/spanien/barcelona/forum/22651.aspx/spanien/barcelona/forum/22651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Estedinho
2007-08-02 01:13
Visca Barca..
Barcelona ibbos
2007-08-02 01:09
Grabbar, har en fråga jag vill ha svar på

Är Henry muslim? Någon som vet
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-02 01:09
Ett tips. Ta och testa 3 månader för ca 180kr, så får du själv se om det sen är värt att ta ett årsabonnemang.
Barcelona herick
2007-08-02 01:07
ok tack så mycket :D
2007-08-02 01:05
lagkapten:

Kan bara instämma. Själv så har jag inget emot om Motta stannar men han lär få ännu mindre speltid denna säsong, ja om han nu inte förbättrar sig något otroligt. Maxi ser jag helst lämnar för hans egen skull, han kommer endast få sitta på läktaren och det även i CdR. Ezquerro ska helst bara bort även om han är en trevlig prick, men han tillför ingenting när det gäller det fotbollsmässiga. Kommer att få sitta på läktaren och när någon väl blir skadad och han måste vara redo att hoppa in kommer han att vara för dålig just pga hans ringa speltid. Ringrostig alltså.

herick:

Välkommen. Jag har Barça TV online och kan verkligen rekommendera det. Alla försäsongsmatcher kommer att visas där plus så får du tillgång till en massa annat trevligt så som intervjuer, dokumentärer om spelare mm.
Barcelona lagkapten
2007-08-02 00:57
Rambla

I Ezqueros fall kan det nog va så som du säger. Han har det bra i Barca, förväntar sig ingen speltid och nöjer sig med att sitta på läktaren och vinna titlar ändå. Med tanke på att han är rätt gammal. Men yngre spelare som Motta och Maxi mår bättre av att gå till en lite mindre klubb som tror på de och där de har mycket större möjlighet att utvecklas. Jag hade som ung spelare föredragit speltid och utveckling hellre än att bara nöta bänk.
Barcelona herick
2007-08-02 00:57
jag har nyss blivit medlem här och ja undrar om det är värt att bli medlem i fcbonline.tv? tacksam om nån som har det svarar :D
2007-08-02 00:51
lagkapten:

Tror det är så att spelarna egentligen inte vill lämna. De har det bra trots att de får ringa speltid. De har väl inga jättelöner sett till vilken roll de har i truppen men lönen är nog trots det svår att match för andra lite mindre klubbar. Motta är som Laporta sa i en intervju i stort sett uppvuxen i Barça så i hans fall är det nog extra känsligt. Han lämnar inte klubben om han inte får välja sin destination helt själv.
Barcelona lagkapten
2007-08-02 00:45
Känns som att Rijkaard och Txiki inte har något emot att spelarna som är på väg bort stannar till slut. Med tanke på hur snabbt man värvade 4 stora nyförvärv är det konstigt att man inte kan fixa till snabba affärer för de spelare som är tänkta att lämna.
2007-08-02 00:32
Maxi och Ezquerro följer med på resan till Asien. Varför kan man fråg sig? De ska ju säljas, är det inte bättre att de befinner sig i Barcelona så att en affär snabbt kan bli klar? Mycket märkligt.
2007-08-02 00:30
Varför gick inte Drenthe till Madrid? Det var ju i stort sett klappat och klart. Läkarundersökning läste jag om flera gånger här på SF? Har de också insett att han inte är någon vänsterback?
Barcelona El Culé
2007-08-02 00:25
Fc Barcelona/Ronaldinho:

Jag tror att det enda/iallfall lättaste sättet är att vara uppmärksam efter träningarna då spelarna oftast stannar med sina bilar när fansen vill ha autografer.

Tror det finns 5 olika utfarter från garaget som lugger under marken vid Camp Nou, så spelarna kan själva avgöra om dom vill ta en utfart med mycket folk eller inte.

Jag hade turen att vara där då Messi stannade. Så ett foto samt en autograf blev det allt :-)

Nu är det sovtime, Bonanit!
Barcelona Evička
2007-08-02 00:25
Gutish
Nej, jag har inte varit i Madrid, men det blir inom en inte alltför avlägsen framtid.
Barcelona Meley
2007-08-02 00:23
Fc Barcelona / Ronaldinho

Jag har träffat Ronaldinho två gånger. Lite svårt att prata med honom, men några ord fick jag i alla fall fram och tog bild med honom :)
2007-08-02 00:23
Mini-Estadi är skön, en kopia av Camp Nou fast självklart mycket mindre, tar väl ca 15,000 åskådare. Palau Blaugrana där både basket och handboll spelas ligger även den intill Camp Nou.
Real Madrid Gutish
2007-08-02 00:21
El Culé

Tackar, missade helt det när jag var nere. Även om jag gick runt hela arenan.. Arenan där Barcelona B spelar var rätt fin den med, även baskethallen. =)
Real Madrid Gutish
2007-08-02 00:18
Aja, ska vila nu, sen upp och jobba idag/imorgon..

Ingen orsak Frodo =)
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
Är det nån här som har träffat spelarna och pratat med dem?

Har en fråga hur kan man träffa spelarna?
Barcelona Miranda
Tackar för alla svaren, men skulle väntat med att fråga till imorgon... Lär inte bli mycket sova nu ;) Alldeles för uppspelt och vill åka ner NU! aja, natti natti på er

Barcelona El Culé
2007-08-02 00:16
Rambla:

Härligt att höra.
För övrigt har du sett under fliken "training sessions" på BarcaTV då Ronaldinho i slutet flippar upp bollen och klackar iväg den? hehe underbar är han.

Gutish:

Det fungerar som så att träningsanläggningen La Masia ligger precis intill Camp Nou bara 20 meter för spelarna att gå mellan träningsanläggningen och arenan.

Andra sidan utav planen ligger precis vid en gångväg/väg då det är ett högt, högt staket ivägen. Där är det fritt att stå och titta. Ibland är det också öppet för att gå in på "Camp Nou området" för att titta på träningarna genom "pressens luckor i nätet". De få gånger det är öppen träning är det gratis, dock mycket vakter etc.
Barcelona Frodo
2007-08-02 00:15
Gutish// Tackar för svaret. Då vet jag hur det ligger till vilket innebär att jag är tvungen att ta touren.:)

Rambla (Anims Puyi)// Tack! Då blir det touren.:)
2007-08-02 00:14
Messi, Milito och Marquez startar sin träning på måndag i Barcelona, tillsammans med Edmilson, Guddy och Puyol som håller på med rehabträning.
Real Madrid Gutish
2007-08-02 00:13
El Culé

aaokej, har bara besökt en träning då jag var nere i Madrid..

Kostar det att besöka en träning i Barcelona eller är den öppen?

Och Messi och Milito anslöt igår eller idag precis som Gago, Marcelo, Baptista och Robinho gjorde till Real. =)
2007-08-02 00:13
Frodo:

Det finns ett gemensamt paket där både stadion och museet ingår. Väl värt att ta hela paketet om du frågar mig. Barcelona har en lång och alldeles underbar historia som man inte får missa när man väl är på plats. Du får se allt från de första fotbollskorna och tröjorna som spelarna hade när klubben bildades till de skor som Belletti sköt det avgörande målet med i Paris när Barça vann CL förra året.
Real Madrid Gutish
2007-08-02 00:11
Miranda

Om du är ute efter autografer så kan jag bara rekommendera dig att besöka en träning ;)
Barcelona El Culé
2007-08-02 00:10
Ämne: Evicka
Det rekommen....Jepp har tittat på träningar de gånger jag vart nere. Att titta på träningen innebär inte att man kommer till för autografer efter utan man får stå och titta vid ett staket vid La Masia, men det är defenitivt värt det och framförallt en upplevelse.

När ansluter Messi och Milito till truppen för övrigt?
Barcelona Miranda
Träning? man kan kolla på träningarna också? Gissar att det inte innebär nån chans att få autografer dock... :(
Real Madrid Gutish
Frodo

Skillnaden är det att då du tar touren så får du kolla runt på arenan (spelargången, omklädningsrummen, vip läktare, vip rum, presshallar) och samtidigt besöka museumet.

Då du betalar för att besöka museumet så är det bara det som gäller och inget mer. =)
Real Madrid Gutish
2007-08-02 00:08
Evicka
Det rekommenderar jag dig att göra, om du nu skulle råka hamna i Madrid :) Har du varit där tidigare eller?

- Föresten, har någon här besökt en träning med Barca?
Jag hörde mig kring det lite när jag var nere, och fick då ett nummer jag skulle ringa..
Barcelona Frodo
2007-08-02 00:08
Evièka// Tack för svaret. Vad är skillnaden mellan den guidade touren och att bara besöka museet? Är det mer att se eller är det bara till för att det ska underlätta för besökarna?
Annons: