vill ha honom och den lön han säkert kräver.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-07-31 01:00
ibbos

Det är därför vi har guddy.
Barcelona Barcelonito
2007-07-31 00:59
ibbos

Om han ska bli något så måste han platsa i Mallorca eller göra mer än 3 mål i ligan. Tyvärr så blev han inte den spelaren vi hade tänkt oss.

Det är nödvändigt att ersätta Guddy om han drar. Man kan inte lita på Bojan och Gio. De är för unga för att ta på sig alltför stora utmaningar i stora matcher.
Barcelona ibbos
2007-07-31 00:52
Rambla

Var inte så säker på det. Vilken klubb mer än Benfica har varit ute efter honom.

Har inte hört något nytt rykte om att han ska lämna. Och sen tror jag att de skulle vara bra med Maxi i laget, han är en sån spelartyp som ingen i barcelona är, han kan (som i matchen mot Chelsea) komma in och ändra på hela anfallet. Tycker att han borde få chansen, Barca kommer att få sota om dom släpper honom, samma misstag som man gjorde med Riquelme.

2007-07-31 00:47
Maxi kan du räkna bort, han stannar inte.
Barcelona ibbos
2007-07-31 00:44
Barcelonito

Jag förstår vad du menar med 'vinnarskalle'. Men sen tycker jag att det inte skulle vara så farligt att han lämnade. Messi, Etoo, Ronaldinho, Henry, Bojan, Dos santos & Maxi, är ganska många spelare och sen kan ju också OM fler skulle bli skadade så kan ju Deco också spela på en ytteranfallares position.

Sen om man behöver ersätta 'Guddy' är en annan femma. Tycker inte det är kris att ersätta honom men det skulle heller inte vara fel att göra det. Kort sagt, det kvittar om man ersätter honom eller ej.

VISCA
2007-07-31 00:44
Vi får väl se hur det går. Barça har ju sagt att de inte kommer att stå i vägen om han själv begär en transfer. Man lär väl bara se till att få rimligt betalt. Samtidigt har man också sagt att de gärna har honom kvar. Det är helt upp till honom. Hade kännts lite trist att han lämnar efter bara en säsong.

Giuly var tydligen på Camp Nou idag under träningen för säga adjo till spelarna och resten av staben.

Arrivederci Ludovic!
Barcelona Barcelonito
2007-07-31 00:28
Rambla:

Säljer de Guddy så vill jag helst ha en annan rutinerad anfallare med vinnarskalle och lång karriär bakom sig i England. Jag är svag för den typen av spelare :)

Guddy kritiserade laget efter Jul och sa att man måste kämpa mer för varandra och slita mer. Dagen efter sa Xavi att Guddy inte borde göra det. Men erkände senare att laget hade dålig attityd. Guddy hade rätt och trots att han kanske inte alltid duger till så ser man att han ändå ger allt. Det saknade Saviola på sistone tycker jag. Han var helt borta ibland.
2007-07-31 00:09
Barcelonito:

Jag är också övertygad om att man köper en spelare om Guddy försvinner. Dock inte en renodlad anfallare utan en spelartyp som Guddy som kan spelas på flera positioner.

Jag hoppas verkligen precis som du att han väljer att stanna och kriga på som han sagt sig vara villig att göra. Han började ju tom att träna ordentligt hemma i Island när han hade semester. Målmedveten och jävlar anama tror jag han besitter massor av.
Barcelona Barcelonito
2007-07-31 00:04
Guddy måste stanna. Han har en engelsk mentalitet som många i truppen inte har. Hans vinnarskalle är viktig för laget tycker jag.

Men jag är övertygad om att Barca köper en anfallare om de säljer Guddy. Laporta sa ju 4-6 nya spelare kommer att köpas. 2 backar, en mittfältare och kanske 2 anfallare sa han.

Jag är inte ett dugg orolig för värvningarna. Laporta, Txiki och Soriano har koll på läget, det vet ju alla.
Lukas.RP
2007-07-31 00:02
Messi hade det bäddat för sig att slå sig in i startelvan under den tiden när vi hade Giuly på den positionen, så det var betydligt enklare för honom än vad det kommer bli för våra två nya a-lags grabbar.
Det kommer nog gå både 2 och 3 år innan dessa män kan se sig redo för startelvan, hoppas man matchar in dem bra som man gjorde med Messi. Om jag inte minns fel så beräknade jag att i 8 matcher i rad fick Messi hoppa in med en kvart kvar av matchen.
2007-07-30 23:53
Som sagt, alla minns väl hur försiktigt Messi skolades in av Rijkaard? Enligt mig så är de två en bit ifrån Messis talang. Så varför skulle de få mer förtroende än Messi? Speciellt när det finns ännu mer konkurrens nu för dem än vad Messi hade nu bland anfallarna.
Lukas.RP
2007-07-30 23:50
Rambla (Anims Puyi)

Precis det var det jag pekade på. Vid vissa tillfällen kan det vara bra med en spelare som har rutin och kunskaper vid svåra lägen i tunga matcher, då två kvicka pinnar inte räcker till. Så jag ser mer än gärna att Gudjohnsen stannar, utan tvekan.

Vi säger att Eto'o stuckit på Afrikanske mästerskapen och Titi skadar sig, och vi har sålt Guddy. Ja då står vi där och ska välja mellan två oslipade canteros i CL-åttondelsfinal.
2007-07-30 23:46
ze nemo:

Nja, det tror jag väl inte. Det blev lite snack vid slutsignalen minns jag. Spelarna undrade väl mest hur det var med Jorquera.

Bojan och Giovani är 17 (nästa månad) respektive 18 år. Det går inte att förvänta sig att de ska vara världsklass varje gång de får spela. Så unga spelare är ojämna och behöver utvecklas i lugn takt. Därför anser jag att Guddy är ett bra alternativ i truppen. Dessutom så är han möjlig att spela på bra många fler positioner än de två unga canteranos.
Barcelona ze nemo
2007-07-30 23:43
Rambla: Ja, men vad hände efter det? Började han bråka med Piqué?
Lukas.RP
2007-07-30 23:34
Tycker att vi ska försöka behålla våran islänning, han kan vara viktig vid skador osv. Dock har vi ju två hypervassa ynglingar som skulle täcka upp hans roll enormt bra om han skulle lämna.Så jag tror inte vi försämras om han lämnar, men som sagt det kan vara viktigt med en Guddy vid skador.I lägen då det behövs en där uppe som kan ta ner bollen på marken och spela enkelt.
2007-07-30 23:18
ze nemo:

Jorquera fick en colaflaska kastad mot sig från läktaren bakom målet som träffade honom i huvudet.
2007-07-30 23:16
fanatiker:

Tja, vill han egentligen det? Han har hela tiden sagt att han vill vara kvar i Barcelona. Det är först nu som hans pappa säger att en flytt till tex West Ham är värt lyssna på om det kommer en förfrågan. Dessutom, Barça består inte bara av storstjärnor. Det är alltid välkommet med spelare som Gudjohnsen som har många bra egenskaper.
Lukas.RP
2007-07-30 23:08
Grym dokumentär om rivaliteten mellan Madrid och Barça. Riktigt intressant!

Se länktips.
Deportivo fanatiker
2007-07-30 22:30
Läste att Ejdur vill till England igen. Tror ni att han kommer att lämna er för ni var ju grymt anfallal redan nu. så kanske inte gör något om han lämnar. Ändå ingen stortjärna ju..
Barcelona visca_el_henry
2007-07-30 22:26
Hej jag är ganska ny här.Tänkte bara fråga en sak.
Vilket lag tror ni kommer vara våran VÄRSTA konkurent i Champions league kommande säsong?...Själv tror jag Man united eller Chelsea
Barcelona Barca 666
2007-07-30 22:16
Hehehehe Madrid kunde ha köpt Pepe för 2 miljoner Euro men de valde köpa honom 30 miljoner Euro. Smarta killar i MAdrid.
Barcelona ze nemo
2007-07-30 22:13
Är det någon som vet vad som egentligen hände i slutet av matchen Zaragoza - Barcelona? När alla stormar mot Jorquera.
Barcelona Barca 666
2007-07-30 22:10
Barca bryter all kontakt med Saviola vilket jag oxå gjort även om han en gång i tiden hade en plats i hjärtad...men gör man d han gjorde finns inget förlåtelse han kunde ha gått till vilken annan klubb som helst men han valde en förbjuden frukt o han kommer bita i sura äpplet när Henry avgör El clasico.

Se länken ovan Saviolas tröja tas bort från Barca medans tex Gio tröja finns fortfarande kvar.

Skulle inte skada bli av med Guddy's lön med tanke på Dos Santos & Bojans utveckling. Men även om han vill stanna för han d då hans personlighet passar utmärkt o om det blir skador så passar han in.

Forza Barca
2007-07-30 22:05
Hehe. :D
Reality
2007-07-30 21:22
Något som jag glömt av men som slog mig för ett par dagar sedan är den eventuella ombyggnaden av Camp Nou.

Vad jag har förstått hålls det för tillfället en "tävling" där olika arkitekter får skicka in sina bidrag och det väljs sedan utifrån där.

Atletico är ju på G med ny nu (se länktips). Det jag skulle önska mig isåfall är för det första att inte ändra för mycket då Camp Nou är en mycket mäktig arena, men ett tak som förstärker ljudnivån hade nog suttit på sin plats. I och för sig är det lite charmen med det att ha den nattsvarta himelen ovanför.

Vad tycker ni?
Annons: